Wat luister je nu?

Father John Misty covert Ryan Adams cover van Taylor Swift's Blank Space.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=oU1roh5edj4[/video]
Ben benieuwd wie hier nog een cover van gaat maken.

New Order feat. Brandon Flowers - Superheated!
godsamme wat een lekker nummer!

https://soundcloud.com/aysakolaeva/new-order-superheated-feat-brandon-flowers

Disclosure - Caracal vanochtend een eerste keer afgespeeld. Hele andere vibe dan Settle maar nog steeds heerlijk en ga zeker tickets bestellen voor hun show in de HMH

Wellicht vanwege haar verrassende politieke betrokkenheid in het nummer 'Wake Up America', waar Miley zich duidelijk bewust is van globale problematiek die ze belangrijker acht dan nationalistische belangen. Wellicht vanwege het nummer 'Goodbye', waarmee ze terugverwijst naar haar relatie in het nummer '7 Things' die nu voorbij is en waar ze nog sterke herinneringen aan heeft, tegelijkertijd metaforisch als laatste nummer op het album geplaatst zodat ze ook vaarwel zegt tegen het album. Maar wellicht ook het nummer 'Girls Just Wanna Have Fun', wat in schijnbaar contrast staat met bijvoorbeeld 'Wake Up America', maar daarmee direct de veelzijdigheid van haar jonge bestaan aantoont.

MRMantel wrote:
Maar waarom?

Wellicht vanwege haar verrassende politieke betrokkenheid in het nummer ‘Wake Up America’, waar Miley zich duidelijk bewust is van globale problematiek die ze belangrijker acht dan nationalistische belangen. Wellicht vanwege het nummer ‘Goodbye’, waarmee ze terugverwijst naar haar relatie in het nummer ‘7 Things’ die nu voorbij is en waar ze nog sterke herinneringen aan heeft, tegelijkertijd metaforisch als laatste nummer op het album geplaatst zodat ze ook vaarwel zegt tegen het album. Maar wellicht ook het nummer ‘Girls Just Wanna Have Fun’, wat in schijnbaar contrast staat met bijvoorbeeld ‘Wake Up America’, maar daarmee direct de veelzijdigheid van haar jonge bestaan aantoont.

Ohja en in dit liedje maakt zij een statement naar gentrification en het groeiende verschil in inkomen. De sloopkogel staat symbool gaat voor alle gebouwen die worden gesloopt om verpauperde buurten op te knappen. Maar hiervoor in de plaats komen alleen maar dure penthouses, waardoor de onderste laag van de bevolking uit hun oorspronkelijke wijken wordt gezet.
https://www.youtube.com/watch?v=My2FRPA3Gf8

OT: https://www.youtube.com/watch?v=My2FRPA3Gf8 Dit was zo verschrikkelijk mooi, die stilte aan het einde zegt zoveel.

De sloopkogel staat symbool gaat voor alle gebouwen die worden gesloopt om verpauperde buurten op te knappen.

Toch bijzonder dat ze dan zingt " I came in like a wrecking ball ". Zou ze werkelijk zichzelf als oplossing van alle ellende in de wereld zien?

1. Julia Holter - 90
2. Deerhunter - 82
3. The Libertines - 70
4. Hooton Tennis Club - 64
5. Beach House - 57
6. A Place to Bury Strangers - 48
7. Low - 44
8. Tijuana Panthers - 41
9.The Black Angels - 39
10. Fidlar - 38

Ja, je ziet wel duidelijk wie er de laatste tijd albums hebben uitgebracht. En daarnaast nog twee oude albums van APTBS en The Black Angels 'ontdekt'.

Laatste 30 dagen:
1. Papa Roach 275
2. Rise Against 233
3. Foo Fighters 202
4. Muse 202
5. Arctic Monkeys 168
6. Three Days Grace 97
7. Slash 89
8. Five Finger Death Punch 87
9. Seether 66
10. Royal Blood 51

Mijn lijstje is al tijden hetzelfde... Misschien maar eens tijd dat ik wat meer naar andere bands moet gaan luisteren haha

1 Foals 83
2 Fresku 81
3 Brand New 64
4 The Maccabees 53
5 The Libertines 49
6 Danny Brown 48
7 Fidlar 48
8 The Arcs 44
9 Florence + the Machine Florence + the Machine 42
10 The National 40

Fresku album vindt ik echt een heerlijke verademing tussen alle andere albums dit jaar. Lekker luchtig, verschillend maar ook interessant.
Die van The Maccabees lijkt een top 3 album voor mij te gaan worden dit jaar. Ben de band een beetje gaan ontdekken in vooral tussen de oude nummers zitten wat heerlijke songs.
Opvallend veel The Arcs nog, best een oke album. Doet erg denken aan de rustige nummers van The Black Keys en een aantal nummers luister ik nog wel eens.
Die van The Libertines en Fidlar moet ik nog meer checken.

Fidlar heeft een nieuw album? Klinkt als iets wat ik wel wil horen.

Heb nu dat album van The Weeknd aan staan en heb het al tot nummer 10 overleefd. Dit zou zo maar eens de slechtste plaat kunnen zijn die ik ooit gehoord heb.

Top 10'tje dan:
1. David Bowie - 76
2. Ought - 69
3. Sun Kil Moon - 66
4. Brand New - 49
5. Arcade Fire - 29
6. Wavves / Cloud Nothings (dat album jwz) - 27x
7. Modest Mouse - 17
8. YG - 17
9. Everything Everything - 17
10. Shabazz Palaces - 17

Laatste 30:
1. Sufjan Stevens - 212
2. Ought - 210
3. Chvrches - 116
4. Deerhunter - 78
5. Björk - 77
6. Ariel Pink - 77
7. Westkust - 58
8. American Football - 43
9. Lana Del Rey - 40
10. Beach House - 39

Heb nu dat album van The Weeknd aan staan en heb het al tot nummer 10 overleefd. Dit zou zo maar eens de slechtste plaat kunnen zijn die ik ooit gehoord heb.
Dat is het ook. Sowieso geen sympathieke gast, vind ik. Zeker niet na dat hele Portishead tafereel.

Users who are viewing this thread