Sport algemeen

Eigenlijk wil ik niks afdoen aan die dus volledig terechte overwinning van Twente (maar doe het toch ;)).

Wat is de eredivisie van een schrikbarend slecht niveau geworden zeg. Ik heb achter elkaar de nummer 2 tegen 4 en de nummer 4 tegen 5 zitten kijken. Dat zouden dan toch de betere ploegen moeten zijn, maar behalve Twente supporters is daar toch niemand enthousiast van geworden.

Anderzijds brengt dat als Ajacied ook wat rust. Met twee of drie gerichte aankopen op sleutelposities en een trainer met duidelijke visie en je doet weer mee voor het kampioenschap.
Zijn Feyenoord en Ajax niet gewoon heel veel slechter geworden sinds 10 jaar geleden. Twente speelt misschien wel het beste voetbal dat ik ze ooit heb zien spelen, Nec net zo. AZ is op 2008/2009 na altijd al kampioen wisselvalligheid geweest en PSV is gewoon erg goed. Verder kunnen alle middenmoters van elkaar winnen en spelen er best wat leuk voetbal. Denk dat de clubs meer naar elkaar gegroeid zijn ipv dat het slechter is geworden.

Misschien is dat het wel ja. Ajax, Feyenoord, maar zelfs PSV zijn toch echt wel flink gezakt. Dat NEC met het kamikazevoetbal (heel leuk om te zien) gewoon 2e kan worden, zegt eigenlijk genoeg.

Zijn Feyenoord en Ajax niet gewoon heel veel slechter geworden sinds 10 jaar geleden. Twente speelt misschien wel het beste voetbal dat ik ze ooit heb zien spelen, Nec net zo. AZ is op 2008/2009 na altijd al kampioen wisselvalligheid geweest en PSV is gewoon erg goed. Verder kunnen alle middenmoters van elkaar winnen en spelen er best wat leuk voetbal. Denk dat de clubs meer naar elkaar gegroeid zijn ipv dat het slechter is geworden.
Nou, hier moet ik het toch wel even eens zijn met @Oasiss Het huidige niveau in de Eredivisie is toch om te janken. Groningen wint van Telstar, nou Joepie..had 6-0 moeten zijn ipv de magere 2-0. En heel eerlijk? Als dit het beste spel is wat Twente heeft te bieden, dan kunnen we de NL competitie beter opdoeken. Het is gewoon competitie breed echt niet best wat we als NL voetbal laten zien. Hoe blij we ook zijn voor de club-resultaten waar we fan van zijn

Toch nog even erop terugkomend, misschien was tegen Ajax dan ook niet Twente's beste pot? Want dit Twente speelt toch niet beter voetbal dan de ploegen met Ruiz, N'Kufo, Theo Janssen etc?

Het ligt ook wel aan de aftakeling dat NEC met deze opvatting zo hoog staat. Dit is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Peter Bosz bij Heracles. Dat was ook keileuk om te zien. En dan verloren ze soms dik, soms met 5-3 ipv 0-0, maar dat was wel gewoon een middenmotor met/door die opvatting. Neemt niet weg dat ik NEC heel graag zien spelen, het is leuk. Maar een jaartje of 7 geleden zou dit NEC tegen de betere ploegen met een dergelijke spelopvatting gaan rusten met een 3 0 achterstand.

Laatst bewerkt:
Toch nog even erop terugkomend, misschien was tegen Ajax dan ook niet Twente's beste pot? Want dit Twente speelt toch niet beter voetbal dan de ploegen met Ruiz, N'Kufo, Theo Janssen etc?

Het ligt ook wel aan de aftakeling dat NEC met deze opvatting zo hoog staat. Dit is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Peter Bosz bij Heracles. Dat was ook keileuk om te zien. En dan verloren ze soms dik, soms met 5-3 ipv 0-0, maar dat was wel gewoon een middenmotor met/door die opvatting. Neemt niet weg dat ik NEC heel graag zien spelen, het is leuk. Maar een jaartje of 7 geleden zou dit NEC tegen de betere ploegen met een dergelijke spelopvatting gaan rusten met een 3 0 achterstand.
Twente speelde niet de beste wedstrijd van het seizoen maar wel echt een hele goede wedstrijd. 80 minuten domineren in de Arena zie je zelden. Misschien zeg ik dit te veel met de Twentebril op maar Ajax heeft toch al een jaar of 5 niet het niveau gehad wat Twente nu aantikt? Wel seizoenen dat ze meer punten haalden als Twente nu gaat doen maar qua veldspel kan ik het mij niet herinneren.

Heb voor de gein eens even een paar samenvattingen van 2009/2010 gezien en daar speelden Twente echt lang niet zo goed als nu en lag over het algemeen het niveau veel lager als nu.

Het seizoen erna vond ik ons ook beter als het kampioensjaar, die laatste wedstrijd in de Arena is voor mij een groter trauma als de wk finale van het jaar ervoor.

Ja, denk dat ik dan te veel met een chagrijnige Ajax bril kijk, maar grotendeels domineren doet dit jaar vrijwel iedere ploeg in de Arena haha.

Ik denk bij Feyenoord eerder 4 a 5 jaar geleden. In 2015/2016 liepen er bij Feyenoord spelers rond als Michiel Kramer en Jan Arie van der Heijden. De seizoenen ervoor was het al helemaal drama en treurnis. Feyenoord is daarna wel weer gegroeid met als hoogtepunt de jaren onder Slot. In de Rotterdamse volksmond ook wel de Slot-jaren genoemd.

Helaas zit ik nu weer naar het slechtse Feyenoord te kijken in tijden en is er van de Slot-jaren weinig meer over. (Op wat financiƫle ruimte na).

Ik denk bij Feyenoord eerder 4 a 5 jaar geleden. In 2015/2016 liepen er bij Feyenoord spelers rond als Michiel Kramer en Jan Arie van der Heijden. De seizoenen ervoor was het al helemaal drama en treurnis. Feyenoord is daarna wel weer gegroeid met als hoogtepunt de jaren onder Slot. In de Rotterdamse volksmond ook wel de Slot-jaren genoemd.

Helaas zit ik nu weer naar het slechtse Feyenoord te kijken in tijden en is er van de Slot-jaren weinig meer over. (Op wat financiƫle ruimte na).
Met Jan Arie en Botteghin centraal achterin zelfs kampioen geworden he?

Blijft een ziek ondergewaardeerde prestatie van Gio.

En de beloften kloppen ook nog niet echt op de deur in Amsterdam…

Vitesse -Jong Ajax 6-1

Koploper in de 4e periode (ADO niet meegerekend)
Het zou me een sprookje zijn zeg… 🤣

Met Jan Arie en Botteghin centraal achterin zelfs kampioen geworden he?

Blijft een ziek ondergewaardeerde prestatie van Gio.
Remember de Schwaab en Isimat-era in dezelfde periode. Met die gasten en deze trainer had je inmiddels al 60 goals tegen gekregen.

Nog 5 potjes te gaan in de Eredivisie, wat verwachten we?

Als ik nu moet gokken
Degradanten: Heracles, NAC
Play offs: Volendam
Top 5: PSV-NEC-Feyenoord-Twente-Ajax

Vanavond Twente-Volendam. Wij hebben meer punten behaald tegen de bovenste 9 als de onderste dus ben er lang nog niet zeker van. Verwacht verder dat NEC wel gaat winnen van Feyenoord dit weekend.

Huidige stand:

2. Feyenoord (54 punten) moet nog tegen NEC, Groningen, Fortuna, AZ en PEC
3. NEC (53 punten) moet nog tegen Feyenoord, Twente, Telstar, Groningen en Go Ahead
4. Twente (50 punten) moet nog tegen Volendam, NEC, AZ, Sparta en PSV
5. Ajax (48 punten) moet nog tegen Heracles, NAC, PSV, Utrecht en Heerenveen
6. AZ (45 punten) moet nog tegen Heerenveen, Go Ahead, Twente, Feyenoord en NAC

Ik gok dat Feyenoord 8 punten pakt, NEC 9 punten, Twente 11 punten, Ajax 8 punten en AZ 6 punten.

Eindstand top 6 zou dan zijn: PSV - NEC - Feyenoord - Twente - Ajax - AZ

Vermoedelijke degradant is Heracles. Telstar, Excelsior en NAC eindigen met hetzelfde aantal punten. Op doelsaldo denk ik dat Telstar dan veilig is, NAC 16e, en Excelsior 17e.

Eigenlijk hebben ze allemaal wel een redelijk vergelijkbaar programma. Ik verwacht het niet, met ook nog de bekerfinale, maar als NEC 6 punten pakt tegen Feyenoord en Twente, wordt het wel een heel interessant slot. Denk dat er wel een slag geslagen kan zijn na de komende twee wedstrijden. Waarbij ik eigenlijk met name NEC, Twente en Feyenoord (simpelweg omdat ze aan het begin wat meer punten hebben gesprokkeld) serieus neem. AZ zal alles op die bekerfinale gooien en heeft nu ook nog Europese wedstrijden in de benen, met een jonge ploeg, die zie ik niet meer een serieuze gooi doen naar de eerste vier plekken. En Ajax zie ik oprecht veroordeeld tot playoffs conference league. Misschien kunnen we die nog ontlopen als NEC de beker wint en we AZ onder ons houden.

Ik zou het mooi vinden als Twente en Ajax (AZ is onrealistisch denk ik) nog even aan kunnen haken voor een spannend slot. Ik kan elk jaar erg genieten van die laatste twee speelrondes via radio langs de lijn. Zeker als er nog 4 clubs strijden voor 2 CL tickets.

stel nou dat ajax geen direct europees voetbal haalt, waar gaan ze dan de play offs spelen, olympisch stadion??

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread