Platen en platenspelers zijn een dure maar wel erg leuke hobby.
Gelukkig passen alle platen (tenminste, in ieder geval de reguliere albums) op alle platenspelers. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Bij een platenspeler, heb je natuurlijk ook altijd nog iets nodig dat als box zal dienen. Sommige platenspelers hebben ingebouwde boxen, sommigen krijg je boxen bij meegeleverd en anderen moet je zelf op een installatie aansluiten.
Als je iets duurder wilt kijken, heb ik pasgeleden onderstaande Lenco aangeschaft voor mijn werkkamer en ben ik daar erg tevreden over. Voordeel van deze is dat deze goede ingebouwde speakers heeft en bleutooth om te verbinden met een telefoon of laptop om zo ook als losse speaker te dienen.
Lenco LS-470WA - Platenspeler met ingebouwde speakers en Bluetooth® - Walnoot ✓ Gratis retourneren ✓ Razendsnel thuis ✓ Top prijs-kwaliteit
www.lenco.com
Een goede optie voor een leuke instapspeler die je wel zelf op speakers/installatie aan moet sluiten, is deze van Audio Technica. Deze is al voorversterkt, waardoor je er eventueel rechtstreeks boxjes op aan kan sluiten.
Audio-Technica LP60XBTBK Volautomatische Draadloze Snaaraangedreven Stereo Platenspele Zwart : Amazon.nl: Muziekinstrumenten
www.amazon.nl
Leuke instapmodellen waarbij de boxen mee worden geleverd, zijn de spelers uit de Lenco LS serie. Dit zijn voor beginners best leuke spelers en de boxen zouden genoeg kracht moeten hebben om het op een kinderkamer goed te doen. In een grote woonkamer, zullen de speakers wat kracht tekort komen.