Verzameltopic kleinere Belgische festivals 2021

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Eigenlijk heel weinig energie om het allemaal in een verslagje te gieten, maar ik heb heel erg genoten. Vrijdag was waarschijnlijk de betere dag met een fantastische optredens van Froukje, Brutus en The Opposites. Orgelpunt van de avond was toch vooral Balthazar, beste keer dat ik ze heb gezien, denk ik. Verder ook nog Equal Idiots, dirk., Ramkot en Arsenal gezien en van een afstandje Doe Maar en Goldband gezien. Op zaterdag lag het hoogtepunt bij The Kooks, dEUS en De Jeugd Van Tegenwoordig. Die laatste was echt gewoon... gevaarlijk ofzo what the fuck. Wat een feest. Go_A, Brihang, High Hi en Sons waren verder ook allemaal heel leuk tot gewoon goed. Whispering Sons viel jammer genoeg vrijwel dood voor dit publiek, wat echt teleurstellend was. Fenne verdiende echt beter man pfew (Portland had de dag ervoor hetzelfde probleem waar ze gewoon de tent leegspeelden). The Charlatans.. welja, daar had ik echt mee te doen met die opkomst. Verder ook nog De Mens gezien (die ook voor een mager publiekje speelden) en Tourist LeMC van een afstandje (die dan weer wel heel de keet vulde). Uiteindelijk het festival afgesloten bij Stijn Van de Voorde & Thibault Christiaensen wat (ondanks dat ik de Dummies ook wel had willen zien), echt de juiste muziek op de juiste plek was. Heerlijk, van The Ramones, naar Queen, ABBA en The Strokes. Misschien was dat feestje daar wel de beste samenvatting van het festival; goede vibes, veel rock muziek en veel mee geblère. Tot volgend jaar...?
 
Laatst bewerkt:

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Vrijdag:
Eerst alles installeren op de camping en ging allemaal wel vrij vlot. Om dan zeker tegen 14u op de wei te zijn en op verkenning te gaan en nog een beetje in de schaduw te zitten ipv in onze warme tent of in de zon.

Ramkot 7
Toen we ze hoorden beginnen, meteen naar binnen samen met veel anderen, naarmate de tijd vorderde, nam ook het aandeel aanwezigen toe. Fijne rock weerklonk en er viel niet veel op aan te merken, zeer fijne opener van het weekend.

Dirk. 9
De eerste must-see van het weekend. Net iets te laat terug van water vullen en zo een klein stukje gemist van Toulouse, maar wel meteen een knaller. Met nummers als Hit, Sick´n Tired, Komrad Shoes en Fuckup klonken alle goede nummers en de zanger was zeer energiek en "zot" wat het een fijn optreden maakte. En zeker als hij schreeuwde, vond ik hem zeer goed.

Brutus 9,5
Ja toch wel een van mijn favoriete Belgische bands en ze speelden weer weergaloos. Spijtig dat de vocals vaak niet genoeg doorkwamen, want dat heft Brutus toch naar dat niveau hoger. Anders was dit los een 10 geweest en het beste optreden van het weekend. Ik stoorde me hier mateloos aan het publiek. Tijdens een rustig instrumentaal stuk, hey ho roepen. Dit maakte de beleving toch minder.

Portland 3
Nacho´s halen en vanachter bij Portland gaan zitten. Ze slaagden er bijna in me in slaap te wiegen. Zeer saai.

Equal Idiots 8,5
Ze zijn geen virtuosen, maar hun aanstekelijke meezingers en veel enthousiasme maakten het tot een fijne show. Zeker omdat ik vrij vanvoor stond.

Zwangere Guy 7
Tja, ten eerste spijtig van het doodvallen van de muziek door een technisch probleem. Al was het wel fijn dat hij nog even een freestyle gaf en niet meteen backstage ging. Ten tweede stond ik wat meer vanachter en er was overal gepraat, waardoor ik soms ZG zelf niet kon horen. Hoop hem eens opnieuw te zien wat meer vanvoor of met deftig publiek. Want hijzelf was wel onberispelijk live.

Doe Maar 8
Zeer toffe sfeer waar ik stond, waar ik denk ik passief high ben geworden. Daarnaast kunnen die mannen er nog wel wat van ondanks hun leeftijd. Ze hebben er natuurlijk ook de hits voor. Leuk optreden, niet het beste van het weekend, maar zeker tof.

Balthazar 5
Keek er erg naar uit om ze weer te zien, na ze op Werchter in de avondzon te hebben gezien. Misschien had ik daardoor te hoge verwachtingen. Ik vond het allemaal wat hetzelfde zonder hoogtepunten. Daarbij rekten ze Fever nog eens 10 minuten. Misschien lag het ook aan de positie waar ze stonden en is de absolute headliner voor mij niet wanneer ik ze wil zien, aangezien het zo´n rustige muziek is, maar dus wel zoals op Werchter ik het zonnetje om rustig te genieten.

The Opposites begonnen, we keken en we gingen weg. Het was tijd om naar de tent te gaan.

Zaterdag:
Go_A 8,5
Een feestje is de beste omschrijving mogelijk. Zeer vroeg op de dag en de tent toch al zeer goed gevuld. De fluit vond ik enorm graaf en ja die vrouw kan toch een stukje zingen hoor.

High Hi 6
Lijkt opeens een zwak punt, maar is het zeker niet. Een goede, toffe band, maar na het feestje stak het misschien wat flauw af ofzo.

Sons 9
Toffe nummers, zeer strak gespeeld en ze hadden het publiek mee. Moshpits à volonté en de grootsten die ik op het festival heb gezien. Uiteindelijk me met plezier in gezwierd samen met een maat en echt een zeer fijn optreden met een uitgelaten sfeer.

De Mens 7,5
Zowat de eerste rockliedjes die ik van mijn vader heb gehoord. Dus ondanks mijn nog jonge leeftijd jeugdsentiment en luidkeels meegezongen. Ook nog een setlist bemachtigd.

Whispering Sons 10
Ja man, zoals Yannick zei, een doods publiek, maar me niets van aangetrokken en vanop de eerste rijen liggen genieten. Een ongelooflijke stem en fantastische muziek en het kwam echt binnen als een bom. Vooral haar inleving was soms echt gewoon eng.

De Jeugd Van Tegenwoordig
Naar toilet gegaan en wilden terug in de tent om te kijken, maar bij het horen van de muziek toch maar laten voorbijgaan en rustig gaan chillen met hen op de achtergrond. Zal wel leuk geweest zijn als je erin stond zeker.

Tourist LeMC 6,5
Vanop een afstand gekeken. Veel nieuwe nummers, die ik niet meer ken, dus ook minder van genoten dan vorige keren. Ik vind hem wel nog steeds goed live en meerwaarde is ook altijd die liveband.

The Charlatans 4
Het minste volk in die tent van heel het weekend en dat terwijl het al donker was. Een Aldi versie van Oasis en de zanger met het haar van Jommeke. Hij zong zeker niet slecht, maar het was gewoon een beetje saaie muziek. Zelfs hun hitje the only one I know klonk niet bijster goed. Beter op plaat dan live.

The Kooks 7,5
Fijne show met wel een paar dode momenten, waarop het ietwat saai werd. De hits waren wel fijn en ze gaven dus best een goede show weg.

dEUS 10
Prachtig gewoon! Ongelooflijke live band gewoon en muzikaal een echt hoogtepunt. Ondanks dat ik ze niet echt veel luister, enorm van genoten en een aantal nummers gaan vanaf nu vaker opstaan. Prachtig einde van mijn festival. Daarna nog wat chillen en eten en naar de tent.

Conclusie: België boven op Crammerock en al die goede optredens tonen aan dat er bakken talent schuil gaan in ons kleine landje. Het "feest"publiek verpestte sommige optredens, net als de pratende mensen bij andere optredens. Dit was het eerste festival waar ik daar last van had.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zo zie je maar hoe belevingen compleet anders kunnen liggen. Vond Doe Maar eigenlijk maar weinig wat aan, misschien kwam het ook gewoon door de reggae/ska an sich misschien, maar na 10 minuutjes vond ik het ook wel weer welletjes terwijl ik bij Balthazar net het gevoel had dat dit beste keer al was dat ik hen had gezien. Dat Fever werd uitgesponnen, in eerste instantie beetje raar misschien maar anderzijds hoor je die dingen op plaat ook niet en als de band 't naar hun goesting heeft en wat wilt prullen, mij niet gelaten want hoe ze nadien dan die track terug in gang zetten vond ik dan weer heerlijk! Vind ze trouwens eigenlijk totaal niet rustig eigenlijk? Eerder van dansbaar (zoals die eerste paar nummers van die nieuwe plaat bij 't begin van hun set) tot vrij stevige indierock vanop de oudere platen? Snap wel wat je bedoeld met High Hi, ze komen ook niet zo 'hard' binnen live als op plaat heb ik de indruk ofzo? De band was wel een plezier om naar te kijken (zoals velen eigenlijk; dirk., Equal Idiots, De Jeugd, SONS... Zo veel bands die met zoveel goesting optraden en dat zag je ook echt, was echt heel fijn!).

De Jeugd Van Tegenwoordig
Naar toilet gegaan en wilden terug in de tent om te kijken, maar bij het horen van de muziek toch maar laten voorbijgaan en rustig gaan chillen met hen op de achtergrond. Zal wel leuk geweest zijn als je erin stond zeker.
Het was zonder overdrijven een heksenketel en adem happen. Zo veel volk heb ik nog maar weinig gezien in die tent. De sfeer was er wel fantastisch. Stond wat verderop aan de zijkanten waar iéts meer plaats (en ademruimte) was, maar mensen kwamen gewoonweg drenched die tent uit haha.
Daarna nog wat chillen en eten en naar de tent.
Aahhh je had naar Stijn Van De Voorde en Thibault Christiaensen moeten gaan, wat een fantastisch einde was dat! Maar begrijpelijk op zich als je moe bent of whatever.

Used in de tent was ook een hele vette drum’n bass act!
Via de sound bleed wat mee gekregen lol, maar inderdaad. Wel een beetje een gemis denk ik dat er niet méér dnb/dubstep was. Bij dat Jägermeister-podiumpje hoorde ik nl. vaak wel wat dnb passeren (ook veel argeloos foute muziek, ma bon).
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Het was zonder overdrijven een heksenketel en adem happen. Zo veel volk heb ik nog maar weinig gezien in die tent. De sfeer was er wel fantastisch. Stond wat verderop aan de zijkanten waar iéts meer plaats (en ademruimte) was, maar mensen kwamen gewoonweg drenched die tent uit haha.
Ja ik was zeiknat maar dit was wel echt een van de beste keren dat ze ooit hebben opgetreden. Ik stond helemaal vooraan69DD0DC5-9976-4874-87C0-36FFB77783FB.jpeg
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Yannick

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Afgelopen zaterdag een dag geweest, korte recensie. Aardig opgezet festival met twee main stages tegenover elkaar. Een matig geïnteresseerd publiek dat niet per se voor de muziek kwam, meer om te praten en feesten. Is niet erg, maar kwam sfeer bij enkele optredens niet ten goede. Net als de soundbleed van de tweede tent. Wel lekker weer en goed om zoveel mensen bij elkaar te zien.

Whispering Sons was genieten, al kwam de show niet echt tot zijn recht hier. Spanning sloeg niet ver voorbij de eerste rijen.

De Jeugd was de jeugd, veel hitjes kwamen in hoog tempo voorbij. Voor mij iets van de vijftiende keer, staan altijd garant voor een feestje.

The Charlatans speelden sterk, mooie setlist. Hou er wel van als nummers lang opgerekt worden en een optreden vaart behoud.

Wat bij The Kooks tegenviel, de pauzes tussen nummers. Rond 2007 best wel fan, inmiddels wat minder. Heb ze een keer slechter gezien, ook een keer veel beter. Miste wat energie.

Begin van dEUS nog meegepakt, verbaasde me dat bij het begin de tent halfvol stond. Maar begon dat naar mate het optreden vorderde beter te snappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Allemachtig wat een line-up, zeg. Weinig slechts te vinden. Dit moet een puur genot gaan worden.

Poster05_-_InstaFacebook__10.09.21.jpg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Volgende week komt Dunk! Festival met namen en starten ze de ticketverkoop op 2 november!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Volgende week komt Dunk! Festival met namen en starten ze de ticketverkoop op 2 november!
Ticketverkoop is uitgesteld naar iets later deze week vanwege technische problemen. Ook zijn er maar vier namen bekendgemaakt. Ik had wel wat meer verwacht, maar bon. YOB • BIG BRAVE • MALÄMMAR • OUTLANDER komen.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ticketverkoop is uitgesteld naar iets later deze week vanwege technische problemen. Ook zijn er maar vier namen bekendgemaakt. Ik had wel wat meer verwacht, maar bon. YOB • BIG BRAVE • MALÄMMAR • OUTLANDER komen.
Ooit YOB gezien op Dour, was een transcendente ervaring.
 
  • On fire
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ticketverkoop is uitgesteld naar iets later deze week vanwege technische problemen. Ook zijn er maar vier namen bekendgemaakt. Ik had wel wat meer verwacht, maar bon. YOB • BIG BRAVE • MALÄMMAR • OUTLANDER komen.
Ook Bersarin Quartet (DE), Oh Hiroshima (SE), It Was a Good Dream (USA), Sagor Som Leder Mot Slutet (SE) komen naar Dunk!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik heb het nergens hier voorbij zien komen. Maar lokerse feesten is inderdaad wakker geworden. Morgen om 9 uur eerste naam. Met 'hello' in de post, Lionel Richie? Of adele natuurlijk?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken