TW Classic 2022 met Nick Cave

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Alter Bridge ook op Graspop, dus geen TW Classic…

is dit echt zo hard? voorgaande 'dubbelaars' zijn bv the van jets (2016), Triggerfinger (2014), Balthazar (2013), 't Hof van Commerce (2012), Sela Sue (2011). dan heb ik maar t/m 2010 teruggekeken. zijn er niet veel, maar iets te veel om te zeggen graspop is geen RW.

edit: ik zie onder het typen dat ik RW en TW classic aan het vergelijken ben. opmerking mbt graspop is dus niet gestaafd, maar het lijkt me wel interessant om te zien welke acts beide festivals hebben aangedaan (plus de tijd die ik heb gebruikt om het op te zoeken wordt nu tenminste nog een soort van nuttig gebruikt).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Als je het hebt over internationale namen verwacht ik niet zo snel een dubbeling met Graspop of RW. Jouw voorbeelden zijn ook allemaal Belgische namen.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
@pede

Ik denk inderdaad dat de nationaliteit van de acts die ik noemde er wel iets mee te maken heeft, toch blijft het interessant om te zien of er een dubbeling in zal zitten of niet. Zo denk ik bijvoorbeeld aan The Dead Daisies, soort bij elkaar geraapte groep in dezelfde stijl als Guns: no bullshit rock. Zou er leuk staan, doen festivals, zijn beschikbaar en in de regio, staan echter wel al op graspop een week eerder.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Zo'n soort naam zie ik nog best dubbelen. Maar bands van het kaliber Alter Bridge verwacht ik niet en op GMM en TW classic staan.

Wat betreft the dead daisies, die hebben nog wel wat linkjes met Guns N' Roses. Maar misschien werkt dat juist tegen ze, veel namen die nu juist niet mee mogen met GNR zelf.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
In 2012 met Metallica speelde Gojira zowel op Boutique als op GMM. Dus een overlappende naam kan wel. Maar het zullen waarschijnlijk niet de bekendere namen zijn die overlappen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Maar da's dan weer een Belgische naam.
Wel apart dat ze 3x Werchter deden in 1 jaar. Zullen niet veel bands dat na kunnen doen.
Overlap met Graspop ligt dan wel weer wat lastiger.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
3x werchter in één jaar is inderdaad vrij apart, zelfs voor een Belgische act.

Wat betreft The Dead Daisies; een soort onderbuikgevoel zegt me dat we ze op kunnen schrijven. Dit kan ik natuurlijj gigantisch mis hebben (en dan ga ik door het stof waar nodig), maar lijken we vanuit de band-boekers gewoon een logische keus.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Leuk hoor, al die stevige gitaarbands ... maar het zou een 180 graden trendbreuk zijn. Kijk maar naar de lineups van de afgelopen jaren:

2016 (Springsteen):
Lana del Rey
Lionel Richie
Simply Red

2015 (Robbie Williams):
Faithless
Anouk
Texas
Anastacia

2014 (Stones):
Simple Minds
Triggerfinger
Arno
Seasick Steve

2013 (Springsteen):
Keane
Santana
Ben Harper
Blondie

2012 (Kravitz):
De Kreuners
Kaiser Chiefs
Amy MacDonald

2011 (Bryan Adams):
Texas
Simple Minds
James Blunt


2010 (Black Eyed Peas):
Mika
Scissor Sisters
Simple Minds

Geen enkele lange-haren-gitaarband. Geen enkel jaar, geen enkele plek (tenzij je Triggerfinger goedkeurt). Veel Simple Minds, AmyMacDonald en dat soort werk. Zelfs GNR zelf als headliner is al enigszins merkwaardig. Ik verwacht echt geen Alter Bridge, Prophets of Rage, of Wolfmother. TW Classic boekt MOR namen die een breed, ouder publiek aanspreken. Ik heb geen idee wat er dit jaar gaat touren maar ik zou me eerder richten op de categorie Level 42, UB40 etc. Misschien Doe Maar, alhoewel ik niet weet hoe groot die zijn in België.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Leuk hoor, al die stevige gitaarbands … maar het zou een 180 graden trendbreuk zijn. Kijk maar naar de lineups van de afgelopen jaren:

2016 (Springsteen):
Lana del Rey
Lionel Richie
Simply Red

2015 (Robbie Williams):
Faithless
Anouk
Texas
Anastacia

2014 (Stones):
Simple Minds
Triggerfinger
Arno
Seasick Steve

2013 (Springsteen):
Keane
Santana
Ben Harper
Blondie

2012 (Kravitz):
De Kreuners
Kaiser Chiefs
Amy MacDonald

2011 (Bryan Adams):
Texas
Simple Minds
James Blunt

2010 (Black Eyed Peas):
Mika
Scissor Sisters
Simple Minds

Geen enkele lange-haren-gitaarband. Geen enkel jaar, geen enkele plek (tenzij je Triggerfinger goedkeurt). Veel Simple Minds, AmyMacDonald en dat soort werk. Zelfs GNR zelf als headliner is al enigszins merkwaardig. Ik verwacht echt geen Alter Bridge, Prophets of Rage, of Wolfmother. TW Classic boekt MOR namen die een breed, ouder publiek aanspreken. Ik heb geen idee wat er dit jaar gaat touren maar ik zou me eerder richten op de categorie Level 42, UB40 etc. Misschien Doe Maar, alhoewel ik niet weet hoe groot die zijn in België.

Niet helemaal mee eens. Guns N' Roses is, zoals je zelf aangeeft, de eerste 'lange-haren-gitaarband' die TW Classic headlined (alhoewel The Rolling Stones ook wel rockers zijn vind ik, misschien niet met lange haren). Een Wolfmother kunnen we denk ik perfect verwachten: ze touren in juli (Zwarte Cross) en zijn niet zo hip meer om sowieso op Rock Werchter te staan (singles van laatste albums worden zelfs niet meer gedraaid op Studio Brussel). Toch spreken ze nog een trouw publiek aan. Perfect profiel voor TW Classic. Daarenboven zijn ze al support geweest bij Guns N' Roses deze tour.

Verder verwacht ik nog
- The Sore Losers (als bijna traditionele Belgische opener)
- The Cult (trouwe luitenanten van GnR, zelfde doelpubliek én de dag ervoor op Download Madrid, inkoppertje vind ik zelf)
- misschien Sebastian Bach (eveneens een trouwe luitenant)
- misschien weer Triggerfinger als bijkomende Belgische band als ze al zouden touren, zou wel perfect passen
- of Manic Street Preachers, hebben al een datum begin augustus en is een beetje hetzelfde verhaal als Wolfmother: de gloriedagen zijn voorbij, maar nog steeds een hele schare trouwe fans. Bovendien ook een kind van de jaren '90.

Al zullen er ook wel 'zachtere' bands staan inderdaad, maar niet veel verwacht ik. Normaal gezien kunnen we een zestal acts verwachten.

btw: Doe Maar staan in België al op Dranouter en Lokerse Feesten. Prophets of Rage is uitgesloten, want ze staan die dag in Madrid op het Download Festival.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.995
2.043
Ik hoop toch ook dat ze wat passend programmeren hoor, denk niet dat er veel Guns fans die dag uitkijken naar wat platte pop-naampjes. Geef mij dus maar wat hardere werk.

 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Volgens mij gaat de discussie ook niet over het wel of niet 'lange-haren-rockbands' boeken, maar dat ze moeten programmeren in dezelfde stijl als de headliner. In dit geval zijn deze rockbands dus meer dan welkom!
 

DJTHOMASTY

Playlistbediener
6 nov 2016
26
0
Ik zou een artist genre steve winwood (die ook op north sea jazz speelt) wel kunnen smaken! Ook Joe bonamassa, Jeff Beck Zeg ik geen nee tegen en zijn mss nog iets meer in de lijn van g&r
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Status Quo gaat door na de dood van Rick Parfitt en heeft vandaag optredens aangekondigd eind juni/begin juli in het Verenigd Koninkrijk. Zou ook nog wel passen in de vooravond op TW Classic, is muziek die er bij iedereen wel vlot in gaat.

Edit: zal hem waarschijnlijk niet worden als ik de tourdata bekijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Leuk hoor, al die stevige gitaarbands … maar het zou een 180 graden trendbreuk zijn. Kijk maar naar de lineups van de afgelopen jaren:

2016 (Springsteen):
Lana del Rey
Lionel Richie
Simply Red

2015 (Robbie Williams):
Faithless
Anouk
Texas
Anastacia

2014 (Stones):
Simple Minds
Triggerfinger
Arno
Seasick Steve

2013 (Springsteen):
Keane
Santana
Ben Harper
Blondie

2012 (Kravitz):
De Kreuners
Kaiser Chiefs
Amy MacDonald

2011 (Bryan Adams):
Texas
Simple Minds
James Blunt

2010 (Black Eyed Peas):
Mika
Scissor Sisters
Simple Minds

Geen enkele lange-haren-gitaarband. Geen enkel jaar, geen enkele plek (tenzij je Triggerfinger goedkeurt). Veel Simple Minds, AmyMacDonald en dat soort werk. Zelfs GNR zelf als headliner is al enigszins merkwaardig. Ik verwacht echt geen Alter Bridge, Prophets of Rage, of Wolfmother. TW Classic boekt MOR namen die een breed, ouder publiek aanspreken. Ik heb geen idee wat er dit jaar gaat touren maar ik zou me eerder richten op de categorie Level 42, UB40 etc. Misschien Doe Maar, alhoewel ik niet weet hoe groot die zijn in België.

Denk dat je beter kunt vergelijken met Werchter Boutique toen Metallica headliner was. Werchter Classic is dit jaar een GNR concert met een extra lang voorprogramma. GNR zal zelf 1 of 2 namen als voorprogramma meenemen en die worden aangevuld met 3 of 4 overige bands die beschikbaar zijn. Van die laatste zou ik niet al te grote, internationale namen verwachten. Eerder Belgische of Nederlandse namen. Classic en Goffert zijn ongeveer even duur, dus veel budget voor die extra namen zal er niet zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Blondie past toch niet echt bij Guns 'N Roses. Nee ik verwacht toch ook wel rockbands. Wolfmother, Triggerfinger, The Sore Losers... dat zijn namen die me vrij logisch lijken (er is zo'n beetje altijd een Belgische band dus doe maar een van die 2 hiervoorgenoemde, beide prima). Alter Bridge vind ik persoonlijk niks, dat is mij echt iets teveel van het geode, wat een herrie maken die zeg. Maar de link met Slash is er zeker, maar ik heb het idee dat het vooral Axl Rose is die iets te zeggen heeft. Ben inderdaad wel benieuwd wanneer we namen krijgen. Zou toch leuk zijn als er nog leuke dingen voorstaan.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb eens even gekeken naar wanneer het andere jaren bekend werd:
2016: 07-02 (Kwamen toen in een keer met de hele line-up incl headliner)
2015: ??-?? (Robbie Williams, Anouk); 18-02 (Faithless); 05-03 (de rest van de line-up)
2014: 12-03 (hele line up incl headliner)
2013: ??-?? (Bruce Springsteen); 25-02 (rest van programma)
2012: 12-01 (Lenny Kravitz, Sting); 15-03 (rest van programma)

Kortom ik verwacht dan ook dit jaar ofwel in februari ofwel in maart nieuws, dus kan nooit heel lang meer duren.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Ik heb eens even gekeken naar wanneer het andere jaren bekend werd:
2016: 07-02 (Kwamen toen in een keer met de hele line-up incl headliner)
2015: ??-?? (Robbie Williams, Anouk); 18-02 (Faithless); 05-03 (de rest van de line-up)
2014: 12-03 (hele line up incl headliner)
2013: ??-?? (Bruce Springsteen); 25-02 (rest van programma)
2012: 12-01 (Lenny Kravitz, Sting); 15-03 (rest van programma)

Kortom ik verwacht dan ook dit jaar ofwel in februari ofwel in maart nieuws, dus kan nooit heel lang meer duren.

kijk dit is goede info, merci! alhoewel ik wel wat twijfel, staat me iets bij dat er voor de huidige tour ook vaak pas laat bekend was wie er (per leg) in het voorprogramma spelen van GnR (heb even geen bron, dacht dit gelezen te hebben m.b.t. de legs in Oceanië en Zuid-Amerika). gezien dit toch vooral een GnR concert is met uitgebreid voorprogramma zou het zomaar kunnen dat we dit jaar wat langer moeten wachten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken