Bospop 2020 – Nieuws en Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Bospop 2020 – Nieuws en Geruchten

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 791)
  • Auteur
    Timmetje
    Bijdrager

Zal ik ook maar even mijn programma aangeven (als ik was gegaan, dat dan weer wel).
    Vrijdag:
    Sting, Melissa Etheridge, The Revolution, White Lies, Jett Rebel, Allen Stone, The Struts, The Record Company, The Gary Moore Tribute Band

Zaterdag:
    Lionel Richie, Joe Bonamassa, De Dijk, Black Pumas, Heather Nova, Natasha Bedingfield, Stahlzeit, Tim Montana, Sloper, Inge van Calkar, Gin Lady

Zondag:
    Kensington, Beth Hart, Passenger, BLØF, Juanes, Seasick Steve, Walter Trout Band, Allman Betts Band, Yola, Larkin Poe, The Steel Woods, Goodbye June, Robert Jon & The Wreck

Niet dusdanig veel dus om een kaartje voor te kopen.

Je hebt bijna de helft van alle namen zwart gemaakt. Da’s een aardig lijstje dan toch? 🙂

Vind zelf vooral de zaterdag en zondag tof. Op vrijdag eigenlijk niks wat ik zou willen bezoeken.

0
    wenteldave
    Bijdrager

Zal ik ook maar even mijn programma aangeven (als ik was gegaan, dat dan weer wel).
    Vrijdag:
    Sting, Melissa Etheridge, The Revolution, White Lies, Jett Rebel, Allen Stone, The Struts, The Record Company, The Gary Moore Tribute Band

Zaterdag:
    Lionel Richie, Joe Bonamassa, De Dijk, Black Pumas, Heather Nova, Natasha Bedingfield, Stahlzeit, Tim Montana, Sloper, Inge van Calkar, Gin Lady

Zondag:
    Kensington, Beth Hart, Passenger, BLØF, Juanes, Seasick Steve, Walter Trout Band, Allman Betts Band, Yola, Larkin Poe, The Steel Woods, Goodbye June, Robert Jon & The Wreck

Niet dusdanig veel dus om een kaartje voor te kopen.

Je hebt bijna de helft van alle namen zwart gemaakt. Da’s een aardig lijstje dan toch? ?

Vind zelf vooral de zaterdag en zondag tof. Op vrijdag eigenlijk niks wat ik zou willen bezoeken.

Er zit niet echt een balans in, hè? Ik voel er heel weinig voor om maar twee of vier acts op een dag te bekijken. Hetzelfde geldt enigszins voor zondag. Dan zit ik de hele avond te wachten op Beth Hart. Tja, daar vind ik dan weer van de zotte.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    gordonshumway
    Bijdrager

Vrijdag:

Zaterdag:

Zondag:

Ik ben dan weer zo’n mafkees die overal even gaat kijken. Starten met een biertje in de hand, alles een kans geven. Na 15 minuutjes heb je wel door of je het nog 45 minuten volhoud. Donker, dan richting bar, biertje scoren, beetje rondlopen en naar de volgende.

Zo ben ik vanaf 2016 al een paar keer verrast. En dat is wat het zo leuk maakt

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Ik ben dan weer zo’n mafkees die overal even gaat kijken. Starten met een biertje in de hand, alles een kans geven. Na 15 minuutjes heb je wel door of je het nog 45 minuten volhoud. Donker, dan richting bar, biertje scoren, beetje rondlopen en naar de volgende.

Zo ben ik vanaf 2016 al een paar keer verrast. En dat is wat het zo leuk maakt

Dat heb ik vorjg jaar ook gedaan, ja. Vooraf wel ingeluisterd, maar werd in sommige gevallen alsnog verrast. En het is prima vol te houden.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

1+
    Fireball
    Bijdrager

Ik heb die Alan Stone eens even beluisterd, nu weet ik in ieder geval wanneer ik iets anders ga doen… dit schuurt wel erg tegen R&B/hiphop aan…. dat is niets voor Bospop hé jongens.. hopelijk gaat het in de komende jaren niet die kant op want dan is deze jongen niet meer van de partij… compleet niet mijn ding, maar er zullen ongetwijfeld bezoekers zijn die dit wel pruimen.. ieder zijn smaak maar mijn inzien zijn daar andere festivals voor… Bospop heeft altijd verkondigd dat het niet die kant op wil/gaat, maar ze hebben nu toch wel voorzichtig een stap in die richting gezet… Niet doen Bospop… daar zijn al genoeg andere festivals voor!!!

3+
    bas2204
    Bijdrager

Ben met je eens dat Alan Stone een rare boeking is voor Bospop. Die had je eerder op Pinkpop verwacht qua muziekstijl. Ik mis in het huidige programma hoe dan ook nog wat zaken die traditioneel bij Bospop horen, zoals de classic rock. Er staat nu een heleboel nieuw spul, veel meer dan in voorgaande jaren, en ze moeten langzaam gaan uitkijken dat ze hun gezicht niet verliezen.

0
    Fireball
    Bijdrager

Ben met je eens dat Alan Stone een rare boeking is voor Bospop. Die had je eerder op Pinkpop verwacht qua muziekstijl. Ik mis in het huidige programma hoe dan ook nog wat zaken die traditioneel bij Bospop horen, zoals de classic rock. Er staat nu een heleboel nieuw spul, veel meer dan in voorgaande jaren, en ze moeten langzaam gaan uitkijken dat ze hun gezicht niet verliezen.

Juist, gewoon laten zien dat je de classic Rock een warm hart toe draagt… er zijn nog genoeg acts die de moeite waard zijn.. misschien niet altijd beschikbaar maar nu is de spoeling wel erg dun… ook in de stijl van classic rock kun je nog voldoende scoren.. greta van Fleet, DeWolff, ik wed zelfs dat de Earring nog wel een gaatje heeft, ook al staat sloper er nu ook…. Mothers Finest ??? ze moeten natuurlijk wél beschikbaar zijn, maar dan nog… dat maak je niet goed met een coverband van Garry Moore… hoe goed die dan ook mogen zijn.. Deze mijnheer Stone had beter gepast op Pinkpop inderdaad, of lowlands… niet op Bospop! Hopelijk loopt tijdens zijn act Heavy Hoempa ergens rond.. gaan we daar maar van genieten!

0
    Fireball
    Bijdrager

Met de huidige situatie rondom het Coronaprobleem ben ik benieuwd welke acts er gaan afbellen, of gaat Bospop zelf alles cancelen ? Glastonbury is al van de kaart eind juni…
    Paaspop zal het zeker niet halen en Pinkpop hangt ook aan een zijden draadje… erg jammer allemaal.. maar wel begrijpelijk natuurlijk…

0
    PJ
    Bijdrager

Met de huidige situatie rondom het Coronaprobleem ben ik benieuwd welke acts er gaan afbellen, of gaat Bospop zelf alles cancelen ? Glastonbury is al van de kaart eind juni…
    Paaspop zal het zeker niet halen en Pinkpop hangt ook aan een zijden draadje… erg jammer allemaal.. maar wel begrijpelijk natuurlijk…

Bospop gaat de boel pas cancelen wanneer eea duidelijk is met de verzekering. Heeft ook te maken met de maatregelen die de overheid heeft genomen waardoor de organisatie zich kan beroepen op bepaald wetsartikelen om de kosten vergoed te krijgen. Ik denk dat het nog wel even duurt voor we definitief iets weten. Bospop is ook pas in juli

0
    remkobak
    Bijdrager

Ik denk ook dat er gewacht gaat worden op maatregelen van de overheid. Anderzijds zullen er ook artiesten hun tours gaan cancelen of verschuiven.

0
    bas2204
    Bijdrager

We moeten inderdaad niet op de zaken vooruit lopen. Juli is natuurlijk redelijk dichtbij, maar ook wel weer ver genoeg weg dat er nog vanalles kan veranderen. Buiten Glastonbury is er volgens mij nog geen enkel major zomerfestival verzet of afgelast. Als we over een dikke maand nog in dezelfde situatie zitten zonder uitzicht op verbetering moeten we ons echt zorgen gaan maken

0
    PJ
    Bijdrager

We moeten inderdaad niet op de zaken vooruit lopen. Juli is natuurlijk redelijk dichtbij, maar ook wel weer ver genoeg weg dat er nog vanalles kan veranderen. Buiten Glastonbury is er volgens mij nog geen enkel major zomerfestival verzet of afgelast. Als we over een dikke maand nog in dezelfde situatie zitten zonder uitzicht op verbetering moeten we ons echt zorgen gaan maken

Eens, maar zoals remkobak eerder ook al aangaf. Er zullen tours gecanceld gaan worden.
    Voorbeeld: Sting Lionel Richie en bijvoorbeeld Meliissa Etheridge spelen in de weken voor Bospop veel in the UK Duitsland en Frankrijk. Als deze landen tegen dan nog steeds strengere maatregelen hebben dan dan Nederland is het de vraag hoe ze met hun Europese tour zullen omgaan?
    Gaan ze spelen daar waar het is toegestaan wat mogelijk ook niet wenselijk is want dan geven ze misschien 3 concerten op 2 weken. De kans acht ik dan aannemelijker dat veel tours afgelast worden als men niet kan optreden in landen als UK Duitsland Frankrijk Spanje en Italië.
    Lionel Richie geeft hier 2 concerten maar in the UK wel een stuk of 15.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200324_00153387/overuren-voor-organisatoren-festivals-door-coronacrisis

Bospop in Weert hakt 1 juni de knoop door. Festivaldirecteur Peter Verkennis gaat ervan uit dat in het algemeen veel buitenlandse artiesten gaan afzeggen voor de festivals. „Lionel Richie komt bijvoorbeeld pas 4 juni naar Europa voor zijn shows. Het zou mij niet verbazen als hij zijn tournee afzegt. Ook voor Bospop worden op dit moment nauwelijks kaarten verkocht. Mensen wachten af. Het is nog te vroeg om te kijken of wij kunnen verplaatsen naar later dit jaar. Dan moeten we wel een fatsoenlijk programma kunnen presenteren. Bij zo’n beslissing spelen veel factoren een rol.”

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    PJ
    Bijdrager

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200324_00153387/overuren-voor-organisatoren-festivals-door-coronacrisis

Bospop in Weert hakt 1 juni de knoop door. Festivaldirecteur Peter Verkennis gaat ervan uit dat in het algemeen veel buitenlandse artiesten gaan afzeggen voor de festivals. „Lionel Richie komt bijvoorbeeld pas 4 juni naar Europa voor zijn shows. Het zou mij niet verbazen als hij zijn tournee afzegt. Ook voor Bospop worden op dit moment nauwelijks kaarten verkocht. Mensen wachten af. Het is nog te vroeg om te kijken of wij kunnen verplaatsen naar later dit jaar. Dan moeten we wel een fatsoenlijk programma kunnen presenteren. Bij zo’n beslissing spelen veel factoren een rol.”

Verplaatsen is denk ik geen optie. Moet dan ook weer passen in het nieuwe tourschema van vele artiesten. Sting heeft bijvoorbeeld een bijzonder druk jaar. Ook Melissa Etheridge heeft al tourdata staan na de zomer. Zo zijn er wel meer natuurlijk. Laten we 1 juni maar afwachten maar ik vrees ervoor…… Wel duidelijk dat ze laten weten wanneer ze een beslissing nemen..

0
    remkobak
    Bijdrager

En de vraag is ook waar je naar toe moet gaan verplaatsen, welke data? Het wordt dringen met meerdere festivals als iedereen dat plan heeft en na de zomer ga je ook weer snel naar slechter weer.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

En de vraag is ook waar je naar toe moet gaan verplaatsen, welke data? Het wordt dringen met meerdere festivals als iedereen dat plan heeft en na de zomer ga je ook weer snel naar slechter weer.

wat dacht je van de beschikbaarheid van de terreinen? zitten denk ik wel een aantal boeren die velden dan beschikbaar moeten kunnen stellen?

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    remkobak
    Bijdrager

Helemaal gelijk, en zo zijn er vast nog veel meer dingen waar wij niet eens aan denken, maar je hebt het natuurlijk over beschikbaarheid van vrijwilligers, podia, tenten,catering.
    En de beschikbaarheid van publiek? Mijn agenda zit normaal gesproken in het najaar een stuk voller dan in de laatste weken voor de zomervakantie…

Kortom, ik geloof niet zo in uitstel. Jammer, want BP is toch altijd een hoogtepunt waar ik (wij) naar uitkijken, maar dat geldt wel voor meer dingen dit jaar. ffwd naar 2021…..

0
    Fireball
    Bijdrager

Tja, afwachten maar dan…. Verplaatsen zal niets uithalen nee.. locatie wellicht niet beschikbaar en hoe ga je het programma invullen dan ?
    Menig artiest zit al met n volle agenda omdat wereldwijd alles wordt gecanceld.. wij zijn dus niet de enige die iets gaat verschuiven… hopelijk gaat het meevallen en kunnen we de komende zomer genieten in Weert.. maar ik vrees het ergste…

0
    remkobak
    Bijdrager

Ja, het enige dat nog erger is dan Kensington op de zondag:

geen zondag 😉

3+
    Cootje
    Bijdrager

Bospop komt met een bericht op fb dat ze vooralsnog doorgaan met de voorbereidingen van de 40ste editie.
    Ondertussen heeft The Revolution de hele Europese tour gecancelled en ik denk dat het daarbij niet zal blijven…

Werchter 92 / Pinkpop 93 94 97 98 99 00 01 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 19 / Lowlands 98 99 00 06 / Nirwana Tuinfeest 02 15 16 17 18 19 / Bospop 16 17 18 19 / DTRH 18 / Misty Fields 19

0
    remkobak
    Bijdrager

Niet de meest indrukwekkende tour om af te blazen, slechts een beperkt aantal data, maar voor mij als Princefan wel een gemis.

0
    Fireball
    Bijdrager

Bospop komt met een bericht op fb dat ze vooralsnog doorgaan met de voorbereidingen van de 40ste editie.
    Ondertussen heeft The Revolution de hele Europese tour gecancelled en ik denk dat het daarbij niet zal blijven…

Gisteravond Rutte gehoord in zijn persconferentie:
    Mijn vrees is dat ze alle evenementen en dergelijke boven de 100 bezoekers over de zomer gaan tillen, dus een stop tot 1 september om dan nog eens te kijken hoe we er voor staan… Als ik zie wat er in landen om ons heen besloten wordt dan zal onze Mark zich hier grotendeels bij aansluiten… het zou al een wonder zijn als we komende zomer überhaupt n Europa op vakantie kunnen/mogen… Als dit klopt zit er dus jammer genoeg geen Iron Maiden en Bospop in dit jaar.. De caravan blijft dus in de stalling helaas….

0
    PJ
    Bijdrager

In een interview had de organisatie al laten weten dat ze uiterlijk 1 juni een beslissing zouden nemen. Maar voor die tijd zal eea wel al duidelijk worden. Meest aannemelijk is dat evenementen waar vergunningen voor vereist komende zomer niet door zullen gaan. Die datum van 1 juni zal wel 1 september worden….

0
    Fireball
    Bijdrager

In een interview had de organisatie al laten weten dat ze uiterlijk 1 juni een beslissing zouden nemen. Maar voor die tijd zal eea wel al duidelijk worden. Meest aannemelijk is dat evenementen waar vergunningen voor vereist komende zomer niet door zullen gaan. Die datum van 1 juni zal wel 1 september worden….

Dat bedoel ik dus… hopelijk mogen bijeenkomsten met kleine groepen wel eerder, kunnen we tenminste weer fatsoenlijk gaan repeteren met onze band, nu is dat ook verboden om met 5 personen in 1 (kleine) ruimte te vertoeven… dat mis ik eigenlijk nog t meest… lekker rammelen met n koud biertje erbij.. klotezooi zo..!

0
    bas2204
    Bijdrager

Ik heb me er inmiddels ook wel op ingesteld dat het een concert- en festivalloze zomer gaat worden. Heel jammer, maar dan vieren we het Bospop jubileum volgend jaar maar. Wat er dan verder gedaan wordt met het concert van Iron Maiden ben ik wel benieuwd naar. Laten we ons maar zo goed aan de regels houden dat we binnen afzienbare tijd weer een biertje kunnen drinken met een groep vrienden en daarbij dan maar van liveopnames op YouTube kunnen genieten

1+
25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 791)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.