TW Classic 2022 met Nick Cave

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ben bang dat ik hier volgend jaar nog sta met de auto…. hebben ze geen mobiliteitsplan voor vertrekkende auto’s…… sta hier al een dik half uur stil ?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.612
Het is echt schandalig geregeld op de parkings. Ik kom ook nergens de snelweg richting Genk op. Kansloos.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc

Mmmmxx

Nieuw lid
26 jun 2022
2
0
Wat was er aan de hand met het gedeelte voor het podium? Hoe kreeg je daar kaartjes voor? Wij stonden te wachten voor placebo maar de hekken gingen nooit open!
 

fiesta

Randprogramma
20 jun 2018
233
289
Wat was er aan de hand met het gedeelte voor het podium? Hoe kreeg je daar kaartjes voor? Wij stonden te wachten voor placebo maar de hekken gingen nooit open!
Volgens mij zelfde als volgend jaar met Springsteen: golden circle tickets waar je extra voor moet dokken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Het is echt schandalig geregeld op de parkings. Ik kom ook nergens de snelweg richting Genk op. Kansloos.
4:05 thuis in Haarlem. Ik heb letterlijk meer dan een uur stilgestaan op één plek. Toen het ging rijden was het wel wat ik verwacht had, druk met wat vertraging, maar helemaal stilstaan ??‍♂️
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Wat was er aan de hand met het gedeelte voor het podium? Hoe kreeg je daar kaartjes voor? Wij stonden te wachten voor placebo maar de hekken gingen nooit open!
Welke kant? Links of rechts? Ik ben 2 x rechtsvoor geweest, kon beide keren zo doorlopen.
 

Jean De Pilsboer

Nieuw lid
23 jun 2022
1
0
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik vond Nick Cave niet echt boeiend. De regen maakte het ook niet beter, waardoor ik het na een half uurtje al voor bekeken heb gehouden.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Werchter en zijn parkings. Ooit 3 uur stil gestaan op een parking na het concert van Pink Floyd. Sindsdien gaat de fiets mee, en parkeer ik me een 5-tal km (of verder) van de weide.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Wel bizar moment waarop een fan op de voorste rij z’n telefoon toonde aan Cave, alleen om te ontdekken dat het een foto van zijn zoon was. ‘That’s…my son.’

Het Bright Horses dat volgde was wel om in te kaderen. En daarna I Need You. Vond Cave zelfs nog bezielder dan op Primavera.

City Of Refuge is echt een retevette toevoeging aan de set. Net zoals White Elephant.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Mooie recensie:

2,5uur, kheb een half uurke gemist dan?
Werchter doet het opnieuw op dat vlak, beetje 'foefelen' met de tijden. Het was een heerlijk optreden, beter dan op primavera, maar op bks was hem nog beter vond ik.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Placebo! Wow, niet verwacht dat die nog zo scherp voor de dag zouden komen.
Cave was geweldig, wat een genie.

The Smile uiteindelijk toch een groot deel van gezien, bij momenten beter dan dat het op plaat klinkt maar het is gewoon mijn ding niet.

Voorts nog Noordkaap en Whispering Sons gezien, topoptredens van eigen bodem.
Bij Zwangere ben ik het afgebold na 2 nummers.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Wij begonnen bij Sylvie Kreusch. Topvrouw, topoptreden, unieke stijl. Ik zie ze op de Lokerse Feesten op de Kraftwerkdag graag terug!

Dan Noordkaap. Het was mijn Noordkaapontmaagding. De Barn bomvol zeg. Had ik niet verwacht, en de band duidelijk ook niet. Het publiek was volledig toegewijd en de band was oprecht geëmotioneerd. Eén van die optredens in The Barn die memorabel zijn.

Courtney Barnett: Sterk optreden. Niet zoveel publiek voor mainstage, maar ze deed haar ding en dat was goed.

Op naar The Specials in KluB C. Viel toch wat tegen. De zang was goed, goed gespeeld ook. Maar bij ska verwacht ik toch energie. En die was er niet. Als je dit vergelijkt met filmpjes van 2011 bijvoorbeeld, dan merk je dat het vertrek van Neville Staple niet opgevangen is op dat vlak. Zijn vertrek betekende ook het vertrek van de energie.

Het laatste stuk van The Smile gezien, was zeer goed zeg! Ik denk wel dat je vrij voorin moest staan om de beleving mee te krijgen.

Placebo: wauw, nog steeds absolute klasse live. En wat een ontvangst door het publiek! Duidelijke favorieten van de wei, zag veel volk rondlopen met Placebo-t-shirts. Kijk, dit is zo'n band die werkelijk nooit teleurstelt, boek ze volgende tour opnieuw voor de Werchterwei aub!

En dan Nick Cave: een uur en half van de twee uur was in de gietende regen, maar dit deed niets af aan het optreden, integendeel zelfs. Eerste keer dat ik hem zag deze tour en helemaal met stomheid geslagen zeg. Wat een intensiteit! Wat een connectie met het publiek! Wat een absolute rasartiest!

Voorts complimenten voor de organisatie! Binnenkomen duurde 5 minuutjes, veiligheidscontrole inbegrepen. Bij eten nooit langer dan vijf minuten moeten wachten. Bij drank en bonnetjes vrijwel meteen bediend. De parking verliep bij ons ook vlot (OK, wel file in het heenrijden, maar dit kan niet anders natuurlijk). Bij het terugrijden vlot van de parking af, al moet ik zeggen dat we tijdens Ghosteen speaks vertrokken zijn, kan helpen om stilstand op de parking te voorkomen.

Wat een deugddoend gevoel om de eerste keer in drie jaar tijd terug op de Heilige Wei te staan!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Wel bizar moment waarop een fan op de voorste rij z’n telefoon toonde aan Cave, alleen om te ontdekken dat het een foto van zijn zoon was. ‘That’s…my son.’

Het Bright Horses dat volgde was wel om in te kaderen. En daarna I Need You. Vond Cave zelfs nog bezielder dan op Primavera.

City Of Refuge is echt een retevette toevoeging aan de set. Net zoals White Elephant.
Dat was inderdaad vrij awkward…. plaatsvervangende schaamte. Geen idee met welk doel ze dat deed ??‍♂️
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Wat was er aan de hand met het gedeelte voor het podium? Hoe kreeg je daar kaartjes voor? Wij stonden te wachten voor placebo maar de hekken gingen nooit open!

"Zij dwingt band en publiek, dat lekker de golden circle in dartelt die een paar uur later verboden terrein voor de gewone ziel zal worden, op te letten."

Uit de recensie van Oor. Wat voor bullshit is dat toch steeds met die dag events op Werchter om die front voor te behouden voor vips?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken