Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Lion

Support act
7 mrt 2017
767
1.593
Wilde Weide met:

Cool-Aid
COLLIGNON
comforter2
Daniël Tomàs
Danielle
Don Melody Club
Gan Gemi
Higherlife Collective
Igor
James Holden
Kids With Buns
Lambrini Girls
Library Card
Marie Montexier
Martha Da'ro
Nabihah Iqbal
Oceanic presents Choral Feeling ft. Tharim Cornelisse
Personal Trainer
ROLROLROL
Sophie Straat
Σtella
Stella & The Longos
Suze Ijó
Takeshi's Cashew
Vals Alarm
Y-Bayani & Baby Naa And The Band of Enlightenment, Reason & Love
Yoeri
yunè pinku live
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en yumi

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Leuke drop van Wilde Weide zeg! Wat ik ken is goed en spannend.
Dat geeft dan weer vertrouwen in de verdere programmering.

En eigenlijk sluit deze drop zo precies aan bij de reden waarom wij tickets voor dit festival hebben gehaald!

Wat eerste opvallende namen:
  • Σtella's Girl Supreme was toch wel een van de hitjes van 2023 voor mij.
  • Oceanic die Choral Feeling gaat doen kan alleen maar een hele spacey ambient trip worden
  • James Holden!
  • Nabihah Iqbal ben ik ook heel benieuwd naar
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Grauzone komt deze week nog met nieuwe namen! Da's snel.

Op 26 januari wordt de Nacht van de Viool gehouden in het gehele gebouw van Tivoli. Programma is als volgt:
Hertz: Tjeerd Top, viool | Kamerata Zuid; Pekka Kuusisto, viool; Bach Ongehoord | Shunske Sato, viool | Tim Kliphuis, viool | Ntb, viool | Ntb, altviool | Ntb, contrabas | Ntb, theorbe/luit of clavecimbel; Festival Finale o.l.v. Tim Kliphuis, Tim Kliphuis, viool | Pekka Kuusisto, viool | Shunske Sato, viool en vele anderen
Cloud Nine: Diamanda La Berge Dramm, viool | Esther Damsma, viool | Leerlingen Muziek in de Wijk Utrecht; Emmy Storms, viool | Pedro Diaz, gitaar; The Nordic Fiddlers Bloc | Kevin Henderson, viol | Olav Luksengård Mjelva, viol | Anders Hall, viool; Anan Al-Kadamani, viool | Ntb, luit | Emilio Maggiore, bas | Rebal Korkmaz, percussie
Club Nine: Albert Lincan, viool | Gianni Lincan, cimbalom; Winnaar Jonge Makers Prijs 2024; Cloudfish & Goda: Jasper le Clercq, viool | Hartog Eysman, stem | Goda Žukauskaitė, dans
The Pit: DOX vs. NVC (Iris van Nuland, viool & Max Hendrickx, DOX Club & Mickado Codrington, DOX Club & Luite Hasperhoven, DOX Club); DOX vs. NVC (Valentine Blangé, viool & Cas Dekker, DOX Club & Indy Dikkeboom, DOX Club & Nelleke Grimberg, DOX Club); Joshua Tavenier, viool; Isobel Warmelink, viool
KF Hein Foyer: Moniek de Leeuw, viool en zang; Johan de Pue, gitaar en zang; Ilse Roskam, accordion en zang; Martin Masakowski, contrabass en zang
Luca Susti, percussive en zang; Ntb, dans
Park 6: Brendan Jan Walsh, DJ | Wordbites, spoken word
Punt Foyer: Diverse sprekers

De datum voor Complexity Fest was al bekend (17 augustus). De line-up nog niet. Tot nu toe, want we hebben ze weer exclusief weten te bemachtigen. Complexity Fest maakt volledig gebruik van het feit dat ze nu in het vaarwater van ArcTanGent zitten en dus vanuit daar kunnen programmeren. Ik ben tevreden. Verkoop start 21 december om 13.00.
De eerste namen zijn:
  • Plini
  • Night Verses
  • Frail Body
  • Squid Pisser
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
De datum voor Complexity Fest was al bekend (17 augustus). De line-up nog niet. Tot nu toe, want we hebben ze weer exclusief weten te bemachtigen. Complexity Fest maakt volledig gebruik van het feit dat ze nu in het vaarwater van ArcTanGent zitten en dus vanuit daar kunnen programmeren. Ik ben tevreden. Verkoop start 21 december om 13.00.
De eerste namen zijn:
  • Plini
  • Night Verses
  • Frail Body
  • Squid Pisser
Aan de ene kant super interessant dit. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bij lange na niet de meest interessante namen vind van de ATG 24 line-up, helaas... Mochten ze wel nog wat fijne namen van die line-up gaan plukken, is dit festival wel iets om in de gaten te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Aan de ene kant super interessant dit. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bij lange na niet de meest interessante namen vind van de ATG 24 line-up, helaas... Mochten ze wel nog wat fijne namen van die line-up gaan plukken, is dit festival wel iets om in de gaten te houden.
Ik vind het aan de ene kant wel tof, zeker omdat ik niet genoeg kan krijgen van Plini en Night Verses tof vind. Aan de andere kant begrijp ik je ook wel. Zou zelf LLNN, ken mode en Haai nog wel mooie toevoegingen vinden. Waar zat je op te hopen dan van ATG?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
Ik vind het aan de ene kant wel tof, zeker omdat ik niet genoeg kan krijgen van Plini en Night Verses tof vind. Aan de andere kant begrijp ik je ook wel. Zou zelf LLNN, ken mode en Haai nog wel mooie toevoegingen vinden. Waar zat je op te hopen dan van ATG?
Plini is inderdaad wel een mooie naam. Night Verses staat ook al op Graspop, dus dat is een beetje dubbelop.

Van de ATG line-up zou ik vooral Curse These Metal Hands, Din of Celestial Birds, Cats and Cats and Cats en Hidden Mothers ontzettend graag zien. Ook heel leuk: Hexvessel, Shy, Low, Blackshape, LLNN, House Horo en Saver. En een keer Psychonaut en/of Cobra the Impaler op herhaling is ook geen straf.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Plini is inderdaad wel een mooie naam. Night Verses staat ook al op Graspop, dus dat is een beetje dubbelop.

Van de ATG line-up zou ik vooral Curse These Metal Hands, Din of Celestial Birds, Cats and Cats and Cats en Hidden Mothers ontzettend graag zien. Ook heel leuk: Hexvessel, Shy, Low, Blackshape, LLNN, House Horo en Saver. En een keer Psychonaut en/of Cobra the Impaler op herhaling is ook geen straf.
Oh, dat dubbelop is ook zo, ja, maar daar geef ik dan eventjes niks om. Heb Plini al eerder gezien, staat ook op Midsummer Prog, dus wat dat betreft is het wel een mindere boeking. Shy, Low en Sâver zouden ook leuk zijn inderdaad! CTMH had gekund, maar dat is nu helaas niet meer im Frage...

Herhaling hoeft van mij niet zo. Zijn genoeg namen in de genres waar Complexity op kan teren.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
Oh, dat dubbelop is ook zo, ja, maar daar geef ik dan eventjes niks om. Heb Plini al eerder gezien, staat ook op Midsummer Prog, dus wat dat betreft is het wel een mindere boeking. Shy, Low en Sâver zouden ook leuk zijn inderdaad! CTMH had gekund, maar dat is nu helaas niet meer im Frage...

Herhaling hoeft van mij niet zo. Zijn genoeg namen in de genres waar Complexity op kan teren.
Hoezo is CTMH niet meer im frage? Heb ik iets gemist? :confused:

Met 'op herhaling' bedoelde ik trouwens dat ik die bands zelf al gezien heb. In tegenstelling tot de tien namen die ik daarvoor noemde. Over de vorige line-ups van Complexity weet ik niets..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Hoezo is CTMH niet meer im frage? Heb ik iets gemist? :confused:

Met 'op herhaling' bedoelde ik trouwens dat ik die bands zelf al gezien heb. In tegenstelling tot de tien namen die ik daarvoor noemde. Over de vorige line-ups van Complexity weet ik niets..
Laat maar. Dacht dat die groter op ATG stonden en dat het rijtje Plini, NV en CTMH té was, maar zou toch best kunnen.

Ah. Ja, da's dus eigenlijk wat ik met Plini heb dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
Laat maar. Dacht dat die groter op ATG stonden en dat het rijtje Plini, NV en CTMH té was, maar zou toch best kunnen.

Ah. Ja, da's dus eigenlijk wat ik met Plini heb dus.
Ah zo. Ik dacht even dat ze de stekker uit dat project hadden getrokken ofzo. Maar dan is er gelukkig nog een (kleine) kans dat ze een keer de oversteek over de Noordzee gaan maken. Hoewel dat valt te bezien in hoeverre het in het schema van de heren van Conjurer en Pijn past.

Inderdaad wat jij met Plini hebt, ja. Een Psychonaut vind ik zo goed, die zou ik elke maand wel live willen zien. :)

Hoe dan ook wel een interessant festival. Een paar fijne namen erbij en het is weer een evenement om in overweging te nemen bij het samenstellen van mijn festival- en concertagenda.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Down by the River heeft de eerste namen aangekondigd! Verkoop start a.s. donderdag om 12.00.
We mogen de eerste namen aankondigen van Down By The River 2024. Op 14 april keert ons Americana, Roots & Alt country festival terug naar de maas en zullen we met z’n allen van de Joriskerk naar de Grenswerk zaal struinen voor de tofste shows. We starten gelijk met een grote naam, onze headliner van het jaar, David Eugene Edwards (natuurlijk bekend van zijn werk met 16 Horsepower en Wovenhand). Daarnaast keren Hackensaw Boys terug naar Venlo, nodigen we de Deense sensatie Brothers Moving uit en zorgt Lauren Ruth Ward voor een geheel eigen mix van indie en americana, afgetopt met een portie seventies-glam. We stellen ze je de komende weken allemaal aan je voor. More to follow!
412414730_388976993694813_4413844673418844894_n.jpg


Blue Heart Festival in Alkmaar doet een beetje hetzelfde!
Het Blue Heart Festival krijgt een derde, internationaal hoofdstuk op de late middag en avond van 12 april, wanneer Victorie wederom in het teken staat van ongepolijste muzikale oergenres. Smul mee van de barbecue, snuffel tussen de merchandise en haal je hart op met de ambachtelijke soundtrack: bluegrass, folk, country, southern rock en americana meanderen door het pand als de Tennessee door het Amerikaanse landschap. De eerste vier kapiteins op de river boat: David Eugene Edwards, Hackensaw Boys, Bertolf en Lauren Ruth Ward.
Bovenaan de poster noteren we in kapitalen David Eugene Edwards, bekend van 16 Horsepower en Wovenhand. Zijn solowerk is sferisch en meeslepend als vanouds. Soms zelfs onheilspellend door de soundscapes waarmee zijn unieke gitaar- en mandolinespel een extra dimensie krijgen. En dan die markante stem, die door menigeen vergeleken wordt met die van Nick Cave en Leonard Cohen. Folk & country 2.0? Luister het zelf op zijn nieuwe album 'Hyacinth', waarop de Townes van Zandt-cover 'The Cuckoo' boeiende boekdelen spreekt. David Eugene Edwards is een klinkende naam in muziekland, die met gepaste trots aangekondigd mag worden.
 

JosOlvidados

Playlistbediener
11 jun 2023
20
27
Leuke drop van Wilde Weide zeg! Wat ik ken is goed en spannend.
Dat geeft dan weer vertrouwen in de verdere programmering.

En eigenlijk sluit deze drop zo precies aan bij de reden waarom wij tickets voor dit festival hebben gehaald!

Wat eerste opvallende namen:
  • Σtella's Girl Supreme was toch wel een van de hitjes van 2023 voor mij.
  • Oceanic die Choral Feeling gaat doen kan alleen maar een hele spacey ambient trip worden
  • James Holden!
  • Nabihah Iqbal ben ik ook heel benieuwd naar
Ja eens, erg toffe namen en precies de mooie mix waar ik op hoopte.

Oceanic Choral Feeling zien doen op Draaimolen (met koor) en op Dekmantel (met visuals), was erg tof.

Ben groot fan van Nabihah Iqbal, ook veel zin in yunè pinku en ROLROLROL.
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
De datum voor Complexity Fest was al bekend (17 augustus). De line-up nog niet. Tot nu toe, want we hebben ze weer exclusief weten te bemachtigen. Complexity Fest maakt volledig gebruik van het feit dat ze nu in het vaarwater van ArcTanGent zitten en dus vanuit daar kunnen programmeren. Ik ben tevreden. Verkoop start 21 december om 13.00.
De eerste namen zijn:
  • Plini
  • Night Verses
  • Frail Body
  • Squid Pisser
Is dit weer verwijderd oid? Ik kon het nergens vinden?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ben benieuwd naar ervaringen.
Das lekker breed ;)

Het ons kent ons gehalte is vrij hoog. Veel vriendengroepen (jong en oud) uit de buurt die hier naar toe trekken. Met de huidige line-up gok ik dat het publiek ook steeds jonger wordt. Verder is het vrij knus. Alles ligt dichtbij elkaar en het is aan een recreatieplas gelegen. Daar kun je dus evt lekker liggen. Ik ergerde me de vorige keer aan al het afval (maar dit jaar lees ik iets over het recyclen van bekers, dus misschien is dat beter) en de rioleringen bij de toiletten kon het de vorige keer niet aan (niet fris!). Grote tent is verder prima, net zo als de kleine tent. Aan de zijkanten van de grote tent zijn heuvels, die liggen snel vol met picknickkleedjes.

Goede shows gezien. Verder is het festival prima, op sommige plekken een stuk minder (maar misschien inmiddels aangepast) en voor de rest niet super speciaal.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Bridge Festival heeft zeven nieuwe namen bekendgemaakt voor de binnenstad. Zie dat er nu al een clash is tussen Acid Mothers Temple en Komatsu...
𝗕𝗥𝗜𝗗𝗚𝗘 𝗔𝗥𝗢𝗨𝗡𝗗 𝗧𝗢𝗪𝗡
Van rauwe rock en indie pop, tot opruiende metal, blues, gypsy en psychedelische rock. Vooral enorm veel bijzondere gitaristen. Met hun bands uiteraard. Tijdens BRIDGE Guitar Festival vindt er namelijk naast een aantal betaalde concerten ook een groot gratis stadsfestival plaats in het centrum van Eindhoven: BRIDGE AROUND TOWN. Verdeeld over tien zalen, staan er straks ruim 50 acts op het podium!
7 nieuwe namen bevestigd:
San Cisco / Zuco103 / Acid Mothers Temple Official / KOMATSU band / The Dirty Denims / ¡Pendejo! / Foxy Venus

Sonic Whip en Grauzone komen morgen beide met nieuwe namen. Die laatste zou dat vandaag al doen, maar dat is dus uitgesteld.

Is dit weer verwijderd oid? Ik kon het nergens vinden?
Kijk eens aan.
412618336_796571879177756_6747603455371385614_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken