TW Classic 2022 met Nick Cave

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Prophets of Rage heeft een iets té exclusief gehalte om op TW Classic te staan denk ik.

The Cult zie ik er inderdaad zeker staan. Ik zie The Sore Losers zeker de dag openen. Misschien Manic Street Preachers nog. Of Airbourne.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja ja ik ga er ook bij zijn. Ben benieuwd wat we nog meer voorgeschoteld krijgen :)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
In Australia staat Wolfmother als voorprogramma. Misschien dat die ook naar Europa komen.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
POR helaas die dag op Download Madrid, jammer! Airbourne is ook geen optie, staan dan op Tons of Rock in Noorwegen. jammer, jammer!
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Normaal speelt de headliner van TW Classic gewoon z’n normale set. Geen idee waarom Bruce Springsteen at afgelopen jaar niet gedaan heeft.
Bruce speelt normaal zijn gewone sets van minimum 3,5uur en op TW Classic kreeg hem normaal gezien maar 2,5uur maar hij heeft toch iets langer doorgespeeld. Het blijft een festivaldag wat in Gofferpark een volwaardig concert is (zie ook Bruce in Goffertpark in 2013, een volwaardige show 3,5uur en een maand later op TW Classic maar 2,5uur...)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Shaverion wrote:
Normaal speelt de headliner van TW Classic gewoon z’n normale set. Geen idee waarom Bruce Springsteen at afgelopen jaar niet gedaan heeft.


Bruce speelt normaal zijn gewone sets van minimum 3,5uur en op TW Classic kreeg hem normaal gezien maar 2,5uur maar hij heeft toch iets langer doorgespeeld. Het blijft een festivaldag wat in Gofferpark een volwaardig concert is (zie ook Bruce in Goffertpark in 2013, een volwaardige show 3,5uur en een maand later op TW Classic maar 2,5uur…)
Niet goed op je klok gekeken dan, heeft meer dan een halfuur langer dan gepland gespeeld op TW.
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Martin wrote:
Shaverion wrote:
Normaal speelt de headliner van TW Classic gewoon z’n normale set. Geen idee waarom Bruce Springsteen at afgelopen jaar niet gedaan heeft.


Bruce speelt normaal zijn gewone sets van minimum 3,5uur en op TW Classic kreeg hem normaal gezien maar 2,5uur maar hij heeft toch iets langer doorgespeeld. Het blijft een festivaldag wat in Gofferpark een volwaardig concert is (zie ook Bruce in Goffertpark in 2013, een volwaardige show 3,5uur en een maand later op TW Classic maar 2,5uur…)


Niet goed op je klok gekeken dan, heeft meer dan een halfuur langer dan gepland gespeeld op TW.
In 2013 niet maar dit jaar bijna 3uur maar dat is nog geen volwaardige set zijn kennende :)
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
650
514
Opsomming van de opties die tot nu toe genoemd zijn:

Prophets of Rage (Staan op Download Madrid)
Alice in Chains (Voorprogramma voor VS shows)
The Cult (Voorprogramma voor VS shows)
Billy Talent (Voorprogramma voor VS shows & in de zomer optredens in Duitsland)
Lenny Kravitz (Voorprogramma voor VS shows)
Wolfmother (Voorprogramma voor Australië Shows)
Sore Losers
Manic Street Preachers
Airbourne(Staan op Tons of Rock Noorwegen)
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Opsomming van de opties die tot nu toe genoemd zijn:

Prophets of Rage (Staan op Download Madrid)
Alice in Chains (Voorprogramma voor VS shows)
The Cult (Voorprogramma voor VS shows)
Billy Talent (Voorprogramma voor VS shows & in de zomer optredens in Duitsland)
Lenny Kravitz (Voorprogramma voor VS shows)
Wolfmother (Voorprogramma voor Australië Shows)
Sore Losers
Manic Street Preachers
Airbourne(Staan op Tons of Rock Noorwegen)

@batmutsje PoR en Airbourne vallen dus helaas af, waren 2 goede opties geweest. Wolfmother zou ook goed passen, maar weet of zij mee naar Europa komen voor een volledige tour als support? Is dat niets iets beneden de stand van WM? Wat denken we trouwens van Alter Bridge als optie?

