Top 10 artiesten aller tijden

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk dat het hier meer gaat om wat de beste band ooit nou precies zou moeten hebben. Populariteit, originaliteit, moeilijkheidsgraad, enz. Is een beetje eindeloze discussie zo.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.814
Ik ga niet weer over hun populariteit beginnen, maar op basis daarvan is het al bullshit om te zeggen dat de band overrated is.

Overrated = enorm populair zonder kwaliteit.
Dus zeggen: "Ze zijn niet overrated, want ze zijn enorm populair" is pas echt bullshit.

Verder zijn mensen (helaas) enorme kuddedieren en zullen ze al snel met de massa meepraten als het gaat om dit soort grote dingen als Beste Band Ooit. Als je zegt dat je The Beatles eigenlijk helemaal niet zo goed vind, hoor je er eigenlijk niet bij. Volgens mij geldt dat voor de helft van de "Beatles-fans". Niet voor jou, geloof ik, dat niet, maar het verklaard wel de immense populariteit zonder kwaliteit...

Oh ja, en ik vind dat iemand die Sigur Rós op #1 zet (niet bepaald de grootste/bekendste band van het moment) wel beter moet weten dan populariteit als argument voor kwaliteit te gebruiken.

Maar verder is dit het laatste wat ik er over ga zeggen, jij bent een Beatles-fan, ik niet, daar zal niets aan veranderen. Verder heb ik wel ongeveer alles gezegd wat ik er tegen heb, en herhaal jij ook je argumenten alleen maar, dus dat schiet niet op. Wat @Shaverion zegt, een eindeloze discussie.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Overrated = enorm populair zonder kwaliteit. Prima, jouw mening en daarin laat je duidelijk je eigen smaak veel te veel zien. Zeker als je zegt dat ik het niet kan baseren op populariteit. Waar moet ik het in hemelsnaam anders op baseren? Dat jij ze overrated vind, vind ik prima. En om eerlijk te zijn boeit me dat ook geen reet. Maar als ik daarop inga met feiten waarom ze zo populair waren en zijn is het bullshit? Verplaats je eens in een ander. Dat jij het geen kwaliteit vind is je goed recht, maar er zijn miljoenen mensen die er anders over denken, en daarom hoef je je mening niet als feit neer te zetten. Want dat is wat je doet, en ik vind dat erg raar overkomen.

Sigur Rós hierbij betrekken is weer zo'n bullshit argument om je gelijk te halen. Dat is persoonlijke smaak, en daar luister ik niet naar omdat het wel of niet populair is. Maar ik vind dat iemand als jij dat dan weer niet hierbij moet halen, dat heeft hier namelijk helemaal niks mee te maken, en is een rare manier om jouw mening op te dringen.

Ik ga er nu ook over stoppen, want deze discussie is eindeloos en begint rare wendingen te krijgen, die steeds minder te maken hebben met het eigenlijke onderwerp.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.814
Precies... Nu heb ik met allebei niet heel veel, dus dat scheelt. Al luister ik wel liever The Stones, maar dát is inderdaad puur smaak.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vind U2 pas echt een overrated bandje. Daar zullen ook vast velen het niet mee eens zijn, maar dat is dan ook mijn mening en geen feit. Dat is echt zo'n commerciele kutband met al die pophitjes, bah verschrikkelijk!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.814
Haha ja kan ik me ook wel in vinden inderdaad. En dan heb je ook nog van die mensen die Bono als halve god vereren, verschrikkelijk :(
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Ik wou dit topic net eens aan gaan maken haha
Maar dan ga ik me er eens goed voor zitten:

1. Kanye West ~ al zowat mijn hele leven fan van. Weinig artiesten zijn talentvoller dan deze man, ook al denken vele anders haha. Ik blij dat hij ook onder het festival-publiek steeds meer gewaardeerd wordt!
2. The XX ~ ik was al fan, maar na RW12, WOW
3. Disclosure - brilliant, meer kan ik niet zeggen!
4. John Legend ~ eerste artiest waar ik een muziek-dvd van kocht, tegenwoordig een hele collectie :)
5. Justin Timberlake ~ jeugdidool haha

6. Chase & Status ~ Is de hele vriendengroep fan, altijd een feestje als die langskomt in de afspeellijst!
7. The Fray ~ In het vliegtuig richting Turkije hoorde ik, als klein jochie, die mannen voor het eerst. Zwakken alleen een beetje af ):
8. Linkin Park ~ Luister ik de laatste maanden weer belachelijk veel. Enige band waarbij ik grunten toelaat! haha
9. Fall Out Boy ~ Hoe gay ze wellicht ook zijn, briljante zanger
10. Frank Ocean ~ Over gay gesproken, wel een top-muzikant. Beste op het gebied van R&B de laatste paar jaren.

11. Michael Jackson ~ LEGENDE!
12. SBTRKT ~ Debuut-album is magisch
13. The Prodigy ~ Hier wordt ik godverdomme agressief van!! heerlijk
14. The Rolling Stones ~ Zo vader, zo zoon. Ook ik ben fan van Jagger & Friends (fuck the beatles btw)
15. Netsky ~ Cult-held, ook al ben ik Nederlander

16. London Grammar ~ Ik ben benieuwd of ze in Maart (Optreden in Melkweg) een paar plekjes gaan stijgen
17. Young The Giant ~ Stonden zo hoog, maar wat een teleurstellend tweede album ):
18. Gotye ~ Somebody That I Used To Know overschaduwd zijn verschrikkelijk goede platen..
19. HAIM ~ topbandje, jammer dat ze niet zo knap zijn
20. Kings Of Leon ~ Godverdomme, alweer op Werchter! Ik hoef ze niet meer per se te zien, maar het blijft een topband

21. Vintage Trouble ~ Briljante live-performance en op cd ook zeker niet mis
22. Beirut ~ wegdromen bij 10.000 instrumenten en gejengel van een communist?!
23. The Band ~ Ik stopte de verkeerde dvd in de dvd-speler; The Band - The Last Waltz van mijn vader. Heb met open mond staan kijken en heb hem de volgende dag zelf gekocht
24. The Black Keys ~ Ik vind niet alles goed, maar wat ik goed vind is heel goed
25. John Mayer ~ Ooit een koning, nu een tieneridool..

Een best wel excentrieke muzieksmaak lijkt me zo haha
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Over Haim ben ik t niet helemaal met je eens. Dir gitarist/toetsenist ziet er af en toe best leuk uit ;)
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Over Haim ben ik t niet helemaal met je eens. Dir gitarist/toetsenist ziet er af en toe best leuk uit
icon_wink.gif

haha ja als ik iemand zou moeten kiezen, zou het toch de leadzangeres zijn. die basgitarist is zo gek als een duur met die kop. hahahaha
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.814
@Thijs

Petje af voor je mooie lijst, al is het lang niet altijd mijn smaak (zie Kanye West, ik ben denk ik een van die velen die anders denken ;-) )

En inderdaad, Michael Jackson, ik vergeet hem altijd maar hij is inderdaad een ware legende... Top dat je hem noemt!
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
@Thijs

Petje af voor je mooie lijst, al is het lang niet altijd mijn smaak (zie Kanye West, ik ben denk ik een van die velen die anders denken
icon_wink.gif
)

En inderdaad, Michael Jackson, ik vergeet hem altijd maar hij is inderdaad een ware legende… Top dat je hem noemt!

Haha thanks. Ja ik kan begrijpen dat mensen Kanye West niks vinden, maar niet dat ze hem niet de erkenning willen geven. haha

Maar Michael Jackson is bij mij, net zoals The Rolling Stones en vele andere (Stevie Wonder, Amy Winehouse, Ray Charles, James Brown, The Jackson 5, Robbie Williams, The Eagles enz.), er met de paplepel ingegoten.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Arcade Fire
David Bowie
Neutral Milk Hotel
Swans
Joy Division



<spoiler>Drake </spoiler>
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
1. Blur
2. Radiohead
3. the Verve
4. Arcade Fire
5. Arctic Monkeys
6. the Smiths
7. the National
8. Beck
9. Kanye West
10. The Stone Roses
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
1. Modest Mouse
2. The Smiths
3. Arctic Monkeys
4. Arcade Fire
5. Radiohead
6. The National
7. Sufjan Stevens
8. The Strokes
9. Bon Iver
10. Wilco

Bijzondere vermelding voor Godspeed You! Black Emperor die hier eigenlijk los van staat.


Nee, ik heb niets met indie ofzo
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
1.Pearl Jam/Eddie Vedder
2.Oasis
3.Led Zeppelin
4.Jack White
5.Biffy Clyro
6.Radiohead
7.Blur
8.The Smiths
9.Franz Ferdinand
10.Damien Rice

11.The Black Keys
12.Arcade Fire
13.The National
14.Stone Roses
15.Kasabian

Wesseltje toch, wat is jouw muzieksmaak veranderd in een jaar tijd
De helft van die artiesten zijn inmiddels al mijn top 10 uit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat zijn er dus 7/8, mag ik raden?
Jack White, Stone Roses, Kasabian, Led Zeppelin, The Black Keys, Oasis en dan Pearl Jam of The Smiths?! Pearl Jam gok ik dan…

BTW: Ik ben The Smiths/Morrissey helemaal vergeten…

Yep, Pearl Jam zal wel altijd in/rond de top 10 blijven. Dat was de band voor mij vroeger. Arcade Fire en The National zijn een heleboel plekjes gestegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken