Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Oh, helemaal mee eens. Complimentje voor de artiesten ;) Grey Aura moet tof zijn geweest, zelf overgeslagen (want al gezien, maar dat was toen goed).

Voor mij is het nu ook afgelopen. Nog een stukje RMFTM en Twin Sister meegepakt, maar de trein wacht. Wat een fijn festival zeg en wat een fantastische eerste keer!

En ik lees dat Thou weer langskomt, zal wel bij de Black Sabbath Tribute zijn. Toch leuk dat die jongens zijn gekomen.

Grey Aura vorige Roadburn ook in de Hall of Fame gezien, maar het was de favoriete band van iemand in mijn gezelschap en het is nooit een straf ze te zien.

Had die Black Sabbath Tribute met Thou graag nog gezien maar dat werd me echt te laat.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Eindstand van gisteren, een dag waarop we vooral heel rustig hebben gedaan als medicijn tegen spierpijn en oververzadiging:

1. Lingua Ignota
2. Mandy, Indiana
3. Grey Aura
4. Kamiel Thomas
5. Lamp of Murmur
6. Liturgy
7. Mizmor
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik ben vast nog ergens een artiest vergeten (of heb 'm per ongeluk op de verkeerde dag gezet). Voor we naar gisteren gaan, eerst nog even eergisteren.
1. Jo Quail (ik heb gewoon een zwak voor Jo en om dan zo je album te presenteren: prachtig!)
2. Dans Dans
3. Emma Ruth Rundle
4. Kaelan Mikla
5. Arabrot
6. Thou & Friends
7. Divide and Dissolve
8. Ulver
9. Kanaan
10. Nothing
11. Liturgy
12. Rrrags
13. SLIFT (al heb ik die niet super lang gezien)
14. Senyawa
15. KANGA
16. Kungens Män
17. The Holy Family
18. John Ghost
19. Midwife

En dan gisteren. Ik kon het niet laten om niet rustig aan te doen :)
1. Lingua Ignota (beste show van het weekend!)
2. Mandy, Indiana
3. Vitriol
4. Kamiel Thomas
5. Martina Verhoeven Quintet
6. Terzij De Horde/Ggu:ll (ja, was toch wel hard...)
7. Huntsmen
8. Die Wilde Jagd
9. Solar Temple x Dead Neanderthals
10. Alkerdeel
11. Radar Men from the Moon x Twin Sister (Dead Neanderthals en Sex Swing) (stuk gezien, maar wat ik zag, was wel aardig)
12. Heavy Jam (Rrrags en Kanaan)
13. Liturgy (al gezien dus aandacht viel wat weg, ondanks een ander album)
14. Ural Umbo

Al met al één van de betere festivals waar ik ben geweest of misschien zelfs de beste. Als ik vorig jaar kan, zou ik zeker weer gaan! Ondanks het 'tegenvallende' affiches volgens sommigen was het gewoon een wereldweekend. Ik ga toch niet aan dat verslag beginnen, maar jullie weten wel wat voor indruk het heeft gemaakt.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Mijn volledige top 45 van het festival:

1. Narcosatánicos
2. GNOD
3. Emma Ruth Rundle
4. The Bug - feat. Flowdan & Logan
5. Arottenbit
6. Alcest
7. Thou & Friends
8. Ulver
9. James Kent & Johannes Persson
10. Lingua Ignota
11. Thou
12. Bruit≤
13. Midwife
14. Mandy, Indiana
15. Grey Aura
16. Thou & Mizmor
17. Kamiel Thomas
18. Big Brave
19. Amnesia Scanner
20. Messa
21. Full of Nothing
22. Slift X Etienne Jaumet
23. Lamp of Murmur
24. Vile Creature & Bismuth
25. HEALTH
26. Nothing
27. Liturgy (Origins)
28. Wiegedood
29. Radar Men From the Moon
30. Atonia
31. Kungens Man
32. Sólstafir
33. Senyawa
34. Dödsrit
35. 40 Watt Sun
36. Trialogos
37. Primitive Man
38. Year of No Light
39. Liturgy (HAQQ)
40. Divide & Dissolve
41. Duma
42. Mizmor
43. ZAÄAR
44. Platon Karataev
45. Maggot Heart
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik ben 3 dagen geweest waarvan vrijdag alleen in de avond. Uitgebreider verslag komt nog. Maar ik heb oprecht genoten van bepaalde acts maar ook de sfeer en dedication in dit festival. En mensen van alle hoeken uit de wereld, dat heeft ook wat extra’s. Muzikaal moet ik soms nog wel verder ontwikkelen voor bepaalde acts. Zo snapte ik gisteren helemaal niks van een Mizmor. En mijn nadeel is ook dat ik iets meer de mainstage namen “wil” zien. Maar de sfeer vind ik daar niet zo sterk als bij spoorpark/skate baan. Ze mogen de linker kant van de 013 ook wel wat meer “aankleden” wat mij betreft. En jammer dat mijn Roadburn partner er al helemaal niks van snapte wat soms voor mij ook wel de beleving er uit haalde. Volgend jaar ga ik denk alleen en een vol weekend inclusief camping of hotel o.i.d.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Ik ben 3 dagen geweest waarvan vrijdag alleen in de avond. Uitgebreider verslag komt nog. Maar ik heb oprecht genoten van bepaalde acts maar ook de sfeer en dedication in dit festival. En mensen van alle hoeken uit de wereld, dat heeft ook wat extra’s. Muzikaal moet ik soms nog wel verder ontwikkelen voor bepaalde acts. Zo snapte ik gisteren helemaal niks van een Mizmor. En mijn nadeel is ook dat ik iets meer de mainstage namen “wil” zien. Maar de sfeer vind ik daar niet zo sterk als bij spoorpark/skate baan. Ze mogen de linker kant van de 013 ook wel wat meer “aankleden” wat mij betreft. En jammer dat mijn Roadburn partner er al helemaal niks van snapte wat soms voor mij ook wel de beleving er uit haalde. Volgend jaar ga ik denk alleen en een vol weekend inclusief camping of hotel o.i.d.

De eerste keer dat ik ging (in 2018) ging ik ook vooral voor de, voor Roadburn begrippen, grotere namen (Godspeed You!, Kikagaku Moyo, Earthless). In 2019 waren een paar van favoriete optredens juist de kleinere artiesten (Birds in Row, Street Sects, Grey Aura, Deaf Kids) en dat is sindsdien niet anders. De enige manier waarop ik Roadburn mentaal en fysiek overleef is door juist af en toe iets compleet anders mee te pakken.

Een goede Roadburn partner is wel belangrijk. Dit jaar was ik woensdag met mijn vriendin, donderdag alleen en vanaf vrijdagavond met een of meerdere vrienden. Af en toe van hot naar her lopen, ook weg kunnen als iets tegenvalt en compleet je eigen plan kunnen trekken is wel lekker. Aan de andere kant stonden die vrienden er redelijk hetzelfde in en zorgt het dat je ook hier en daar even de rust pakt om een biertje te drinken. Het scheelt ook dat alles op een kwartier lopen van huis ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dit is mijn eerste meerdaagse geweest. Andere jaren ben ik losse dagen geweest. En dan valt het meer op. Bij 013 heb je weinig festival sfeer.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik ben 3 dagen geweest waarvan vrijdag alleen in de avond. Uitgebreider verslag komt nog. Maar ik heb oprecht genoten van bepaalde acts maar ook de sfeer en dedication in dit festival. En mensen van alle hoeken uit de wereld, dat heeft ook wat extra’s. Muzikaal moet ik soms nog wel verder ontwikkelen voor bepaalde acts. Zo snapte ik gisteren helemaal niks van een Mizmor. En mijn nadeel is ook dat ik iets meer de mainstage namen “wil” zien. Maar de sfeer vind ik daar niet zo sterk als bij spoorpark/skate baan. Ze mogen de linker kant van de 013 ook wel wat meer “aankleden” wat mij betreft. En jammer dat mijn Roadburn partner er al helemaal niks van snapte wat soms voor mij ook wel de beleving er uit haalde. Volgend jaar ga ik denk alleen en een vol weekend inclusief camping of hotel o.i.d.
Alleen, heel goede optie, al zeg ik het zelf. Maakt alles zoveel makkelijker, eigen schemaatje maken, geen gezeik aan je kop. Heerlijk!
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Kan iemand me uitleggen hoe het qua podia in elkaar zit? Zijn het allemaal verschillende zalen in elkaars buurt of hoe moet ik het juist zien?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Kan iemand me uitleggen hoe het qua podia in elkaar zit? Zijn het allemaal verschillende zalen in elkaars buurt of hoe moet ik het juist zien?
Jep. Je hebt 013 zelf met twee podia. Daarnaast nog de Koepelhal bij het station met ook twee podia. Daarnaast nog zalen als Hall of Fame en Paradox (de laatste werd toegevoegd aan deze editie) en af en toe nog wat optredens in Little Devil (een cafépodium) en een skatepark. Allemaal op loopafstand en dus meer dan in de buurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Kan iemand me uitleggen hoe het qua podia in elkaar zit? Zijn het allemaal verschillende zalen in elkaars buurt of hoe moet ik het juist zien?
Je hebt pop podium 013. Dat is de mainstage en daar zit tevens in de kleine zaal de NEXT stage. Als je dan een beetje de stad in loopt dan kom je bij de Paradox uit. En nog dieper in de stad heb je een Rock Café de Little Devil waar suprise gigs werd gehouden, maar ligt ook wel afgelegen tegenover de rest.

Ga je vanuit de 013 weer terug de andere kant uit dan moet je een paar minuten lopen, bruggetje onderdoor en links kom je het "festivalterrein" op. Dat is een oude fabriek aan het spoor, wat dus best wel een toffe industriële vibe is. Buiten vind je een tent (Hall Of Fame), heerlijk donker tentje maar best klein. En buiten zijn veel eet- chill, en drink gelegenheden te vinden. Ga je naar binnen het gebouw in kom je heel veel Merchandise tegen. En dan kan je rechts richting de Koepelhal (flink grote stage), en zou je links gaan dan kom je in de Skatepark terecht waar ook wat suprise acts waren te zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nice mensen! Door jullie verhalen ben ik wel echt geïnspireerd om volgend jaar weer terug te keren. Misschien proberen een maat over te halen die ook van het zware werk houdt om er een weekend van te maken. Ben nu alleen maar losse dagen geweest maar er staat zoveel moois.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
WAT!? Er komt toch een Complexity Fest dit jaar! De editie van februari kon helaas niet doorgaan. maar blijkbaar gaat het dan toch gebeuren en wel op 23 juli! Verkoop start 28 april om 10.00, dus volgende week meer nieuws.
Eerste namen zijn Vildhjarta, Autarkh III, Little Tybee, Otto von Shirach en Playgrounded.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Pff wat zijn die websites van bevrijdingsfestivals onoverzichtelijk zeg. Ben letterlijk al een half uur aan het zoeken naar de timetable van Amsterdam Het Vrije Westen zonder succes. Iemand hier die daar wel iets over kan vinden?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Haha nee daar kan ik ook geen chocolade van maken. Gelukkig die van Leeuwarden wel duidelijk. Orange Skyline - Blaudzun - Son Mieux checken :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Heel lastig ja, ik zou wel graag Fresku willen zien maar geen idee hoe laat hij in het Westerpark staat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Zullen we er dan nog eentje doen? RockIt (ook in De Oosterpoort) is ook weer terug! Deze keer op 12 november. Tickets gaan vrijdag 10.00 in de verkoop!
De eerste namen zijn Joshua Redman, Brad Mehldau, Christian McBride en Brian Blade: A Moodswing Reunion (die treden dus samen op: is gewoon een kwartet), Lizz Wright, Nubya Garcia, The Comet Is Coming, Bill Frisell met 'Harmony', Lady Blackbird, Joel Ross met 'Good Vibes', Melanie Charles en Marike van Dijk.

Wat mij betreft is dit ook alweer een lekker rijtje namen!
Best snelle annulering wel. The Comet Is Coming komt toch niet vanwege logistieke redenen. Heel erg zonde.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wie heeft wat in de planning voor vandaag? Ik zelf ben om 16:00 in den Haag te vinden bij gruppo sportivo. Nog nooit live gezien, die ben benieuwd. Wat we verder gaan zien laat ik helemaal van de dag afhangen. Kan variëren tot verder niks tot blijven tot blaudzun.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken