Vinyl verzamelaars

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Van Rosalia tot Fred Again tot Lorde, Gorillaz , Mac Miller , Bon Iver wat een collectie zeg….🥵🥵
Haha thanks! Ook heel benieuwd naar die van jou.

Is ook al wel een verzameling van 10+ jaar. Volgens mij begonnen op m'n 16e, inmiddels 29.
Plus een deel van m'n vader ingepikt (met name de oudere platen), veel naar kringlopen gegaan over de jaren heen, etc.

Ben er ook zeker trots op!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Nieuwe aanwinsten op de Mega Platenbeurs:
  1. Winger - Winger
  2. FireHouse - FireHouse (nieuwste duurste plaat in de verzameling)
  3. Warrant - Cherry Pie
  4. Queen - The Game
  5. Night Ranger - Big Life
  6. Ratt - Out of the Cellar
  7. Muse - The Resistance
Blijft heel vet om op zo'n grote platenbeurs rond te lopen en te bladeren op zoek naar de speciale platen
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Nieuwe aanwinsten op de Mega Platenbeurs:
  1. Winger - Winger
  2. FireHouse - FireHouse (nieuwste duurste plaat in de verzameling)
  3. Warrant - Cherry Pie
  4. Queen - The Game
  5. Night Ranger - Big Life
  6. Ratt - Out of the Cellar
  7. Muse - The Resistance
Blijft heel vet om op zo'n grote platenbeurs rond te lopen en te bladeren op zoek naar de speciale platen
Zag al allerlei filmpjes voorbij komen. Leek me rustiger dan in Utrecht. Misschien toch maar een keer een rit die kant opmaken in april.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
Hier ook zaterdag naar de platenbeurs geweest! De volgende aankopen gedaan:

1. Alvvays - Antisocialites
2. Mukimukimanmansu - 2012
3. Jesus Piece - ...So Unknown
4. Imperial Triumphant - Spirit Of Ecstasy
5. Unwound - Repetition

Verbaasde me echt over de prijzen die ik heb betaald voor bovenstaande platen. De duurste was van Mukimukimanmansu voor €28, maar die plaat is nog geen maand uit (1e keer op vinyl, 11 jaar na release). Rest allemaal tussen de 10 en 20 euro en allen nog ongeopend in de shrinkwrap. De stand waar ik Antisocialites voor €10 kocht had ook nog o.a. Black Midi - Hellfire (had ik al) en Kelela - Take Me Apart (net het album dat mij iets minder deed) beide voor €10 liggen. Ze zullen er wel vanaf moeten? 😅 Nu heb ik natuurlijk ook genoeg exclusieve platen gezien waar je wel je spaarrekening voor moet legen, maar over het algemeen viel het me reuze mee.

Was onderweg naar buiten en helaas kwam ik toen pas de stand van Numero Group tegen. Heb gelukkig nog de laatste Repetition die ze hadden liggen kunnen kopen, maar had Leaves Turn Inside You ook wel mee willen nemen, maar daar was ik natuurlijk te laat voor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Hier ook zaterdag naar de platenbeurs geweest! De volgende aankopen gedaan:

1. Alvvays - Antisocialites
2. Mukimukimanmansu - 2012
3. Jesus Piece - ...So Unknown
4. Imperial Triumphant - Spirit Of Ecstasy
5. Unwound - Repetition

Verbaasde me echt over de prijzen die ik heb betaald voor bovenstaande platen. De duurste was van Mukimukimanmansu voor €28, maar die plaat is nog geen maand uit (1e keer op vinyl, 11 jaar na release). Rest allemaal tussen de 10 en 20 euro en allen nog ongeopend in de shrinkwrap. De stand waar ik Antisocialites voor €10 kocht had ook nog o.a. Black Midi - Hellfire (had ik al) en Kelela - Take Me Apart (net het album dat mij iets minder deed) beide voor €10 liggen. Ze zullen er wel vanaf moeten? 😅 Nu heb ik natuurlijk ook genoeg exclusieve platen gezien waar je wel je spaarrekening voor moet legen, maar over het algemeen viel het me reuze mee.

Was onderweg naar buiten en helaas kwam ik toen pas de stand van Numero Group tegen. Heb gelukkig nog de laatste Repetition die ze hadden liggen kunnen kopen, maar had Leaves Turn Inside You ook wel mee willen nemen, maar daar was ik natuurlijk te laat voor.

Ja, was in de metalhoek een kraam die alles 50% korting had, maar volgens mij wel eerst alle prijzen had verdubbeld. Ben daar een fortuin kwijt geraakt
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Voor de liefhebber, heb net ontdekt dat Arjen Lucassen alle pre-orders van zijn nieuwe releases door hem gesigneerd worden via de webshop/het label waar hij aan verbonden is.

Momenteel gesigneerd te pre-orderen:
- Plan Nine
- Supersonic Revolution (in de sale voor 15 euro)
- Live Beneath The Waves (ook bluray)

 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
396
688
Gister platenbeurs Gorinchem geweest.
Klein zaaltje en erg druk.
Aanbod metal redelijk tot goed.
Uiteindelijk hiermee thuisgekomen.
#judaspriest
#saxon
#signs
 

Bijlagen

  • 20240311_103051.jpg
    20240311_103051.jpg
    552,9 KB · Weergaven: 7
  • 20240310_152802.jpg
    20240310_152802.jpg
    872,7 KB · Weergaven: 5
  • 20240310_155329.jpg
    20240310_155329.jpg
    655 KB · Weergaven: 7
  • 20240310_155149.jpg
    20240310_155149.jpg
    773,1 KB · Weergaven: 7

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
Zal er veel verschil zijn qua verkopers op deze editie t.o.v. de vorige? Of blijft dat meestal een heel eind hetzelfde? Ben afgelopen editie ook al geweest, als het dan een heel eind hetzelfde blijft is het misschien een beetje overbodig om nu alweer te gaan. Al zal er ongetwijfeld genoeg leuks te vinden zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Mijn collectie stelt echt nog niks voor, maar vind het desondanks wel een leuke (beginnende) hobby. Als iemand nog tips heeft waar ik een ruime collectie tweedehands LP's kan vinden hou ik me aanbevolen (online of fysiek ergens in de randstad). Bij alles nieuw aanschaffen wordt het toch wel een erg dure hobby.

Mijn collectie tot nu toe:
The Cure - Disintegration
Nirvana - Nevermind
Audioslave - Audioslave
Pearl Jam - Ten
Dire Straits - Brothers in Arms
Blink 182 - Greatest Hits
Creedence Clearwater Revival - Greatest Hits
Linkin Park - Hybrid Theory

Momenteel op de wishlist:
Muse - Origin of Symmetry
Porcupine Tree - Deadwing
Editors - An End Has A Start
Nas - Illmatic
Black Keys - El Camino
RatM - RatM
White Lies - To Lose My Life
My Chemical Romance - The Black Parade
En nog een zooi aan 70's rock van bijv. Eagles, Stones, Led Zeppelin etc.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Ja staat wel op de planning..👌
13 en 14 april toch?

November voor het najaar, maar in april is er ook een inderdaad

Mijn collectie stelt echt nog niks voor, maar vind het desondanks wel een leuke (beginnende) hobby. Als iemand nog tips heeft waar ik een ruime collectie tweedehands LP's kan vinden hou ik me aanbevolen (online of fysiek ergens in de randstad). Bij alles nieuw aanschaffen wordt het toch wel een erg dure hobby.

Mijn collectie tot nu toe:
The Cure - Disintegration
Nirvana - Nevermind
Audioslave - Audioslave
Pearl Jam - Ten
Dire Straits - Brothers in Arms
Blink 182 - Greatest Hits
Creedence Clearwater Revival - Greatest Hits
Linkin Park - Hybrid Theory

Momenteel op de wishlist:
Muse - Origin of Symmetry
Porcupine Tree - Deadwing
Editors - An End Has A Start
Nas - Illmatic
Black Keys - El Camino
RatM - RatM
White Lies - To Lose My Life
My Chemical Romance - The Black Parade
En nog een zooi aan 70's rock van bijv. Eagles, Stones, Led Zeppeling etc.

zou gewoon lekker naar platenzaken gaan met een goed tweedehands aanbod, maar geld gaat het hoe dan ook kosten…

Discogs kan je ook gebruiken om je verzameling bij te houden, goede tip
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken