Verzameltopic overige internationale festivals 2022

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Slipknot 1u45? Moet ook een eerste keer zijn.
Neuh, valt wel mee als ik de optredens van eerder dit jaar bekijk. Redelijk wat tussen de 1u45 en 2u. Maar de show in de Ziggo zat volgens mij ook tegen de 1u45 aan, als ik het me goed herinner. Maar ja, dat krijg je met van die opvulmomentjes i.p.v. het spelen van nummers.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
ArcTanGent-updateje...
Enslaved, Earthtone9, Agent Fresco, Talons en Thank You Scientist komen niet meer. Eigenlijk alles behalve Talons kon ik niet missen, dus da's jammer. Scalping, Famyne, Outlander, Sergeant Thunderhoof, Cryptic Shift en Ogives Big Band zijn daarentegen aan de line-up toegevoegd.

Verder rollen ze de blokkenschema's uit (gisteren woensdag, vandaag donderdag en zo door t/m de zaterdag waarschijnlijk). Wel gek dat ze dat niet met tijden doen, dus ik heb geen idee hoe alles in elkaar steekt. Volgens mij moet je alles van onder naar boven lezen.
Wednesday-2022-768x1068.jpg


Dat betekent ook dat je donderdag (volgens mij) begint met Bonnacons of Doom op de Main en doorgaat tot Cult of Luna. Alleen de tweede afbeelding begin je dan dus weer onderaan. Lekker duidelijk allemaal.
Thursday-page-2_2022-1-768x1061.jpg

Thursday-2022-768x1061.jpg


Clashes zijn er in ieder geval alweer. Dvne en Bear, Blodet en worriedaboutsatan, Puppy en Coldbones, Intronaut en Imperial Triumphant, Pertubator en Outlander, Alcest en Bossk (maar omdat ik die beide al heb gezien/ga zien, misschien wel leuk om voor Nathalie Evans te gaan), Amenra en Boss Keloid, Maybeshewill en Mclusky, Achteraf een slecht festival om mee te pakken, want die vrijdag en zaterdag zullen vast evenveel clashes hebben.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Morgen tijd voor Knotfest Duitsland... Early Acces tickets & museumtickets in de pocket. Nu hopen op een knallende show van o.a. Jinjer, Vended, In Flames en Slipknot. Heb hoge verwachtingen voor de twee laatstgenoemde namen, Slipknot heeft me live nog nooit teleurgesteld...
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Morgen tijd voor Knotfest Duitsland... Early Acces tickets & museumtickets in de pocket. Nu hopen op een knallende show van o.a. Jinjer, Vended, In Flames en Slipknot. Heb hoge verwachtingen voor de twee laatstgenoemde namen, Slipknot heeft me live nog nooit teleurgesteld...
Wel van plan om nog meer (alles?) mee te pakken? Is echt een heel goede line-up.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Wel van plan om nog meer (alles?) mee te pakken? Is echt een heel goede line-up.
We willen zoveel mogelijk te zien krijgen, maar vrezen dat Tesseract en Meshuggah ons niet gaat lukken.
Zijn van plan om de dag meteen te starten met het museum en dan Vended mee te pikken. Dan door naar MS voor Bleed From Within. Dan een hapje eten, want Malevolence zegt ons niet zoveel, kunnen we ook mooi staan voor Jinjer. Dan naar Cattle Decapitation en daarna rustig richting de MS om vooraan te staan bij In Flames en Slipknot. Wat we dan van Ghostemane horen, is een mooie bonus.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
We willen zoveel mogelijk te zien krijgen, maar vrezen dat Tesseract en Meshuggah ons niet gaat lukken.
Zijn van plan om de dag meteen te starten met het museum en dan Vended mee te pikken. Dan door naar MS voor Bleed From Within. Dan een hapje eten, want Malevolence zegt ons niet zoveel, kunnen we ook mooi staan voor Jinjer. Dan naar Cattle Decapitation en daarna rustig richting de MS om vooraan te staan bij In Flames en Slipknot. Wat we dan van Ghostemane horen, is een mooie bonus.
Zonde. Juist TesseracT en Meshuggah zijn echt pareltjes! Alle andere namen trouwens ook, maar die in het bijzonder. Alsnog wel een redelijk rijtje hoor. Viel Spaß!
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik weet het, maar TesseracT kan ik op Alcatraz meepikken. Meshuggah is inderdaad grote zonde, maar om een plekje vooraan bij In Flames en Slipknot op te geven voor een band waarvan ik enkel "Bleed" ken, lijkt dat me het minder waard... Bedankt alleszins! Ben oprecht benieuwd! 😁

Klinkt heel 'cheesy', maar al sinds 2014 was 't altijd een "droom" om Knotfest te bezoeken, maar 15-jarige ik had niet echt het budget om naar Amerika, Japan of Zuid-Amerika te gaan. In 2019 hadden ze een editie in Frankrijk, maar die viel qua timing tegen. Ben oprecht héél erg gelukkig dat het me dit jaar lukt om wel te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
ArcTanGent-updateje...
Enslaved, Earthtone9, Agent Fresco, Talons en Thank You Scientist komen niet meer. Eigenlijk alles behalve Talons kon ik niet missen, dus da's jammer. Scalping, Famyne, Outlander, Sergeant Thunderhoof, Cryptic Shift en Ogives Big Band zijn daarentegen aan de line-up toegevoegd.

Verder rollen ze de blokkenschema's uit (gisteren woensdag, vandaag donderdag en zo door t/m de zaterdag waarschijnlijk). Wel gek dat ze dat niet met tijden doen, dus ik heb geen idee hoe alles in elkaar steekt. Volgens mij moet je alles van onder naar boven lezen.
Wednesday-2022-768x1068.jpg


Dat betekent ook dat je donderdag (volgens mij) begint met Bonnacons of Doom op de Main en doorgaat tot Cult of Luna. Alleen de tweede afbeelding begin je dan dus weer onderaan. Lekker duidelijk allemaal.
Thursday-page-2_2022-1-768x1061.jpg

Thursday-2022-768x1061.jpg


Clashes zijn er in ieder geval alweer. Dvne en Bear, Blodet en worriedaboutsatan, Puppy en Coldbones, Intronaut en Imperial Triumphant, Pertubator en Outlander, Alcest en Bossk (maar omdat ik die beide al heb gezien/ga zien, misschien wel leuk om voor Nathalie Evans te gaan), Amenra en Boss Keloid, Maybeshewill en Mclusky, Achteraf een slecht festival om mee te pakken, want die vrijdag en zaterdag zullen vast evenveel clashes hebben.
En dan ook die van vrijdag en zaterdag om het lijstje compleet te maken.
Friday-page-2_2022-768x1061.jpg
Friday_2022-1-768x1061.jpg

Clashes met Slow Crush en Jakub Zytecki, Astrosaur en Stoßzahn, Heisa en Ni Maîtres, Five the Hierophant en Last Hyena, Bruit en Zetra, Caspian en Årabrot, Jamie Lenman en Rivers of Nihil, MONO en Stake en dan Zeal & Ardor en Scalping. Dit is nog een verschrikkelijker dag de vorige. Lekker veel lopen...

Saturday-Page-2_2022-768x1061.jpg
Saturday_2022-768x1061.jpg


Laatste dag is niet veel beter. Jo Quail en Respire, Conjurer en My Own Private Alaska, Frontierer en Catmamboo, Emma Ruth Rundle en Elephant Tree, TWDY en Wheel, Leprous en Miët, Opeth en Pupil Slicer en Opeth en Her Name Is Calla (comebackshow, hallo! Die laat je toch niet met Opeth overlappen...).

We gaan het allemaal zien. Ben er wel achtergekomen dat de tijden pas op het festivalterrein bekend worden gemaakt d.m.v. een programmaboekje. Aparte manier, maar goed. In ieder geval weer een festival om naar uit te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
En dan ook die van vrijdag en zaterdag om het lijstje compleet te maken.

Clashes met Slow Crush en Jakub Zytecki, Astrosaur en Stoßzahn, Heisa en Ni Maîtres, Five the Hierophant en Last Hyena, Bruit en Zetra, Caspian en Årabrot, Jamie Lenman en Rivers of Nihil, MONO en Stake en dan Zeal & Ardor en Scalping. Dit is nog een verschrikkelijker dag de vorige. Lekker veel lopen...


Laatste dag is niet veel beter. Jo Quail en Respire, Conjurer en My Own Private Alaska, Frontierer en Catmamboo, Emma Ruth Rundle en Elephant Tree, TWDY en Wheel, Leprous en Miët, Opeth en Pupil Slicer en Opeth en Her Name Is Calla (comebackshow, hallo! Die laat je toch niet met Opeth overlappen...).

We gaan het allemaal zien. Ben er wel achtergekomen dat de tijden pas op het festivalterrein bekend worden gemaakt d.m.v. een programmaboekje. Aparte manier, maar goed. In ieder geval weer een festival om naar uit te kijken.

Haha, als je zowat alles wil zien dan clasht natuurlijk eender wat ze samen zetten.
Ik neem het je niet kwalijk, 't is een prachtig programma! Wordt sowieso genieten, wat je ook skipt en beslist wel te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Bij deze m'n laatste Knotfest bericht... Een klein verslagje!

We openden de dag met een bezoek aan het Slipknot Museum. Dit was iets kleiner dan verwacht, maar wel erg mooi. Veel memorabilia gezien.
Hierna een knallende show van Vended gezien. Hoewel ik zelf niet enorm bekend ben met de discografie van de band, hebben ze me wel weten te overtuigen. Héél energetisch. Een zalig begin van de dag.

Bleed from Within speelde een strakke show, maar dit leek me eerder een "standaard metalcore band". Hun laatste nummer "The End of All We Know" klonk wel heel goed.

Na een hapje eten hebben we een mooie plaats gezocht voor Jinjer. Hoewel ze alsnog goed speelden, moet ik toegeven dat ik ze beter vond op de afgelopen editie van Graspop.

Op naar de tent voor Cattle Decapitation, die helaas wegens technische problemen later moesten beginnen. De zanger had fantastische grunts, maar wanneer het wat hoger moest, klonk het niet altijd even zuiver. Instrumentaal klonk het wel heel zuiver. Wat een energie moeten die leden wel niet hebben...

Tijdens Slipknot sprak Corey Taylor de woorden "The most beautiful thing about having our own festival is that we can handpick the bands that we'd like to play here.", onder dat motto vroegen we ons echt wel af wie Ghostemane per se meenam op Knotfest. Dit was absoluut niet ons ding.

Gelukkig maakte In Flames heel veel goed. Dé band waarmee ik mijn kameraad (die er ook bij was) introduceerde tot de wereld van wonderlijke gitaren deed weer wat ze moesten doen. De setlist was énorm gevarieerd met liedjes van bijna ieder album, van het oudere "Behind Space" tot hun allernieuwste single. Ze klonken erg goed en hadden een fijne publieksinteractie, hoewel de vakken al gevuld waren met Slipknot fans.

En dan Slipknot. Hoe deze band na al die jaren nog altijd zo'n show kan geven... Geen idee. Corey was érg goed bij stem en de interactie met het publiek was magisch. Niet meer dan logisch: zo goed als iedereen was daar voor deze band. Mijn enige puntje van kritiek: de setlist was relatief kort en er misten toch enkele klassiekers die ze gerust konden spelen in de 15 minuten die ze nog hadden.

Gemiste bands: Malevolence, TesseracT en Meshuggah. Die eerste omdat die ons niets zei, de laatste twee omdat we mooie plaatsjes wilden hebben voor In Flames en Slipknot, wat we uiteindelijk hadden, zeer mooi vooraan.

Top 7:
1. Slipknot
2. In Flames
3. Vended
4. Jinjer
5. Bleed From Within
6. Cattle Decapitation
7. Ghostemane
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Euroblast met de laatste aankondigingen. Humanity's Last Breath, Unprocessed, Telepathy en A Kew's Tag komen erbij. Ghost Iris heeft afgezegd.
Die combinatie Plini - Dirty Loops blijft lekker hoor. Dat vooral die eerste ook maar eens een showtje hier mag doen.
297550801_5717331134965234_8319576198479665618_n.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Wacken vanavond na 22 uur, met datum 2023 en de eerste namen (eerste headliner)?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.207
Ik vind het een beetje karig. Veel recycling van dit jaar (misschien niet van Wacken, wel van andere festivals). Ik ben gewoon bang dat veel metalfestivals weer in hetzelfde rijtje namen zullen blijven hangen.
Ja als er iets is waar metalfestivals goed in zijn is het wel recycling van bands.

Gebeurt wel vaker volgens mij dat bands het ene jaar het juni festival seizoen europa aan doen en het andere jaar de augustus festivals doen.

Als je bijvoorbeeld ieder jaar naar alcatraz en graspop/hellfest gaat heb je na een paar bijna alle metal bands (of tenminste de wat bekendere) wel gezien denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken