Wat luister je nu?

1. Sufjan Stevens – 212
Dit is herkenbaar haha

1 Sufjan Stevens 261
2 Patti Smith 61
3 Beach House 61
4 Kendrick Lamar 60
5 Foals 54
6 Julia Holter 53
7 Deerhunter 43
8 Modest Mouse 35
9 Ought 30
10 Destroyer 29

Voornamelijk dingen die ik binnenkort live ga zien of net heb gezien. Ik kom eigenlijk weinig toe aan nieuwe dingen ontdekken sinds ik ben begonnen met studeren.

Eens, heel erg super mega tof album, ik overdrijf niet als ik zeg dat dit potentieel ‘top 10 (en anders top 20) albums van 2015′-materiaal is.
Ik ga hem vrijdag zien, benieuwd naar zijn setlist en live-reputatie.

Helemaal mee eens, gaat denk ik wel de top 15 halen.

Thomas wrote:
Eens, heel erg super mega tof album, ik overdrijf niet als ik zeg dat dit potentieel ‘top 10 (en anders top 20) albums van 2015′-materiaal is.
Ik ga hem vrijdag zien, benieuwd naar zijn setlist en live-reputatie.

Helemaal mee eens, gaat denk ik wel de top 15 halen.

Over top lijstjes gesproken, ik haal niet eens 10 albums die er echt toe doen.

Voor de rest geen duidelijk nummer 1 de laatste maand.

1 Riverside 144
2 Pink Floyd 40
3 Gary Clark Jr. 38
4 Avenged Sevenfold 35
5 The Temperance Movement 30
6 Bullet for My Valentine 27
7 Lynch Mob 24
8 Lianne La Havas 22
9 Bring Me the Horizon 19
10 Iron Maiden 18

Over top lijstjes gesproken, ik haal niet eens 10 albums die er echt toe doen.

Het is nog niet helemaal ´top´ dit jaar. Veel grote bands met een middelmatig album en verder niet erg veel grote verassingen voor mij. Kan ook niet zeggen dat ik op een top 10 uit kom vol met goeie albums.

Thee-Oh-Sees-Mutilator-Defeated-At-Last-560x560.jpg

Het AOTY was op 18 mei al bekend.
Nee maar ik heb ondertussen al wel een leuke lijst albums verzameld dit jaar hoor. Zal binnenkort m'n rym lijst weer even bijwerken

1 Roland Van Campenhout
2 Wilco
3 Willis Earl Beal
4 The Arcs
5 Ryan Adams
6 Iron Maiden
7 Fela Kuti
8 Dez Mona
9 Melvis Santa
10 Billy Bragg
11 Editors
12 PJ Harvey
13 EODM (Eagles Of Death Metal)
14 Dr. Dre
15 Foo Fighters
16 Belle and Sebastian
17 Diana Ross and the Supremes
18 Faces
19 Friends of Dean Martinez
20 Joe Pass

Mijn 20 meest beluisterde artiesten van de afgelopen maand volgens Last.fm... ik schrik er wel van eerlijk gezegd.

Destroyer - Poison Season
Pearl Jam - Binaural
Toundra - IV
Ought - Sun Coming Down
Sufjan Stevens - Carrie & Lowel

Zo, vanavond mooi even wat albums beluisterd die eigenlijk te weinig tijd hebben gehad.

De nieuwe single van Bloc Party heet The Love Within, komt op vijfde plaat Hymns. De elektronische koers die op het latere albums al voorzichtig werd ingezet wordt hier doorgetrokken door Kele. Ik heb niet het idee dat we de gitaren van de eerste twee platen nog op grote schaal terug gaan horen op het nieuwe materiaal, wat tot op heden naar mijn mening nogal een verlies is.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=xe7uutnarWE[/video]

Begon erg veelbelovend, ik dacht zelfs even dat er een goede terugkeer naar de eerste platen inzat. En dan kwam stukje rond 1:30, en zette ik het gelijk af...

ja, dat is ruk. Vorige plaat vond ik alleen Ratchet echt een toffe track. en die stond op de b-side

Edit: ben nu bezig met die nieuwe plaat van Editors, maar dat valt ook niet mee. Moet me er echt doorheen sleuren en daar was ik al bang voor. Dit Electronic-gezicht van Editors is totaal niet mijn ding.

ja, dat is ruk. Vorige plaat vond ik alleen Ratchet echt een toffe track. en die stond op de b-side

Edit: ben nu bezig met die nieuwe plaat van Editors, maar dat valt ook niet mee. Moet me er echt doorheen sleuren en daar was ik al bang voor. Dit Electronic-gezicht van Editors is totaal niet mijn ding.

Ben bang dat ik het met beide punten eens ben.
2 bandjes van jaren geleden die toen geweldige indie-rock maakte... Leuk dat ze veranderen enzo maar ik zie hier niks in.
Van het nieuwe Editors album vindt ik alleen Marching Orders een hele goeie track.

Over Bloc Party: lol

OT: Julia Holter - Ekstasis
Mooie popmuziek, een van de beste ontdekkingen dit jaar, ik kijk erg uit naar het optreden op LGW?

Van het nieuwe Editors album vindt ik alleen Marching Orders een hele goeie track.

Enige lichtpuntje inderdaad. hopelijk trekken ze dat door. Ben nu eigenlijk aan het wachten tot de nieuwe Clutch op spotify komt te staan :D

https://www.youtube.com/watch?t=12&v=PkG3TI9W31U

Nieuwe Courtney Barnett single, geproduceerd door Jack White

2 bandjes van jaren geleden die toen geweldige indie-rock maakte… Leuk dat ze veranderen enzo maar ik zie hier niks in.

Forgiveness vind ik ook nog wel tof en die ene daarna heeft aardige stukjes. Verder vind ik het maar een energieloze plaat

OT: Julia Holter – Ekstasis
Mooie popmuziek, een van de beste ontdekkingen dit jaar, ik kijk erg uit naar het optreden op LGW?
Hopelijk niet tegenlijk met Ought..

Nog maar een keer Deerhunter aan. (Maar nu in 320kbps)

Users who are viewing this thread