Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Vast veel te hoog gegrepen , maar hoe episch zou een zondag met een The Strokes - RHCP - Kendrick Lamar constructie niet zijn.

Pixies - War on Drugs - Pearl Jam
Royal Blood - Queens of the stone age - Metallica
Faith no more - 21 Pilots - Imagine Dragons
The Strokes - Red Hot Chili Peppers - Kendrick Lamar.

Het soort stacked line up dat de hogere prijzen verantwoord, nog maar eens aantoont dat Werchter een powerhouse in het festivalcircuit is en waarbij je zelfs in deze tijden een festival mee uitverkoopt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik blijf me er enigszins van verbazen hoe inderdaad bands als QOTSA, maar zie ook bij Pinkpop met TOP niet-headline spots lijken te accepteren om toch maar te spelen. Anderzijds zullen er bepaalde ego's (kuch Casablancas) zijn die dat zelfs nog niet zullen overhalen. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren. En denk dat gezien ook de verkoop van BKS dat Kendrick waarschijnlijk een net iets veiligere headliner is dan The Strokes - al laat ik me graag verrassen.

Laatste spots lijken me dan idd weggelegd voor The War On Drugs en Royal Blood - en wie weet Kendrick op zondag. Qua Barn-acts zie ik Beck, Disclosure, Jamie xx, Jorja Smith, The Streets en Wilco allemaal wel terug komen. Enkel de zondag lijkt me een beetje een vraagteken?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Jamie xx zou normaal terugkomen en die was gepland zaterdag de Barn af te sluiten, idem voor alt-j op vrijdag.
Ik vermoed dat ook Jungle in de mix komt, niet als grootste naam, wel als tentafsluiter.
Vind Jamie XX eigenijk veel te klein om die gigantische Barn af te sluiten... Is er ook niet echt populairder op geworden toch? Zonde van de spot. Ze mogen op een ‘stacked lineup’ toch wel wat hoger mikken dan dat.

Perfecte KlubC afsluiter eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vind Jamie XX eigenijk veel te klein om die gigantische Barn af te sluiten... Is er ook niet echt populairder op geworden toch? Zonde van de spot. Ze mogen op een ‘stacked lineup’ toch wel wat hoger mikken dan dat.

Perfecte KlubC afsluiter eigenlijk.
Ach, kan toch eigenlijk ook zoals in 2016? Toen stond daar nog Beck voor op de zondag. Werkte eigenlijk perfect vond ik.

De man mag wel eens met een nieuwe plaat gaan komen zo. Loopt al jaren festivals af te leuren met één en dezelfde plaat - niet dat 'In Colour' een slechte plaat is maar bedoel.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Wow ID en Arcade Fire in de vergelijking. Genoeg internet voor vandaag. Tot morgen iedereen!
Hopelijk lekker geslapen? Ik voel me toch aangesproken. Ik zit qua muzieksmaak meer aan de kant van Arcade Fire dan aan ID. En ik maak juist géén vergelijk, omdat ik aangeef dat bands zoals Arcade Fire, Radiohead, etc. van een alternatiever kaliber zijn dan ID. Dus ik zie die bands niet in hetzelfde straatje. Wat ik wil zeggen is dat ID meer bij mainstream publiek gewild is, wat ik wilde staven met het voorbeeld van mijn vriendin en haar vriendinnen, die bij ID los gaan en de naam Arcade Fire hun amper wat zegt. Rock Werchter heeft mijn inziens toch beide kaliber bands nodig, om beide doelgroepen aan te spreken (en dus uit te verkopen) en daarom ontkomen we er niet aan dat Rock Werchter zo'n mix van bands presenteert.

Maar wellicht begrijp ik jouw bericht verkeerd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Rock Werchter heeft mijn inziens toch beide kaliber bands nodig, om beide doelgroepen aan te spreken (en dus uit te verkopen) en daarom ontkomen we er niet aan dat Rock Werchter zo'n mix van bands presenteert.
Ja, en die mix is er eigenlijk niet volgend jaar. Wie alternatieve headliners zoekt, in lijn met wat ze dus elk jaar doen, is er wat aan voor de moeite. Hopelijk in 2023 weer een normale Rock Werchter op dat vlak.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ja, en die mix is er eigenlijk niet volgend jaar. Wie alternatieve headliners zoekt, in lijn met wat ze dus elk jaar doen, is er wat aan voor de moeite. Hopelijk in 2023 weer een normale Rock Werchter op dat vlak.
Welja als TWOD en The Strokes er bvb. nog bijkomen is het al weer een ander zicht natuurlijk. Al heb je voor het moment zeker gelijk
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Ach, kan toch eigenlijk ook zoals in 2016? Toen stond daar nog Beck voor op de zondag. Werkte eigenlijk perfect vond ik.

De man mag wel eens met een nieuwe plaat gaan komen zo. Loopt al jaren festivals af te leuren met één en dezelfde plaat - niet dat 'In Colour' een slechte plaat is maar bedoel.
Mja, 2016 was 2016. Ken sprak over een stacked jaar. 'Dat ze gaan winnen op dat vlak.' Daarin past Jamie XX die het tweede podium van je festival afsluit niet echt in vind ik.

Is er eigenlijk nog nieuws over The National? Wat een machtige Barn headliner zou dat zijn. Leuk om dat tegenover RHCP te hebben. Vorige keer hadden we met Tame Impala immers ook een mooi alternatief. Thom Yorke zou dat ook geweest zijn, maar ja...

Ben ook benieuwd wie de David Byrne/Janelle Monae van volgend jaar zal zijn. St Vincent is schijnbaar ook aan een ambitieuze show aan het sleutelen waarmee ze gaat uitpakken volgend jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Welja als TWOD en The Strokes er bvb. nog bijkomen is het al weer een ander zicht natuurlijk. Al heb je voor het moment zeker gelijk
Hoop het echt.

The Strokes pakken trouwens wel mooi uit met hun nieuwe tour. Die lichtshow ziet er geweldig uit, en voelt heel Strokes achtig aan. Pro shot beelden van Outside Lands dit jaar:
 
  • Geweldig
Waarderingen: theblackmadness

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Heel veel mensen uit mijn vriendengroep die inderdaad iets hadden van ID: Yay, Arcade Fire: Wie? En achteraf compleet overstag gegaan zijn. Ik zie ze persoonlijk niet graag in hetzelfde lijstje verschijnen, iets kunstmatig dat het moet hebben van confetti kanonnen en grote trommels om op te kloppen in bloot bovenlijf vs pure rauwe muzikale vreugde.
En RW kan zeker teren op bands zoals AF, Radiohead, ... Was die vrijdag niet heel snel uitverkocht toen? AF heeft die donderdag toen gered, SOAD de zaterdag, zondag was hopeloos jammer genoeg.

Werchter is voor mij het festival om de gevestigde waarde allerstijlen te zien, nu toe is het same old same old (enkel TOP nog niet gezien). Dus de mix is zeker weg voorlopig en met enkel TWOD en Strokes zal je dit niet redden. Nu met wat er tourt twijfel ik nog steeds niet dat het zal mislopen in 2022.

Als je een pop headliner weg wilt zetten neem dan Dua Lipa ipv ID, maar waar ga je haar nog zetten? Weer een gemiste kans als je ook Kendrick laat passeren. Twijfelt er hier iemand aan dat je volgend jaar een festival zult krijgen dat niet het bordje sold out kan bovenhalen? Whatever it takes zeker?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Twijfelt er hier iemand aan dat je volgend jaar een festival zult krijgen dat niet het bordje sold out kan bovenhalen? Whatever it takes zeker?
Letterlijk elk groot festival verkoopt makkelijk uit volgend jaar. Dus dat is een wat vertekend beeld. Mad Cool heeft hun combitickets nu al uitverkocht. Graspop ook. Hellfest, Primavera, Roskilde enzovoort zijn al lang stijf uitverkocht. Verwacht ook dat Pinkpop snel uitverkocht zal zijn.

Festivals lopen uiteindelijk ook al 2 jaar tickets te verkopen. Dan is RW nog relatief 'laat'. ;-)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Letterlijk elk groot festival verkoopt makkelijk uit volgend jaar. Dus dat is een wat vertekend beeld. Mad Cool heeft hun combitickets nu al uitverkocht. Graspop ook. Hellfest, Primavera, Roskilde enzovoort zijn al lang stijf uitverkocht. Verwacht ook dat Pinkpop snel uitverkocht zal zijn.

Festivals lopen uiteindelijk ook al 2 jaar tickets te verkopen. Dan is RW nog relatief 'laat'. ;-)
We wachten dan toch wel heel lang op namen. Waarschijnlijk omdat sommigen die hoog op de line up staan, 'falen' hun zaalshow te verkopen (TWOD, Royal Blood, Dua Lipa 2de show loopt precies niet, the Lumineers, Gojira, Yungblud,...).
Omdat er op die andere festivals al zoveel namen op tafel liggen is het bij momenten zelfs niet meer spannend, het meest spannende zijn andere belgische festivals die met namen komen want wat 'stelen' ze.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
403
90
Hopelijk Alt-J niet voor Metallica op de Main Stage.
2017 voor Foo Fighters werkte niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
We wachten dan toch wel heel lang op namen. Waarschijnlijk omdat sommigen die hoog op de line up staan, 'falen' hun zaalshow te verkopen (TWOD, Royal Blood, Dua Lipa 2de show loopt precies niet, the Lumineers, Gojira, Yungblud,...).
Omdat er op die andere festivals al zoveel namen op tafel liggen is het bij momenten zelfs niet meer spannend, het meest spannende zijn andere belgische festivals die met namen komen want wat 'stelen' ze.
Dat ze Lorde maar snel aankondigen. Opvallend genoeg geen zaalshow in België (als een van de enige landen) en een lege agenda tijdens RW.

Prachtige Barn headliner. Of in combo met Disclosure, kunnen ze een nummertje samen doen.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Ja..Cactus in Brugge en Rock Zottegem durven al eens uitpakken. Bloc Party in 2019 en Interpol bvb in 2018.

Ik vind wel dat veel hier tikje te negatief doen over die line up. Ja, de bovenkant op main is erg veilig geboekt, maar er is nog geen enkele naam voor de tenten, slope en rest van de main bekend. Het is echt te vroeg om nu al grote conclusies te trekken.

Noem me naief, maar ik verwacht echt wel een mooie undercard. De Sam Fenders, Phoebe Bridgers, White Buffalo's, Inhalers, Haim's en andere Sum 41'en komen heus nog.


Hoop ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
het is voor mij verrassend stil rond ghost , ik zie geen plaats meer op de graspop lineup, en zie ze wel doorbreken naar wat meer mainstream festivals. lijkt me een band die wel eens geschikt kan zijn om net voor metallica te gaan spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken