Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4378 reacties, heeft 227 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  warriorandweirdo 4 dagen, 10 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2076 tot 2100 (van in totaal 4379)
  • Auteur

Shaverion

Er is echt 0 kans dat Coldplay nog aangekondigd wordt en de reden waarom is hierboven al meerdere malen vermeld. Coldplay verkoopt de dag instant uit. Hoe denk je dat alle Coldplay fans het vinden als hun dag al half uitverkocht is door Pink fans? Dikke chaos wordt dat. Sowieso gaat RW niet een act die zoveel tickets verkoopt na de start van de verkoop aankondigen of ze moeten tijdelijk de ticketverkoop stil leggen maar dat heb ik nog nooit zien gebeuren.

mattman
    Moderator

Als ik als festival de keuze had tussen Impala en The Nationals samen of Coldplay dan was het niet moeilijk geweest. Martin en co verkopen die dag zo uit. En terecht ook imo.

Tame Impala en The National. All. The. Way.

Coldplay was in 2009 inderdaad erg goed, maar tegenwoordig is het een band die ik echt wil mijden. En zoals gezegd: een band die een dag in 1 keer uitverkoopt is gewoon niet zo’n gunstig nieuws voor de lineup en de sfeer bij de andere acts.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Dr. Hannibal

Als ik als festival de keuze had tussen Impala en The Nationals samen of Coldplay dan was het niet moeilijk geweest. Martin en co verkopen die dag zo uit. En terecht ook imo.

Wat begrijp je niet aan persoonlijke smaak en mening? Zeg niet dat het financieel een slechte beslissing vind, maar ik zie ze hun geld liever anders besteden. En je laat voor het gemak Kendrick achterwege, Tame Impala en The National alleen steken inderdaad wat magertjes af tegen Coldplay. Wat niet wegneemt dat ik *persoonlijke mening alert* nog altijd liever die twee zie dan Coldplay.

Maar goed laten we dit zinloze debat stoppen, ze gaan toch niet komen. The National en Tame Impala wellicht wel, en zelfs Kendrick maakt nog meer kans dan Coldplay imo. Dus zoek lekker een Coldplay topic als jullie zo graag hun commerciële succes willen bewieroken 😉

ChiquitaChaser

ivm Coldplay, het loopt niet altijd zoals ze zouden willen hoor.
    Denk dat het iets te gemakkelijk is om gewoon te zeggen dat ze niet op donderdag staan want ze verkopen uit…
    Zoals ik verstaan heb, staat P!nk op RW omdat ze die nergens anders kwijt geraakte (KBS al bezet en geen belgisch alternatief die periode).

Het draait zeer snel in deze sector en er zijn veel eisen/beslissingen waar rekening mee gehouden moet worden…

TettenVogel

The National staat de dag voor PKP in Portugal, dus die zouden ook naar PKP kunnen gaan.

GMM 11-12-13-15-17-18-19 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18
    Ik heb geen bronnen.

Dr. Hannibal

Met 30STM een weekje na Werchter op Les Déferlantes kunnen we hen ook wel opschrijven, trouwens.

daanvandingenen

Met 30STM een weekje na Werchter op Les Déferlantes kunnen we hen ook wel opschrijven, trouwens.

Het is natuurlijk maar mijn persoonlijke mening, maar elke keer dat ik die naam ergens zie opduiken op deze site krijg ik wat schrik.
    Vind ik echt de allerslechste headliner/sub die dit jaar tussen de kanshebbers zit!

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Kereltje

Het feit dat ze vorig jaar headlineden op BSF (terwijl ze ook beschikbaar waren in het PKP-weekend) doet me vermoeden dat onze grote festivals er toch niet meer achter zitten. Of toch niet voor het type spots dat 30STM graag opeist.

Dr. Hannibal

Hmm hoop dat je gelijk hebt. Maar Werchter heeft natuurlijk wel een reputatie op het gebied van bands op lagere spots dan normaal weten te krijgen. Zie ze best 1 of 2 spots onder de sub op main, als sub zou ik wat zwak vinden. Van mij hoeven ze niet te komen, laat dat duidelijk zijn. Maar verwacht ze wel een beetje.

pigital

Ze stonden trouwens enkele jaren geleden, toen ze toch iets meer bekendheid genoten, ook gewoon in de middag geprogrammeerd. Dus voor een headliner of subplek zal je niet moeten vrezen. (Hoop ik)

RW: 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018
    PKP: 2015 - 2017 - 2018

ChiquitaChaser

Ze stonden trouwens enkele jaren geleden, toen ze toch iets meer bekendheid genoten, ook gewoon in de middag geprogrammeerd. Dus voor een headliner of subplek zal je niet moeten vrezen. (Hoop ik)

In 2013 was dat begot rond 19u. en echt slecht/saai dat me dat was seg…
    Denk dat ze na die passage niet meer moeten komen.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

30 Seconds to Mars kunnen ook perfect op Dour, Les Ardentes of Lokerse Feesten.

Heemstock

Tame Impala en The National. All. The. Way.

Coldplay was in 2009 inderdaad erg goed, maar tegenwoordig is het een band die ik echt wil mijden. En zoals gezegd: een band die een dag in 1 keer uitverkoopt is gewoon niet zo’n gunstig nieuws voor de lineup en de sfeer bij de andere acts.

Kan iemand mij vertellen waarom juist die show legendarisch was t.o.v. een andere Coldplay show? Ik lees vaker op dit forum hoe goed dit wel niet was.

Pinkpop '12 / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / Down the Rabbit Hole '16 / Dauwpop ‘08 ‘09 ‘10 ‘14 ‘19 / Lowlands '19

Brian

30 Seconds to Mars kunnen ook perfect op Dour, Les Ardentes of Lokerse Feesten.

Nog beter dan rock werchter vind ik. Daar ga namelijk niet heen.

roluf

Ik was er niet bij. Maar toen maakte Coldplay nog fantastische muziek. Moet je, je voorstellen dat je alleen maar nummers als clocks en yellow voor je kiezen krijgt! Manmanman wat was die band toen goed! Waar is het mis gegaan vraag je jezelf dan af.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Lynette

Heb Coldplay in 2011 op Pinkpop gezien en toen waren ze best decent maar toch vond ik ze zelfs toen al niet helemaal hun fantastische reputatie waarmaken. Heb er zeker van genoten, daar niet van, maar ben van hun latere muziek niet bepaald fan, dus voor mij hoeven ze niet te komen. Niet dat ik sws een plek voor ze zie met de reeds bekendgemaakte namen.

Wat betreft 30STM, heb ik op diezelfde pinkpopeditie in 2011 ongelofelijk van staan genieten, maar dit jaar op RaR waren ze een pak minder. Hoeven voor mij dus ook niet per se, maar zou ze nog wel voor Muse kunnen zien spelen. Die twee bands hebben eerder samen getoured dus ik denk dat werchter ze nog wel eens op die plek kan krijgen ipv als headliner (wat ze anders wel willen zijn tegenwoordig geloof ik).

Over iets kleinere en wss plausibelere namen gesproken, ik zag dat LP (niet linkin park, maar een zangeres wiens artiestennaam dat is) op een festival staat in hongarije in dezelfde periode als werchter. Weet alleen niet goed hoe populair ze is in belgië, dus hoe schatten jullie haar kansen in? Wat mij betreft is ze zeer welkom, was voor mij 1 van de beste concerten die ik heb gezien in 2017.

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15 - Rock Werchter '16, '17 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18

mattman
    Moderator

Dat 30 Seconds To Mars is inderdaad geen voer voor Werchter meer. Zoals eerder gezegd stonden ze vorig jaar nog op een festivalletje als British Summer Time. Zegt genoeg over het aantal man dat die trekken. Die gaan dus lekker op iets kleins staan. Of beter: nergens in België.

I am not in Kansas

Regi poortakkers

Donderdag:

Bang bang romeo – vance joy- frank turner-vampire weekend
    Tame impala – pink – neil young

Vrijdag

Architects – 1975- weezer- 30 seconds to mars – bring me the horizon – the cure – tool

Zaterdag

Slaves – Miles kane – black box revelation – greta van fleet – macklemore – mumford and sons – florence and the machine

Zondag:

Yungblud – idles – welshly arms – nothing but thieves – bastille – the national – Muse

Da moet nog lukken toch 😜

Lynette

Op zich is NBT al bevestigd voor de vrijdag, dus de zondag gaat hem niet worden… Verder Heb je nog wel wat kleine namen op de main geplaatst. Welshly arms gaat hooguit overdag in de barn staan, idles zie ik ook niet op main, en greta van fleet misschien wel op main, maar niet zo hoog.

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15 - Rock Werchter '16, '17 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18

TheMotherload

Dat 30 Seconds To Mars is inderdaad geen voer voor Werchter meer. Zoals eerder gezegd stonden ze vorig jaar nog op een festivalletje als British Summer Time. Zegt genoeg over het aantal man dat die trekken. Die gaan dus lekker op iets kleins staan. Of beter: nergens in België.

Je bedoelt dat ‘festivalletje’ waar komend jaar Bob Dylan en Neil Young staan? 🙄

Rock Werchter 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2017 / 2018
    Pukkelpop 2015

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Je bedoelt dat ‘festivalletje’ waar komend jaar Bob Dylan en Neil Young staan? 🙄

Hij bedoelt dat 30 Seconds to Mars in 2018 (dit jaar dus) op Brussels Summer Festival (in België: BSF) stond denk ik 🙂

mattman
    Moderator

Haha, wow. Mezelf belachelijk maken, deel 321. Bedoelde natuurlijk Brussels Summer Festival. Oef! Da’s maar een klein festivalletje.

I am not in Kansas

Regi poortakkers

Op zich is NBT al bevestigd voor de vrijdag, dus de zondag gaat hem niet worden… Verder Heb je nog wel wat kleine namen op de main geplaatst. Welshly arms gaat hooguit overdag in de barn staan, idles zie ik ook niet op main, en greta van fleet misschien wel op main, maar niet zo hoog.

Oei nbt verkeerd op dan…

Maar als bang bang romeo op main staat zou ik nie weten waarom welshly arms of idles er niet zouden spelen

Lynette

Oei nbt verkeerd op dan…

Maar als bang bang romeo op main staat zou ik nie weten waarom welshly arms of idles er niet zouden spelen

That’s fair maar BBR komt als pakketje bij Pink, net als Vance Joy. Welshly Arms en Idles zijn atm niet met één van de hearliners aan het touren ;).

Paddy

Greta van Fleet staat zeker op de main. Misschien een positie lager, maar echt niet veel minder.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

25 berichten aan het bekijken - 2076 tot 2100 (van in totaal 4379)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.