Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Motel Mozaïque met de eerste namen
464838138_1068129788030054_4072015367582828441_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Thisso en wenteldave
The rock circus lineup op Sepulfest

Bijlagen

• RDT_20241103_2024396193185761271638202.jpg
    RDT_20241103_2024396193185761271638202.jpg
    115 KB · Weergaven: 49
Ja, oké. The Rock Circus wordt dus definitief niet 's lands metalfestival. Zoveelste in de rij. Zonde.
Het is ook gewoon heel minimalistisch geprobeerd helaas. Jammer want zoiets zou best potentie hebben. Een metal festival rond een circus thema, maar daar moet wel iemand goed in te durven investeren. En mojo wil dat iig niet. Terwijl we bij onze zuiderburen gaan kijken dat er zeker wel animo voor is.

Ik loop wat achter met plaatsen...

Interstellar Solar Fest (29 maart) heeft 20Hz Fader aangekondigd.

Droom Dit is er bijgekomen voor Out of the Ordinary (1 februari).

Brainstorm Festival wordt komend jaar gehouden op 7 en 8 november.
Terwijl we volop aan het genieten zijn van Brainstorm Festival 2024, start ondertussen al de kaartverkoop voor de volgende editie in 2025! Alle bezoekers van Brainstorm Festival 2024 kunnen vanaf nu Winter Wonder combi-tickets bestellen. ❄️

ProgPower heeft Elegy (NL) en Mayfire (NO) aangekondigd.

Grauzone komt deze week nog met nieuwe namen.

Rhythm and Blues Night met de eerste namen.
1731078887402.png

Moulin Blues ook met de eerste namen.
DE EERSTE NAMEN VOOR MOULIN BLUES 2025!
Zet het alvast in je agenda; 2 & 3 mei, Moulin Blues 2025 in Ospel. We zijn verheugd dat we vandaag de eerste vier namen bekend mogen maken..
The Seatsniffers
Tommy Castro & the Painkillers
GA-20
Rob Heron & the Tea Pad Orchestra
Spoedig volgen (veel) meer namen!

Drachten Deathfest met wat aankondigingen.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Grauzone komt deze week nog met nieuwe namen.
En met deze week bedoel ik vandaag. Stop de tijd. Lili Refrain, woeee!

New names announced such as Geneva Jacuzzi, Chloe Lula, Crows, Spike Hellis and more​

We’re thrilled to reveal more exceptional acts for the 12th edition of Grauzone Festival, set to take place from February 7 to 9, 2025, in The Hague! Known for its cutting-edge lineup and unique blend of darkwave, post-punk, and experimental sounds, Grauzone promises an unforgettable experience once again this year.

Among the newly confirmed acts are avant-pop visionary Geneva Jacuzzi, Chloe Lula with a special live set and DJ performance, UK post-punk powerhouse Crows, and Dutch New Wave duo POL. Joining them are boundary-pushing artists like Chalk, FACS, and Berlin-based trio Die Anstalt. The lineup also features Lili Refrain, Maria Iskariot, Nils Keppel, Spike Hellis, and more, creating an exciting showcase of raw, underground talent.

Grauzone 2025 will also feature immersive DJ sets, including a special performance by Sam Huge of Ultra Sunn. This year’s festival promises a diverse and intense program celebrating alternative music and subcultures. Secure your tickets now to be part of this iconic weekend!

JUST ANNOUNCED:
Geneva Jacuzzi || Chloe Lula (live + DJ) || Crows || POL || Chalk || Facs || Maria Iskariot || Lili Refrain || Nils Keppel || Avalanche Kaito || Mila V || Housepainters || Die Anstalt || Ultra Sunn DJ SET || Spike Hellis

• Leuk
  • Confetti
Waarderingen: team-0, Joris en johanra
Deze nog vergeten neer te zetten: Holland Festival komt binnenkort de eerste namen!

Op 21 november start de kaartverkoop voor de eerste voorstellingen van het Holland Festival 2025. Onze Vrienden hebben een streepje voor en mogen als eersten kaarten bestellen. Het overige publiek moet dan nog een week geduld hebben. Wil je ook kans maken op de beste plaatsen? Word dan nu Vriend en krijg ook nog eens korting op de entreeprijzen!

Op de programmapagina staat nog 28 november, maar dat zal dus een foutje zijn...?

Kan iemand een idee geven van prijs dagtickets en prijs combitickets voor het festival Wilde Weide waar Goldband nu één van de curatoren zal zijn.
Welke artiesten treden daar op? Zijn er veel Britse of Amerikaanse bands bij?
Wat is de meest recente line-up?
Stefaan

Kan iemand een idee geven van prijs dagtickets en prijs combitickets voor het festival Wilde Weide waar Goldband nu één van de curatoren zal zijn.
Welke artiesten treden daar op? Zijn er veel Britse of Amerikaanse bands bij?
Wat is de meest recente line-up?
Stefaan

Pijnlijk... Ik dacht dat het festival alles behalve Goldband zou zijn. Flinke stap achteruit als je het mij vraagt.

Opvallend inderdaad, maar vorig jaar was Sophie Straat ook een van de curatoren, dat ligt toch best in elkaars verlengde. Nu dan Pip Blom als Personal Trainer. Joep Beving is ook weer heel wat anders..

Ik ben wel benieuwd naar Wilde Weide, best een kans dat ik volgend jaar wil gaan.

Ik vind het in dit geval wel anders omdat ze curatoren zijn. Een losse Goldband boeking was inderdaad wat vreemd geweest, maar nu laat je zo'n groep - die ontegenzeggelijk invloedrijk is - van een andere kant zien en gebruik je hun slagkracht om mensen kennis te laten maken met nieuwe acts. Ik ben ook wel benieuwd waarmee ze komen en door wie zij zich laten beïnvloeden. Ook wel te bewonderen dat ze het doen; Goldband kan elders met gemak grotere podia vullen en daar meer mee verdienen, dus tof dat Wilde Weide ze hiervoor heeft kunnen strikken.

Anyway, mooie mix deze 4 wat mij betreft. Festivals spreekt aan. Ik denk ook dat ik er wel bij ben komende zomer.

• Leuk
Waarderingen: voordiepaal en Matthijs
Graveland Festival (30-31 mei) heeft wat nieuwe namen erbij. Sólstafir en Ulcerate reizen ook naar Hoogeveen af!

Dynamo Metalfest heeft Kerry King toegevoegd.

ProgPower heeft Tiberius toegevoegd.

Users who are viewing this thread