Sport algemeen

Zelfs al wint Argentinië dit nog, je kan mij niet wijsmaken dat ze daar bij de FIFA hun complot hebben uitgewerkt en dachten: “weet je hoe we ze op het verkeerde been zetten? Een verlenging tegen Kaapverdië.”. Maar misschien maakt dat het ook wel weer een slimme meesterzet?

Zelfs al wint Argentinië dit nog, je kan mij niet wijsmaken dat ze daar bij de FIFA hun complot hebben uitgewerkt en dachten: “weet je hoe we ze op het verkeerde been zetten? Een verlenging tegen Kaapverdië.”. Maar misschien maakt dat het ook wel weer een slimme meesterzet?
Nee, tuurlijk niet. Maar dat zo'n Romero 123' speelt zonder een kaart te krijgen, is wel tekenend voor het streepje voor dat de wereldkampioen heeft bij scheidsrechters die niet gewoon zijn om op het allerhoogste niveau te fluiten.

Conspiracy Theory Yes GIF by A Badge of Friendship
Ze dachten natuurlijk, tegen Kaapverdie redden ze het zelf wel. Kwamen zijn bijna even bedrogen uit!

Nee, tuurlijk niet. Maar dat zo'n Romero 123' speelt zonder een kaart te krijgen, is wel tekenend voor het streepje voor dat de wereldkampioen heeft bij scheidsrechters die niet gewoon zijn om op het allerhoogste niveau te fluiten.

Geen idee, ik lag lekker te slapen. Alleen de tweede helft verlenging gezien rond de babyvoeding

Tsja, had Argentinië echt bevoordeeld geweest, gingen ze altijd die handsball in de 88e minuut fluiten.

• 100
Waarderingen: B0G5
Was hier niet iemand die voor de start van dit WK tussen de regels door wat minachtend deed over een WK met honderd landen?
Wel, vele van die kleine landjes waren toch een meerwaarde om naar te kijken.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Was hier niet iemand die voor de start van dit WK tussen de regels door wat minachtend deed over een WK met honderd landen?
Wel, vele van die kleine landjes waren toch een meerwaarde om naar te kijken.
Ik, misschien? Ben er nog steeds van overtuigd dat een WK waarvoor je bijna meer je best moet doen je niet te kwalificeren, niet hoort.

Daarbij hebben ook mooie verhalen plaatsgevonden zonder dat alles moet wijken voor commercie en meer (tv) inkomsten. Griekenland werd Europees kampioen op een EK met 16 landen. Trinidad en Tobago plaatste zich voor een WK met 32 en gaf dat kleur.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Er wordt imo te snel naar de revelaties gewezen om een uitbreiding te rechtvaardigen. Maar sommige van die landen (waaronder Kaapverdië) waren er ook gewoon bij geweest in een WK met 32.

En om ook even naar de keerzijde te kijken: Wat was de echte meerwaarde van extra Europese landen (Tsjechië/Zweden/Bosnië)? En wat gaan we ons herinneren van Aziatische/Oceanische deelnemers als Azerbeidjan/Jordanië/Saudi-Arabië/Irak/Qatar/Nieuw-Zeeland? Bij een WK met 64 landen zouden o.a. Oman, VAE en Nieuw-Caledonië erbij geweest zijn. Vooraf leuke verhalen, maar vermoedelijk ook gewoon kanonnenvoer voor de grotere landen.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ik, misschien? Ben er nog steeds van overtuigd dat een WK waarvoor je bijna meer je best moet doen je niet te kwalificeren, niet hoort.

Daarbij hebben ook mooie verhalen plaatsgevonden zonder dat alles moet wijken voor commercie en meer (tv) inkomsten. Griekenland werd Europees kampioen op een EK met 16 landen. Trinidad en Tobago plaatste zich voor een WK met 32 en gaf dat kleur.
Het gaat mij niet om heel het kwalificatie-gedoe maar het feit dat "kleintjes" vaker kunnen meedoen, geeft hen ook meer kansen om ervaring op te doen en om te groeien. Bovendien zijn die WK-matchen regelmatig leuker en boeiender om aan te zien dan zogeheten topaffiche waar ze vooral spelen om niet te verliezen.
"elk nadeel heb se voordeel" ;)

Vertel dat aan Italië 😆

Denemarken, Polen, Slowakije, Servië, Oekraïne, niet elk land even goed, maar genoeg Europese landen die er wel bij hadden mogen zijn. En een WK is niet compleet zonder de Ieren en Noord-Ieren natuurlijk.

Het is wat jammer met al die beste nummers 3, dus misschien dat 64 landen zelfs beter was geweest dan 48 en gewoon géén beste nummers drie door. Maar ookal doen er veel landen mee die weggepoetst worden, toch haalt een land als Kaapverdië er bijna een penalty shootout uit tegen het grote Argentinië en gelijk tegen Spanje, Congo verslaat bijna Engeland en speelde gelijk tegen Portugal. Paraguay knikkert Duitsland eruit...

Users who are viewing this thread