Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dat is echt belachelijk. En daar durven ze dan bijna 60 euro voor te vragen? Bedankt voor de waarschuwing, weet ik dat ik die staplaatsen middenplein gewoon altijd moet vermijden. :)
Zo waren er bij de verkoop van Tool in het Sportpaleis alsnog miraculeus staanplaatsen, déze dus.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ben wel heel benieuwd wanneer ze eindelijk wat meer namen bekend maken, ik vind het erg traag (en ik ben te ongeduldig en nieuwsgierig ha!)
Boutique heeft zijn momentje gehad met Stromae. Graspop heeft zijn moment gehad met hun bekendmaking.
Red Hot Chili Peppers hebben ze netjes op gewacht. Alle festivals die rond dezelfde tijd zijn hebben nu veel namen bekend gemaakt.
Vrijdag zal het toch nu eens ons moment zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Boutique heeft zijn momentje gehad met Stromae. Graspop heeft zijn moment gehad met hun bekendmaking.
Red Hot Chili Peppers hebben ze netjes op gewacht. Alle festivals die rond dezelfde tijd zijn hebben nu veel namen bekend gemaakt.
Vrijdag zal het toch nu eens ons moment zijn?
En volgens die Ken was het al de bedoeling om rond het tijdstip van RW21 (rip) een lading namen te delen. Of in ieder geval iets. Maar dat is er uiteindelijk nooit van gekomen.

Dat mag nu wel gaan komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Meestal gaan we de winterstop in met een 10 tal namen, nu denk ik wel dat we in oktober niets meer moeten verwachten, ergens mid november nog wat en dan rustig wachten op half februari.
Waarom zouden ze dat doen? Normaal beginnen ze pas rond november, nu al in juni. Logisch toch dat alles -net zoals bij zowat alle andere festivals- qua aankondigingen wat naar voren schuift? Lijkt me geen reden om dat zo te gaan oprekken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Een pakketje? Nù al?
Vorig jaar was de eerste drop toch ook al 22 namen? Toen werden meteen Gorillaz, Twenty One Pilots, Royal Blood, Thom Yorke, The Streets, Jamie XX, Pixies, Lumineers, Rag n Bone Man, Fontaines DC, Big Thief,... gedeeld. En eigenlijk ook Pearl Jam.

Had die tweede golf vanaf september geen roet in het eten gegooid, dan zal we al meer dan de helft van de lineup bekend geweest zijn gok ik. Zie ook niet in waarom ze zouden wachten. In tegenstelling tot andere jaren, ligt alles al veel langer vast overal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vorig jaar was de eerste drop toch ook al 22 namen? Toen werden meteen Gorillaz, Twenty One Pilots, Royal Blood, Thom Yorke, The Streets, Jamie XX, Pixies, Lumineers, Rag n Bone Man, Fontaines DC, Big Thief,... gedeeld. En eigenlijk ook Pearl Jam.

Had die tweede golf vanaf september geen roet in het eten gegooid, dan zal we al meer dan de helft van de lineup bekend geweest zijn gok ik. Zie ook niet in waarom ze zouden wachten. In tegenstelling tot andere wachten, ligt alles al veel langer vast overal.
Maarja, dat kwam omdat de zomerbarconcerten toen op z'n einde liepen en er bij de slotshow wel de gelegenheid was om 'iets' aan te kondigen (ookal moest dat per se nog niet). Ik verwacht overigens ook niet bijzonder veel nieuwe namen 'als' ze al worden aangekondigd. We weten allemaal dat Disclosure, Beck, Pixies, The Lumineers, HAIM, alt-J, Royal Blood, Jamie xx etc. beschikbaar (gaan) zijn. De coronacrisis en de cancels zorgen, voor mij alleszins, toch een ietwat voorspelbare dynamiek.

Ik denk trouwens dat het vrij uitzonderlijk was wat RW/Schueremans toen deed. Normaal gezien zitten we inderdaad telkens maar aan een handje of twee vol namen tegen de kerstperiode. In 2019 (?) was dat anders, maar als we de insiders mogen geloven was dat een experiment waarbij ze toch net iets te snel toen hun hand hebben gespeeld.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Maarja, dat kwam omdat de zomerbarconcerten toen op z'n einde liepen en er bij de slotshow wel de gelegenheid was om 'iets' aan te kondigen (ookal moest dat per se nog niet). Ik verwacht overigens ook niet bijzonder veel nieuwe namen 'als' ze al worden aangekondigd. We weten allemaal dat Disclosure, Beck, Pixies, The Lumineers, HAIM, alt-J, Royal Blood, Jamie xx etc. beschikbaar (gaan) zijn. De coronacrisis en de cancels zorgen, voor mij alleszins, toch een ietwat voorspelbare dynamiek.

Ik denk trouwens dat het vrij uitzonderlijk was wat RW/Schueremans toen deed. Normaal gezien zitten we inderdaad telkens maar aan een handje of twee vol namen tegen de kerstperiode. In 2019 (?) was dat anders, maar als we de insiders mogen geloven was dat een experiment waarbij ze toch net iets te snel toen hun hand hebben gespeeld.
Was toch start zomerbar? Er was in elk geval wel het plan om deze zomer het 1 en ander te delen. Maar is er niet van gekomen omwille van andere dingen te doen, zit Pkp wel voor iets tussen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik denk trouwens dat het vrij uitzonderlijk was wat RW/Schueremans toen deed. Normaal gezien zitten we inderdaad telkens maar aan een handje of twee vol namen tegen de kerstperiode. In 2019 (?) was dat anders, maar als we de insiders mogen geloven was dat een experiment waarbij ze toch net iets te snel toen hun hand hebben gespeeld.
Hoezo hebben ze daar hun hand overspeeld? Het is toch niet zo dat ze minder goed verkochten omdat ze vroeger aankondigden dan gewoonlijk?

Ik denk wel dat Werchter mee moet gaan in deze veranderende dynamiek en ook wat vroeger moet beginnen aankondigen. Als je ziet dat festivals vaak al uitverkopen vooraleer Werchter 10 namen op zijn affiche heeft, denk ik dat je daar toch wat tickets laat liggen. Reken daarbij ook dat er tov een aantal jaar geleden er nu rechtstreekse concurrenten zijn bijgekomen (BKS en DTRH), die vaak al een halve affiche (met grootste namen) tegen eind december er wel uitgegooid hebben.

Nu, de 2022 line-up toont alvast dat ze zich line-up gewijs niks aan trekken van veranderende dynamieken in de festivalwereld, dus allicht dat ze dat ook niet doen voor hun aankondigingsstrategie ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het is toch niet zo dat ze minder goed verkochten omdat ze vroeger aankondigden dan gewoonlijk?
Dat was inderdaad een beetje de redenering als ik het me goed herinner.

Ik denk wel dat Werchter mee moet gaan in deze veranderende dynamiek en ook wat vroeger moet beginnen aankondigen. Als je ziet dat festivals vaak al uitverkopen vooraleer Werchter 10 namen op zijn affiche heeft, denk ik dat je daar toch wat tickets laat liggen. Reken daarbij ook dat er tov een aantal jaar geleden er nu rechtstreekse concurrenten zijn bijgekomen (BKS en DTRH), die vaak al een halve affiche (met grootste namen) tegen eind december er wel uitgegooid hebben.
Het ding is dus die eerder verkochte tickets hè. Daarvan zijn er, veronderstel ik, reeds de (meer dan de?) helft verkocht in 2020/21. Bedoel, de vrijdag met Metallica als helemaal uitverkocht met énkel hen op het programma. Ik veronderstel dat dat allemaal mensen zijn die initieel een ticket moeten hebben gehad voor System Of A Down en Volbeat. De vergelijking met BKS en DTRH gaat eigenlijk niet echt op vind ik, want die hebben nog niet eens een naam aangekondigd en doen het volgens mij qua tempo een beetje hetzelfde als voorgaande jaren (dus niét vroeger beginnen). Pinkpop heeft dan weer wél al een aantal namen gedropt, maar ook dat zijn nu niet de meest interessante namen die andere Werchtergangers met de reeds aangekondigde namen naar daar zoude lokken.

Nu, de 2022 line-up toont alvast dat ze zich line-up gewijs niks aan trekken van veranderende dynamieken in de festivalwereld, dus allicht dat ze dat ook niet doen voor hun aankondigingsstrategie ?
Tsja. Vind het ook schrijnend tot nu toe, maarja.
 

bhu79

Playlistbediener
4 dec 2019
8
2
In hoeverre zijn the Killers realistisch? Ik zie hier weinig rond verschijnen als mogelijke cohead met bvb RHCP. Ruimte zat in hun tourschema ook tijdens RW22

1634074897389.png
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
In hoeverre zijn the Killers realistisch? Ik zie hier weinig rond verschijnen als mogelijke cohead met bvb RHCP. Ruimte zat in hun tourschema ook tijdens RW22

Bekijk bijlage 618
Er zijn sterke geruchten dat Paul McCartney zijn annulering komt goedmaken op die extra editie van TW Classic. Dus de algemene verwachting is dat The Killers daar opnieuw terecht zullen komen.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
De site was toch even een mess hoor. Eerst stond er dat vrijdag uitverkocht was, maar waren er nog tickets beschikbaar, daarna was opeens de zaterdag uitverkocht en kon je ook geen tickets meer kopen. Nu staat de vrijdag weer op uitverkocht en zaterdag niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Voor wat het waard is, volgens festivaldirecteur van Roskilde staat Kendrick er niet. Dat lijkt me geen goed nieuws voor RW. Ook Taylor Swift komt niet terug naar het festival en Billie Eilish doet met Glastonbury maar één festival aan. Rage Against The Machine valt ook niet te verwachten...

Hmmm. :-(

 
  • Verdrietig
Waarderingen: rhcp en Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Van Swift, Eilish en RATM verschiet ik nu wel niet. En wie gelooft Kendrick na vorig jaar. :LOL:
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Voor wat het waard is, volgens festivaldirecteur van Roskilde staat Kendrick er niet. Dat lijkt me geen goed nieuws voor RW. Ook Taylor Swift komt niet terug naar het festival en Billie Eilish doet met Glastonbury maar één festival aan. Rage Against The Machine valt ook niet te verwachten...

Hmmm. :-(

Bij kendrick staat niet relevant voor ons, dus mss kan het nog. Al betwijfel ik het nu wel
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
De zaterdag zal toch niet zo snel uitverkopen lijkt me. Dat de Metallica dag al uitverkocht is, is opmerkelijk te noemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken