Even ongeacht alle heisa (lees: de quatsch van Marijn Beuker) rondom het benaderen van Sano, is het toch ook heel raar dat Ajax een 6 zoekt en dan bij hem uitkomt? Het is een fantastische speler en ik snap dat Ajax (en heel veel andere clubs) hem simpelweg daarom zou willen hebben, maar het is gewoon een box-to-box-/verbindingsspeler op '8'. Als je dan toch naar de Nederlandse markt kijkt, ligt het veel meer voor de hand om voor Resink te gaan, die tevens minder hoeft te kosten dan Sano.
Voor m'n gevoel heeft Ajax hier vaker een handje van, met als recente voorbeelden Moro die als linksbuiten constant op rechts werd geposteerd en Gloukh die in de grote(re) wedstrijden bij Salzburg ook altijd hangend op links i.p.v. op 10 werd gezet omdat hij verdedigend niet genoeg bracht. Bij Ajax doen ze dat toch en dan komen weer precies die tekortkomingen naar voren. Hebben samen zo'n 25 miljoen gekost, terwijl van beiden hun favoriete positie dezelfde is als (met enige afstand) de beste speler van Ajax: Godts.
Dan gaat er toch ook iets mis in de scouting en/of de keuzes die je op basis van hun rapporten maakt? Uiteraard met alle wisselingen en onrust op directieniveau zou je zeggen dat het tweede waarschijnlijker is.
Edit: wat betreft Resink zie ik dat van Mosselveld van Groningen in ieder geval vandaag heeft gezegd dat ze hem niet meer gaan verkopen. Volgens mij waren ze hier eerder ook niet per se happig op, dus allicht niet het beste voorbeeld, maar een dergelijk type is wel wat Ajax veel meer nodig heeft wat mij betreft. Henderson is nog steeds niet vervangen.