Down the Rabbit Hole 2015

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
En nergens anders waar je FKA Twigs, Flying Lotus, Rhye, Clark ziet aan de ene kant en ZZZ, Iggy Pop en Patti Smith aan de andere kant. To name a few.

Festivals zijn er zeker om mensen aan te trekken maar over het algemeen doen de meeste BKS liefhebbers hier alsof dat het heiligste festival is. Ik ga al vanaf 2002 naar festivals en ieder heeft zo zijn charme
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
En nergens anders waar je FKA Twigs, Flying Lotus, Rhye, Clark ziet aan de ene kant en ZZZ, Iggy Pop en Patti Smith aan de andere kant. To name a few.

Festivals zijn er zeker om mensen aan te trekken maar over het algemeen doen de meeste BKS liefhebbers hier alsof dat het heiligste festival is. Ik ga al vanaf 2002 naar festivals en ieder heeft zo zijn charme

Wederom mis je het hele punt. Het gaat er niet om dat de ene beter is dan de ander, maar dat ze elkaar in de weg zitten. Want hoe mooi zou het zijn geweest als er één festival was geweest met al deze namen (en dan niet de dingen als Noel Gallagher, Alt-J, Alabama shakes, The Cat Empire e.d.)? Maar de argumenten die je nu gebruikt zijn compleet drogredenen. Omdat DTRH een paar goede namen heeft, programmeert BKS niet in de breedte?
Ik wil niet zeggen dat BKS heilig is, maar wat betreft Nederlandse buitenfestivals is het wel de beste waar ik geweest ben (overall qua sfeer, programma e.d.).
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Het zou zeker gaaf zijn als ze er 1 van zouden maken maar dat zie ik ook niet gebeuren. Na DTRH week erop Pitch. Volgend jaar dagje BKS proberen en vergelijken :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Krachtige Damien Rice versus het gênante kletsbombardement
Kakelpubliek kan indrukwekkend optreden niet voorkomen

HET PUBLIEK:
Die Ier is een gedroomde headliner voor Down The Rabbit Hole. Het is een concert waar een bezoeker maanden naar toe kan leven. Een aanzienlijke groep deed dat ook, maar de meest aanwezige bende barstte er overheen met baldadig gebabbel. Het was alsof in de achterste helft van de tent een nieuwjaarsborrel van tien studentenverenigingen plaatsvond. Damien Rice was de parel voor vele zwijnen, die je in een grote plastic zak zou willen stoppen en in het nauwste rabbit hole zou willen begraven. Steentje erop. Klaar.
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/Down-The-Rabbit-Hole/vrijdag/Damien-Rice.html
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Dat is nu precies het verschil tussen BKS en de andere festivals.

Goede les ook voor de bookers en artiesten dat men serieus moet nadenken waar men wel en waar men niet moet optreden. Een Jonny Greenwood zou ook gesneuveld zijn op het konijnenfestival.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Shit man, ik vind dit wel foktop voor de mensen van hier die er zoveel zin in hadden. Dat van Damien Rice was niet de enige show die het lastig had, qua publiek.
Death From Above 1979

Net als op Where The Wild Things Are eerder dit jaar, staat de tent vandaag niet eens halfvol. Tegen het einde van de show bij lange na niet, zelfs.

Ryan Adams

HET PUBLIEK:
Men is niet met veel. Tijdens het uitgesponnen werk dat halverwege de set wordt ingezet, loopt hier en daar een groepje weg.

Edit: Rats on Rafts

Gevolg: de tent waar de Rats spelen, is half gevuld en blijft dat.

Dit wordt sneuer met elke recensie die ik lees.

Jammer dat acts als Damien Rice en DFA1979 falen en dingen als Oscar & The Wolf zegevieren (FlyLo en Patti daargelaten). Maar dit is wel de rede waarom ik BKS verkies.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Shit man, ik vind dit wel foktop voor de mensen van hier die er zoveel zin in hadden. Dat van Damien Rice was niet de enige show die het lastig had, qua publiek.
Death From Above 1979

Net als op Where The Wild Things Are eerder dit jaar, staat de tent vandaag niet eens halfvol. Tegen het einde van de show bij lange na niet, zelfs.

Ryan Adams

HET PUBLIEK:
Men is niet met veel. Tijdens het uitgesponnen werk dat halverwege de set wordt ingezet, loopt hier en daar een groepje weg.

Jammer dat acts als Damien Rice en DFA1979 falen en dingen als Oscar & The Wolf zegevieren (FlyLo en Patti daargelaten). Maar dit is wel de rede waarom ik BKS verkies.

Ik heb de livestream gevolgd. Het was een verdomd goede show van Damien Rice.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">MRMantel wrote:</div>
Shit man, ik vind dit wel foktop voor de mensen van hier die er zoveel zin in hadden. Dat van Damien Rice was niet de enige show die het lastig had, qua publiek.
Death From Above 1979

Net als op Where The Wild Things Are eerder dit jaar, staat de tent vandaag niet eens halfvol. Tegen het einde van de show bij lange na niet, zelfs.


Ryan Adams

HET PUBLIEK:
Men is niet met veel. Tijdens het uitgesponnen werk dat halverwege de set wordt ingezet, loopt hier en daar een groepje weg.


Jammer dat acts als Damien Rice en DFA1979 falen en dingen als Oscar & The Wolf zegevieren (FlyLo en Patti daargelaten). Maar dit is wel de rede waarom ik BKS verkies.


Ik heb de livestream gevolgd. Het was een verdomd goede show van Damien Rice.

Ik bedoel meer dat hij niet de waardering krijgt die hij verdient en in die zin faalt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
En met een acts als Oscar And The Wolf is niks mis hoor, alleen is dat een stuk dansbaarder waardoor het publiek van dtrh zich beter op hun gemak zal voelen. Nederlanders kwaken sowieso overal doorheen dus. Dat acts als Damien Rice niet volledig gerespecteerd worden, valt te verwachten. Zal ook zo zijn als Sufjan Stevens ooit ns op n festival hier komt te staan
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
254
68
Dit festival hoef je echt niet meer te vergelijken met BKS. Het is meer een betaalbaarder alternatief voor LL. Muziek is voor de meeste bezoekers van DTRH waarschijnlijk meer een bijzaak, heel anders dan bij BKS.

Ik ben heel benieuwd of LL nog gaat uitverkopen, anders hebben een boel bezoekers hun kaartje van € 195,00 ingeruild voor een kaartje van € 99,00 (E.R.) of € 135,00.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Was eerst nog niet heel negatief over dit festival, maar zelfs die stream valt me tegen zeg.. Ondertussen is die Damian Marley 10 minuten bezig voordat die t podium ns opkomt
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dit soort dingen kan ik dan wel weer waarderen:
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/Down-The-Rabbit-Hole/vrijdag/Bosrave-De-Staat.html
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik ben nu onderweg terug van DTRH15 en kan zeggen dat het festival in alle opzichten mijn verwachtingen overtrof. Ik zal later nog wel even een verslagje schrijven. :)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
En ja, ik was wél te spreken over het festivalpubliek. Er was zeker wel geroezemoes bij Damien Rice, maar dat waren er maar een paar. Ik denk dat het heel erg afhangt van waar je in de tent stond hoeveel je daar last van had.
Tijdens bijna alle optredens viel het me juist op hoe goed het publiek de muziek kende, hoe goed de interactie tussen artiest en publiek was en hoeveel respect er werd getoond voor de artiest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken