Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Denk dat je beter naar mad cool kan kijken, dan naar hellfest. Verwacht zelf niet echt een metaldag, maar fever333, frank Carter en the last internationale mogen van mij wel doorkomen.

3FC3945C-F535-425A-BA17-449DC2D29E51.jpeg
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
Misschien is Nightwish iets voor Werchter? Of past dat niet bij het Werchter publiek
Hoe hoge plek zouden deze op Werchter krijgen denken jullie?

Verder zie ik Royal Blood, Rice Against, Sum 41, Bring me the horizon allemaal ook wel als grote kanshebbers voor de metallica dag
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.032
Ik denk ook niet dat we veel metal op die Metallica-dag gaan zien eerlijk gezegd. Deftones had gekund, maarja. Niet dus.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Hoewel dat laatste album niet echt lijkt aan te slaan, zal dat wel Royal Blood worden vermoed ik. Iets met gitaren dat het ook redelijk doet bij het jongere publiek.

Hoop vooral op nog iets na Metallica. In 2014 kon het, dus hopelijk nu ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Hoewel dat laatste album niet echt lijkt aan te slaan, zal dat wel Royal Blood worden vermoed ik. Iets met gitaren dat het ook redelijk doet bij het jongere publiek.

Hoop vooral op nog iets na Metallica. In 2014 kon het, dus hopelijk nu ook!
Royal Blood lijkt me inderdaad (al) op hun retour. Lijkt me ook een hype die groter lijkt in de media dan dat ze echt is. Zou een mager beestje zijn, zeker in een ‘stacked’ jaar als 2022. En het feit dat we het over Rock Werchter hebben. Een veel kleiner, goedkoper festival zet ze gewoon neer onder de headliners, RW mag echt wel hoger mikken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Royal Blood lijkt me inderdaad (al) op hun retour. Lijkt me ook een hype die groter lijkt in de media dan dat ze echt is. Zou een mager beestje zijn, zeker in een ‘stacked’ jaar als 2022. En het feit dat we het over Rock Werchter hebben. Een veel kleiner, goedkoper festival zet ze gewoon neer onder de headliners, RW mag echt wel hoger mikken.
Mager is ook maar net waarmee je ze vergelijkt.
Greta van Fleet, Macklemore, Bastille, Jack Johnson, the script, the Lumineers, blink 182, Imagine Dragons...

Dan is Royal Blood toch niet echt mager?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Mager is ook maar net waarmee je ze vergelijkt.
Greta van Fleet, Macklemore, Bastille, Jack Johnson, the script, the Lumineers, blink 182, Imagine Dragons...

Dan is Royal Blood toch niet echt mager?
De meeste van deze namen stonden wel als sub voor 2 co-headliners. Vind ik toch wel een wezenlijk verschil hoor. En degene die wel als voorlaatste stonden (Macklemore, Bastille) waren op dat moment gewoon veel populairder dan Royal Blood nu. Dus ja, Royal Blood zou toch zeer mager zijn.

Maar het zal denk ik wel gebeuren. In 2020 kon zelfs Pixies blijkbaar nog sub zijn op Werchter ?. En in 2021 ging RB allicht al voor co-headliner gediend hebben met RHCP.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.389
1.893
Royal Blood had in 2017 wel een waanzinnige crowd. Ofwel was het louter waar ik stond, maar de drukte was onaangenaam, ben er toen ook vertrokken.
Ik heb sowieso de indruk dat iedere band het lastig heeft om een hype rond nieuwe muziek uit te bouwen na zo goed als 1,5 jaar stilte. Mensen zijn nog terughoudend, of zo ervaar ik het toch in men kennissenkring.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
The Strokes nu ook naar TRNSMT festival, de week na RW. Het lijkt alsof ze Fontaines DC overal meenemen als support.

Verder daar ook Lewis Capaldi, Paolo Nutini, Foals, Slowthai, Sigrid, Wolf Alice, Jimmy Eat World, Beabadoobee,...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.557
The Strokes nu ook naar TRNSMT festival, de week na RW. Het lijkt alsof ze Fontaines DC overal meenemen als support.

Verder daar ook Lewis Capaldi, Paolo Nutini, Foals, Slowthai, Sigrid, Wolf Alice, Jimmy Eat World, Beabadoobee,...
Hé, Nutini is terug. Leuk!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Hopen dat Paulo Nutini, Wolf Alice ook doorkomen.
Fontaines D.C. lijkt me een zekerheid voor RW, The Strokes gaat helaas niet gebeuren denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken