Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Ik weet niet hoe dat nu zit inderdaad maar heb ze 5 jaar geleden een keer in de gelredome gezien en toen was ie anderhalf uur te laat. Ik hoop dan maar dat ie dat inmiddels afgeleerd is.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
423
119
De miljoenen acts hebben we nu gehad met Paul McCartney en the stones! 2 unieke acts die je op je festival hebt gehad, aankomende editie zal dus denk ik een sterker dagprogramma hebben ik zou het nog steeds een goede zet vinden om black keys op pinkpop neer te zetten show in Nederland was gecanceld en nooit meer iets van vernomen
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
@brutus
Een jaar daarna stonden ze vgm op dtrh (zou ook kunnen dat t ervoor was) maar was zeker balen toen dat concert niet doorging. Zou ze graag zien op pinkpop en dan misschien als headliner met een sterke sub?
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Zou mijn ultiem pinkpop hoogepunt zijn ...... Pearl Jam.
Helemaal als ze een volledige set mogen spelen van 21/2 a 3 uur .......

Verbaas me erover dat mensen roepen dat ze eigenlijk niet meer geboekt moeten worden ..... omdat ze voor dit jaar hebben afgezegd. Maar daar ben ik ook teveel fan voor ......

Overigens duurt de vrijage tussen Smeets en het management van PJ al jaren ...... laten we blij zijn dat het nu lijkt doortegaan
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Een jaar daarna stonden ze vgm op dtrh (zou ook kunnen dat t ervoor was) maar was zeker balen toen dat concert niet doorging. Zou ze graag zien op pinkpop en dan misschien als headliner met een sterke sub?

Ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Gemiddelde pinkpop bezoeker gaat niet voor de Black Keys als headliner. Zouden wel bijvoorbeeld 3fm af kunnen af sluiten of een leuke Sub zijn
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zou mijn ultiem pinkpop hoogepunt zijn …… Pearl Jam.
Helemaal als ze een volledige set mogen spelen van 21/2 a 3 uur …….

Verbaas me erover dat mensen roepen dat ze eigenlijk niet meer geboekt moeten worden ….. omdat ze voor dit jaar hebben afgezegd. Maar daar ben ik ook teveel fan voor ……

Overigens duurt de vrijage tussen Smeets en het management van PJ al jaren …… laten we blij zijn dat het nu lijkt doortegaan


Tijdens de Grunge periode was het leuk. Ik hoef ze niet te zien. Van mij mag het wel weer afketsen. :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
629
Een jaar daarna stonden ze vgm op dtrh (zou ook kunnen dat t ervoor was) maar was zeker balen toen dat concert niet doorging. Zou ze graag zien op pinkpop en dan misschien als headliner met een sterke sub?

Ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Gemiddelde pinkpop bezoeker gaat niet voor de Black Keys als headliner. Zouden wel bijvoorbeeld 3fm af kunnen af sluiten of een leuke Sub zijn

Dit inderdaad. De verkoop van Ziggo/Sportpaleis liep naar verluidt dramatisch, dan ga je niet plots Pinkpop mogen headlinen.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Vgm hebben ze wel eens RW geheadlined, dus vandaar mijn gedachte, maar t is inderdaad geen band die veel mensen speciaal naar PP trekt.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
bcmrmaybe wrote:
Een jaar daarna stonden ze vgm op dtrh (zou ook kunnen dat t ervoor was) maar was zeker balen toen dat concert niet doorging. Zou ze graag zien op pinkpop en dan misschien als headliner met een sterke sub?


Ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Gemiddelde pinkpop bezoeker gaat niet voor de Black Keys als headliner. Zouden wel bijvoorbeeld 3fm af kunnen af sluiten of een leuke Sub zijn


Dit inderdaad. De verkoop van Ziggo/Sportpaleis liep naar verluidt dramatisch, dan ga je niet plots Pinkpop mogen headlinen.
Lijkt me wel echt een sterke sub, ik zou het toejuichen.

Ik baalde er ook wel van dat de Ziggo Dome nier doorging.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hebben jullie een Headliner_Sub wishlist...

Wat zouden jullie graag volgend jaar willen zien en wat zou haalbaar zijn?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.888
1.821
Radiohead, Black Keys en Arctic Monkeys zijn toch wel echt dingen die ik wel zien indien ze touren.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Voor de headliners hoop ik gnr, Pearl Jam en Coldplay wat vgm ook best haalbaar is.
Dingen als Black keys, volbeat (misschien dat ze zichzelf daarvoor te groot vinden) en iets als elbow lijken me goeie subs.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Pearl Jam, Radiohead en Arcade Fire zou voor mij een droomaffiche zijn. Gaat alleen never gebeuren natuurlijk..
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.888
1.821
Niet dat ik het wil ofzo, maar ik zie Adele toch nog wel een headliner festival tour doen volgend jaar. En dan lijkt Pinkpop me wel een van de kanshebbers. Pinkpop goes kortpittig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Niet dat ik het wil ofzo, maar ik zie Adele toch nog wel een headliner festival tour doen volgend jaar. En dan lijkt Pinkpop me wel een van de kanshebbers. Pinkpop goes kortpittig.

Kan zomaar... Weet niet hoor. Niet iets wat ik momenteel op de radar heb btw...


Hebben jullie een Headliner_Sub wishlist…

Wat zouden jullie graag volgend jaar willen zien en wat zou haalbaar zijn?

Misschien zijn er subs die doorstoten naar Headliner, als sub zie ik bijvoorbeeld Volbeat, Editors of Mumford and Sons wel weer eens komen, maar zie ze zeker als headliner optie.
Weet niet of er headliners komen die 'voorprogramma' mee nemen.
Bijvoorbeeld stel Volbeat als headliner, nu aankomende tour met Airbourne en Crobot. Kunnen ze zomaar meenemen dan Airbourne als sub en Crobot in Stage 4. Dat soort grapjes.
Of stel, heel erg bijvoorbeeld Guns 'n Roses zou komen, dan kan zomaar Alter Bridge sub zijn stel ik me zo voor. Of eventueel nu mee in de tour van GnR zijn o.a. Skrillex, Alice in Chains, Lenny Kravitz en the Cult. Zeker ook geen straf als sub één of twee hiervan op het affiche?
Royal Blood mag wel eens op Pinkpop, ook mooi als sub, leuk vóór Foo Fighters bijvoorbeeld.
Misschien wat mislopers door niet passende tourschema's dit jaar voor volgend jaar een optie: Ellie Goulding, Die Antwoord, Tame Impala.
Ellie Goulding kan zomaar subben voor Pearl Jam bijvoorbeeld. Of Sting die in New York Madison Square Garden op het podium sprong of mojo ziet Neil Young niet als headliner maar wel als sub voor PJ?? (durf te dromen)...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Nog een mooie sub btw, hoor net Live / Ed Kowalczyk....
Als ik de fanclub mag geloven met een verse update (ca 7 uur geleden)
Going through concert withdrawals, hoping we get an announcement soon.
Ik sluit niet uit dat er zaalconcertjes en festivals aan gaan komen hoor. Met een setlist vol Live-classics doet hij het heel goed.
Nou is 2014 wel erg kort geleden, maar stond toen wel vroeg op de snel uitverkochte Stones-dag, dan ook nog eens met Throwing Copper integraal gespeeld.
Afsluiter 3FM-stage met een setlist vol Live-classics lijkt mij wel een goed idee... (hoop alleen niet dan vlak voor een headliner die ik van dichtbij wil zien ;) )
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Ik sluit niet uit dat er zaalconcertjes en festivals aan gaan komen hoor. Met een setlist vol Live-classics doet hij het heel goed.
Nou is 2014 wel erg kort geleden, maar stond toen wel vroeg op de snel uitverkochte Stones-dag, dan ook nog eens met Throwing Copper integraal gespeeld.
Afsluiter 3FM-stage met een setlist vol Live-classics lijkt mij wel een goed idee… (hoop alleen niet dan vlak voor een headliner die ik van dichtbij wil zien )

Mocht hij 3fm afsluiten moet denk ik Edje weer aan gaan sluiten bij Live.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Mocht hij 3fm afsluiten moet denk ik Edje weer aan gaan sluiten bij Live.
Nee hoor... Van de band Live is niets meer over zonder Ed.
Alle grote hits van Live speelt Ed nog, solo of hij neemt gewoon een eigen band mee en klaar is kees.
Als Skunk 3FM-stage nog mag afsluiten, dan kan Ed Kowalczyk dat ook wel met de grote Live-hits denk ik...
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
JB. wrote:
Mocht hij 3fm afsluiten moet denk ik Edje weer aan gaan sluiten bij Live.


Nee hoor… Van de band Live is niets meer over zonder Ed.
Alle grote hits van Live speelt Ed nog, solo of hij neemt gewoon een eigen band mee en klaar is kees.
Als Skunk 3FM-stage nog mag afsluiten, dan kan Ed Kowalczyk dat ook wel met de grote Live-hits denk ik…

Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom hij van opener mainstage naar afsluiter 3fm stage gepromoveerd zal worden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
JB. wrote:
Mocht hij 3fm afsluiten moet denk ik Edje weer aan gaan sluiten bij Live.


Nee hoor… Van de band Live is niets meer over zonder Ed.
Alle grote hits van Live speelt Ed nog, solo of hij neemt gewoon een eigen band mee en klaar is kees.
Als Skunk 3FM-stage nog mag afsluiten, dan kan Ed Kowalczyk dat ook wel met de grote Live-hits denk ik…

Dat klopt ook wel, en heb ook heel erg van hem genoten in 2014. Maar festivals denken ook aan de naam. Als bijvoorbeeld Skin volgend jaar solo gaat en nog wel alle hits speelt, komt ze volgens mij ook niet als 3fm afsluiter te staan. Als Skunk Anansie wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken