Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Weer ingeloot voor Wildeburg. Hoe is de livemuziek daar tegenwoordig? Staat mij een beetje tegen om 280(!!) eu te betalen voor alleen DJ's. Daarvoor ga ik wel naar Draaimolen/Dekmantel.
Zo te zien was het dit jaar hetzelfde als vorig jaar. Eén livepodium waarop een naam als Weval de grootste act is, een lolpodium waarop tussendoor Nederlandse indiebandjes spelen en een stage waarop overdag tussendoor een aantal dance-achtige live-optredens te zien zijn. Een heel DJ-weekend vind ik an sich geen probleem, en er staan altijd wel goede DJ's, maar nooit iets bijzonders, zoals Draaimolen wel heeft.

Maar de loting is toch pas in februari?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Zo te zien was het dit jaar hetzelfde als vorig jaar. Eén livepodium waarop een naam als Weval de grootste act is, een lolpodium waarop tussendoor Nederlandse indiebandjes spelen en een stage waarop overdag tussendoor een aantal dance-achtige live-optredens te zien zijn. Een heel DJ-weekend vind ik an sich geen probleem, en er staan altijd wel goede DJ's, maar nooit iets bijzonders, zoals Draaimolen wel heeft.

Maar de loting is toch pas in februari?
Hmm oké. Draaimolen en Dekmantel heb ik beide al staan, dus denk dat ik deze laat schieten. Qua recht-te-recht-aan techno kom ik wel aan mn trekken bij DGTL, Lentekabinet en Into the Woods.

Ja, heb al een mail ontvangen dat wij als groep zijn ingeloot.

1702047857451.png
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.468
Zeitgeist is volgend jaar op 7 december. De early birds zijn al beschikbaar!

Ik Zie U Graag is komend jaar op 18 en 19 mei. Het Chassétheater is toegevoegd aan de locaties. De eerste namen zijn bekend.
Hooverphonic, Brihang, Poltrock, Borokov Borokov en Mayorga komen naar Breda toe.

The Rock Circus is volgend jaar op 1, 2 en 3 november. Eerste namen zijn zojuist aangekondigd.
We're thrilled to reveal that Sepultura will strike down at the 2nd edition of The Rock Circus, during their 40-year anniversary tour. The thrash metal band is heading to The Netherlands on Sunday November 3rd and we can't wait to see them on-stage!
🤯
🤘

Next to these legends we will also welcome Jinjer, Obituary, Jesus Piece & Nephylim during our 2nd weekend.
408811433_331486459638097_1086491470846895451_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Joslittel

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Ja, heb al een mail ontvangen dat wij als groep zijn ingeloot.
Inmiddels ook een mail gekregen en ook ingeloot. Naast dat ik momenteel eigenlijk het geld niet heb, denk ik ook dat ik het gewoon niet leuk genoeg ga vinden. Maar toch fomo natuurlijk.

Anyway, heb ook het idee dat Wildeburg wat stilstaat. Zag vorig jaar nauwelijks "jonge aanwas", praktisch niemand van onder de 25.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.468
Samhain heeft de eerste namen voor volgend jaar aangekondigd.
First we have the Czech black metal outfit Cult Of Fire joining us for one of their outstanding rituals. Equally mesmerizing are Italian doom heads MESSA. Last but not least ULTHA will return to Samhain with a special set commemorating their 10 years in existence.
This is only a tip of the iceberg with many many more names including all headliners to come.
408964664_682526283978155_3848162608099122389_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Mark's Kal

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Geen Rolling Loud/Woo Hah meer in Nederland. Alle Rolling Loud in Europa gaan samen en wordt gehouden van 5 juli tm 7 juli in Oostenrijk
Best wel groot nieuws... Wat wordt nu het hiphop festival in Nederland met internationale namen?
Geen, denk ik? Dat hiphop feest van Alda bestaat niet meer (Oh my of hoe heette het?), Woo hah/ RL is niet meer, Valhalla (toch ook wel veel hiphop invloeden) is recent gecanceld. Enige juiste constatering is dat er weinig markt voor is dan, lijkt me.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.468
Jera on Air heeft Mindforce en Mindwar toegevoegd!

Midsummer Prog heeft Arena aangekondigd voor volgend jaar! Zullen op 28 juni spelen. Daar heb je nu ook een prima rijtje met Steve Rothery Band en Arena (waarschijnlijk achterelkaar).
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
583
428
Hallan en Thames 26 mei naar Stroomhuis, grote kanshebbers voor Sniester/Pretty Pissed
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.090
Geen Rolling Loud/Woo Hah meer in Nederland. Alle Rolling Loud in Europa gaan samen en wordt gehouden van 5 juli tm 7 juli in Oostenrijk
Damn. Toch jammer, die gasten uit Tilburg hadden destijds een heel leuk vernieuwend concept neergezet voor de jeugd destijds nog bij het spoorpark. De ervaring was wel wat minder toen ze naar het BKS-terrein gingen. En over Rotterdam kan ik niet oordelen, maar wat ik las was ook niet geweldig.

Maar het waren wel Red Flags natuurlijk toen ze waren over genomen door Rolling Loud. Het is niet dat het festival geen bestaansrecht zouden hebben
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Damn. Toch jammer, die gasten uit Tilburg hadden destijds een heel leuk vernieuwend concept neergezet voor de jeugd destijds nog bij het spoorpark. De ervaring was wel wat minder toen ze naar het BKS-terrein gingen. En over Rotterdam kan ik niet oordelen, maar wat ik las was ook niet geweldig.

Maar het waren wel Red Flags natuurlijk toen ze waren over genomen door Rolling Loud. Het is niet dat het festival geen bestaansrecht zouden hebben
Rolling Loud was een groot succes in Tilburg….. 🥲wat triest dat er niks meer van over blijft
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Geen Rolling Loud/Woo Hah meer in Nederland. Alle Rolling Loud in Europa gaan samen en wordt gehouden van 5 juli tm 7 juli in Oostenrijk
Best wel groot nieuws... Wat wordt nu het hiphop festival in Nederland met internationale namen?
Oei...pijnlijk
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
612
451
Geen Rolling Loud/Woo Hah meer in Nederland. Alle Rolling Loud in Europa gaan samen en wordt gehouden van 5 juli tm 7 juli in Oostenrijk
Best wel groot nieuws... Wat wordt nu het hiphop festival in Nederland met internationale namen?
Heb dit eerder genoemd in een ander topic en werd toen voor gek verklaard. Dus toch.

Supergoede eerste jaren Woo Hah in centrum Tilburg waren fantastisch.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.299
3.897
Geen, denk ik? Dat hiphop feest van Alda bestaat niet meer (Oh my of hoe heette het?), Woo hah/ RL is niet meer, Valhalla (toch ook wel veel hiphop invloeden) is recent gecanceld. Enige juiste constatering is dat er weinig markt voor is dan, lijkt me.
Volgens mij was er animo genoeg, maar dit soort artiesten zijn behoorlijk prijzig. Ik hoop op een nieuw initiatief in NL, zoals Les Ardentes in het fantastische Luik. Liever niet teveel op BKS in ieder geval.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Valt me ook wel op dat DTRH en BKS dat niet gedaan hebben. Vraag me af hoelang deze kogel door de kerk is?
DTRH heeft altijd maar heel weinig hiphop namen gehad, meestal hoogstens 3 ofzo.

Maar inderdaad goed mogelijk dat deze knoop pas recent is doorgehakt.
 

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
380
486
Er is zoveel animo in NL voor een hiphopfestival, woohah op t beekse bergen terrein was een fantastisch combinatie. Treurig dat t zo moet eindigen
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.922
1.871
OPIA in TivoliVredenburg 2 juni: Kiasmos, A Winged Victory for the Sullen, Portico Quartet, Kelly Lee Owens (DJ-set), Svaneborg Kardyb, Sofi Paez
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken