Festileaks Festival Draft IX: de presentaties

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
744
974
Moh, wat een debuut! Blij dat de MadMandra Meeting mensen heeft kunnen overtuigen om midden augustus naar Zottegem af te zakken. Bij bewijs van je early bird tickets krijg je een drankkaart op kosten van de organisatie. Een dikke dankjewel naar jullie allemaal en ook een ferme proficiat aan de andere organisatoren; wat staan we weer voor een prachtige festivalzomer 😍
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.520
Ik had een dagkaart voor Basrock met Froukje, Noel en Harry Styles. Verder zitten al mijn stemmen nog in het spel!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
We beginnen de dag met de nummers 9 en 8.

het Park Green festival van @WesleyNoH is op plek 9 terecht gekomen. Tame Impala heeft gezorgd voor één dagticket en daarnaast zorgde de aanvullende headliners Arctic Monkeys en Billie Eilish ervoor dat er ook nog eens vier weekendtickets zijn aangeschaft. Een goed doordacht concept met stages gericht op genres, opkomend talent en specifieke werelddelen per dag, voor Wesley dus absoluut geen noodgeval om de aankondigingsstrategie aan te passen, al is de vraag of er meer tickets waren verkocht zonder de boeking van Goldband? Desalniettemin een goed resultaat en zeker voor herhaling vatbaar.
9. WesleyNoH - 13 punten

Op plek 8 met hetzelfde aantal punten is vervolgens het naamloze festival van @werchter12 terug te vinden. Dit festival verkocht echter meer dagtickets om een hoger totaal aantal gebruikers te overtuigen om minimaal één dag af te reizen naar, zoals een van de ticketkopers het noemde, Festival Zonder Naam. Dus bij deze gebruiken we deze verwijzing maar als festivalnaam. De vrijdag was goed voor twee dagtickets met Bad Bunny, terwijl ook de zondag twee dagtickets wist te verkopen dankzij Rosalía. In totaal dus vier dagtickets en drie weekendtickets. Puik werk vanaf de andere kant van de wereld!
8. werchter12 - 13 punten
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.986
Op plek 8 met hetzelfde aantal punten is vervolgens het naamloze festival van @werchter12 terug te vinden. Dit festival verkocht echter meer dagtickets om een hoger totaal aantal gebruikers te overtuigen om minimaal één dag af te reizen naar, zoals een van de ticketkopers het noemde, Festival Zonder Naam. Dus bij deze gebruiken we deze verwijzing maar als festivalnaam. De vrijdag was goed voor twee dagtickets met Bad Bunny, terwijl ook de zondag twee dagtickets wist te verkopen dankzij Rosalía. In totaal dus vier dagtickets en drie weekendtickets. Puik werk vanaf de andere kant van de wereld!
8. werchter12 - 13 punten
Een van die vrijdag tickets was voor mij! Niet voor Bad Bunny, maar voor Porcupine Tree en Godspeed You! Black Emperor natuurlijk. Cult of Luna en Solstafir zijn nog een mooie bonus erbij, al is de clash tussen die laatste en PT wel pijnlijk. Maar mooi geboekt @werchter12 :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
755
1.272
We beginnen de dag met de nummers 9 en 8.

het Park Green festival van @WesleyNoH is op plek 9 terecht gekomen. Tame Impala heeft gezorgd voor één dagticket en daarnaast zorgde de aanvullende headliners Arctic Monkeys en Billie Eilish ervoor dat er ook nog eens vier weekendtickets zijn aangeschaft. Een goed doordacht concept met stages gericht op genres, opkomend talent en specifieke werelddelen per dag, voor Wesley dus absoluut geen noodgeval om de aankondigingsstrategie aan te passen, al is de vraag of er meer tickets waren verkocht zonder de boeking van Goldband? Desalniettemin een goed resultaat en zeker voor herhaling vatbaar.
9. WesleyNoH - 13 punten

Op plek 8 met hetzelfde aantal punten is vervolgens het naamloze festival van @werchter12 terug te vinden. Dit festival verkocht echter meer dagtickets om een hoger totaal aantal gebruikers te overtuigen om minimaal één dag af te reizen naar, zoals een van de ticketkopers het noemde, Festival Zonder Naam. Dus bij deze gebruiken we deze verwijzing maar als festivalnaam. De vrijdag was goed voor twee dagtickets met Bad Bunny, terwijl ook de zondag twee dagtickets wist te verkopen dankzij Rosalía. In totaal dus vier dagtickets en drie weekendtickets. Puik werk vanaf de andere kant van de wereld!
8. werchter12 - 13 punten
Mijn eerste weekendticket is voor @WesleyNoH . Line-up was zo goed elke dag dat ik niet anders kon. Heerlijk!
 
  • Geweldig
Waarderingen: WesleyNoH

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Mijn dagtickets gingen naar Lion en werchter12. Beide voor specifieke namen (niet eens de headliners) op die dag en een zeer goed uitgewerkt blokkenschema.
Al mijn combitickets zitten er nog in, dus dat wordt spannend!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lion

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.933
6.173
Een van die vrijdag tickets was voor mij! Niet voor Bad Bunny, maar voor Porcupine Tree en Godspeed You! Black Emperor natuurlijk. Cult of Luna en Solstafir zijn nog een mooie bonus erbij, al is de clash tussen die laatste en PT wel pijnlijk. Maar mooi geboekt @werchter12 :)
Kom kom, geef maar toe dat je een Bad Bunny-stan bent.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.575
2.052
Ik was meteen fan van Park Green, waarvoor ik ook een weekendticket had. Verder zitten al mijn stemmen nog in de running.
 
  • Geweldig
Waarderingen: WesleyNoH

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
De punten gaan nu aan het einde van de dag langzaamaan steeds meer omhoog na een hele reeks aan +1 of +0 tussen de plekken. We gaan namelijk twee punten vooruit dit keer. Secret Beach Experience van @teunajax is op een zevende plek geëindigd. Zeven tickets werden er in totaal verkocht. Vier weekendtickets en drie dagtickets werden er verkocht. Sufjan Stevens en Portishead waren geliefd, waarbij vooral goed gebruik gemaakt werd van de grijze gebieden van de draft om laatstgenoemde binnen te slepen voor het festival!
7. teunajax - 15 punten

Dan de evenaring van twee records. Gisteren had @warriorandweirdo met zijn festival al de evenaring van het meeste aantal verkochte dagtickets voor één en dezelfde dag. Dit is daarnaast ook gelukt door @Timmetje met de vrijdag van Timpop. Taylor Swift, met waarschijnlijk een sterk dagprogramma met onder andere Phoebe Bridgers en Nina Hagen verkocht vijf dagtickets. Ook de Spice Girls verkochten twee dagtickets voor een totaal van zeven (!) dagtickets: een evenaring van @mattman uit de eerste draft. Daarnaast ook nog vier weekendtickets (en geen dagtickets voor ABBA vreemd genoeg) voor een totaal van 19 punten.
6. Timmetje - 19 punten

Morgen vroeg op de dag (als het lukt qua tijd) volgen de nummers 5 en 4. Later op de dag, waarschijnlijk richting de avond, volgen dan in de afsluitende bekendmaking de nummers 1, 2 en 3.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Een van de zeven dagtickets voor Timpop was van mij! Alleen niet voor Taylor Swift, Phoebe Bridgers of Nina Hagen haha! Ik was meer fan van o.a. de combinatie van Epica en Lindemann op een dag :) En de Spice Girls kan ik ook wel waarderen als headliner, ookal is het totaal andere muziek. Het leek me wel een feest!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken