Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Touring the Angel, Tour of the Universe en Delta Machine-tour hadden telkens een Sportpaleis-show én een Werchtershow. Dit zijn drie van de laatste vier tours. De laatste tour, Global Spirit Tour, had gewoon twee Sportpaleisstops (mei 2017 en november 2017). Bij de huidige tour zal het dan ook wel twee keer Sportpaleis zijn. Best jammer.
Touring the Angel, Tour of the Universe en Delta Machine-tour hadden telkens een Sportpaleis-show én een Werchtershow. Dit zijn drie van de laatste vier tours. De laatste tour, Global Spirit Tour, had gewoon twee Sportpaleisstops (mei 2017 en november 2017). Bij de huidige tour zal het dan ook wel twee keer Sportpaleis zijn. Best jammer.
Heb ze dit jaar geskipt in het Sportpaleis omdat ik dat Sportpaleis de vorige keer wat vond tegenvallen, qua energie. Hoop(te) dat ik ze volgend jaar op een festival kon zien, waar ze toch voor een minder ingetogen publiek spelen.
Heb ze dit jaar geskipt in het Sportpaleis omdat ik dat Sportpaleis de vorige keer wat vond tegenvallen, qua energie. Hoop(te) dat ik ze volgend jaar op een festival kon zien, waar ze toch voor een minder ingetogen publiek spelen.
Dat lijkt me niet echt te kloppen, maar ik was toch benieuwd. Ik heb het dus even opgezocht voor de headliners van dit jaar. Om discussie te vermijden over de term 'headliner', heb ik de bovenste 2 namen per dag even bekeken.
Spelen regelmatig 2 dagen na elkaar: Arctic Monkeys, Stromae, QOTSA, Stormzy, Liam Gallagher, Oscar and the Wolf
Spelen sporadisch 2 dagen na elkaar: Muse
Spelen nooit 2 dagen na elkaar: RHCP
Volgens mij is dat op andere edities niet zo anders. Ik denk dat vooral oudere bands minder vaak 2 dagen achter elkaar optreden, maar zelfs Werchter heeft nooit 4 oudere bands op 1 affiche staan. En er zijn ook oudere bands die wel 2 dagen na elkaar optreden, zoals Pearl Jam en The Cure. Laat dat nu net 2 bands zijn die wel gemakkelijk op Werchter staan...
Op eenzelfde locatie gebeurde dat vorige EU-tour soms wel hoor, in Frankrijk bijvoorbeeld. Daar speelde ze 2 avonden na elkaar in hetzelfde stadion. maar dat is natuurlijk nog een heel ander verhaal, als je niet moet reizen en je hele gear/productie daar kan blijven.