edit: ik krijg die lijn door de tekst niet er in, doel van de reactie was PoR en Airbourne doorstrepen.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
650
514
Opsomming van de opties die tot nu toe genoemd zijn:

Prophets of Rage (Staan op Download Madrid)
Alice in Chains (Voorprogramma voor VS shows)
The Cult (Voorprogramma voor VS shows)
Billy Talent (Voorprogramma voor VS shows & in de zomer optredens in Duitsland)
Lenny Kravitz (Voorprogramma voor VS shows)
Wolfmother (Voorprogramma voor Australië Shows)
Sore Losers
Manic Street Preachers
Airbourne(Staan op Tons of Rock Noorwegen)

@batmutsje PoR en Airbourne vallen dus helaas af, waren 2 goede opties geweest. Wolfmother zou ook goed passen, maar weet of zij mee naar Europa komen voor een volledige tour als support? Is dat niets iets beneden de stand van WM? Wat denken we trouwens van Alter Bridge als optie?

edit: ik krijg die lijn door de tekst niet er in, doel van de reactie was PoR en Airbourne doorstrepen.

@Pieperke, dat probeerde ik dus ook te doen in mijn lijst. Helaas ook niet gelukt..
Alter Bridge lijkt me ook een optie inderdaad, staan tot midden mei in de VS ingepland. Kunnen daarna mooi deze kant op komen ;)
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
@batmutsje Ze worden voor meer Europese festivals als gerucht genoemd dacht ik, zou dus goed kunnen dat ze vanaf juni Europa aandoen. zou een lekkere opwarmer zijn voor Guns! Verder dacht ik aan Deep Purple, maar ik denk dat dit een wat minder realistische naam is. Triggerfinger zou ook meer dan prima passen, hebben een uitstekende live-reputatie en hebben al eens op TW Classic gestaan. TF heeft echter nog niets staan voor volgend jaar volgens hun eigen site (die overigens ook aangeeft dat ze niets hebben gedaan in 2016?), dus weet niet of ze bezig zijn met nieuw materiaal voor een tour. Rival Sons is wat mij betreft ook een lekkere optie om (wellicht wat vroeger op de dag) te spelen, touren nu als voorprogramma mee met Black Sabbath en lijken net als Alter Bridge in mei klaar te zijn in de VS, waarna een komst naar Europa natuurlijk meer dan mogelijk is.

hier doe ik het voor hoor! dromen mag :wink:

Rival Sons
Triggerfinger
Alter Bridge
Guns N' Roses
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
ik hoop stiekem op namen vandaag, maar ik heb eigenlijk totaal geen ervaring met TW classic en de bekendmaking van namen. Hoe is dit voorgaande jaren gegaan, wanneer werden er meer namen gedropt of wordt een keer de complete lineup prijs gegeven? mbt mogelijke namen is Clutch gisteren geleaked op de poster van graspop, zou ook nog een optie kunnen zijn als ze van de zomer in Europa blijken te zijn. Is met hun mix van stoner en hardrock misschien wel wat te stevig, en TW classic zal natuurlijk geen mini Graspop worden, maar ik zou ook hen graag zien op TW! iemand de me info kan geven mbt verwachtte datum nieuwe namen?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
629
Ik verwacht eigenlijk niet dat ze zulke harde bands gaan boeken, dan spreek je enkel de metalheads aan terwijl je met GnR toch een breder publiek wil.

Gokje: Alter Bridge. Ontbreken op de poster van Graspop en Miles Kennedy is uiteraard goed bevriend met Slash.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Ik verwacht eigenlijk niet dat ze zulke harde bands gaan boeken, dan spreek je enkel de metalheads aan terwijl je met GnR toch een breder publiek wil.

Gokje: Alter Bridge. Ontbreken op de poster van Graspop en Miles Kennedy is uiteraard goed bevriend met Slash.

Alter bridge had ik zelf al eens als optie genoemd, maar ondanks dat ik ze (Slash en Miles) 2-3x samen heb gezien is die link me compleet ontschoten. Dit i.c.m. de afwezigheid op Graspop maakt ze tot een goede optie inderdaad. Triggerfinger wellicht als Belgische afvaardiging binnen het genre erbij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken