Top 5 favoriete nummers van artiesten

Oew, mooie bands! LCD Soundsystem ken ik helaas te weinig van om een mooie lijst van samen te kunnen stellen. Nog zo'n band die ik echt eens op een festival moet gaan treffen om fors de platen in te duiken

Fleetwood Mac
  1. Oh Well
  2. Tusk
  3. Go Your Own Way
  4. Rhiannon
  5. Don't Stop
  6. The Green Manalishi
  7. Big Love
  8. Landslide
  9. Everywhere

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Ga eens los, wat zijn je aanraders?
Die deel ik met veel graagte!

LCD Soundystem

1. All My Friends (live één van de meest euforische dingen die er zijn)
2. American Dream (vind die laatste plaat echt geweldig, en deze titeltrack is ondergewaardeerd, episch nummertje)
3. Get Innocious!
4. Home
5. Losing My Edge
6. How Do You Sleep?
7. North American Scum
8. Dance Yrself Clean
9. Tribulations
10. Emotional Haircut

Speciale mention van het atypische Drunk Girls met die clip. En eigenlijk ook van het gehele album 45:33.

De Fleetwood lijst komt er nog aan.

FM
1. Go your own way
2. Hold me
3. Seven Wonders
4. Gold dust woman
5. The Chain
6. Everywhere
7. Never going back again
8. Tusk
9. Don't Stop
10. Big love.

• Leuk
En toch hé, zijn wij allemaal opgegroeid met Fleetwood Mac, wanneer je ook geboren bent.

Fleetwood Mac
1. Dreams
2. The Chain
3. Little Lies
4. Albatross
5. Rhiannon
6. Go your Own Way
7. You Make Loving Fun
8. Need Your Love So Bad (Little Willie John cover, legend)
9. Black Magic Woman
10. Future Games

LCD Soundsystem (kleiner lijstje. luister hier te weinig naar op de hits na)
1. Daft Punk Is Playing At My House
2. Al My Friends
3. Dance Yrself Clean
4. New York, I Love You But you're Bringing Me Down
5. Tribulations

• Leuk
LCD Soundsystem de laatste dagen wat opgehad, maar ik kom er maar moeilijk in. Enkel Daft Punk is playing in my House (kende ik al) en All My Friends kunnen me bekoren. Geen lijstje dus.

Fleetwood Mac. Ook mee opgegroeid natuurlijk, ondanks dat er nooit veel muziek bij mij vroeger opstond. Pinkpop 2019 was legendarisch om deze band eens te zien!

1. Oh Well (pt. 1)
2. Rhiannon
3. Tusk
4. Albatross
5. The Chain
6. Everywhere
7. Gypsy
8. You Make Loving Fun
9. Landslide
10. Dreams

• Leuk
Grappig om te zien dat Albatross als instrumental gewoon best veel stemmen in de wacht sleept. Is ook een fantatisch componeerd en gespeeld liedje.

Top10 Fleetwood Mac:

1. Go your own way
2. The Chain
3. Dreams
4. Gypsy
5. Gold Dust Woman
6. Little Lies
7. Songbird
8. Hold Me
9. Rhiannon
10. Everywhere

• Leuk
Fleetwood Mac:

1. Landslide
2. The Chain
3. Dreams
4. Little Lies
5. Sara
6. Rhiannon
7. Go Your Own Way
8. I Don't Want To Know
9. Everywhere
10. Storms

LCD Soundsystem:

1. New York, I Love You But You're Bringing Me Down
2. All My Friends
3. Home
4. oh baby
5. Freak Out/Starry Eyes
6. tonite
7. Drunk Girls
8. Losing My Edge
9. Never As Tires As When I'm Waking Up
10. us vs them

• Leuk
LCD Soundsystem was moeilijk kiezen zeg. De band nog nooit gezien! Vreemd eigenlijk, maar op één of andere manier is het er nog nooit van gekomen. Staat nog op mijn lijst, want hun liveplaat 'the long goodbye' zet ik best nog geregeld op. Ik zie er mij al op dansen, in The Barn bijvoorbeeld :)

Fleetwood Mac ook nog nooit live gezien. In 2019 in Werchter weigerde ik te gaan omdat Lindsey Buckingham uit de groep was gezet. Een beetje zoals ik ook weigerde te gaan kijken naar AC/DC zonder Brian Johnson :) Eigenlijk was hun concert daarvoor in België, in het Sportpaleis in 2015, dé moment om ze te gaan bekijken, in de 'klassieke opstelling'. Er gingen nochtans vrienden van mij, maar ben niet meegegaan. Achteraf wel al - een beetje - spijt van gehad.

Fleetwood Mac:

1. Tusk
2. The Chain
3. Go your own way
4. Albatross
5. Don't stop

LCD Soundsystem:

1. i can change
2. dance yrself clean
3. sound of silver
4. tribulations
5. yeah

Over LCD Soundsystem kan ik kort zijn. Daar zijn te weinig lijstjes voor ingeleverd om een top10 te maken. Dus we gaan meteen over naar Fleetwood Mac. De band weet altijd wel weer nieuwe fans te bereiken, via TikTok bijvoorbeeld. Net als Toto met 'Africa' zie ik zelf toch vaak medestudenten die allemaal wel een paar nummers van Fleetwood Mac kennen. Nummers als 'The Chain', 'Go Your Own Way' en 'Dreams' blijven het ook goed doen in de Top2000 en De Tijdloze en vanzelfsprekend dus ook in onze lijst. De top10:

1. The Chain 37,5
2. Go Your Own Way 32
3. Dreams 21
4. Rhiannon 18,5
5. Tusk 17,5
6. Everywhere 15,5
6. Landslide 15,5
8. Little Lies 14,5
9. Oh Well 14
10. Albatross 11,5

Ronde 12

Hij heeft enorm veel fans bij ons op het forum. Mensen die hem eenmaal live hebben gezien zijn verkocht. Het is tijd voor dé poëet van Australië: Nick Cave & The Bad Seeds. De andere act van deze week weet ook heel wat los te maken in de Benelux. Ze zijn er in ieder geval vaak genoeg te vinden, Editors.

Top... Nick Cave & The Bad Seeds (ik ga hier komende week goed voor zitten, afgelopen week niet aan toegekomen an wie weet kan ik een top5 of zelfs een top10 maken, wordt vervolgd...)

Top10 Editors
1. Papillon
2. The Racing Rats
3. Smokers Outside The Hospital Doors
4. Munich
5. An End Has A Start
6. All Sparks
7. Escape The Nest
8. Bones
9. No Sound But The Wind
10. You Don't Know Love

Verdomme. Ik ben gewoon mijn Fleetwood lijstje vergeten. Jullie hebben nog 3 lijstjes te goed, waarvan één hele lange. ;) Vet dat Tusk het zo goed deed!

Nick Cave luister ik niet heel veel, daar zou dus niet echt een eerlijke top 5/10 uitkomen, Editors daarentegen wel:

1. Magazine
2. No Harm
3. All the KIngs
4. No Sound But The Wind
5. Sugar
6. Smokers Outside the Hospital Doors
7. Nothingness
8. Darkness at the Door
9. Papillon
10. The Racing Rats

• Leuk
Nick Cave & The Bad Seeds krijgt een top 25je. Na Radiohead mijn favoriete artiest. 17 studio albums, plus nog eens een handvol platen met de Boys Next Door, Birthday Party, Grinderman, eentje met Ellis, wat soundtracks, een dikke B-sides verzamelaar een een paar liveplaten. Niet één stinker, al zeker niet tussen zijn gewone platen. Van deze top 25 heb ik echt veel moeten laten sneuvelen (geen Stagger Lee, geen Into My Arms, geen Weeping Song, geen Bright Horses, geen Dig, Lazarus Dig!!!, geen God Is In The House, geen Deanna), maar deze 25 liggen me nauw aan het hart.

1. The Mercy Seat
2. Stranger Than Kindness
3. O Children
4. Fifteen Feet Of Pure White Snow
5. There She Goes, My Beautiful World
6. Higgs Boson Blues
7. The Curse Of Millhaven
8. Sad Waters
9. Straight To You
10. Jubilee Street
11. Red Right Hand
12. Babe, You Turn Me On
13. Hollywood
14. City Of Refuge
15. The Carny
16. More News From Nowhere
17. Lament
18. Push The Sky Away
19. Magneto
20. The Ballad Of Robert Moore and Betty Coltrane
21. People Ain’t No Good
22. Mercy
23. Carry Me
24. Your Funeral My Trial
25. Papa Won’t Leave You, Henry

Editors blijf ik een heerlijke band vinden. Ben volgens mij een van de weinigen die het nieuwer werk ook echt kan pruimen. Violence was ook weer genieten.

1. Ocean Of Night
2. All Sparks
3. The Racing Rats
4. Smokers Outside The Hospital Doors
5. Munich
6. Escape The Nest
7. Bricks And Mortar
8. Violence

Fleetwood Mac verdient zeker ook nog een lijstje. Denk dat die redelijk in lijn ligt met hoe de top 10 eruit ziet.

1. Dreams
2. You Make Loving Fun
3. Rhiannon
4. Never Going Back Again
5. Everywhere
6. Tusk
7. The Ledge (echt een leuk nummer vind ik dat!)
8. Second Hand News

Laatst bewerkt:
Twee artiesten/bands, waar ik eigenlijk niet veel mee heb. Nick Cave heeft uiteraard een waanzinnig oeuvre voor de liefhebber, maar voor mij veel te deprimerend en ik mis drums op de laatste albums.
Editors is na de eerste 2 albums voor mij te poppy geweest. Hebben wel een paar sterke songs. Daarom toch maar 2 lijstjes.

Nick Cave:
1. Into My Arms
2. Push The Sky Away
3. Red Right Hand
4. Where The Wild Roses Grow
5. To Be By Your Side

Editors:
1. Papillon
2. Smokers Outside The Hospital Doors
3. Munich
4. Open Your Arms
5. Blood

• Leuk
Editors en Nick Cave! Gave keuze, beide hoog in favo artiesten. Ga ik binnenkort ff goee voor zitten

Users who are viewing this thread