Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Veel goede platen deze week. Ga ik voor de nieuwe TWOD, Lorde, Big Red Machine met Fleet Foxes of toch nog iets anders? Sowieso de release radar morgen afwachten. Maar deze plaat zag ik de voorbij weken al wat stemmen op zonder dat die de shortlist haalde. Nu een akoestische versie uitgebracht met een zangeres die ik geweldig vind. Dus sowieso mijn tip deze week:

 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Veel goede platen deze week. Ga ik voor de nieuwe TWOD, Lorde, Big Red Machine met Fleet Foxes of toch nog iets anders? Sowieso de release radar morgen afwachten. Maar deze plaat zag ik de voorbij weken al wat stemmen op zonder dat die de shortlist haalde. Nu een akoestische versie uitgebracht met een zangeres die ik geweldig vind. Dus sowieso mijn tip deze week:

Hey, dat was ook mijn tip van de week.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Met nog anderhalf uur te gaan, heb ik maar liefst al 2 lijstjes. Dus ik stel het volgende voor. De lijstjes mogen tot en met donderdag 21:00 worden ingeleverd. Dan komt het precies uit met mijn vakantie. De 2 lijstjes (dus jij en ik @wenteldave ;) ) mogen nog worden aangepast tot die tijd.
 
  • Wow
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Met nog anderhalf uur te gaan, heb ik maar liefst al 2 lijstjes. Dus ik stel het volgende voor. De lijstjes mogen tot en met donderdag 21:00 worden ingeleverd. Dan komt het precies uit met mijn vakantie. De 2 lijstjes (dus jij en ik @wenteldave ;) ) mogen nog worden aangepast tot die tijd.
Had hier lekker een lijstje mee gemaakt dan. Sjongejonge. Blijkbaar dus wel massaal met elkaar aan het tippen, maar insturen, ho maar ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Had hier lekker een lijstje mee gemaakt dan. Sjongejonge. Blijkbaar dus wel massaal met elkaar aan het tippen, maar insturen, ho
We hadden 1 dezelfde, was dus een lijstje van 9 geweest. Hadden we moeten strijden tussen Christone "Kingfish" Ingram en Rise Against/Meg Myers. Dat doen we onszelf niet aan ;)
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Jaa, ik ben ook te laat. Komt eraan binnen een uur!

Update: gestuurd :)
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het was er gisteravond uiteindelijk niet meer van gekomen. Vind nu donderdag wel een beetje een verre deadline, anders gewoon tot morgen 13u?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Het was er gisteravond uiteindelijk niet meer van gekomen. Vind nu donderdag wel een beetje een verre deadline, anders gewoon tot morgen 13u?
In het weekend zijn er altijd minder mensen actief en ik heb nu 4 lijstjes. Ik betwijfel of ik er morgen om 13:00 heel veel meer heb
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
2 dalers, 3 stijgers en 5 nieuwe binnenkomers! Morgenvroeg staat hier een nieuwe festileaks ten! Welterusten
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Voor het eerst dus 5 nieuwe, dus 5 afvallers. Voor nieuwkomers Tirzah en Courtney Barnett zit het er na 1 week al op. Ook Holly Humberstone, Mdou Moctar en Sault vallen uit de lijst. Naar de lijst!

10. The Big Red Machine - The Ghost of Cincinatti (Week 1) (Nieuw)
Na een kleine maand is het toch gelukt om met het tweede nummer ook toe te treden in de lijst. Ster in dit nummer is natuurlijk Aaron Dessner.


9. Coldplay - Coloratura (Week 1) (Nieuw)
Nu volgt er een reeks van nummers die de shortlist overslaan en we beginnen bij een zeer geliefde en ook zeer gehate band. Dit is een experimenteler nummer van ze die ook ruim 10 minuten duurt.


8. Rise Against ft. Meg Myers - Nowhere Generation (Week 1)(Nieuw)
Een nummer wat al wat ouder is, maar opnieuw uitgebracht. Nu akoestisch en met gastzangeres Meg Myers.


7. Gang of Youths - The Angel of 8th Ave. (Week 1)(Nieuw)
Laatste die de shortlist overslaan komen uit Australië. Heeft Kit Harrington een band? Nee hoor, nieuwe Gang of Youths.


6. Lorde - Solar Power (Week 6)(-4 plekken)
Ineens een bekende. Lorde staat er al tijden in, maar is deze week diepste daler.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Sam Fender - Seventeen Going Under (Week 1)(Nieuw)
De hoogste nieuwe binnenkomer komt van Sam Fender met een boodschap aan zijn jongere zelf.


4. Crown Lands - The Oracle (Week 2)(+4 plekken)
De sterkste stijger deze week is een lange prog plaat. Niet alleen de sterkste stijger, maar ook langste plaat weer deze week.


3. The Big Red Machine ft. Taylor Swift - Renegade (Week 4)(-2 plekken)
Vorige week nog op de eerste plek, deze week 2 plekjes gezakt. Toch een primeur door met 2 nummers in de lijst te staan.


2. Iron Maiden - Writing on the Wall (Week 2)(+3 plekken)
Vorige week hoogste nieuwe, deze week stoten de heren door naar de 2de plek. Nog een plekje te gaan.


1. Yves Tumor - Jackie (Week 5)(+2 plekken)
Het is dan eindelijk gelukt om op de eerste plek te komen na er heel veel tegenaan geschuurd te hebben.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en JB.

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De tipjes zijn er maar 3, want a, weinig gestemd en b, er gingen er 3 direct door de lijst in.

Christone "Kingfish" Ingram - Rock & Roll (door @wenteldave)

James Blake - Say What You Will (door @ThijsDB)

The War on Drugs - Living Proof (door @Brian)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken