<div class="d4p-bbt-quote-title">
Black Lies wrote:</div>
Het is deels een gevoel. Als je voor de eerste keer luistert, is het vaak nog een gevoel. Maar als je een album 5x gehoord hebt (binnen een maand bijv.) kun je er veel meer zinnige dingen over zeggen. Je kunt geen fan zijn van een band als je er 5 nummers van gehoord hebt, dat heeft altijd tijd nodig. Er zijn ook genoeg bands die ik niet echt tof vind, omdat ik er te weinig van geluisterd heb. Dus ik snap wel dat je het een gevoel vindt, maar dat is niet helemaal waar.
Tuurlijk wel, het gevoel wordt alleen sterker als je het meer luistert. En wat zinnige dingen zeggen betreft, ik weet niet precies wat je ermee bedoeld, maar ik denk niet dat dat te maken heeft met hoe vaak je een band luistert. Ik vind bijvoorbeeld dat ik een aantal best zinnige dingen over The Beatles heb gezegd (op die 1D vergelijking na dan), hoewel ik de band zelden luister, terwijl ik
@Gloeilamp zijn argumenten op basis van populariteit wat minder zinnig vond terwijl hij er volgens mij wel vaker naar luistert. Dus nee, ik blijf het eens met
@WeckoJ, het is meer een gevoel of je een band goed vind of niet. Dat gevoel kan veranderen naarmate je er meer naar luistert, maar het blijft een gevoel.
Blijf ik overigens verder bij mijn punt dat The Beatles ook objectief te beargumenteren niet zo geweldig zijn als iedereen altijd zegt.
@WeckoJ heeft gelijk dat een band niet origineel hoeft te zijn om goed te zijn, maar ik noemde dat punt omdat hun originaliteit als argument voor hun kwaliteit werd gegeven, dus wilde ik zeggen dat het met die originaliteit wel meeviel. Verder zijn The Beatles inderdaad het icoon geworden van een tijdperk, omdat ze muziek maakten die op dat moment in de smaak viel, en een nieuwe stroming begonnen waar blijkbaar behoefte aan was. Je kan je afvragen of dit volledig aan The Beatles is toe te schrijven, of dat het een beweging in de muziekwereld was die er sowieso aan zat te komen waar The Beatles op ingespeeld hebben. Dan zouden ze dus kwalitatief niet heel goed zijn maar commercieel slim hebben gehandeld. Maar dat is een hele moeilijk vraag die we hier niet kunnen beantwoorden ben ik bang.