Blur, Gorillaz en andere Damon Albarn avonturen

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Ja, zin in!

Gister de setlists van voorgaande shows opgezocht en dan zie je toch veel bekende nummers. In jaren niet geluisterd, hoop op een mooie trip down memory lane.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Hoezo wordt er niks van The Magic Whip gespeeld? Ik vind dat echt een sterk album, en werd ook redelijk goed ontvangen volgens mij?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Blur was een leuk feest! Uiteraard vooral bij Parklife en Song 2. Blijft jammer dat we dit niet op BKS konden zien, maar Ziggo is prima tweede keuze.

Volgend jaar graag terug met een nieuw album op de festivals.

Pip Blom zonder drummer? Het past wel bij hun nieuwe nummera, maar gaat wel echt te koste van de energie die ze bijvoorbeeld op BKS vorig jaar wel hadden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMWK en Joslittel

Lion

Support act
7 mrt 2017
780
1.614
Pip Blom zonder drummer? Het past wel bij hun nieuwe nummera, maar gaat wel echt te koste van de energie die ze bijvoorbeeld op BKS vorig jaar wel hadden.
Dit was inderdaad het eerste concert zonder drummer. Dit is omdat ze zwanger is en heeft hierdoor de band (tijdelijk?) verlaten. Ik miste haar ook, want ik vind dat live een geweldige drummer om naar te kijken, maar het was desondanks nog steeds erg goed.

Blur was super. Damon had het duidelijk goed naar zijn zin en zat tussendoor lekker te geinen. Graham Coxon is wel een uitstekende gitarist, dus dat was ook genieten om te zien. Volgens mij was hij ook verreweg het vaakst op camera te zien.

De setlist was helemaal in orde, alle belangrijkste nummers kwamen voorbij. Voor mij Beetlebum het hoogtepunt van de show want dat klonk wel echt heel lekker. Blur zou volgend jaar inderdaad gewoon op BKS moeten staan, ondanks dat een groot deel van de tweede ring gesloten was.

@Timmetje nogmaals bedankt voor de kaartjes, ik heb het goed naar mijn zin gehad👍🏻
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Het was zéker niet heel strak en foutloos, maar vond het niet heel storend en eigenlijk wel sfeer verhogend. De nummers werden wel met lekker veel overtuiging gespeeld, door de hele band. En ik vond het ook erg leuk om dit met @Cootje te ervaren :). Ik heb wel echt nummers van The Magic Whip gemist, vond die plaat heel sfeervol.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Niet zo enthousiast als de rest hier. Echt een concert met pieken en dalen. Beetlebum, End of A Century, Song 2, Parklife en het nieuwe The Narcissist bijvoorbeeld heel vet. Maar jezus live blijkt pas hoe verschrikkelijk gedateerd een aantal nummers van ze klinken. En als je dan de bijbehorende videoclips in 144 pixels erbij laat zien, niet bijzonder mooi oud geworden (een deel van) die nummers. Ook zonde dat een Out of Time of, For Tomorrow of Charmless Man niet gespeeld werden.

Verder is Graham een geniale gitarist, maar zat de band er ook echt wel eens flink naast. Damon een waardeloze zanger maar moet het natuurlijk van z'n charisma en energie hebben. Dat weet je van tevoren.

Kortom, vet om ze eens gezien te hebben. Zeker absoluut niet slecht, maar ook bij lange na niet wauw. En nog nooit zo'n lege Ziggo gezien, tot op 10 meter van het podium alle ruimte van de wereld. Denk niet dat het voor drie kwart vol zat. Had op BKS een leuke headliner geweest, maar op RW echt veel en veel te klein.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Joslittel

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Ik heb gisteren een briljante avond gehad. Vooraan door een mix van internationale fans en opvallend veel jonge fans een heerlijke sfeer, een band die er ontzettend veel zin in had en een setlist met voor iedereen wat. Veel zin om ze in augustus opnieuw te zien op Way Out West.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
605
586
Ik heb gisteren ook 'n super avond gehad!
Voor de één miss wat gedateerd maar voor mij was het geweldig om eindelijk eens mijn Britse helden uit de 90's live te zien!!!
8 aug. weer en dan hoop ik enigszins vooraan te staan! 🎉

Dit was de eerste keer dat ik alleen naar 'n concert ben geweest, ook voor herhaling vatbaar, zeker als er 'n gezellig persoon langs je zit! 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en MarkD

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
393
135
Ik heb ook een prima avond gehad, mede mogelijk gemaakt door de open bar en de VIP tickets die ik had gewonnen :)

Het af en toe rommelige optreden vond ik juist een verademing in een tijd van in de punt uitgewerkte topshows zonder enige vorm van spontaniteit. Setlist had van mij wat beter afgewisseld kunnen worden, maar ondanks alles een topavond gehad. Enige nummer dat ik heb gemist was Country House. Ein-de-lijk van m'n bucketlist kunnen afstrepen!

En nog nooit zo'n lege Ziggo gezien, tot op 10 meter van het podium alle ruimte van de wereld.

Ik vond dit reuze meevallen. Ik schat dat er ruim 11.000 mensen waren. De zaal met staanplaatsen was zelfs een stuk voller dan tijdens de Arctic Monkeys shows (wellicht was die wat leger ivm veiligheid voor de tiktok meisjes). Ik heb shows met minder publiek in de Ziggo gezien (Placebo vorig jaar)

Ik ben echt blij dat ze niet voor de AFAS zijn gegaan. Die hadden ze bijna twee keer kunnen vullen wat uiteindelijk veel duurder was geweest ivm 2x huren zaal, personeel, beveiliging etc. Daarnaast is AFAS voor mij een stuk slechter uit de coronacrisis gekomen met half bezette barren, ellendig lang wachten op je biertje etc.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Afgelopen weekend toch maar besloten om een kaartje voor blur te kopen. Wou t toch wel eens zien en ben groot Albarn fan. Zeker geen spijt gehad! Tempo lag verassend hoog en de setlist vond ik ook erg fijn. Heb me nooit verveeld terwijl ik niet heel erg bekend ben met de back catalogue. Viel me trouwens op hoe Jong het publiek was.

Pip blom was erg fijn als opener. Beetje gek zonder drummer en bijna alleen maar nieuwe, nog onbekende, nummers maar dat mocht de pret niet drukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Gister ook erg genoten van een fijne rockshow met wat aangename rafelrandjes. Damon is nooit een fantastische zanger geweedt maar pakte met zijn charisma de Ziggo wel in. En zoals Graham Coxon zijn er niet veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMWK

LaMama

Nieuw lid
29 jun 2023
1
6
Op verzoek van mijn 20-jarige dochter (opvoeding blijkt dus geslaagd!) zijn we deze week samen naar Blur geweest. Ik had niet gedacht dat het mogelijk was om een charmant concert te geven in zo'n grote concert-doos, maar het kan dus wel! Geen gelikte show (wat soms ook heel leuk kan zijn), maar juist de foutjes en de rommeltjes maakten het voor mij ontzettend leuk. We hebben een top avond gehad!

Wij zaten heel ver weg en hebben dus niet veel meegekregen van de mimiek op het podium. In de recensies lees ik verschillende verhalen over wat er rondom de fout ingezette nummers gebeurde. Zo lees ik dat Damon geïrriteerd was bij de tweede valse start. Ik heb dat anders ervaren, maar misschien heb ik het verkeerd gezien. Was hij geïrriteerd, of was zijn opmerking juist een grap omdat hij zelf wegliep na de eerste valse start? Ik had juist het idee dat hij het prima naar zijn zin had en het allemaal wel grappig vond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken