TW Classic 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.065
Volgens mij hebben ze zelf ook wel wat te vertellen. Ze spelen gewoon heel weinig festivals tijdens een tour. Als ze er op 5 staan is het al veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.059
Eric Clapton zit volgend jaar met enkele data in de UK.
Hopelijk nog een vervolg nadien bij ons?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Volgens mij hebben ze zelf ook wel wat te vertellen. Ze spelen gewoon heel weinig festivals tijdens een tour. Als ze er op 5 staan is het al veel.
Zeker, maar RW is nu wel het festival die bands in zulke gevallen kan overtuigen om bij hen te komen.

Zou doodzonde zijn als RW hier weer naast grijpt. Aan de andere kant: misschien trekken ze eindelijk eens de kaart van de meer eigentijdse headliners.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Zeker, maar RW is nu wel het festival die bands in zulke gevallen kan overtuigen om bij hen te komen.

Zou doodzonde zijn als RW hier weer naast grijpt. Aan de andere kant: misschien trekken ze eindelijk eens de kaart van de meer eigentijdse headliners.
Weer naast… nogmaals, heeft geen zin om die termen boven te halen als je niet weet hoe de vork in de steel zit.

Bij een Kendrick was er duidelijk gekozen hem niet te nemen en hem LA te laten doen. Daar kan je imo meer kritiek op hebben vind ik.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Touring the Angel, Tour of the Universe en Delta Machine-tour hadden telkens een Sportpaleis-show én een Werchtershow. Dit zijn drie van de laatste vier tours. De laatste tour, Global Spirit Tour, had gewoon twee Sportpaleisstops (mei 2017 en november 2017). Bij de huidige tour zal het dan ook wel twee keer Sportpaleis zijn. Best jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Touring the Angel, Tour of the Universe en Delta Machine-tour hadden telkens een Sportpaleis-show én een Werchtershow. Dit zijn drie van de laatste vier tours. De laatste tour, Global Spirit Tour, had gewoon twee Sportpaleisstops (mei 2017 en november 2017). Bij de huidige tour zal het dan ook wel twee keer Sportpaleis zijn. Best jammer.
Hier heb je dus al een verklaring gegeven…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Touring the Angel, Tour of the Universe en Delta Machine-tour hadden telkens een Sportpaleis-show én een Werchtershow. Dit zijn drie van de laatste vier tours. De laatste tour, Global Spirit Tour, had gewoon twee Sportpaleisstops (mei 2017 en november 2017). Bij de huidige tour zal het dan ook wel twee keer Sportpaleis zijn. Best jammer.
Heb ze dit jaar geskipt in het Sportpaleis omdat ik dat Sportpaleis de vorige keer wat vond tegenvallen, qua energie. Hoop(te) dat ik ze volgend jaar op een festival kon zien, waar ze toch voor een minder ingetogen publiek spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
Heb ze dit jaar geskipt in het Sportpaleis omdat ik dat Sportpaleis de vorige keer wat vond tegenvallen, qua energie. Hoop(te) dat ik ze volgend jaar op een festival kon zien, waar ze toch voor een minder ingetogen publiek spelen.
Ja die hoop heb ik dus ook. Geen mega DM fan maar de recensies van de shows zijn altijd zo goed. Leek me dus perfect om mee te pakken op een festival
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
De meeste headliners die op RW spelen, spelen geen 2 dagen na elkaar. Dus er moet een reden zijn waarom die wel lukken en DM niet (meer).

Dat lijkt me niet echt te kloppen, maar ik was toch benieuwd. Ik heb het dus even opgezocht voor de headliners van dit jaar. Om discussie te vermijden over de term 'headliner', heb ik de bovenste 2 namen per dag even bekeken. ;)

Spelen regelmatig 2 dagen na elkaar: Arctic Monkeys, Stromae, QOTSA, Stormzy, Liam Gallagher, Oscar and the Wolf
Spelen sporadisch 2 dagen na elkaar: Muse
Spelen nooit 2 dagen na elkaar: RHCP

Volgens mij is dat op andere edities niet zo anders. Ik denk dat vooral oudere bands minder vaak 2 dagen achter elkaar optreden, maar zelfs Werchter heeft nooit 4 oudere bands op 1 affiche staan. ;) En er zijn ook oudere bands die wel 2 dagen na elkaar optreden, zoals Pearl Jam en The Cure. Laat dat nu net 2 bands zijn die wel gemakkelijk op Werchter staan...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Spelen nooit 2 dagen na elkaar: RHCP
Op eenzelfde locatie gebeurde dat vorige EU-tour soms wel hoor, in Frankrijk bijvoorbeeld. Daar speelde ze 2 avonden na elkaar in hetzelfde stadion. maar dat is natuurlijk nog een heel ander verhaal, als je niet moet reizen en je hele gear/productie daar kan blijven.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Daar heb ik dan blijkbaar overheen gekeken. Maar bon, het zet op zich het punt dat ik wilde maken enkel kracht bij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken