Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Bestaat Pukkelpop in '22/3 nog dan?

QOTSA als Other-afsluiter dan wel, me dunkt. Kan me niet voorstellen dat die gaan headlinen. Denk ook niet dat we hen alweer mogen verwachten gezien ze er nog maar pas stonden. Ma bon, dat kunnen we eigenlijk zeggen over bijna alles HLers die de geruchten doen.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vraag me af of we komende zomer ook van dat Covid Safe gedoe gaan verlost zijn en LN/RW ook in de voetsporen treedt van AEG om enkel gevaccineerden toe te laten. Gisteren werd duidelijk dat de tweede grootste concertorganisator van de VS (die mee oa Coachella organiseert) vanaf 1/10 dat gaat toepassen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Vraag me af of we komende zomer ook van dat Covid Safe gedoe gaan verlost zijn en LN/RW ook in de voetsporen treedt van AEG om enkel gevaccineerden toe te laten. Gisteren werd duidelijk dat de tweede grootste concertorganisator van de VS (die mee oa Coachella organiseert) vanaf 1/10 dat gaat toepassen.
Dat is hier wettelijk niet eens toegestaan volgens mij.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Volgens mij wel hoor. Het is geen publieke dienst. Een organisator mag zelf bepalen wie hij binnenlaat, evenals een kroegbaas
Of je gezeik wil, is een tweede (zoals die dansschool die alleen gevaccineerden wil toelaten/toelaat).
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Nee volgens mij moet je wettelijk gezien een andere alternatief bieden (zoals verplicht testen).
Volgens mij is dit alleen van toepassing bij openbare ruimten.

edit: je mag in NL niet gevaccineerde personen weigeren als bedrijf. Dit is erg vreemd aangezien je dit niet mag vragen aan je personeel als werkgever.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Volgens mij is dit alleen van toepassing bij openbare ruimten.

edit: je mag in NL niet gevaccineerde personen weigeren als bedrijf. Dit is erg vreemd aangezien je dit niet mag vragen aan je personeel als werkgever.
Nee hoor, het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden we op dat moment bevinden. Vrij complexe materie... maar je kan er wel degelijk je vingers aan branden volgens onze wetgeving. Ik heb zelf een bedrijf en we krijgen wekelijks juridisch advies op dit soort zaken. Het zou pas kunnen als je eerst andere alternatieven aanbied en die andere persoon dat ook weigert (zoals testen aan de deur). De wetgeving in Amerika ligt anders. Pas als er ECHT geen ander optie is die ja kan bieden dan pas mag je een persoon weigeren. Maar dus niet enkel op vaccinatie ja/nee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Nee hoor, het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden we op dat moment bevinden. Vrij complexe materie... maar je kan er wel degelijk je vingers aan branden volgens onze wetgeving. Ik heb zelf een bedrijf en we krijgen wekelijks juridisch advies op dit soort zaken. Het zou pas kunnen als je eerst andere alternatieven aanbied en die andere persoon dat ook weigert (zoals testen aan de deur). De wetgeving in Amerika ligt anders. Pas als er ECHT geen ander optie is die ja kan bieden dan pas mag je een persoon weigeren. Maar dus niet enkel op vaccinatie ja/nee.
En vaccinatie of test accepteren, maar zelf geen testcenter aanbieden? Dan bereik je quasi hetzelfde
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik bedoel maar, het zou dus goed zijn dat we volgend jaar alsnog aan de ingang met testcentrum te maken zullen/kunnen hebben - waar PKP in tekort schoot. Ookal zou dat voor het gros van de bezoekers niet van toepassing zijn. Het is wel een kost en logistieke zever die erbij komt indien er on-site moet getest worden (aangezien ook RW 4, inclusief camping 5 dagen duurt).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Vraag me af of we komende zomer ook van dat Covid Safe gedoe gaan verlost zijn en LN/RW ook in de voetsporen treedt van AEG om enkel gevaccineerden toe te laten. Gisteren werd duidelijk dat de tweede grootste concertorganisator van de VS (die mee oa Coachella organiseert) vanaf 1/10 dat gaat toepassen.
AEG, ook grote speler bij BST Hyde Park en APE in UK of Rock En Seine in Frankrijk.

BST Hyde Park zie ik afhankelijk van de artiest, nog wel mee gaan met deze voetsporen
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
142
114
Nieuwe album van Arctic Monkeys lijkt bevestigd, zou eind 2021 of begin 2022 uit moeten komen. Hopelijk nog op tijd voor een plekkie op RW22. ;)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Nu posten ze Radiohead op Instagram, lijkt me toch hoe langer hoe meer dat deze namen die ze de voorbije weken gepost hebben volgend jaar ergens op een event op de wei van Werchter gezien zal worden. (Radiohead, Pink, Stromae, Kings of Leon, Muse, Editors, Florence&TM, Mumford & Sons, Foo Fighters). Er is ook duidelijk een ander type post voor die quotes dan bij de vorige van de maanden ervoor. Misschien te veel speculatie, maar op nog 1 TW Classic, 1 Boutique, pop-ups eventueel en 4 dagen RW krijgen ze die wel weggezet. Mijn gok zou dan zijn:

TW Classic 2: Editors - Radiohead
Boutique: F&TM - Pink
RW: Donderdag - Kings of Leon, Zaterdag - Muse, Zondag - Mumford & Sons - Stromae

Edit: lap, dan negeer ik nog Arctic Monkeys, maar die gunnen we dan aan Pukkelpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken