Verzameltopic overige Belgische festivals 2022

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.603
851
231 euro is belachelijk te worden. Kwam het gisteren ook tegen toen ik hun show in Tilburg had gevonden. Bovenkant tot en met Peter Hook is netjes, maar zelfs dat zijn geen artiesten die dat geld waard zijn. Is gewoon iets minder dan een combi voor Werchter...
Aan de Belgen: ga gewoon naar de 013.

Heb ook al een paar keer de grens overgestoken om naar de 013 te gaan…
Sublieme zaal, vind ik het…??
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.018
2.623
Aan de Belgen: ga gewoon naar de 013.

Heb ook al een paar keer de grens overgestoken om naar de 013 te gaan…
Sublieme zaal, vind ik het…??
Doe ik regelmatig hoor, is dichterbij dan pakweg Brussel voor mij. En ja, te gekke zaal, zeker als je het vergelijkt met het hoopje betonrot dat men Vorst Nationaal noemt.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
11 nieuwe namen voor Couleur
Vrijdag: Caballero & JeanJass en The Comet Is Coming
Zaterdag: Youssou N´Dour, Lee Fields
Zondag: Elida Almeida, BCUC, Nathy Peluso
Dan nog 4 DJ´s
Nathy Peluso, Carl Craig, Gilles Peterson, Lee Fields, BCUC, Romare en The Comet Is Coming zijn toch wel zeer nette namen hoor.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Nathy Peluso, Carl Craig, Gilles Peterson, Lee Fields, BCUC, Romare en The Comet Is Coming zijn toch wel zeer nette namen hoor.
Voor mij persoonlijk vooral Youssou N´Dour, die wil ik al even zien en heb nog tickets van 2020. Lee Fields vind ik ook zeer goed klinken inderdaad

Daarnaast vraagje, hoe lang duurt het meestal voor Rock Herk uitverkoopt? Heb wel interesse, maar weet nog niet of ik kan gaan dat weekend
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.018
2.623
Voor mij persoonlijk vooral Youssou N´Dour, die wil ik al even zien en heb nog tickets van 2020. Lee Fields vind ik ook zeer goed klinken inderdaad

Daarnaast vraagje, hoe lang duurt het meestal voor Rock Herk uitverkoopt? Heb wel interesse, maar weet nog niet of ik kan gaan dat weekend
Ik denk pas een maand er voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.603
851
Bericht Dranouter:

De vroegboekactie zit erop: vanaf vandaag start de reguliere voorverkoop voor Festival Dranouter 2022. En om de lente helemaal goed in te zetten, trakteren we ook nog op een nieuwe portie namen voor de editie van 5, 6 & 7 augustus 2022. Naast Rodrigo Y Gabriela, Intergalactic Lovers, SX Unplugged, Go_A, Guido Belcanto, Turfu en Fleuves, zakken ook deze artiesten af naar Dranouter: ZAZ, Tindersticks, Querbeat, Kids With Buns, K.Zia, Daði Freyr, Madou, Black Water County en Raske Drenge.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
M-IDZOMER kwam eerder vandaag met volgende namen:
Son Lux, Buffalo Tom, Tindersticks, Integalactic Lovers, Meskerem Mees, Ruben Block en Tsar B.

Buffalo Tom mag ook wel naar NL komen.

 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.751
Dunk! Festival is ook compleet voor de editie van komende mei. Psychonaut, Black Narcissus, Dustbug, Rafael Anton Irisarri, Mary Lattimore, Northwest en Ohio Mark zijn de laatste toevoegingen aan het programma. Daarmee komt het er als onderstaand uit te zien. Ze hebben trouwens ook een flitsende nieuwe website die ze er wel in mogen houden (https://www.dunkfestival.be/).
1648131302117.png
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.751
Dunk! Festival is ook compleet voor de editie van komende mei. Psychonaut, Black Narcissus, Dustbug, Rafael Anton Irisarri, Mary Lattimore, Northwest en Ohio Mark zijn de laatste toevoegingen aan het programma. Daarmee komt het er als onderstaand uit te zien. Ze hebben trouwens ook een flitsende nieuwe website die ze er wel in mogen houden (https://www.dunkfestival.be/).
Bekijk bijlage 1346
Waarschijnlijk ben ik de enige hier die gaat, maar bon. Paar kleine vervelende clashes, maar die zijn op te vangen met andere festivals.
Clashfinder gemaakt: https://clashfinder.com/s/dunk22/

Donderdag: Bruit≤> Dustbug; Stories from the Lost > Lili Refrain, maar Lili Refrain > Mary Lattimore, dus eerst stukje van Lattimore en dan Stories from the Lost. Lili Refrain pakken we wel op Roadburn mee; Astodan > Petrolio; Stukje Fennesz meepakken en dan het volledige album van Tom Morris & Jo Quail. Treden eindelijk samen op nadat ze in 2019 samen een schitterende plaat hadden gemaakt en dan afsluiten met YOB is altijd goed na zo'n magisch en rustig optreden.

Vrijdag: Turpetine Valley > Ohio Mark; Jo Quail > Fagelle, en ga Fagelle ook al vaker zien dit jaar (Jo Quail, maar hallo, het is Jo Quail), dus eerst Jo Quail en dan Yoo Doo Right; Wander > Rook; Big Brave < Lethvm, dus eerst Bersarin Quartett en dan een stuk Lethvm meepakken.

Zaterdag: S A R R A M = Sagor Som Leder Mot Slutet, dus dat wordt een lastige keuze; Lubomyr Melnyk > Northwest, maar Northwest > Of the Vine, dus eerst Melnyk en dan Northwest delen van meepakken. Threestepstotheocean > Skemer, maar niet veel. Ga die eerste ook wel vaker zien dit jaar, dus misschien wel naar Skemer. Laatste clash is Rafael Anton Irisarri > Eleanora, maar Eleanora < Immanu El, dus eerst Rafael en dan Immanu El en dan afsluiten met Pelican.

Lekker hoor, zin in!


Trouwens, hoe is Vooruit als zaal? Geluid goed? Leuke zaal? Etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en Brian

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.751
Ik denk het ook, maar alvast veel plezier ;)!

De enige naam van de line-up die ik kende was Psychonaut moet ik ook eerlijk toegeven.
Merci!
Ik denk ook dat dat dat voor velen de enige naam is, ja. Misschien nog The Ocean of YOB maar dan houdt het voor de meesten wel op. Ach, hebben jullie weer wat muziek om je in te verdiepen :)
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
687
628
Donderdag: Bruit≤> Dustbug; Stories from the Lost > Lili Refrain, maar Lili Refrain > Mary Lattimore, dus eerst stukje van Lattimore en dan Stories from the Lost. Lili Refrain pakken we wel op Roadburn mee; Astodan > Petrolio; Stukje Fennesz meepakken en dan het volledige album van Tom Morris & Jo Quail. Treden eindelijk samen op nadat ze in 2019 samen een schitterende plaat hadden gemaakt en dan afsluiten met YOB is altijd goed na zo'n magisch en rustig optreden.

Vrijdag: Turpetine Valley > Ohio Mark; Jo Quail > Fagelle, en ga Fagelle ook al vaker zien dit jaar (Jo Quail, maar hallo, het is Jo Quail), dus eerst Jo Quail en dan Yoo Doo Right; Wander > Rook; Big Brave < Lethvm, dus eerst Bersarin Quartett en dan een stuk Lethvm meepakken.

Zaterdag: S A R R A M = Sagor Som Leder Mot Slutet, dus dat wordt een lastige keuze; Lubomyr Melnyk > Northwest, maar Northwest > Of the Vine, dus eerst Melnyk en dan Northwest delen van meepakken. Threestepstotheocean > Skemer, maar niet veel. Ga die eerste ook wel vaker zien dit jaar, dus misschien wel naar Skemer. Laatste clash is Rafael Anton Irisarri > Eleanora, maar Eleanora < Immanu El, dus eerst Rafael en dan Immanu El en dan afsluiten met Pelican.

Lekker hoor, zin in!


Trouwens, hoe is Vooruit als zaal? Geluid goed? Leuke zaal? Etc.
Een aanrader voor iedereen hier!
Veel festivals zijn zo druk (in een constante schreeuw om aandacht).

Op Dunk! is alles zo relax + veel exclusieve bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Waarschijnlijk ben ik de enige hier die gaat, maar bon. Paar kleine vervelende clashes, maar die zijn op te vangen met andere festivals.
Clashfinder gemaakt: https://clashfinder.com/s/dunk22/

Donderdag: Bruit≤> Dustbug; Stories from the Lost > Lili Refrain, maar Lili Refrain > Mary Lattimore, dus eerst stukje van Lattimore en dan Stories from the Lost. Lili Refrain pakken we wel op Roadburn mee; Astodan > Petrolio; Stukje Fennesz meepakken en dan het volledige album van Tom Morris & Jo Quail. Treden eindelijk samen op nadat ze in 2019 samen een schitterende plaat hadden gemaakt en dan afsluiten met YOB is altijd goed na zo'n magisch en rustig optreden.

Vrijdag: Turpetine Valley > Ohio Mark; Jo Quail > Fagelle, en ga Fagelle ook al vaker zien dit jaar (Jo Quail, maar hallo, het is Jo Quail), dus eerst Jo Quail en dan Yoo Doo Right; Wander > Rook; Big Brave < Lethvm, dus eerst Bersarin Quartett en dan een stuk Lethvm meepakken.

Zaterdag: S A R R A M = Sagor Som Leder Mot Slutet, dus dat wordt een lastige keuze; Lubomyr Melnyk > Northwest, maar Northwest > Of the Vine, dus eerst Melnyk en dan Northwest delen van meepakken. Threestepstotheocean > Skemer, maar niet veel. Ga die eerste ook wel vaker zien dit jaar, dus misschien wel naar Skemer. Laatste clash is Rafael Anton Irisarri > Eleanora, maar Eleanora < Immanu El, dus eerst Rafael en dan Immanu El en dan afsluiten met Pelican.

Lekker hoor, zin in!


Trouwens, hoe is Vooruit als zaal? Geluid goed? Leuke zaal? Etc.
Ben zeer hard aan het twijfelen om te gaan,de datum valt ongelegen zo mooi in de blokperiode
 
  • Wow
Waarderingen: wenteldave

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Maar... Hemelvaart. Had echt niet gedacht dat er meer mensen wilden gaan. Wat leuk!
Op Hemelvaart moet er ook gestudeerd worden ;)
Niets leuker dan kleine bands ontdekken op zo´n festivals. Daarnaast Psychonaut en The Ocean, die ik beiden zeer graag hoor. Dus mss die vrijdag 1 dagje gaan als soort van pauze
 
  • Confetti
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.751
Op Hemelvaart moet er ook gestudeerd worden ;)
Niets leuker dan kleine bands ontdekken op zo´n festivals. Daarnaast Psychonaut en The Ocean, die ik beiden zeer graag hoor. Dus mss die vrijdag 1 dagje gaan als soort van pauze
Lees net dat de zanger twee dagen geleden beide benen gebroken heeft. Hoelang staat daarvoor qua genezing?
Hij heeft twee shows gespeeld met gebroken benen en gaat nu terug. Rest van de tour gaat door met z'n eigen backing vocals. Prognosis zal ook wel in het geding komen
 
  • Wow
Waarderingen: theblackmadness

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Nieuwe namen Couleur Café:
Op vrijdag 24 juni mag de Franse Blaiz Fayah een dancehallfeestje geven, weerklinkt de dub van Stand High Patrol en de Zuid-Afrikaanse Black Motion sluit op de Black Stage af met haar afrohouse.
De Nigeriaanse scene wordt op zaterdag uitgebreid met de komst van Rema en de Angolese kuduro-sensatie Pongo is ook van de partij.
Op zondag 26 juni tenslotte trakteert Zion Train op een dubfeestje en mag wereldvermaard Brussels dj-genie Lefto Early Bird de boel afsluiten.

Daarnaast Lokerse ook nieuwe namen:
Clouseau, de kreuners, cpex en regi
 

Jerommeke

Playlistbediener
3 apr 2022
19
14
Waarschijnlijk ben ik de enige hier die gaat, maar bon. Paar kleine vervelende clashes, maar die zijn op te vangen met andere festivals.
Clashfinder gemaakt: https://clashfinder.com/s/dunk22/

Donderdag: Bruit≤> Dustbug; Stories from the Lost > Lili Refrain, maar Lili Refrain > Mary Lattimore, dus eerst stukje van Lattimore en dan Stories from the Lost. Lili Refrain pakken we wel op Roadburn mee; Astodan > Petrolio; Stukje Fennesz meepakken en dan het volledige album van Tom Morris & Jo Quail. Treden eindelijk samen op nadat ze in 2019 samen een schitterende plaat hadden gemaakt en dan afsluiten met YOB is altijd goed na zo'n magisch en rustig optreden.

Vrijdag: Turpetine Valley > Ohio Mark; Jo Quail > Fagelle, en ga Fagelle ook al vaker zien dit jaar (Jo Quail, maar hallo, het is Jo Quail), dus eerst Jo Quail en dan Yoo Doo Right; Wander > Rook; Big Brave < Lethvm, dus eerst Bersarin Quartett en dan een stuk Lethvm meepakken.

Zaterdag: S A R R A M = Sagor Som Leder Mot Slutet, dus dat wordt een lastige keuze; Lubomyr Melnyk > Northwest, maar Northwest > Of the Vine, dus eerst Melnyk en dan Northwest delen van meepakken. Threestepstotheocean > Skemer, maar niet veel. Ga die eerste ook wel vaker zien dit jaar, dus misschien wel naar Skemer. Laatste clash is Rafael Anton Irisarri > Eleanora, maar Eleanora < Immanu El, dus eerst Rafael en dan Immanu El en dan afsluiten met Pelican.

Lekker hoor, zin in!


Trouwens, hoe is Vooruit als zaal? Geluid goed? Leuke zaal? Etc.
Thanks voor de clashfinder! Had zelf ook al een bestandje gemaakt, maar dit werkt overzichtelijker! Idd enkele echte clashes, maar verder een prima indeling: hoef me geen moment te vervelen. Stories from the lost vs Lili Refrain (helaas geen roadburn voor mij), Tom Morris/Jo Quail vs Malämmar op donderdag. Big Brave vs Lethvm op vrijdag en Eleanora vs Rafael Anton Irisarri op zaterdag. Vooruit is een prima locatie, maar buiten de concertzaal heb ik de andere stages nog niet eerder gezien. Hopelijk gaan de balkons ook open, want lang staan is niet zo mijn ding meer:) Heel veel zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.751
Godver. Oh Hiroshima heeft Dunk! geannuleerd. Ze worden vervangen door Long Distance Calling. Ook geen straf, maar ik wilde Oh Hiroshima al een tijdje graag zien.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken