WOO HAH 2019 - NIEUWS EN GERUCHTEN

Ha medefestivallers,

Vriendin van mij heeft een zoon van 16 die niet zonder begeleiding van een 18+ er naar binnen mag volgens de festivalregels. En hij heeft al een kaartje zonder dit zich te beseffen.
Mijn vraag is; hoe streng zijn ze bij Woohaa hierop?
en als ze streng zijn...zou iemand bereid zijn hem mee naar binnen te nemen?

Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe streng ze hierop zijn. Maar in principe zou hij iemand in de rij kunnen aanspreken van 18+ die even doet alsof het zijn familie is ofzo.
Denk dat het uiteindelijk niet heel erg zo'n probleem moet zijn. Vast wel mensen op dat moment die hem willen helpen ermee :')

Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand om die reden geweigerd is op Woohah... Wellicht dat ze een ander bandje krijgen. Maar heb eigenlijk ook nog nooit gezien dat iemand zich moet legitimeren op WooHah. En wat Nino zegt, er is vast wel iemand in de rij die even wil helpen.
En anders mag die uiteraard mee naar binnen, is ook geen probleem .

Ik moet vandaag helaas verstek laten gaan, maar geloof dat de meesten hier op zondag gingen. Veel plezier! Vind het jammer om BROCKHAMPTON te missen, maar als ik alle beelden zo zie denk ik dat ik de drukte sowieso too much zoy vinden.

WAUW , wat een topdag heb ik gisteren gehad op Woo-Hah ! Ik vind het echt een heel fijn festival. Brockhampton en Travis scott waren wel echt de uitblinkers gisteren .
Winne blijft wat mij betreft ook een ultieme baas ! Skepta vond ik erg tegenvallen, overal lees ik dat het een energieke show was, nou ik vond hem als een zoutzak op het podium staan.
Voor de rest was alles echt top geregeld .

WAUW , wat een topdag heb ik gisteren gehad op Woo-Hah ! Ik vind het echt een heel fijn festival. Brockhampton en Travis scott waren wel echt de uitblinkers gisteren .
Winne blijft wat mij betreft ook een ultieme baas ! Skepta vond ik erg tegenvallen, overal lees ik dat het een energieke show was, nou ik vond hem als een zoutzak op het podium staan.
Voor de rest was alles echt top geregeld .

Ik vond Skepta op DTRH ook wat lafjes. Terwijl ik hem eerder op Lowlands echt helemaal los heb zien gaan. Opvallend.

Maar mooi dat het een topdag was verder!

https://www.ad.nl/show/omstreden-baas-geflopt-festival-betaalde-750-000-dollar-en-privejet-voor-headliner-cardi-b~a39873a1/

Nou hoop ik voor jullie niet dat deze kneus ervoor heeft gezorgd dat de artiesten gigabedragen gaan eisen en dat het festival onbetaalbaar gaat worden door de gages.

Zo, wat een weekend was dat. Dit is tevens het eerste moment dat ik even kan zitten om er een stukje over te schrijven.

Het weekend begon aardig frustrerend. Bij aankomst en het lopen van de auto naar de camping kwam er een intense stortbui, waardoor het grotendeels van m'n kleren doorweekt waren. Was even afzien, maar kon uiteindelijk de pret niet drukken.

Eenmaal aangekomen op de camping kwamen wij met onze groep erachter dat ze de camping in delen openen: De camping breidt zich uit, zodra het deel ervoor vol is. Dit heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de mensen van onze groep die later kwamen, mega ver van ons vandaan stonden. Dat was wel jammer. Daarnaast was de camping zeker niet helemaal optimaal (lees: ik ben Lowlands gewend): 12 wc hokjes voor een paar duizend man, waarvan er 7 daadwerkelijk open waren. Een uur wachten om je behoefte te moeten doen, was zeker niet fijn.

Maar genoeg negativiteit, want het gevoel wat overheerst van het weekend was geluk. Wat heb ik een prachtig weekend met pracht optredens gehad.

Vrijdag:
Het begon al meteen met Jacin Trill & Leafs. Wat een bonk energie hebben die twee en ik word altijd zo blij als ik Jacin zie optreden. Vrolijke muziek, eerste moshpit ontstond al bij de eerste hype dj. Met beiden hitjes op zak, ging het meteen al los. Een geslaagde opener.
Na de opener had ik even een tijdje niks wat ik wilde zien. Na aanraden van een vriend ben ik vervolgens naar Rarri Jackson in de Lil Cube gegaan. En daar is letterlijk de stage gesloopt. Na twee nummers moest iedereen de zaal verlaten, omdat de vloer was doorgezakt ( https://www.instagram.com/p/Bz72MZxI2nG/?igshid=15ezesorb3aop ) Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, wat was dat hilarisch zeg. Een van de hoogtepunten van het weekend.
Vervolgens door naar Pusha-T. Opende meteen met If you know, you know. Wat een banger is dat zeg. Daarnaast stukjes van z'n features op Kanye's Runaway en KSG's Feel the love, maakte het al met al een heel sterk optreden.
Daarna door naar Schoolboy Q. Dat begon best wel vet, maar ik werd zelf een beetje onwel (migraine), dus ik ben na 2 of 3 nummers weg gegaan. Ben de vrijdag avond ook vroeg naar de tent gegaan.. Helaas, want ik had graag Deejay Abstract & What so not gezien. Maar we gingen ons klaarmaken voor de zaterdag.

Zaterdag:
Wat wel een dingetje was waar ik aan moest wennen (nogmaals: Lowlands gewend) is dat elke dag voor mij vrij laat begon. Vaak hoefde ik de eerste acts niet te zien, dus zoals op deze dag, stond ik om half 4 bij Jay Rock. Ik weet niet wat het is, maar zijn manier van rappen en z'n muziek is nooit echt aan gaan slaan bij mij, maar dit was wel echt heel goed. Goed te verstaan, veel zelf rappen ipv een bandje. Echt solid.
Daarna door gegaan naar Little Simz. Dit was de enige act dit weekend met een band, die ik gezien heb. Dat maakte het voor mij meteen al een stuk interessanter. Vond het heel dik, heel strak en het enige nummer wat ik kende (Backseat) speelde ze. Erg solid optreden en ik was blij.
Daarna Goldlink van een grote afstand gezien. Klonk lekker, kreeg een beetje Kaytranada vibes. Was fijn om op te dansen.
Daarna was het klaarmaken voor Sheck Wes. Joost en hij stonden tegelijk geplanned, wat ik erg jammer vond. Vervolgens komt Sheck gewoon een uur te laat; dus gingen we snel even kijken bij Joost. Wat een gekkenhuis was dat, had er eigenlijk langer willen staan. Het is niet per se goed, maar het is wel echt een goed feestje. Daarna toch naar Sheck. Best wel dode show, totdat de twee bangers kwamen: Mo Bamba en Live Sheck Wes. Maar toen werd het ook een gekkenhuis, heb bijna nog nooit zoiets meegemaakt. Was het wel waard om even te moeten wachten op die nummers.
Daarna naar een van de beste shows dit weekend (voor mij): Aminé. Ik kende vrijwel alle nummers en het ging helemaal los. Het was allemaal heel vrolijk, gezellig en mooi. Was een top optreden.
Als laatste de show van Stormzy gezien. Wat een energie heeft die gast. En met de visuals erbij een zeer geslaagde headliner imo. Overall was ik heel blij met de zaterdag. Waar ik vorig jaar op m'n woo hah dag veel gaten in m'n dag had, voelde het dit jaar als een volwaardige dag (het begon alleen wat laat, maar dat was niet zo erg)

Zondag:
Deze dag begon voor mij pas met Trippie Redd (voornamelijk omdat ik best moe was van de dag ervoor). Helaas was het meeeega druk en kon ik niet meer vooraan komen. Had hem graag beter willen zien, want was de laatste tijd erg into z'n muziek gekomen. Niet slecht, maar beleving achterin was niet zo fijn. Daarna Skepta van een afstandje gekeken, bij wie ik me enorm irriteerde aan de bas. Het was continue hetzelfde ofzo en best wel erg overheersend. Was niet zo geslaagd voor mij.
Vervolgens meteen het voorvak ingedoken, want de greatest boyband in the world was about to play. Brockhampton kan in mijn ogen niets meer fout doen, en zo speelde ze (voor mij) ook de vetste show van het weekend. De nummers zijn hard, ze performen te gek en ik ken alles. De crowd voorin begon wel wat lafjes. Ik fungeerde als een halve hypebeast door elke keer keihard schreeuwend af te tellen voordat de drop kwam, maar uiteindelijk ging iedereen wel goed los. Ze speelden ook een niew nummer, dat best vet klonk. Denk dat het niet lang meer gaat duren voordat ze iets nieuws uitbrengen, nu de tour voorbij is.
We sloten af met Travis Scott. Wat een visuals heeft die gast zeg. Heb het van een afstandje gekeken, maar zelfs voorbij de bar ontstonden er nog moshpits. Travis: de meest passende headliner voor Woo Hah.

Al met al een zeer geslaagd weekend. De camping mag van mij nog wat geupgrade worden. Het terrein zelf voelde niet zo druk als vorig jaar en de optredens waren heel vet.
Tot volgend jaar ?

Dan ga ik hier wat voorspellingen plaatsen voor 2020 :')

Ik hoop zelf op een verlenging van de IGOR tour van Tyler en dat hij gewoon een headline spot krijgt.
Denk dat dat heel goed zou werken op Woo Hah en Tyler heeft menig keren laten zien dat hij grote producties kan draaien.

Daarnaast hoop ik heel erg op Kanye/Kid cudi/Kids see ghosts, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren. Zelfde geldt voor Frank Ocean.

Een andere vette headliner zou Kendrick Lamar zijn. Headline duo van Tyler en Kendrick zou ik heel erg toejuichen. Weet alleen niet of ze touren.

https://www.reddit.com/r/WooHah/comments/cyo55q/woohah_2020_lineup_voting/
Vond deze post op de Woohah reddit erg interessant.
Mensen konden reacties plaatsen met artiesten, iedereen kon ze up of downvoten en zo krijg je een soort van beeld van de animo.
Merk wel dat het heel veel herhaling is. Vind ik zelf best wel jammer. Zo zie je natuurlijk dat Travis al drie edities heeft geheadlined (2015, 2017 en 2019).
Hoop dat ze een beetje variatie hierin gaan brengen.

Users who are viewing this thread