UK Download Festival 2017 - Nieuws en Geruchten

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Maandag nieuws Download Frankrijk. Met een hint op facebook die kan verwijzen naar Airbourne…

Zat ik ook al aan te denken ja, toch is de algemene reactie op Facebook 'Metallica'..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
Maandag nieuws Download Frankrijk. Met een hint op facebook die kan verwijzen naar Airbourne…


Zat ik ook al aan te denken ja, toch is de algemene reactie op Facebook ‘Metallica’..
Correct, maar de kans dat Metallica op Download staat is doorgaans zeer klein.
Gerucht gaat dat Sonisphere weer uitpakt in 2017, als dat klopt is Metallica met grote waarschijnlijkheid op de Sonisphere's te vinden.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Popijn wrote:
DennisvdBr wrote:
Maandag nieuws Download Frankrijk. Met een hint op facebook die kan verwijzen naar Airbourne…


Zat ik ook al aan te denken ja, toch is de algemene reactie op Facebook ‘Metallica’..


Correct, maar de kans dat Metallica op Download staat is doorgaans zeer klein.
Gerucht gaat dat Sonisphere weer uitpakt in 2017, als dat klopt is Metallica met grote waarschijnlijkheid op de Sonisphere’s te vinden.

Inmiddels is bevestigd dat het niet om Aerosmith gaat
Wat opvallend is, is dat ze zelf zeggen op hun Facebook dat ze ter voorbereiding op de aankondiging zaken gaan posten van bands die uit elkaar, muzikanten overleden zijn oid.
Dit zou toch wel kunnen duiden op Guns
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
Popijn wrote:
DennisvdBr wrote:
Maandag nieuws Download Frankrijk. Met een hint op facebook die kan verwijzen naar Airbourne…


Zat ik ook al aan te denken ja, toch is de algemene reactie op Facebook ‘Metallica’..


Correct, maar de kans dat Metallica op Download staat is doorgaans zeer klein.
Gerucht gaat dat Sonisphere weer uitpakt in 2017, als dat klopt is Metallica met grote waarschijnlijkheid op de Sonisphere’s te vinden.


Inmiddels is bevestigd dat het niet om Aerosmith gaat
Wat opvallend is, is dat ze zelf zeggen op hun Facebook dat ze ter voorbereiding op de aankondiging zaken gaan posten van bands die uit elkaar, muzikanten overleden zijn oid.
Dit zou toch wel kunnen duiden op Guns
Tja, maar dat was wel duidelijk.
Maar Aerosmith is een gerucht voor Download UK en Hellfest in Frankrijk, dus sowieso niet voor Download in Frankrijk. Dat was dus te verwachten.
Ik denk dat het om Airbourne gaat, die gaan zeker grote festivals headlinen volgens eigen zeggen in een interview met festileaks 14-09
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
En Blink-182 kon niet wachten
On a sidenote, begin nu toch echt te vrezen voor Pinkpop ook

https://www.instagram.com/p/BMO0_3mBZYe/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wat opvallend is is dat Green Day verdwenen is van de lineup!
Iets te voorbarig aangekondigd of mogelijke verkeerde foto gedeeld door Download.

Nog opvallend is de locatiewissel.
Van Hippodrome Longchamp naar vliegbases Base Aérienne 217, Brétigny-sur-Orge, 40 minuten buiten Parijs (vandaar de vliegtuighints van eerder).
Ik zou niet weten of de locatiewissel te maken heeft met de komst van Lollapalooza Parijs?

Opvallend dat de line-up overeenkomt met geruchten van Zegut.
Eens zien of de geruchten in UK ook correct zijn, de zelfde Download2014 lineup, met Avenged Sevenfold, Aeromith en Linkin Park?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Deze gaat de rondte op MyGNR forum, zal niet kloppen toch?

De kans dat Metallica en GnR samen op Download staan is 1%.
De kans dat Metallica op Download staat met mogelijk een terugkeer van Sonisphere is zeer klein.
System Of A Down zal naar verluid niet op Download UK staan, dus lijkt me sterk.
Ik heb het vermoeden dat dit meer een wishlist-poster is dan een echte leak.

Ik hou het voorlopig nog op Avenged Sevenfold, Aerosmith en Linkin Park... Over een paar uur weten we het wel...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
BatMutsje wrote:
Deze gaat de rondte op MyGNR forum, zal niet kloppen toch?


De kans dat Metallica en GnR samen op Download staan is 1%.
De kans dat Metallica op Download staat met mogelijk een terugkeer van Sonisphere is zeer klein.
System Of A Down zal naar verluid niet op Download UK staan, dus lijkt me sterk.
Ik heb het vermoeden dat dit meer een wishlist-poster is dan een echte leak.

Ik hou het voorlopig nog op Avenged Sevenfold, Aerosmith en Linkin Park… Over een paar uur weten we het wel…

Is er overigens al tourdata bekend voor Aerosmith in 2017???
Ze zouden namelijk eind mei in israel staan volgens deze berichten??
https://knowledgesnap.com/site/ksadmin/uncategorized/44231/bds-fail-aerosmith-to-perform-in-israel/
http://www.tel-avivre.com/2016/10/31/aerosmith-peut-etre-en-concert-a-tel-aviv-en-2017/

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Even voor de mensen die het in de gaten houden Headliners worden om 20.00 uur bekend gemaakt. 1 uur tijdverschil met Nederland.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Ik vrees dat die line up het wachten niet waard zal zijn... (SOAD -geeuw- LP - geeuw- GD)

Maar ik kan wel hopen dat er iets toffer staat uiteraard.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik vrees dat die line up het wachten niet waard zal zijn… (SOAD -geeuw- LP – geeuw- GD)

Maar ik kan wel hopen dat er iets toffer staat uiteraard.

Zoals hier al tig keer gezegd is zal het LP - Aerosmith - Avenged Sevenfold worden ;) (wat niet veel beter is)

Maar hebben we uberhaupt nog huge verwachtingen van Download? De tijd dat die met verrassende namen uitpakten (eerste festivalshow AC/DC, reunie Faith No More, ...) ligt al een tijd achter ons, en voor een knappe programmering binnen de hardere genres ben je beter af bij Hellfest. Ik vond Graspop de laatste jaren interessanter dan Download (wat ook een pluim op de hoed van GMM is).

Edit: SOAD wordt ook weer genoemd door betrouwbare figuren. En er komt een aardig grote lichting, veel meer dan enkel de headliners.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Opvallend dat Avenged Sevenfold hier ook niet komt, dan lijkt het toch te kloppen dat ze deze zomer in de VS blijven.

Dat zou wel slecht nieuws zijn voor GMM/Fortarock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zegut zegt: Download France 2017, Green Day, Alter Bridge, Trust.
http://www.byzegut.fr/2016/11/download-france-2017-green-day-alter.html
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken