Sport algemeen

De Nederlandse subtop is niet bang deze transferperiode. Twente die 10 miljoen afwijst voor Van Rooij en NEC die Sano voor 20 miljoen (!) niet laat gaan. Goede maar riskante ontwikkeling, zonder Van Rooij kan Twente beter meteen tekenen voor de 10de plaats.

Heb daarentegen er wel vertrouwen in dat Twente vanavond kan doorbekeren tegen AZ, al zou Ajax er ook wel vertrouwen in hebben gehad een paar weken geleden. AZ blijft toch de meest inconsistente ploeg van Nederland.

Ik kan wel met volle overtuiging zeggen dat bij Ajax geen vertrouwen bestond hoor ;). Hopelijk gaat het jullie beter af.

Wel bijzondere ontwikkeling qua enorme biedingen weigeren inderdaad. Vind het ergens wel tof, hoop ook dat een NEC dit kan doortrekken. Maar goed, de trainer en veel sterkhouders zullen in de zomer toch onhoudbaar zijn en dan is het waarschijnlijk lastig vol te houden. Had Sano graag bij Ajax gezien verder.

Blijf het wel bizar vinden bij Ajax. Los van de TD wisselingen; je hebt een freaking maand om je shit te regelen, en dan is het de laatste twee dagen enorme paniek met als gevolg geen 6 voor de rest van het seizoen. Blijft een beetje de lamme en de blinde, en NEC, voor plek 2 zo (op mijlenverre afstand van koning eenoog PSV).

Blijf het wel bizar vinden bij Ajax. Los van de TD wisselingen; je hebt een freaking maand om je shit te regelen, en dan is het de laatste twee dagen enorme paniek met als gevolg geen 6 voor de rest van het seizoen. Blijft een beetje de lamme en de blinde, en NEC, voor plek 2 zo (op mijlenverre afstand van koning eenoog PSV).
Vind het als Twentesupporter ook wel super frustrerend, dit seizoen had gewoon 2de kunnen worden maar we maken de kansen maar niet af. Het is natuurlijk ook gewoon kwaliteit in de afronding die je mist maar qua veldspel behoor je gewoon tot de top van de Eredivisie. Bij AZ, Feyenoord en Ajax loopt het simpelweg gewoon niet terwijl het veldspel bij ons het beste is wat we in jaren hebben laten zien.

Begrijp ik. Is het ook zo (ik zie lang niet alles van Twente) dat het een beetje een ploeg met twee uiterst verschillende gezichten is dit seizoen? De wedstrijd tegen Ajax bijvoorbeeld had bij rust al lang en breed klaar moeten zijn. Dat was dus door het kansen missen niet zo en de tweede helft leek er wel een heel andere ploeg op het veld te staan. Dat was laatst (tegen Excelsior?) ook het geval.

Ja het is echt bizar. Vorige winter was al duidelijk dat Henderson weg wilde. Drie transferperiodes de kans gehad je gericht te versterken op die plek. Weliswaar vaak (zeker in het begin van de transferperiodes met beperkt of geen budget), en nu wordt het alsnog een race tegen de klok. Hoe kan dat toch?

Dan bied je in het weekend nog 15 plus voor Sano. Dan is het blijkbaar plots wel mogelijk om diep in de buidel te tasten?

En nu zul je zien dat de boodschap straks wordt: we gaan het met deze groep doen.

Overigens had ik Sano dolgraag zien komen. Wat een speler. We genieten al twee jaar van hem op de tribune bij NEC. Hij is gigantisch goed. Zorgde voor flinke discussies thuis: ik wilde hem dolgraag naar Ajax zien gaan, mijn oudste zoon is die hard NEC fan en die hoopte net zo hard dat hij zou blijven.

Begrijp ik. Is het ook zo (ik zie lang niet alles van Twente) dat het een beetje een ploeg met twee uiterst verschillende gezichten is dit seizoen? De wedstrijd tegen Ajax bijvoorbeeld had bij rust al lang en breed klaar moeten zijn. Dat was dus door het kansen missen niet zo en de tweede helft leek er wel een heel andere ploeg op het veld te staan. Dat was laatst (tegen Excelsior?) ook het geval.
Tegen Ajax was het op 10 minuten na oppermachtig dus het verval in spel viel mij nog mee, was vooral Ajax dat hergroepeerde en met 10 man voor de goal kon gaan liggen. Tegen Excelsior en NAC was het verval in de 2de wel heel erg groot. Maar potjes zoals tegen Pec, Feyenoord, Utrecht en Volendam om er maar een paar te noemen vergeet je gewoon de wedstrijd op slot te gooien en krijg je vervolgens de deksel op de neus.

Ja het is echt bizar. Vorige winter was al duidelijk dat Henderson weg wilde. Drie transferperiodes de kans gehad je gericht te versterken op die plek. Weliswaar vaak (zeker in het begin van de transferperiodes met beperkt of geen budget), en nu wordt het alsnog een race tegen de klok. Hoe kan dat toch?

Dan bied je in het weekend nog 15 plus voor Sano. Dan is het blijkbaar plots wel mogelijk om diep in de buidel te tasten?

En nu zul je zien dat de boodschap straks wordt: we gaan het met deze groep doen.

Overigens had ik Sano dolgraag zien komen. Wat een speler. We genieten al twee jaar van hem op de tribune bij NEC. Hij is gigantisch goed. Zorgde voor flinke discussies thuis: ik wilde hem dolgraag naar Ajax zien gaan, mijn oudste zoon is die hard NEC fan en die hoopte net zo hard dat hij zou blijven.
Ja, echt helemaal eens. Voor 15 miljoen, dat kun je kennelijk neerleggen, had je echt wel een 6 gehad. Ik had Sano ook een heel fijne toevoeging gevonden. Ik voorzie eigenlijk wel dat hij op de succestour van NEC, en een WK, straks voor veel meer (of in ieder geval 20 milj) naar het buitenland gaat.

Wat denk je van Dick Schreuder voor Ajax? Ik zie NEC niet vaak hele potjes spelen. Mij bekruipt toch het gevoel dat het vrijblijvende van zulk aanvallend voetbal spelen bij NEC nog wel kan (een keertje of twee met 5-3 verliezen is dan ook in orde), maar dat het bij Ajax misschien toch wat te weinig plan B zou zijn.

Ja, echt helemaal eens. Voor 15 miljoen, dat kun je kennelijk neerleggen, had je echt wel een 6 gehad. Ik had Sano ook een heel fijne toevoeging gevonden. Ik voorzie eigenlijk wel dat hij op de succestour van NEC, en een WK, straks voor veel meer (of in ieder geval 20 milj) naar het buitenland gaat.

Wat denk je van Dick Schreuder voor Ajax? Ik zie NEC niet vaak hele potjes spelen. Mij bekruipt toch het gevoel dat het vrijblijvende van zulk aanvallend voetbal spelen bij NEC nog wel kan (een keertje of twee met 5-3 verliezen is dan ook in orde), maar dat het bij Ajax misschien toch wat te weinig plan B zou zijn.
Het is een hele interessante trainer. Vind hem ook prettiger communiceren dan zijn broer. En qua type spel dat hij voorstaat wel een Ajaxtrainer, net als Bosz. Uitgaan van de aanval.

Maar we moeten niet denken dat hij zonder meer de verlosser is. NEC speelt ook hele matige wedstrijden dit seizoen, het is best wisselvallig. Uit tegen kleinere teams laten ze voor mijn gevoel wel wat liggen. PEC thuis vorige week was echt een drama, PEC had vel meer verdiend. Maar NEC zit wel in de goede flow waardoor ze zo'n wedstrijd wel alsnog winnen. Maar het was zeer onverdiend. Die wisselvalligheid is misschien ook wel inherent aan de speelwijze van de trainer: dat vraagt fysiek en mentaal veel van de spelers denk ik.

Schreuder heeft een goede selectie bij NEC. Sandler is echt grandioos, maar net te vaak geblesseerd. Nejasmic en Sano is een geweldig blok en ze hebben met Ouaissa en Unal uitstekende, getalenteerde en plichtsgetrouwe buitenspelers. Linssen is een lepe gast, die stiekem zo belangrijk is. En met Proper een goed alternatief voor de dubbele 6 achter de hand. Die basis is goed.

Ik zou het niet gek vinden als Ajax bij Schreuder uitkomt. Maar ik verwacht eerder iets uit het Spaanse netwerk van Cruijff.

Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe het voor hem zou uitpakken als dat vrijblijvende er een beetje af is. Toegegeven, wisselvalliger of slechter dan nu zal het waarschijnlijk ook niet zijn als we heel opportunistisch zouden gaan spelen. Maar twee keer naïef verliezen en dan ligt er bij Ajax toch wel eerder een vergrootglas op uiteraard. Bosz bij Ajax was ook leuk om te zien, maar pakten we ook geen prijzen. Totdat hij bij PSV kwam, was Bosz eigenlijk ook wel de trainer die overal (soms kort) heel leuk voetbal liet zien, maar dan ook een enorme downfall had. Bij Heracles maakte het verder niet zo veel uit of hij ook wel eens met kermiscijfers de boot in ging, maar bij Dortmund en Lyon bleek toch wat anders gevraagd. Een plan B heeft hij eigenlijk niet; vorig jaar had hij dan nog het geluk van een historische screw up van Ajax.

Maar goed, met Tomiyasu en Zinchenko in potentie wel twee kartrekkers erbij, talenten laten zich weer zien. In de zomer dan nog wat gerichte aankopen en misschien doen we weer wat mee. Ik denk dus dat PSV ook een beetje zo goed is bij gebrek aan tegenstand, al is dat altijd ook een wat flauw statement. Maar buiten Perisic en Saibari zie ik daar geen spelers waarvan ik verwacht dat zij ook buiten de Eredivisie in de top potten gaan breken.

Even ongeacht alle heisa (lees: de quatsch van Marijn Beuker) rondom het benaderen van Sano, is het toch ook heel raar dat Ajax een 6 zoekt en dan bij hem uitkomt? Het is een fantastische speler en ik snap dat Ajax (en heel veel andere clubs) hem simpelweg daarom zou willen hebben, maar het is gewoon een box-to-box-/verbindingsspeler op '8'. Als je dan toch naar de Nederlandse markt kijkt, ligt het veel meer voor de hand om voor Resink te gaan, die tevens minder hoeft te kosten dan Sano.

Voor m'n gevoel heeft Ajax hier vaker een handje van, met als recente voorbeelden Moro die als linksbuiten constant op rechts werd geposteerd en Gloukh die in de grote(re) wedstrijden bij Salzburg ook altijd hangend op links i.p.v. op 10 werd gezet omdat hij verdedigend niet genoeg bracht. Bij Ajax doen ze dat toch en dan komen weer precies die tekortkomingen naar voren. Hebben samen zo'n 25 miljoen gekost, terwijl van beiden hun favoriete positie dezelfde is als (met enige afstand) de beste speler van Ajax: Godts.
Dan gaat er toch ook iets mis in de scouting en/of de keuzes die je op basis van hun rapporten maakt? Uiteraard met alle wisselingen en onrust op directieniveau zou je zeggen dat het tweede waarschijnlijker is.

Edit: wat betreft Resink zie ik dat van Mosselveld van Groningen in ieder geval vandaag heeft gezegd dat ze hem niet meer gaan verkopen. Volgens mij waren ze hier eerder ook niet per se happig op, dus allicht niet het beste voorbeeld, maar een dergelijk type is wel wat Ajax veel meer nodig heeft wat mij betreft. Henderson is nog steeds niet vervangen.

Laatst bewerkt:
Overigens denk ik dat Ajax zichzelf wel in de voet heeft geschoten met het stiekem op het laatste moment benaderen van Sano.

Had het twee weken eerder ingezet en netjes bij NEC aankondigen wat je plannen zijn. Dan had NEC misschien wel meegewerkt, als ze nog tijd hadden om te vervangen. Al weet ik dat natuurlijk niet zeker.

Nu is de verkopende club terecht pissig en zet meteen de hakken in het zand. Naar de achterban toe wil NEC ook geen gezichtsverlies lijden natuurlijk. Dus dan krijg je onoplosbare situatie. Jammer denk ik.

Even ongeacht alle heisa (lees: de quatsch van Marijn Beuker) rondom het benaderen van Sano, is het toch ook heel raar dat Ajax een 6 zoekt en dan bij hem uitkomt? Het is een fantastische speler en ik snap dat Ajax (en heel veel andere clubs) hem simpelweg daarom zou willen hebben, maar het is gewoon een box-to-box-/verbindingsspeler op '8'. Als je dan toch naar de Nederlandse markt kijkt, ligt het veel meer voor de hand om voor Resink te gaan, die tevens minder hoeft te kosten dan Sano.

Voor m'n gevoel heeft Ajax hier vaker een handje van, met als recente voorbeelden Moro die als linksbuiten constant op rechts werd geposteerd en Gloukh die in de grote(re) wedstrijden bij Salzburg ook altijd hangend op links i.p.v. op 10 werd gezet omdat hij verdedigend niet genoeg bracht. Bij Ajax doen ze dat toch en dan komen weer precies die tekortkomingen naar voren. Hebben samen zo'n 25 miljoen gekost, terwijl van beiden hun favoriete positie dezelfde is als (met enige afstand) de beste speler van Ajax: Godts.
Dan gaat er toch ook iets mis in de scouting en/of de keuzes die je op basis van hun rapporten maakt? Uiteraard met alle wisselingen en onrust op directieniveau zou je zeggen dat het tweede waarschijnlijker is.
Sano speelt bij NEC meer als dubbele zes met Nejasmic naast zich. Dus ik snap wel dat je hem als optie ziet bij Ajax.

Sano speelt bij NEC meer als dubbele zes met Nejasmic naast zich. Dus ik snap wel dat je hem als optie ziet bij Ajax.
Het is natuurlijk ook allemaal afhankelijk van de hele puzzel. Wat voor backs lopen er (met Wijndal moet je als 6 ook nog back zijn), hoe staat de rest van het middenveld, bij NEC dus Nejasmic ernaast, maar je kan ook een speler Berghuis op 8 hebben.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Dat klopt en letterlijk gezien speelt hij daardoor op 6, maar daarbij is Nejasmic de meest teruggeschoven/controlerende man en daarnaast speelt Ajax met de punt naar achteren. Sano past daarin veel meer in de rol(len) die Steur en Klaassen op het moment hebben dan die van Regeer. Als ze hem op één van die twee posities neer hadden gezet had ik het in ieder geval veel logischer gevonden, zeker gezien zijn prima scorend vermogen en overige aanvallende kwaliteiten.

Als je zo veel geld voor een speler betaalt, wil je toch het maximale uit diens kwaliteiten halen. Überhaupt bij een speler natuurlijk eigenlijk.

Edit: wat betreft Resink zie ik dat van Mosselveld van Groningen in ieder geval vandaag heeft gezegd dat ze hem niet meer gaan verkopen. Volgens mij waren ze hier eerder ook niet per se happig op, dus allicht niet het beste voorbeeld, maar een dergelijk type is wel wat Ajax veel meer nodig heeft wat mij betreft. Henderson is nog steeds niet vervangen.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik vind Sano zeker geen controleur als 6 zoals bijvoorbeeld Henderson of Alvarez dat invullen.
Maar ik vind hem ook zeker geen box to box speler zoals Taylor. Die komt veel vaker en veel dieper op het veld dan Sano momenteel bij NEC. Denk dat hij het wel kan, dat is wat anders. Maar ik vind hem daardoor meer tussen 6 en 8 inzitten. En ideaal daarmee voor systeem met een dubbele 6.
De vraag is dan: wil Ajax zo gaan spelen? Indien ja, dan is Sano de ideale speler. Blijf je met de punt naar achteren spelen, dan is hij niet de meest ideale controleur.

Klopt ja, box-to-box is misschien niet de juiste omschrijving, zeker als je hem met iemand als Taylor daarin vergelijkt. Al moet ik zeggen dat hij bijvoorbeeld afgelopen weekend tegen AZ wel met regelmaat in en rond de 16 te vinden was.

Ik zou hem als PSV'er in de zomer nog steeds zeer graag zien komen als vervanger van Veerman. In die rol met Mauro naast hem zou hij perfect kunnen spelen denk ik. Ook het dynamische aspect van het voetbal van Bosz zou hem goed liggen en aardig aansluiten op wat er nu gevraagd wordt vanuit Schreuder. Ik ben alleen bang dat hij gezien de buitenlandse interesse onhaalbaar is, zowel qua concurrentie als de prijs.

Klopt ja, box-to-box is misschien niet de juiste omschrijving, zeker als je hem met iemand als Taylor daarin vergelijkt. Al moet ik zeggen dat hij bijvoorbeeld afgelopen weekend tegen AZ wel met regelmaat in en rond de 16 te vinden was.

Ik zou hem als PSV'er in de zomer nog steeds zeer graag zien komen als vervanger van Veerman. In die rol met Mauro naast hem zou hij perfect kunnen spelen denk ik. Ook het dynamische aspect van het voetbal van Bosz zou hem goed liggen en aardig aansluiten op wat er nu gevraagd wordt vanuit Schreuder. Ik ben alleen bang dat hij gezien de buitenlandse interesse onhaalbaar is, zowel qua concurrentie als de prijs.
Ik denk dat hij op heel veel vlakken meer potentie heeft dan Veerman. In het kader van doorselecteren en (ondanks het niveau van de Eredivisie) door te groeien, zijn dat de spelers die je moet lozen om er beters neer te zetten. Ik denk dat Sano's plafond een stuk hoger ligt.

Overigens een ongekend keurige reactie van Sano na alle perikelen.

Ik ga weer verschrikkelijk chagrijnig naar bed, 36 schoten 1 goal. 3 ballen op het houtwerk, 2 van de lijn gehaald, een gele kaart geven in de 16 maar geen penalty en een klutsgoal tegen in de verlenging. Ik stop met typen want wordt met de seconde nog bozer....

• Verdrietig
Waarderingen: Oasiss

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread