Zwarte Cross 2022 - Nieuws en Geruchten

BIG TV

Playlistbediener
12 okt 2021
7
1
Nee klopt, het is meer bedoeld als achtergrond voor tijdens het bier drinken. (Voor de meeste bezoekers)
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik ben ook al jarenlang bezoeker van de Zwarte Cross en je kunt je ook prima vermaken zonder naar de cross te kijken hoor. Het muziekprogramma is best een volwaardig onderdeel of in elk geval aan het worden. Overdag is de cross, maar de rest van het terrein is zeker niet leeg.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Sowieso is het voor mij de algehele ervaring, de cross op de baan, bekende artiesten zien, 5 sterren dineren in je festivalkloffie, mannenkoor luisteren op zaterdagochtend en bier drinken. Welke ik dus allemaal heb gedaan daarzo. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
De zwarte cross puristen die ik eerder aanhaalden komen al elk jaar sinds 2000 ongeveer naar de ZC. Die vinden die popi jopies niks die enkel voor de muziek komen. Cross is de essentie van het festival. Zie dat je sinds 2013 drie keer bent geweest, dus schaar jouw niet echt onder de echte de die hards.
 

BIG TV

Playlistbediener
12 okt 2021
7
1
Ik kom ook al jaren bij de Zwarte Cross, en ik kom ook zelden bij de Cross. Maar ik kom ook zeker niet voor de muziek. Het is gewoon het complete plaatje dat het leuk maakt. Maar ik moet wel toegeven dat wanneer het niet op fiets afstand zou zijn ik er waarschijnlijk nooit heen was gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
De zwarte cross puristen die ik eerder aanhaalden komen al elk jaar sinds 2000 ongeveer naar de ZC. Die vinden die popi jopies niks die enkel voor de muziek komen. Cross is de essentie van het festival. Zie dat je sinds 2013 drie keer bent geweest, dus schaar jouw niet echt onder de echte de die hards.
De jaren dat in de handtekening staan zijn de jaren dat ik het hele weekend ben geweest. Vaker kom ik er een dag en ben vroeger ook als kind in Halle geweest toen het nog meer om de cross en leipe stunts ging, maar dan ook een dagje. Maar hey, iedereen zijn eigen mening. ;)

De Zwarte Cross is voor mij net zo leuk en uniek als dat Lowlands dat bijvoorbeeld is. En de Zwarte Cross was vroeger voor mij inderdaad ook om de hoek voor ik verhuisde naar verder weg in het land. Ik zeg verder ook nergens dat ik een die hard Crosser ben (wel dat ik me hier tot op zekere hoogte onder kan scharen, maar dus niet helemaal), maar het festival is wel degelijk geëvolueerd sinds de verhuizing van Halle naar Lichtenvoorde bijvoorbeeld met een positieve invloed op de muziek en verdere randprogrammering ook rondom kunst en cultuur. Samenwerking met het Rijksmuseum om maar iets te noemen. :)

Maar gelukkig is het programma zo uitgebreid dat zowel 'die hards' als popi jopies en dance en hip hop liefhebbers uit de buurt of daarbuiten ook een fijn eigen programma kunnen afdraaien. ?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DadRock, Brian en Joszwa

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hey allemaal, het team achter de Zwarte Cross organiseert van 1 tot 3 april het Startschotgala: https://www.feestfabriek.nl/startschotgala/

Ik heb een leuke actie, want we mogen onder leden van het Festileaks Festival Forum een aantal kaarten verloten! Dat is sowieso iets wat we vaker willen gaan doen, als een perk als lid van de club hiero :)

Dus, vind je het leuk om met je vriendengroep hier een dagje heen te gaan, en daarmee als één van de eersten weer op een buitenfestival te staan? Stuur me dan even een DM! Met daarin ook welke dag je het liefst zou gaan. Onder de inzenders verloten we volgende week de tickets.

(Het is belangrijk dat je voor 18-02-2022 een account had op dit forum en minimaal 1 post hebt geplaatst).
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian en wenteldave

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
?????? ????? ?? ??? ??? ????? ??? ?? ?????? ????? ????!
?
?

Als een raket schieten we uit onze winterslaap en als je buiten even de ogen sluit met het zonnetje op je bek, dan ruik je in de verte de gigantische festivalzomer die voor de deur staat. Zelf beginnen we op 1 - 2 - 3 april al met een fijne warming-up genaamd het Startschotgala, maar over nog maar 140 dagen gaat het pas echt spoken!
Alle amigos verzamelen bij Chef’Special en van links naar rechts bij Snollebollekes. Joost gaat de hele rotzooi opschudden, we schreeuwen mee met Krezip en gaan van ‘hee hee hoo hoo’ met Boh Foi Toch. Er zijn gloeiende gitaren van DeWolff, the BellRays (US) en nog heel veel meer... Wat dan!?
Check alle namen hierrrrr:
Chef'Special, Krezip, DeWolff, BOH FOI TOCH, Snollebollekes, Joost Klein, WC EXPERIENCE, Project Wildeman, ABBA Fever, De Niemanders, The BellRays (US), Darlyn, Kamagurka & Herr Seele, Boogie Monster, The Switchbacks, Claw Boys Claw (official), Theatergroep Matrose, DIRTY FENCES (US), GEISHAS OF DOOM, SONS (BE), Erik Neimeijer Schilderijen, Iconic brassband, Mahout (IT), Mr. Ray Bass, Rootsriders - Tribute to Bob Marley, Magic Tom & Yuri, Rumbaristas (ES/BE/FR), De Tropen, Bernard Schols, Cafe De Calaveras Live, Hef, Loira Lux, Kingsta, Rolling Beat Machine, Rechtbank Gelderland en The Green Monkeys.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Als Belg kan ik alleen maar zeggen: wie in goednaam zijn al die namen haha.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Als Belg kan ik alleen maar zeggen: wie in goednaam zijn al die namen haha.
Als Nederlander kan ik daarop antwoorden dat ik enkel Grunberg en Kees van Hondt ken.

Neem verder aan dat Donnie XL gewoon Donnie is?

Alle andere namen zijn voor mij ook volstrekt onbekend....
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Kees van Hondt ken ik vooral van Lowlands. Leif de Leeuw zit wel aardig in een hoekje en Donnie XL zal idd wel de grote show met gasten zijn van Donnie.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Mooiwark is geen kleine voor zwarte cross heb ik als 9 jarig jochie nog gezien hoe ze de gras tossen in de lucht lieten gooien
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454

HATSJIKIDEE! 44 moddervette acts voor het afzwaai-jaar van Festivaldirectrice Tante Rikie​



Tante Rikie: “Dat had je niet gedacht hè? Dat ik voor mijn afscheidseditie nog even met zo’n diverse lijst aan boekingen voor de dag kom. Acts die stuk voor stuk maar één ding gemeen hebben met elkaar: ik vind ze geweldig! Daarnaast is er weer lekker geen pijl op te trekken: van prachtigmooie alternatieve country (The Sadies) via de Belgisch kampioen goochelen (Stefan Paridaen) naar een podcast van mijn vriendin Gwen van Poorten en van alles daartussenin. Zo maak ik van de Zwarte Cross opnieuw de grootste grabbelton ter wereld met altijd prijs en voor ieder wat wils.”

We heten alle artiesten Welkom Thuus op #ZC22!

De Motorband, The Sadies (CA), DRUIPREK, Orgel Joke, Jason Ringenberg (US), Stefano Keizers, Ray Montreal, Russian Village Boys (RU), Brooks, Diederik Jekel, JANIK, Maddix, Johan Gielen, Ferry Zandvliet, DJ Danjah Ft. MC Noize, The Upsessions, Gwen van Poorten – #METZNALLENdepodcast, Smoorverliefd op Doe Maar, Kay Slice, ShamZon, Rano., Odin, sor, Vieze Vedi & Stefano van Stefano’s, Zeno, Nieuwe Notie presents: Tyr-ONE & Kwaboi, Steam Sister, Zeus, Encore, The Partyploppers, Muiters!, Aerobic Funk, Helligen Hendrik, Warboel, Beatcrooks presents: Happy Høken, The Allstarz, Metallica Undercoversessie, 90’s NOW, Op Sterk Water, Zer00’s Heroes, Livin’ Room, Marcel van Roosmalen, Mentalist Stefan Paridaen en Fanfare St. Leonardus.
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Pompompidom en Joszwa

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
ze zijn bezig met het programma op de site komen er steeds meer eerst was het alleen de roadhouse op vrijdag nu al veel meer
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken