TW Classic 2022 met Nick Cave

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
TettenVogel wrote:
In De Standaard staat dat de burgemeester van Rotselaar een veto heeft uitgesproken tegen 4 evenementen op de wei dit jaar.

Heb je het over deze tekst?

“Rest de vraag wat het puzzelwerk betekent voor de organisatie van Rock Werchter zelf. Hun ­Boutique-festival wordt alvast een kleine maand vervroegd. Mocht TW Classic op dezelfde datum als vorig jaar doorgaan, zou dat betekenen dat er vier weekends op rij muziek te horen is in het festivalpark. Daar stelde Rotselaars burgemeester Dirk Claes (CD&V) een veto tegen in Het Nieuwsblad: ‘Dat is te veel. Desnoods moet er maar eentje afgeschaft worden.’ Die piste lijkt bewaarheid te worden: vorig jaar deze tijd werd Guns N’ Roses al aangekondigd als headliner van het eendaagse festival. Nu kan Live Nation zelf nog niet bevestigen of het überhaupt doorgaat. Als u uw agenda al bovengehaald hebt: berg hem dus nog niet op.”

Ik zie wel een opening… Met het gerucht dat TWC op 14/7 gaat plaatsvinden, is het ‘vier-weekends-op-rij-muziek’ argument in ieder geval van de baan.

Edit: op de website staat nog steeds “See you at TW Classic 2018”

Alles staat vast voor de 14de juli op het werchter terrein. Het zou een speciale affiche zijn met de nadruk op speciaal dus niet geweldig kreeg ik zo te horen, ben dus zeer benieuwd. Zal wel zeer snel bekend gemaakt worden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
"speciaal dus niet geweldig", vreemde omschrijving! Dit lijkt mij ook geen gepaste omschrijving voor The Rolling Stones...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.434
1.930
Officieel op 14 juli, zojuist bekend gemaakt. Martin heeft goede bronnen, heb je nog meer nieuws? :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.166
6.233
Officieel op 14 juli, zojuist bekend gemaakt. Martin heeft goede bronnen, heb je nog meer nieuws? :p
I know it's only rock 'n' roll but I like it, like it, yes, I do
Oh, well, I like it, I like it, I like it, I like it
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
jefferke wrote:
Officieel op 14 juli, zojuist bekend gemaakt. Martin heeft goede bronnen, heb je nog meer nieuws? :p

I know it’s only rock ‘n’ roll but I like it, like it, yes, I do
Oh, well, I like it, I like it, I like it, I like it
Zeker géén Rolling Stones !
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.417
650
Alsnog Depeche Mode? Hebben momenteel een redelijk gat tussen de 12e en de 19e, en zitten die periode niet zo bijzonder ver van België af.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
The Rolling Stones werd hier veel genoemd door de post van het logo van de band van die mysterieuze gebruiker die vorig jaar het logo van Guns N' Roses postte.

Daarentegen zei Martin hierboven "speciaal dus niet geweldig" over de affiche van TW Classic 2018. Dat duidde toen al niet op The Rolling Stones. Nu zegt Martin het ook expliciet.

Ofwel is het toch gewoon The Rolling Stones
Ofwel zijn The Rolling Stones naar Rock Werchter gezet (bv. de zondag) omdat bv. Metallica weggevallen is (en is Oscar and the Wolf daarop naar Boutique verplaatst)
Ofwel staan The Rolling Stones niet op de Werchterwei volgende zomer

Dàt The Rolling Stones touren is wel zeker als ik hun topic hier op het forum bekijk.

Dat "speciaal dus niet geweldig" kan op veel slaan... Bv. combi met Van Morrison, Patti Smith, Robert Plant, Neil Young...
Ofwel meer dance-gericht met bv. The Prodigy en The Chemical Brothers aan het hoofd van de affiche. Ofwel een harde editie met o.a. Alice in Chains, Prophets of Rage, Kiss... Of een 80's versie met Anne Clark, Sisters of Mercy, Simple Minds, Depeche Mode... 14 juli past trouwens ongelooflijk goed in het tourschema van Depeche Mode.

Bryan Adams hebben ze in ieder geval niet als optie gezien, want die is rond die periode in Paleis 12 weggezet.

Ik blijf het wel niet realistisch vinden dat, áls The Rolling Stones geboekt zouden zijn, dat ze op Rock Werchter gezet zouden worden en dat er 'mindere goden' op TW Classic zouden staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.211
4.363
Dat RW the Rolling Stones ook een keer op het hoofdfestival willen hebben staan, is toch niet zo’n vreemde gedachte?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.465
6.215
Dat RW the Rolling Stones ook een keer op het hoofdfestival willen hebben staan, is toch niet zo’n vreemde gedachte?

De reden dat dat volgens mij normaal niet zo snel gedaan wordt is omdat je dan Pinkpop taferelen krijgt met fans die alleen voor de Stones een run op de kaartjes veroorzaken en het voor de 'casual' festivalbezoeker verpesten
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.211
4.363
Maar de ‘casual’ bezoeker kan nu al aan tickets geraken. Met een late aankondiging van een dergelijke naam, voorkom je “Pinkpop” taferelen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.025
599
Alsnog Depeche Mode? Hebben momenteel een redelijk gat tussen de 12e en de 19e, en zitten die periode niet zo bijzonder ver van België af.

14 juli past trouwens ongelooflijk goed in het tourschema van Depeche Mode.
Depeche Mode staat op 14 juli op Mad Cool.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Kereltje wrote:
Alsnog Depeche Mode? Hebben momenteel een redelijk gat tussen de 12e en de 19e, en zitten die periode niet zo bijzonder ver van België af.


Everyknight wrote:
14 juli past trouwens ongelooflijk goed in het tourschema van Depeche Mode.


Depeche Mode staat op 14 juli op Mad Cool.

Inderdaad, goed gezien. Die datum staat niet op de tourpagina van hun officiële website.
Wat ik al opperde over de 'harde' versie kan ook al niet, want zowel Kiss als Prophets of Rage staan die dag op een Spaans festival.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.023
2.099
martin2 wrote:

DennisvdBr wrote:

Martin wrote:
Zeker géén Rolling Stones !


…zeg het maar dan…?


Mijn account werkte niet meer,
Nu is het niet Martin maar Martin2.
Geen Stones maar een band die dit jaar al op eenbelgisch festival gestaan heeft.

Oscar and the Wolf?
1f61b.svg

Editors? Bastille? 21 Pilots? Mumford and Sons?
Of het een festivaldag van 60.000 man uitverkoopt weet ik niet maar die rommel mogen ze gerust op 1 aparte festivaldag plaatsen zoals ze met die 2 andere pipo's deden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken