Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 2394 reacties, heeft 174 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Everyknight 5 uur, 18 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1851 tot 1875 (van in totaal 2395)
  • Auteur

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Drie hints droppen. (Ik hou ze bewust wat vaag, ik beloof er snel op terug te komen)

1) Onaangekondigde “electro” op main, waarvan ik eerder schreef dat het een leuk contrast was met P!nk.
    2) Headerliner PP18 met nieuw materiaal
    3) Belgische trots (oké, ben je niets mee maar ik ben zeker dat heel veel mensen hier blij mee zijn) (“momenteel” Barn afsluiter)

Weten we vrijdag meer of moeten we echt wachten tot december?

Op efestivals schijnt iemand te weten dat er vrijdag weer 10 namen komen.

1) The Chemical Brothers
    2) Kendrick Lamar
    3) dEUS

1 & 3 eens. 2 denk ik Eminem.

Eminem stond in 2018 toch niet op Pinkpop of Pukkelpop?

Inderdaad. Daarom zette ik Kendrick Lamar. Imagine Dragons kan ook, die hebben 100% zeker nieuw materiaal ten opzichte van Pukkelpop.

visdave34
    Moderator

1. Chemical Brothers
    2. Imagine Dragons
    3. dEUS

My guess op dit moment.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

Brian

1) The Chemical Brothers
    2) Kendrick Lamar
    3) dEUS

1 & 3 eens. 2 denk ik Eminem.

Eminem stond in 2018 toch niet op Pinkpop of Pukkelpop?

Inderdaad. Daarom zette ik Kendrick Lamar. Imagine Dragons kan ook, die hebben 100% zeker nieuw materiaal ten opzichte van Pukkelpop.

Over festivals in 2019 praten in 2018 blijkt toch lastig. Dacht aan een nog niet bevestigde Eminem op pinkpop 2019

Brian

Deze maand is er geen nieuws meer over Rock Werchter Brian, plannen veranderen steeds maar mochten er vrijdag namen komen wist ik dat al. (een lek kan altijd natuurlijk, zie N*E*R*D vorig jaar) Ik bedoel voor alle duidelijkheid Pukkelpop. P!nk neemt trouwens leuk volk mee.

Mochten er nu vrijdag namen komen, desondanks ik vrij zeker ben van niet dan moet dat via een bron zijn die niet via de normale werking gaat. Samenwerking met een artiest, maar dan is het vreemd dat het 10 namen zijn en niet 1. Nogmaals, ik weet niet alles dus ik kan hier zeker op gepakt worden maar ik weet helemaal van niets over nieuwe namen op vrijdag.

Voorop gesteld dat ik/we je nooit ergens op pakken. Ik vind dat we al geluk hebben dat er wat mensen dit forum hebben gevonden die dichtterbij het vuur zitten en zo af en toe wat hints droppen en tips geven. Maakt het weer een stukje leuker.

P!nk neemt leuke namen mee? Dus naast Vance Joy nog meer … Ik zie naar een beetje beter kijken dat ook Bang Bang Romeo en Kidcutup als support mee reizen in europa

HollandiaFCB

Drie hints droppen. (Ik hou ze bewust wat vaag, ik beloof er snel op terug te komen)

1) Onaangekondigde “electro” op main, waarvan ik eerder schreef dat het een leuk contrast was met P!nk.
    3) Belgische trots (oké, ben je niets mee maar ik ben zeker dat heel veel mensen hier blij mee zijn) (“momenteel” Barn afsluiter)

Dit is niet erg vaag toch 😆

LL: 2011
    PP: 2012, 2016
    RW: 2015, 2017

Brian

Deze maand is er geen nieuws meer over Rock Werchter Brian, plannen veranderen steeds maar mochten er vrijdag namen komen wist ik dat al. (een lek kan altijd natuurlijk, zie N*E*R*D vorig jaar) Ik bedoel voor alle duidelijkheid Pukkelpop. P!nk neemt trouwens leuk volk mee.

Mochten er nu vrijdag namen komen, desondanks ik vrij zeker ben van niet dan moet dat via een bron zijn die niet via de normale werking gaat. Samenwerking met een artiest, maar dan is het vreemd dat het 10 namen zijn en niet 1. Nogmaals, ik weet niet alles dus ik kan hier zeker op gepakt worden maar ik weet helemaal van niets over nieuwe namen op vrijdag.

Voorop gesteld dat ik/we je nooit ergens op pakken. Ik vind dat we al geluk hebben dat er wat mensen dit forum hebben gevonden die dichtterbij het vuur zitten en zo af en toe wat hints droppen en tips geven. Maakt het weer een stukje leuker.

P!nk neemt leuke namen mee? Dus naast Vance Joy nog meer … Ik zie naar een beetje beter kijken dat ook Bang Bang Romeo en Kidcutup als support mee reizen in europa

Plus de eerste keer door Amerika waren Bleachers erbij. Bij Oceanië waren het the Rubens en in het voorjaar in Amerika Julie Michaels. Die laatste zou kunnen. De andere 2 samen met Kidcutup lijken me niet voor de hand liggen of voor the slope. Maar misschien zoek ik verkeerd en is er ander leuk volk wat P!nk meeneemt.

mattman
    Moderator

Laat ons hopen dat je dan Kendrick bedoelt bij dat tweede? Arcade Fire lijkt me niet met meer materiaal te komen toch? En Travis Scott stond er niet eens. Of je moet Oscar bedoelen, maar nog meer pop rotzooi zou echt wel overkill zijn.

Falladain

Verder lijkt mij Balthazar eerder een Barn naam dan dEUS. dEUS kan ook prima op de main, terwijl ik zelf Balthazar daar niet heel snel zie staan.

Die headliner van Pukkepop lijjkt inderdaad op Kendrick te slaan, al zou Imagine Dragons ook kunnen. Als een grote fan van Arcade Fire zal ik dat uiteraard ook toejuichen, maar dat zou dan de 4e keer zijn in 3 jaar dat ze België aandoen. Dat is misschien iets te veel van het goede.

Rock Werchter 2016, 2017
    Appelpop 2015, 2016, 2017

Dr. Hannibal

Jongens Kendrick heeft toch helemaal geen nieuw materiaal sinds PKP18? Hoe graag ik Kendrick ook zou zien, dit lijkt over Imagine Dragons te gaan. En zeker als de “electro act” na Pink gaat staan, is de spot waar we eerder Kendrick verwachtten al vergeven. Zie niet echt een andere spot voor een extra headliner.

mattman
    Moderator

Imagine Dragons ook nog hier zou echt heel zwaar triest vinden.

Als er één (soort) naam is dat deze droevige lineup niet meer nodig heeft, is het deze opgeblazen rotband wel. Hebben er ook nog maar net gestaan toch.

Dr. Hannibal

Imagine Dragons ook nog hier zou echt heel zwaar triest vinden.

Als er één (soort) naam is dat deze droevige lineup niet meer nodig heeft, is het deze opgeblazen rotband wel. Hebben er ook nog maar net gestaan toch.

Helemaal eens hoor, en in 2017 inderdaad ook geweest. Maarja, nieuw album uit, trekt volk. Triestig maar realistisch gok ik.

mattman
    Moderator

Ik zou me letterlijk geen meer belabberde eerste festivaldag kunnen voorstellen dan eentje met Imagine Dragons en Pink achter elkaar.

Thijs

Die hint duidt toch duidelijk op Imagine Dragons, de enige pkp headliner waarvan je echt kan zeggen dat ze nieuw werk hebben. Werchter gaat zich echt niet schamen om zo’n mateloos populaire band op tour te boeken. Ik zou ook liever iets hebben als Kendrick/TWOD/Arcade Fire, maar behalve die vage Damn hint van Greg, is er helemaal niets geweten van de andere pkp18 headliners op vlak van nieuw werk of tour. Helaas…

Voor de andere hints zijn mijn gokjes ook Chemical Brothers (zeker als het over iets op de main gaat) en ik verwacht Balthazar en dEUS eigenlijk allebei wel op Werchter.

Edit: Kendrick wel net aangekondigd voor de Lollapalooza’s in Zuid-Amerika dus wie weet is er nog een beetje hoop.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door  Thijs.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Dr. Hannibal

Ik zou me letterlijk geen meer belabberde eerste festivaldag voorstellen dan eentje met Imagine Dragons en Pink achter elkaar.

Nee maar na Pink zouden dan de Chemical Brothers staan toch? Mits de tips kloppen en correct geïnterpreteerd worden, that is…

mattman
    Moderator

Ik zou me letterlijk geen meer belabberde eerste festivaldag voorstellen dan eentje met Imagine Dragons en Pink achter elkaar.

Nee maar na Pink zouden dan de Chemical Brothers staan toch? Mits de tips kloppen en correct geïnterpreteerd worden, that is…

Whoop-ti-doo. Gaat die dag niet echt redden toch.

Denk dat het ook hen niet gaan zijn, want de hint ging over een onaangekondigde act. De CB hebben al een reeks (festival)shows aangekondigd toch? Lijkt me eerlijk gezegd ook geen act voor RW meer, toch niet op de main.

Joe

Zo’n Balthazar is wel leuk al kun je ze wellicht overal gaan zien.
    Die andere tips beloven maar weinig goeds.
    Triesten boel momenteel.

Yannick

Wacht maar waarom kan Imagine Dragons niet gewoon voor Muse staan of gaan we er allemaal van uit dat Muse alleen die dag gaat headlinen. Zelfs stubru-favorietje Pearl Jam had Jack White als voorprogramma.. Past goed bij elkaar sinds Muse de weg naar de belabberde synths heeft gevonden met hun laatste plaat.

Edit: ik lees nu pas die “in contrast met P!nk”-zin.

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

TettenVogel

Ik ben toch benieuwd naar hint 1.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

roy-hekkens

Als Belgisch trots denk ik ook aan Tamino eigenlijk. Gezien zijn populariteit zou het mij niets verbazen als die een hoge spot in The Barn krijgt.

roy-hekkens

Is Underworld trouwens niet een optie ipv Chemical Brothers, of zijn die uitgesloten?

TheMotherload

Ik ben toch benieuwd naar hint 1.

Zou dat Prodigy kunnen zijn misschien?

Rock Werchter 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2017 / 2018
    Pukkelpop 2015

jarne

belgische trots: kan over heel veel gaan, maar door de barnafsluiterhint lijkt Tamino mij wat te klein, mss Netsky (komt in januari met twee nieuwe platen), balthazar al is dat ideaal voor de main stage, net als dEUS, weer Oscar & the Wolf,… Maar echt wel iets groter dan Tamino lijkt mij

en die PP headliner: hopelijk geen ID! doe maar Kendrick dan!

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

Dr. Hannibal

Wacht maar waarom kan Imagine Dragons niet gewoon voor Muse staan of gaan we er allemaal van uit dat Muse alleen die dag gaat headlinen. Zelfs stubru-favorietje Pearl Jam had Jack White als voorprogramma.. Past goed bij elkaar sinds Muse de weg naar de belabberde synths heeft gevonden met hun laatste plaat.

Edit: ik lees nu pas die “in contrast met P!nk”-zin.

Contrast met Pink is de electro act, headliner PKP18 aka Imagine Dragons is niet gelinkt aan Pink. Dus idd kunnen die prima voor Muse staan, en lijkt mij ook de meest logische spot voor hen.

Rockbeer

1. The Chemical Brothers
    2. Imagine Dragons
    3. Clouseau!

Die eerste twee lijken me inkoppers… De derde kan idd iedereen zijn.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Joslittel

Tof dat er weer iemand is met inside info (zo lijkt het in ieder geval, anders houdt hij ons in ieder geval weer even bezig).

Mijn idee bij de hints:
    1. Kraftwerk, nog niet echt aangekondigd bij de grote festivals, gaat touren en moet in het donker.
    2. Imagine Dragons.
    3. Oscar & The Wolf. Zijn nu Barn headliner en veel mensen hier vinden dit stom, dus reken er maar op dat het over hen gaat.

Snap de klachten op Imagine Dragons wel, maar ik vind ze zelf nog prima te behappen. Van de nieuwe lichting popgroepen hebben zij nog een beetje energie en eigen geluid. Van een band als Bastille word ik meteen agressief, kan naar ID prima luisteren. Nummers als Radioactive is prima festivalmateriaal.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

25 berichten aan het bekijken - 1851 tot 1875 (van in totaal 2395)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.