Battle of the Acts

Festileaks Festival Forum Forums Games & Contests Battle of the Acts

Dit onderwerp bevat 224 reacties, heeft 25 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Oreon 3 jaren, 3 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 224)
  • Auteur

Wessel

Pearl Jam 5
    David Bowie 1

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Tremousse

Pearl Jam 6
    David Bowie 1

Pearl Jam, Frank Turner, Gogol Bordello, The War On Drugs

Kereltje

Ik kijk alvast uit naar de rant van Black Lies.

Ohja, ook al maakt het niet veel uit:

Pearl Jam 6
    David Bowie 2

bcmrmaybe

*Grrrrr talentless grrrr nog niet in schaduw staan grrrr nep seattle grunge bandje*

Zoiets?

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

mynoseknows

Ik weet niet of ik ook mag stemmen, aangezien ik verder niet mee heb gedaan, maar met dit drama moet ik het toch in ieder geval maar even proberen:

Pearl Jam 6
    David Bowie 4??

Black Lies

Pearl Jam 6
    David Bowie 5

Ik kijk alvast uit naar de rant van Black Lies.

Hoezo? Ieder zo zijn voorkeur. Ik kan alleen niet tegen onnozele reacties zoals deze:

Ja, ja we weten dat jij niet van Metal houdt en er daarom de ballen verstand van hebt.

Jeroen heeft alleen verstand van echte muziek..De rest das muziek voor plebs.

Vervolgens noem ik een rijtje uitstekende metalbands die stuk voor stuk beter zijn dan Rammstein, maar dan reageert men niet meer want die bands kennen ze niet. Moet je jezelf ook niet als metalfan presenteren en boos zijn als ik zelfs in je favoriete genre nog een betere smaak heb terwijl ik er nauwelijks naar luister haha

BKS: 15-16-17-18-19
    LGW: 14-15-16-17
    RW: 15-16-18
    Incubate: 15-16'1-16'2
    Rewire: 16-19
    PP: 13-14
    RB: 19
    DTRH: 16
    Dour: 15
    WH: 15
    FR: 15
    PKP: 15

Brian

Voor mij de lastigste battle tot nu toe. Vind van beide veel muziek erg goed. Tja, beetje kop of munt dit.

Pearl Jam 6
    David Bowie 6

Yannick

Pearl Jam 6
    David Bowie 7

bcmrmaybe

Vervolgens noem ik een rijtje uitstekende metalbands die stuk voor stuk beter zijn dan Rammstein, maar dan reageert men niet meer want die bands kennen ze niet. Moet je jezelf ook niet als metalfan presenteren en boos zijn als ik zelfs in je favoriete genre nog een betere smaak heb terwijl ik er nauwelijks naar luister haha

“Beter zijn dan.” “Ik heb een betere smaak.”

Dat is jouw probleem. In a nutshell. De MuziekGestapo.

Das ist mein Land!

Joris

Pearl Jam 7
    David Bowie 7

MRMantel

Pearl Jam 7
    David Bowie 8

Dan draag ik ook maar bij aan deze comeback.

Ivo

David Bowie 9
    Eddie Vedders snoozefest 7

MRMantel

“Beter zijn dan.” “Ik heb een betere smaak.”

Dat is jouw probleem. In a nutshell. De MuziekGestapo.

Je beseft dat dit best grove beschuldigingen en vrij heftige vergelijkingen zijn die je maakt?
    Daarnaast lijkt het me meer een liberaal standpunt. De esthetische theorie van de liberale filosoof John Stuart Mill maakt juist een onderscheid tussen hoger en lager genot. Vaak zorgen complexere kunstvormen voor een hoger genot omdat er meer moeite in wordt geïnvesteerd waardoor de beloning/het geluk groter is. Dan is natuurlijk de vraag hoe je kan beoordelen wat hoger en lager genot is. Dit wordt volgens Mill beoordeeld door de persoon die beiden soorten genot heeft ervaren. Sinds je Thomas vraag niet hebt beantwoord geef ik Jeroen het voordeel van de twijfel. Oftewel, in past Jeroens standpunt beter binnen het liberalisme dan binnen een stroming waarbij miljoenen mensen zijn omgekomen, het fascisme. Maar hee, dat vind ik dan.

Black Lies

Om dan toch bij Mill te blijven, “beter een ongelukkig mens dan een gelukkig varken”, nu wil ik niet direct iemand voor varken uitmaken, maar toch met deze mooie quote afsluiten.

MRMantel

Om dan toch bij Mill te blijven, “beter een ongelukkig mens dan een gelukkig varken”, nu wil ik niet direct iemand voor varken uitmaken, maar toch met deze mooie quote afsluiten.

Ohja, die wilde ik er ook nog bij zetten. Maar dat inderdaad.

bcmrmaybe

Je beseft dat dit best grove beschuldigingen en vrij heftige vergelijkingen zijn die je maakt?

Nou nee. Ik vind dit niet grof. Het is steeds hetzelfde. En het is niet eens tongue-in-cheek. Hij meent het. En als jij MuziekGestapo daadwerkelijk linkt aan de 2de wereldoorlog dan begrijp jij cynisme niet.

“All animals are equal, except pigs, pigs are more equal.”

Das ist mein Land!

bcmrmaybe

Anti-psychotica was toentertijd nog niet zo goed. Mill kon het ook niet helpen.

Das ist mein Land!

MRMantel

Nou nee. Ik vind dit niet grof. Het is steeds hetzelfde. En het is niet eens tongue-in-cheek. Hij meent het. En als jij MuziekGestapo daadwerkelijk linkt aan de 2de wereldoorlog dan begrijp jij cynisme niet.

“All animals are equal, except pigs, pigs are moreequal.”

Tuurlijk begrijp ik dat cynisme, net zoals dat mijn post enigszins cynisch is. Toch noem je Jeroens mening letterlijk fascistisch, dat gaat imo een stapje te ver.

Overigens is de quote “All animals are equal, but some animals are more equal than others.” Maar oke dat is een betweterig kleinigheidje, ik snap het alleen niet helemaal in deze context omdat Orwell daarmee het Communisme bekritiseert. Of bedoelde je dat ik me als mens superieur voel? Dat zou ik namelijk betreuren omdat ik hier niets persoonlijk mee bedoel, enkel bepaalde grenzen aangeef over wat ik gepaste humor vind. En daarvoor ook bepaalde stromingen als vergelijking gebruik.

MRMantel

Ach laat ook maar, conclusie ik vond een vergelijking met fascisme te ver gaan, cynisch of niet. Ik trek me weer terug naar het BKS en DTRH topic.

bcmrmaybe

@mrmantel Onze eigen napoleon op het forum. Jij niet. Daar refereerde ik aan. En ik ga richting PP en Werchter forum

Das ist mein Land!

MRMantel

Oke OT, dit is de stand

David Bowie 9
    Eddie Vedders snoozefest 7

bcmrmaybe

Lol @ snoozefest. Die had ik nog niet gezien.

Das ist mein Land!

WeckoJ

Oke, dus de uitslagen van de beide halve finales:

Bruce Springsteen 7 – 6 Metallica. Daarmee is Bruce Springsteen dus naar de finale.

Pearl Jam 7 – 9 David Bowie. Daarmee is dus David Bowie naar de finale.

De finale:

Bruce Springsteen 1
    David Bowie 0

Het maakt niet zoveel uit voor mij wie de tegenstander is van Bruce, maar David Bowie heb ik ook nog eens helemaal niks mee dus voor mij een uitgemaakte zaak. Bruce dus.

Pinkpop 2009, 2010, 2011, 2012; Lowlands 2013, 2016, 2017, 2018; Rock Werchter 2014, 2016, 2017; Graspop 2018; Paaspop 2012, 2013; Rockin' Park 2012; Blues Peer 2016; Appelpop 2016

Black Lies

Het maakt niet zoveel uit voor mij wie de tegenstander is van Bowie, maar Bruce Springsteen heb ik ook nog eens helemaal niks mee dus voor mij een uitgemaakte zaak. Bowie dus.

Bruce Springsteen 1
    David Bowie 1

Romy

Voor mij ook Bowie

Bruce Springsteen 1
    David Bowie 2

Shhh.. Be quiet, you might piss somebody off.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 224)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.