Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Nuja, je zou verwachten dat de volgende naam eentje zal zijn die een ander soort publiek zal moeten pleasen want ik kan met niet voorstellen dat indie/alternatievelingen vooralsnog op hun honger blijven zitten met de reeds aangekondigde namen. Dus misschien dat men vrijdag meteen Gorillaz in de ring gooit?
Zou me niks verbazen moesten ze die doelgroep wat overboord gooien volgend jaar. Met DTRH in hetzelfde weekend en BKS er enkele weken voor is er concurrentie die je bijna niet kan winnen. Bovendien denk ik ook dat dat doelpubliek al eens gemakkelijker over de grenzen heen kijkt en die hebben dan natuurlijk al langer gezien dat er veel betere festivals zijn.

Gorillaz verwacht ik hoe dan ook nog wel. Alt-J allicht ook. En dan misschien nog wat andere indienamen die goed vallen bij een algemeen publiek.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.474
2.959
Of we gaan richting Avatar, Bring Me The Horizon, Rise Against, Billy Talent, Airbourne, August Burns Red, Bush, Daughtry, Fever 333, Maneskin, Biffy Clyro, Evanescence. Deze gitaren staan als ik het goed heb niet op Graspop (vooralsnog), terwijl ze wel touren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
Of we gaan richting Avatar, Bring Me The Horizon, Rise Against, Billy Talent, Airbourne, August Burns Red, Bush, Daughtry, Fever 333, Maneskin, Biffy Clyro, Evanescence. Deze gitaren staan als ik het goed heb niet op Graspop (vooralsnog), terwijl ze wel touren.
Enkel BMTH lijkt me minder realistisch, 1 februari in lotto arena en ook al in 2019 op RW, lijkt me wat snel terug. Rise Against zie ik zeker op Werchter en Fever 333 hoop ik op.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Enkel BMTH lijkt me minder realistisch, 1 februari in lotto arena en ook al in 2019 op RW, lijkt me wat snel terug. Rise Against zie ik zeker op Werchter en Fever 333 hoop ik op.
BMTH staan vanaf 9 juni tot 3 juli op festivals maar nog niet in Belgie en Nederland. Lijkt me dus juist wel een zekerheidje voor Rock Werchter en Pinkpop. Mijn gok is dat BMTH op 30 juni in belgie staat.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
BMTH staan vanaf 9 juni tot 3 juli op festivals maar nog niet in Belgie en Nederland. Lijkt me dus juist wel een zekerheidje voor Rock Werchter en Pinkpop. Mijn gok is dat BMTH op 30 juni in belgie staat.
Nu verschiet ik van niet veel meer, maar het zou wel een gigantisch zwaktebod zijn om in deze tijden een sub van uw vorige editie opnieuw te komen laten opdraven. Ik denk dat je die dus eerder voor PKP moet opschrijven.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
Nu verschiet ik van niet veel meer, maar het zou wel een gigantisch zwaktebod zijn om in deze tijden een sub van uw vorige editie opnieuw te komen laten opdraven. Ik denk dat je die dus eerder voor PKP moet opschrijven.
Ja daarom, ik zou het raar vinden dat ze er weer zouden staan. Nieuw album of niet
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
BMTH staan vanaf 9 juni tot 3 juli op festivals maar nog niet in Belgie en Nederland. Lijkt me dus juist wel een zekerheidje voor Rock Werchter en Pinkpop. Mijn gok is dat BMTH op 30 juni in belgie staat.
BMTH was geboekt voor Pukkelpop en Lowlands 2021, lijkt me logisch dat ze daar in 2022 zullen opdagen.

Nuja, je zou verwachten dat de volgende naam eentje zal zijn die een ander soort publiek zal moeten pleasen want ik kan met niet voorstellen dat indie/alternatievelingen vooralsnog op hun honger blijven zitten met de reeds aangekondigde namen. Dus misschien dat men vrijdag meteen Gorillaz in de ring gooit?
Beschouwen we Gorillaz dan nog als een zekerheid? Nu die betrouwbare bron de terugkeer van Kendrick naar Glasto bevestigd heeft, beschouw ik die stilte rond de tweede zaterdagheadliner steeds meer als "wachten tot het KL management groen licht geeft".
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Zou me niks verbazen moesten ze die doelgroep wat overboord gooien volgend jaar. Met DTRH in hetzelfde weekend en BKS er enkele weken voor is er concurrentie die je bijna niet kan winnen.
Dat zou dan een faliekante fout zijn van de organisatie. Pinkpop snoept met een goede line-up ook ieder jaar bezoekers van Werchter (en visa versa). Een multi-genre major dat een bepaalde doelgroep (ook pop en hiphop overigens) compleet links laat liggen, zou organisatorisch heel erg slecht zijn.

Beschouwen we Gorillaz dan nog als een zekerheid? Nu die betrouwbare bron de terugkeer van Kendrick naar Glasto bevestigd heeft, beschouw ik die stilte rond de tweede zaterdagheadliner steeds meer als "wachten tot het KL management groen licht geeft".
Het enige waarop we ons wat aan vast hangen is dat ze geboekt waren voor 2021 en dat is het zo'n beetje. Tuurlijk ja, nadien mocht dan Pukkelpop ze plots hebben en nadien kwam de organisatorische shitshow. Het zou dus goed kunnen dat ze gewoon van Pukkelpop blijven in '22 en we alsnog Lamar krijgen voor Werchter. Wachten dus op Glastonbury vooraleer Werchter kan?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.153
1.595
Als King Kenny beschikbaar is die periode is het toch enkel logisch dat ze Lamar terug op die zaterdag zetten in de Faith no More en 21 Pilots constructie. Ik had altijd begrepen dat Gorillaz een sterke vervanger was voor 21 omdat acts als Lamar niet op tour waren. Nu dat wel het geval is zie ik ook Gorillaz gewoon op Pukkel staan en Kendrick op Werchter.


Toch een opwindend dagje zou die zaterdag opleveren en de kritiek dat ze steeds dezelfde namen boeken is weer een tikje minder.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.153
1.595
Hoe gaat dat ook alweer met één vogel en de lente.

Daarom zei ik ook "een tikje" ?

Uiteraard hadden ze gewoon Billie Eilish en/of Dua Lipa moeten hebben op die main, maar als we met 21 Pilots en Kendrick twee nieuwe headliners op dat podium krijgen in de top spots vind ik het een goed begin.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
War On Drugs - Pearl Jam
Imagine Dragons - Metallica
Twenty One Pilots - Kendrick Lamar
The Strokes - RHCP

Zo heb je elke dag eigenlijk twee headliners en heb je qua genre toch wel weer wat evenwicht.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
War On Drugs - Pearl Jam
Imagine Dragons - Metallica
Twenty One Pilots - Kendrick Lamar
The Strokes - RHCP

Zo heb je elke dag eigenlijk twee headliners en heb je qua genre toch wel weer wat evenwicht.
Mooi lijstje, maar ik zou persoonlijk dan graag de Gorillaz ipv the Strokes zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken