Alcatraz Open Air 2022

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Ze stonden in ieder geval op dezelfde regel als Behemoth wat wel doet vermoeden dat ze headliner zouden zijn. Maar zou me wel verbazen. Zo was Testament geen headliner en volgens mij zijn die nog net wat bekender, maar daar kan ik me dan weer in vergissen. Hoe dan ook zullen beiden een hoge spot pakken op de main. De lichting van gisteren zullen denk ik allemaal in de tenten staan. Mogelijk dat Cannibal Corpse nog wel main staat.
Eeuwige discussie uiteraard onder thrash-heads, maar traditioneel wordt Anthrax wel tot de 'Big Four' gerekend, en Testament (en Exodus, Overkill e.a.) niet.
Of dat reden genoeg is om Anthrax wel als headliner voor een festival als Alcatraz te zien en Testament niet, betwijfel ik echter.
Sowieso is binnen die Big Four al absoluut geen sprake van gelijkwaardigheid, en is Anthrax daarvan veruit de 'kleinste'/minst bekende, en zitten eerder genoemde bands daar heel dicht tegenaan (of zelfs overheen).

Voor wie het interesseert hier een vermakelijk stukje daarover vanuit het perspectief van meerdere bandleden in die scene:
https://www.blabbermouth.net/news/e...al-is-really-the-big-one-and-the-other-three/
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.587
7.298
In 2016 stond Anthrax ook hoog op de poster, maar toen waren ze zeker geen headliner.

De ene dag had je Whitesnake en Within Temptation als laatste acts en de andere dag Avantasia en Twisted Sister.

Iemand verder enig idee hoeveel van de namen van gisteren in eerste instantie ook voor 2020 stonden?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
In 2016 stond Anthrax ook hoog op de poster, maar toen waren ze zeker geen headliner.

De ene dag had je Whitesnake en Within Temptation als laatste acts en de andere dag Avantasia en Twisted Sister.

Iemand verder enig idee hoeveel van de namen van gisteren in eerste instantie ook voor 2020 stonden?
1634203350240.png

Satyricon
Enslaved
Necrophobic
Benediction
Uada
1914
Saille

Voor vandaag verwacht ik:
Anthrax
Testament
Acid
Exhorder
D.R.I.
Havok
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
THIS IS THRASHING THURSDAY! ?
For a festival that started out as an event with a predilection for (Bay Area) thrash today’s announcement is very close to home. Next year we will have the pleasure of welcoming a generous selection of seminal thrash bands from the San Francisco area with Testament, Exodus, Death Angel, Heathen and Vio-Lence. Also, Phil Anselmo will play a set with nothing but Pantera classics and we’re also looking forward to a new Cyclone chapter at Alcatraz as well as fellow heroes-from-back-in-the-day Warhead.
Testament
Philip H. Anselmo & the Illegals
Exodus
Death Angel
Vio-Lence Offical Page
Municipal Waste
Exhorder
Heathen
Satan (Band)
Cyclone official bandpage
D.R.I
Enforced
TWOS • Turbowarrior of Steel
Lethal Injury
Warheadband
❗ If you like your music a bit more sluggish, experimental and psychedelic and you enjoy the occasional toke then tomorrow is your day ❗
#ALCATRAZ22
https://www.facebook.com/alcatrazmu...9H8l2NgtPUQ1OOonBB_zb-VbICNQqFo&__tn__=EEHH-R
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Thrash is niet mijn lievelingssoort dus een wat mindere dag voor. Testament en Exodus wil ik graag nog eens live zien, ook Death Angel is weer tof om te zien. Dus geen Anthrax. De rest zal ik waarschijnlijk niet meepakken.

De aankondiging voor morgen doet me nu al watertanden, dat wordt mijn dag!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
Wat herhaling van afgelopen editie wel. Testament en Exodus zijn wel aardig. Ik vind Anselmo een lul. Dit doet me niet veel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
municpal waste en DRI zijn wel de pareltjes van deze affiche. Turbowarrior of steel zijn super vriendelijke mensen dus ik gun het hen wel om ook op deze lineup te staan.

Dat podium met belgische bands is wel iets die ik echt mis op graspop
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Ik verwacht morgen zo ongeveer de gehele actieve Bay Area scene in de aankondiging. Testamentz Anthrax, Exodus en Death Angel stonden allemaal eerder op affiches. Daar zet je de main lekker mee vol en veel feestjes gegarandeerd!
Nou, in ieder geval 75% goed, alleen Anthrax (nog?) niet.
Cyclone op herhaling dus, wat niet zo heel gek is als ik de reviews hier mag geloven enkele weken geleden.
Stond Vio-lence er niet ook afgelopen editie, of hadden die nou op het laatste moment nog gecanceld (het staat me niet meer heel helder bij)?

Verder zoals verwacht, niet heel spannend (voor mij althans), maar ik zou zeker wel een kijkje gaan nemen bij Testament (laatste album toch wel lekker, met name 'Children of the next level') en Exodus.

Morgen dus toch de psychedelic, stoner, sludge, doom én experimental namen, daar kunnen best wel wat interessante tussen zitten.
Ik verwacht wel:
Katatonia
Sólstafir
Red Fang
Pentagram
Witch
Darqo
Motsus
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Nou, in ieder geval 75% goed, alleen Anthrax (nog?) niet.
Cyclone op herhaling dus, wat niet zo heel gek is als ik de reviews hier mag geloven enkele weken geleden.
Stond Vio-lence er niet ook afgelopen editie, of hadden die nou op het laatste moment nog gecanceld (het staat me niet meer heel helder bij)?

Verder zoals verwacht, niet heel spannend (voor mij althans), maar ik zou zeker wel een kijkje gaan nemen bij Testament (laatste album toch wel lekker, met name 'Children of the next level') en Exodus.

Morgen dus toch de psychedelic, stoner, sludge, doom én experimental namen, daar kunnen best wel wat interessante tussen zitten.
Ik verwacht wel:
Katatonia
Sólstafir
Red Fang
Pentagram
Witch
Darqo
Motsus

Vio-Lence was tijdens het festival geswitcht. Toen hebben we lekker 'Metal is for everyone' mogen zingen bij Freedom Call in de plaats :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Thrash is ook niet mijn ding en had verwacht dat er niks voor mij zou tussen zitten.
Zie ik daar plotseling Cyclone staan ?. Hell yeah!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Thrash is ook niet mijn ding en had verwacht dat er niks voor mij zou tussen zitten.
Zie ik daar plotseling Cyclone staan ?. Hell yeah!
Misschien moet ik die volgend jaar toch maar eens een kans geven na jullie verhalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
ik denk dat de headliners apart aangekondigd zullen worden, hoe dan ook heeft ghost nog helemaal niks aangekondigd voor deze zomer.
Voor de zomer nog niks inderdaad, maar wel een tour door de VS begin volgend jaar met Volbeat en Twin Temple.
Daarnaast was hun laatste tour in 2019, hun laatste optreden in maart 2020 in Mexico (met de 'promotie' van Cardinal Copia naar Papa Emiritus IV), en had het nieuwe album eigenlijk al begin dit jaar moeten uitkomen. Het is duidelijk dat ze grootse plannen hebben voor 2022, dus het is 100% zeker dat ze in de zomer door Europa touren, en daarbij waarschijnlijk ook op festivals zullen staan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
Voor de zomer nog niks inderdaad, maar wel een tour door de VS begin volgend jaar met Volbeat en Twin Temple.
Daarnaast was hun laatste tour in 2019, hun laatste optreden in maart 2020 in Mexico (met de 'promotie' van Cardinal Copia naar Papa Emiritus IV), en had het nieuwe album eigenlijk al begin dit jaar moeten uitkomen. Het is duidelijk dat ze grootse plannen hebben voor 2022, dus het is 100% zeker dat ze in de zomer door Europa touren, en daarbij waarschijnlijk ook op festivals zullen staan.
ik denk eerder dat dit tactisch is, in 2022 tourt werkelijk iedereen, als je die dan uitzit en 2023 vastlegt heb je wel eens kans om een headlinerplaats vast te leggen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken