Sport algemeen

Het was ook wel een enorm trieste Europese expeditie dit seizoen haha. Misschien dat AZ nog wat glans eraan kan geven, maar ja, dan moeten ze eigenlijk al de finale halen in de conference league.

Fc Porto, Benfica en Sporting zijn simpelweg een heel stuk verder als onze clubs. Enige lichtpuntje voor mij waren de Eagles. Hadden "niets te zoeken in Europa maar waren de enige die alle wedstrijden alles gaven. Als Melvin Boel ipv flapdrol RVP bij Feyenoord had gezeten waren ze door.

Europees een flinke afgang. Meer dan terecht dat er straks geen 2 clubs direct naar de Champions League mogen.

Man wat missen ze bij Feyenoord een Paixao , Hancko een Geertruida enz enz enz. En een scorende spits???
Waar is de echte Hwang gebleven? Vorig jaar lukte 'alles 'bij hem. Dit jaar vooral vieze overtredingen en balverlies.
Hoe komt Beelen terug uit de ziekenboeg? AL zal dat vooral voor 2026-2027 zijn.

Ik volg Ajax niet zo, maar laat voorop staan dat dat ook gewoon onwaardig is...

PSV met vlagen echt mooi voetbal, maar ook die komen internationaal nog tekort. het niveau moet echt met hele kleine stapjes omhoog, er is gewoon te weinig geld in het NLvoetbal om de talenten aan boord te houden.

Fc Porto, Benfica en Sporting zijn simpelweg een heel stuk verder als onze clubs. Enige lichtpuntje voor mij waren de Eagles. Hadden "niets te zoeken in Europa maar waren de enige die alle wedstrijden alles gaven. Als Melvin Boel ipv flapdrol RVP bij Feyenoord had gezeten waren ze door.
Nou in Deventer zijn ze niet bepaald blij met Melvin Boel dus denk dat feyenoord hem heel makkelijk kan overnemen

Nou in Deventer zijn ze niet bepaald blij met Melvin Boel dus denk dat feyenoord hem heel makkelijk kan overnemen
Is een extravagante man die niet goed bij de club past maar wel een goede coach. De fans zijn niet blij maar volgens mij spelers en bestuur wel

Marokko wint de Afrika Cup.

Mogen we dit de meest belachelijke beslissing in de geschiedenis van het voetbal ooit noemen?

Mogen we dit de meest belachelijke beslissing in de geschiedenis van het voetbal ooit noemen?
De meest eerloze titel ooit. En dan zijn er ook nog mensen die het gaan vieren.

De Senegalese voetbalbond gaat in beroep tegen de beslissing van de beroepscommissie bij het Internationale Sporttribunaal TAS, zegt de Senegalese federatie. De bond spreekt van een ‘onrechtvaardige en onacceptabele’ beslissing die het ‘Afrikaanse voetbal in diskrediet brengt’.
👍

Dat hele toernooi kan je toch ook niet meer serieus nemen door dit soort beslissingen?
Ja ik vind dat Senegal een straf moet krijgen voor het weglopen van het veld, maar twee maanden later dan beslissen dat ze de wedstrijd verliezen is toch te gek voor woorden.
Dat toernooi hing al aan wangedrag, discutabele beslissingen en het gevoel van omkoping aan elkaar. En dan krijg je nu ook nog dit.

Als je dit als Marokkaan ook nog gaat vieren heb je wel echt te weinig vreugde in je leven. Kan mij niet voorstellen hoe pislink je moet zijn als Senegalees

Is dat niet idem bij Uefa én zeker FIFA?
Oh zeker, zijn totaal geen betrouwbare organisaties. Alleen was het bij de Afrika Cup (en ook in de jaren daarvoor), vaak organisatorisch niet best geregeld, zat de afgelopen finale vol met onbestraft wangedrag van spelers en dan krijg je ook nog dit soort gekke beslissingen. Voor een kijker van voetbal niet echt reclame om dit toernooi te gaan volgen, tenzij je van sensatie en randzaken houdt. Kan me in ieder geval niet herinneren dit soort dingen de laatste jaren gebeurt zijn bij bijvoorbeeld een EK.

Ik vroeg me al af waarom bepaalde mensen gisteren al luid toeterend door de wijk reden.

Maar los van dat het idioot is; Senegal heeft twee maanden (!) geleden de euforie gehad, deze prijs ontvangen, gevierd, gehuldigd, noem maar op.

Ook voor Marokko is dit toch niet leuk? Denk niet dat ze alsnog gehuldigd worden of er daadwerkelijk een feest is. Het enige memorabele voor Marokko aan die finale zal die idiote penalty bliiven

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Maar los van dat het idioot is; Senegal heeft twee maanden (!) geleden de euforie gehad, deze prijs ontvangen, gevierd, gehuldigd, noem maar op.

Ook voor Marokko is dit toch niet leuk? Denk niet dat ze alsnog gehuldigd worden of er daadwerkelijk een feest is. Het enige memorabele voor Marokko aan die finale zal die idiote penalty bliiven
Precies van alle kanten een nutteloos besluit en aanklacht vanuit de Marokkaanse bond. Zet het hele toernooi voor zover het dat niet stond voor schut. Nadat ze zich ook al zo kinderachtig gedragen hebben dat hele toernooi gun je het ze ook totaal niet.

Volgens Sporza heeft het beroep van Senegal alvast een grote kans op slagen. De keuze om de wedstrijd uit te spelen in plaats van ter plekke forfait uit te roepen, geldt als scheidsrechterlijke beslissing. En het CAF heeft het recht niet om scheidsrechterlijke beslissingen te corrigeren.

Blijkbaar hebben ze ineens ook een deel van de boetes voor "handdoek-gate" teruggedraaid. Erg neutraal komen ze alvast niet over...

Niets is sensationeler dan de Africa cup, dat blijkt wel weer.

Maar compleet doelloos en voor niemand leuk dit.

Benieuwd waar Baouf terecht gaat komen. Daar zit veel potentie in, elke keer weer als ik hem zie spelen Via een Twente of AZ richting de traditionele top 3, of gelijk al?
Mijn hoop voor onze Boef; met Marokko naar het WK, wordt verkocht aan een serieuze club in het buitenland + het eerste jaar verhuurd aan ons in de eredivisie 😁

Users who are viewing this thread