Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
DennisvdBr wrote:
JB. wrote:
Mocht hij 3fm afsluiten moet denk ik Edje weer aan gaan sluiten bij Live.


Nee hoor… Van de band Live is niets meer over zonder Ed.
Alle grote hits van Live speelt Ed nog, solo of hij neemt gewoon een eigen band mee en klaar is kees.
Als Skunk 3FM-stage nog mag afsluiten, dan kan Ed Kowalczyk dat ook wel met de grote Live-hits denk ik…


Dat klopt ook wel, en heb ook heel erg van hem genoten in 2014. Maar festivals denken ook aan de naam. Als bijvoorbeeld Skin volgend jaar solo gaat en nog wel alle hits speelt, komt ze volgens mij ook niet als 3fm afsluiter te staan. Als Skunk Anansie wel.
Festivals denken aan de naam....? Puscifer als afsluiter 3FM-stage is nu niet bepaald een op 'naamsbekendheid' gekozen naam om 3FM-stage af te sluiten, om maar een voorbeeld te noemen?

Het verhaal neemt een beetje verkeerde wending...
De naam Ed Kowalczyk kwam in me op als mogelijke sub naam. Het is niet dat ik hem zo snel ook echt verwacht, maar ik spreek uit puur eigen wens en gedachten, naar aanleiding van de verwachting dat er mogelijk een tour aan gaat komen.

Maar om nog 1 keer terug te komen op wat jij en Luud schrijven:
Naar mijn idee is Ed Kowalczyk met band absoluut een sub, niet zo zeer voor mainstage, maar wel 3FM-stage, dat wel binnen het kader van de 'classics' die de laatste jaren hier wel eens afsloten bijvoorbeeld, Skunk, Slash, Plant...
Dan baseer ik dat enkel op de radio-hits van Live, die allemaal nog door Ed Kowalczyk gespeelt worden en dan aangevuld met maar een paar nummers van zijn solo albums.
Als ik dan kijk naar o.a. de grunge-nummers uit de beginjaren van Live halverwege jaren 90, is dat op een affiche samen met Pearl Jam zeker niet een ondenkbare mogelijkheid naar mijn idee.
Tenminste, zo zie ik dat...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
MOD FIGHT!!!

1f609.png



Maar ik zie in principe Ed wel komen. Denk dus alleen niet als afsluiter 3fm :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
http://www.1limburg.nl/mister-pinkpop-als-artiest-medammecour-2017
Mister Pinkpop als artiest in Medammecour 2017

In de tweede editie van de Medammecour on Tour treedt Pinkpop-baas Jan Smeets voor het eerst zelf op als artiest.

De kaartverkoop voor de theatershow in aanloop naar carnaval 2017 gaat op 1 juli van start.

Omarmd
Desondanks zijn volgens organisator en presentator Marc Hermans al honderden kaarten verkocht in de voorverkoop voor abonnementhouders van de verschillende theaters waar de carnavalsrevue neerstrijkt. "We hadden nooit kunnen hopen, dat na een pauze van elf jaar het Limburgse publiek de Medammecour weer zo omarmt", zegt Hermans.

Artiesten
Naast de heren van Ummer d’r Neaver (Hermans zelf en zanger Joost Meijs), doen zanger/pianist Mo Jones, gitarist Pieter Vermeulen, drummer Geert Roelofs, actrice Resi Coumans, showballet Exited, zangduo Jos Mennen & Marjos Metsemakers, cabaretier Raymond Clement, Dance2move, buutteredner Fer Cousen, kolderduo Upke Dupke, sopraan Amy Schillings en entertainer Ton Wolter mee aan Madammecour 2017.

Smeets
'Special guest' is Mister Pinkpop Jan Smeets. Jan Smeets zal voor het eerst zelf als artiest voor het voetlicht treden. Jan Smeets is drager van de Gouden Narrekap en treedt daarmee in de voetsporen van Frans Pollux en Pierre Cnoops, die in de editie van 2016 hun opwachting in de Medammecour maakten. De regie is ook dit jaar in handen van Rudi Videc. Op 16 januari 2017 maakt L1 in Theater Heerlen een tv-registratie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Kom nog even terug om mogelijkheden headliners...
Stel Guns N' Roses zou èèn van de headliners zijn, dan kunnen ze flink wat 'support' met zich mee nemen. Inmiddels met ze in voorprogramma Alice in Chains, Tyler Bryant & The Shakedown, Chris Stapleton, Wolfmother, Billy Talent, Lenny Kravitz, The Cult en Skrillex.
...nou, durf te dromen...
Maar stel het je eens voor zo'n affiche? :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Aerosmith zou een afscheidstoernee doen, Metallica heeft een nieuw album bijna klaar, Coldplay wil festivals gaan doen die zou ik wel graag als headliners willen zien.

Plus ik kan jullie nu al zeggen dat we Blöf volgend jaar op Pinkpop gaan zien
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als bureau Pinkpop Blöf gaat pluggen voor gratis kaartjes krijg ik al een donkerbruin vermoeden

PLUS al lang niet meer op Pinkpop geweest (behalve dat stukje met The Scene in 2014)

PLUS nederlandse opvulling op een PJ of Coldplay dag


PS The Golden Earring zie ik ook nog wel verschijnen
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Linkin Park? Nieuw album ongeveer oktober-november klaar en dan in de zomer van 2017 touren?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Iemand al weer wat gehoord over Snowpatrol? Dat album wat in 2015 zou uitkomen is er nog steeds niet. Als ze nu einde 2016 zouden komen met het nieuwe album dan zie ik ze nog wel Pinkpop doen..
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
Alsjeblieft géén Coldplay, Linkin Park of Snow Patrol. Vooral Coldplay begint echt op een gimmick te lijken. Die ArenA show zou wel werken op Pinkpop hoor, maar dan ga je echt richting het niveau van de Toppers. Ik hoop op Pearl Jam - Radiohead - Tool. En hopen mag natuurlijk maar dit gaat nooit gebeuren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Alsjeblieft géén Coldplay, Linkin Park of Snow Patrol. Vooral Coldplay begint echt op een gimmick te lijken. Die ArenA show zou wel werken op Pinkpop hoor, maar dan ga je echt richting het niveau van de Toppers. Ik hoop op Pearl Jam – Radiohead – Tool. En hopen mag natuurlijk maar dit gaat nooit gebeuren.

Tool als headliner zie ik voor PP niet gebeuren. Wel voor Fortarock. Zou ook beter tot zijn recht komen. Goed Radiohead gaat het niet worden. Pearl Jam helaas wel...dat trekt me dan voor geen meter.

Maar ik snap je punt wel maar Pinkpop is daar niet voor.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Linkin Park zou ik wel een leuke naam vinden, maar is tegenwoordig toch geen headliner meer?
(Volgens sommigen nooit geweest, maar da's een andere discussie)


Tool misschien als 3FM headliner. Eerst maar eens zien of dat album er nu echt gaat komen.
 

Remco

Playlistbediener
15 apr 2015
27
19
Plus ik kan jullie nu al zeggen dat we Blöf volgend jaar op Pinkpop gaan zien

Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk - ik heb ze wel eens gesproken over hun optreden in 2006, en toen stonden ze er alleen maar omdat ze met dat Umoja-project bezig waren en internationale artiesten meebrachten. Als ze die niet hadden, waren ze niet geboekt. Zie het dus niet zo snel gebeuren dat ze nu plotseling wel zouden komen.

Iemand al weer wat gehoord over Snowpatrol? Dat album wat in 2015 zou uitkomen is er nog steeds niet. Als ze nu einde 2016 zouden komen met het nieuwe album dan zie ik ze nog wel Pinkpop doen..

Zanger Gary Lightbody tweette vorige week dat ze volgend jaar weer gaan touren. Zou dus best wel eens kunnen inderdaad...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
Alsjeblieft géén Coldplay, Linkin Park of Snow Patrol. Vooral Coldplay begint echt op een gimmick te lijken. Die ArenA show zou wel werken op Pinkpop hoor, maar dan ga je echt richting het niveau van de Toppers. Ik hoop op Pearl Jam – Radiohead – Tool. En hopen mag natuurlijk maar dit gaat nooit gebeuren.

Tool als headliner zie ik voor PP niet gebeuren. Wel voor Fortarock. Zou ook beter tot zijn recht komen. Goed Radiohead gaat het niet worden. Pearl Jam helaas wel…dat trekt me dan voor geen meter.

Maar ik snap je punt wel maar Pinkpop is daar niet voor.

Dat gaf ik al aan door te zeggen dat het nooit ging gebeuren op Pinkpop. Helaas.
 

Banana-nas

Playlistbediener
22 jan 2016
17
0
Alsjeblieft géén Coldplay, Linkin Park of Snow Patrol. Vooral Coldplay begint echt op een gimmick te lijken. Die ArenA show zou wel werken op Pinkpop hoor, maar dan ga je echt richting het niveau van de Toppers. Ik hoop op Pearl Jam – Radiohead – Tool. En hopen mag natuurlijk maar dit gaat nooit gebeuren.
Ik zou Snow Patrol zeer toejuichen, alleen niet als headliner.

Pearl Jam - Radiohead - Coldplay zou voor mij een perfecte headline trio zijn. Alleen dit zie ik helaas niet gebeuren.

Qua dagvulling zal het wel nog veel giswerk zijn nu. Maar; ik hoop toch echt Bon Iver te zien.
Overigens, zal wel niet heel bekend zijn hier, maar ik weet dat London Grammar werkt aan een nieuw album. Ze hebben wat festivals aangedaan in 2014, kleine hoop dat ze festivals in 2017 gaan aandoen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Zanger Gary Lightbody tweette vorige week dat ze volgend jaar weer gaan touren. Zou dus best wel eens kunnen inderdaad…
Sorry, ik las hier in de gauwigheid per ongeluk Gary Fomdeck :)



Als bureau Pinkpop Blöf gaat pluggen voor gratis kaartjes krijg ik al een donkerbruin vermoeden

PLUS al lang niet meer op Pinkpop geweest (behalve dat stukje met The Scene in 2014)

PLUS nederlandse opvulling op een PJ of Coldplay dag

PS The Golden Earring zie ik ook nog wel verschijnen
Nah, Golden Earring mag van mij zeker... Groot liefhebber van Cesar en de mannen!!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als Snow Patrol geboekt wordt dan voor mij liever wel als headliner. Als niet headliner laat ze dan aub in de Ziggo staan ofzo, want zien wil ik het! Sowieso liever niet op Pinkpop tenzij er echt eens een leuk dagprogramma is maar ik betwijfel of dat ooit nog eens gaat gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken