Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Wut. Courtney Barnett, St. Vincent en Shame lijken me nochtans zeer straffe support acts??

Overigens mocht dit met Metallica en PJ reed geboekt zijn en RHCP quasi in het verschiet toch geen verrassing zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.668
11.542
Wut. Courtney Barnett, St. Vincent en Shame lijken me nochtans zeer straffe support acts??

Overigens mocht dit met Metallica en PJ reed geboekt zijn en RHCP quasi in het verschiet toch geen verrassing zijn?
Zeker, maar eigenlijk trekt alleen Shame me. Dan vind ik een show waar alle drie de support acts me trekken toch iets beter!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
904
316
Zou natuurlijk nog op zondag 3 juli kunnen als finale afsluiter, maar de kans is natuurlijk niet zo groot.
En laten we niet alle grote acts in 1 jaar opmaken. 2023 en verder moet ook nog gevuld worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.722
Beetje zonde om een St Vincent en Courtney Barnett neer te zetten in een stadion vol Foo Fighters fans. Vooral die eerste heeft vaak heel conceptuele shows die totaal niet passen in die context. Nog nooit gezien trouwens, ondanks dat haar shows altijd lovend onthaald worden. Volgend jaar eerste keer in Werchter please.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Foo Fighters? Nee, maar dat wilde ik wel, dus ik ga naar Berlijn waar ze Greta van Fleet en The Pretty Reckless meenemen.
Nee, Barnett en St Vincent. Zou kunnen dat moest je ze live zien, je ze wel wat zou vinden misschien.

Mooie combo wel, toch opvallend misschien dat GvF daar gewoon als support mee gaat. Die jongens verkopen zélf al arena's uit.

Eens met Matt, St. Vincent op Werchter moet echt nog eens gebeuren. Dat ze die Masseduction-tournee zijn misgelopen, tjonge jonge. Op DTRH veel lovende dingen over gelezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Chiel

Support act
18 jul 2014
904
316
St. Vincent staat 30 juni nog met de Foo Fighters in Londen.
Dus genoeg ruimte in in de dagen daarna in de Barn te staan.
Ik zie haar graag verschijnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.247
10.717
Een paar wensen/tips voor Werchter volgend jaar vanuit Alcatraz. De volgende bands verdienen een plekje op het volgende affiche van Werchter op basis van de prestaties afgelopen weekend (en passen binnen Werchter):
  • Black Mirrors. Fantastische bluesrock band met goede zangeres van Belgische bodem. Zet ze op The Slope en voor menig bezoeker een van de hoogtepunten.
  • The Vintage Caravan. Nog zo'n fijne bluesrock band die me echt verrast heeft.
  • Brutus, maar daar hoef ik niemand hier van te overtuigen.
  • Russkaja. Als je om 11 uur 's ochtend een hele mainstage volkrijgt met Russische heavy polka dan ben je een grote. Hele toffe band die elke weide waarop ze laten staan omtoveren in een feestje.
  • Huracan. Een van de beste feestjes van Alcatraz, een plekje op The Slope zou erg tof zijn voor deze heren.
  • Stake. Een van Belgisch beste liveband hoort thuis op Werchter. Een showtje in de middag in de Marque?
  • Amenra. Dat zou een hele toffe zet zijn als Amenra Klub C mag afsluiten (Marque kan ook met gemak maar zie ik minder snel gebeuren).
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Een paar wensen/tips voor Werchter volgend jaar vanuit Alcatraz. De volgende bands verdienen een plekje op het volgende affiche van Werchter op basis van de prestaties afgelopen weekend (en passen binnen Werchter):
  • Black Mirrors. Fantastische bluesrock band met goede zangeres van Belgische bodem. Zet ze op The Slope en voor menig bezoeker een van de hoogtepunten.
  • The Vintage Caravan. Nog zo'n fijne bluesrock band die me echt verrast heeft.
  • Brutus, maar daar hoef ik niemand hier van te overtuigen.
  • Russkaja. Als je om 11 uur 's ochtend een hele mainstage volkrijgt met Russische heavy polka dan ben je een grote. Hele toffe band die elke weide waarop ze laten staan omtoveren in een feestje.
  • Huracan. Een van de beste feestjes van Alcatraz, een plekje op The Slope zou erg tof zijn voor deze heren.
  • Stake. Een van Belgisch beste liveband hoort thuis op Werchter. Een showtje in de middag in de Marque?
  • Amenra. Dat zou een hele toffe zet zijn als Amenra Klub C mag afsluiten (Marque kan ook met gemak maar zie ik minder snel gebeuren).
Het is duidelijk te lang geleden dat er nog eens Rock Werchter was ;) Marque? :D

Leuk lijstje, staan een paar dingen op die ik eens moet opzoeken!

Maar laat Brutus, Stake en Amenra alvast maar komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Nieuw album zeker op komst, maar of ie ook gaat touren en waar ie gaat staan.. Da's nog iets anders..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Om eventjes alles op een rijtje te zetten qua mogelijke bovenkant nog en geruchten nu september om de hoek ligt.

Headliners;
- Gorillaz (tournee in de buurt + waren geboekt voor RW21)
- The Strokes (staan op NOS Alive + waren geboekt voor RW20)
- Imagine Dragons (staan om Mad Cool, NOS Alive, Lolla Parijs)
- Kings Of Leon (staan op Mad Cool)
- Editors (staan op Mad Cool)
- The Killers (staan op Mad Cool, InMusic)

Geruchten;
- Kendrick Lamar (nieuw album in de maak + stond gepland voor RW20)
- Arcade Fire (nieuw album in de maak)
- Arctic Monkeys (nieuw album in de maak)
- Radiohead (nieuw album in de maak?)
- Stromae (nieuw album in de maak?)

Andere grote namen;
- Pixies (tournee in de buurt + waren geboekt voor RW20 & RW21)
- alt-J (staan op Mad Cool, NOS Alive en waren geboekt voor RW20 & RW21)
- Royal Blood (staan op Mad Cool, NOS Alive + waren geboekt voor RW21)
- HAIM (tournee in de buurt + waren geboekt voor RW20)
- Lorde (tournee in de buurt)
- Beck (tournee in de buurt)
- Tyler The Creator (tournee in de buurt)
- A$AP Rocky (staat op Super Bock, maar stond op Dour dus..)
- The War On Drugs (staan op Mad Cool)
- Parov Stelar (staan op NOS Alive)
- Deftones (staan op Mad Cool, InMusic)
- St. Vincent (staat op NOS Alive)
- Foals (staan op Mad Cool, Super Bock)
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.722
Mooie lijst dit. Ziet er ook compleet uit, met de namen die we nu kennen. Misschien nog RHCP erbij, al is de kans steeds kleiner. Tyler The Creator is ook nog een grote die zeker tourt en in de buut is. En die heeft, in tegenstelling tot in NL (staat in AFAS) nog geen Belgische datum...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.247
10.717
Inderdaad een mooie lijst! Twee aanpassingen: Deftones kunnen eraf, verwacht dat die weer zeker terugkomen op Graspop (Stonden daar ook in 20 en 21). Daarnaast mag Rise Against erbij. Touren ook die periode en niet op de 20 en 21 affiches van Graspop, lijkt me daarmee een logische boeking voor de Metallica dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Maar denk je niet, gezien de festivals die ze nu ook al op de planning hebben staan, dat de kans er misschien in zit dat ze misschien toch op RW terecht komen? Anderzijds idd, dikke case als ze voor beide jaren al waren bekend gemaakt. Rise Against kan idd wel, ja. Vraag me überhaupt wel af hoe ze die metal-dag gaan invullen. Uiteraard kun je dingen als Yungblud en Inhaler wel nog steeds op de main zetten en kun je tig openers verzinnen van Fever 333, Brutus tot Wolf Alice en Frank Carter, maar hogerop? Ik reken(de) eigenlijk een beetje op Deftones (en dan Royal Blood wss) om die dag ook in de breedte te vullen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken