Sport algemeen

Uit bij Ajax geef je ze meer kans dan thuis tegen AZ?
Ooh nee dat zeg ik niet het lijkt mij gewoon een erg grappig scenario. Ik gok eerlijk gezegd dat AZ nog 5de wordt en dat we helaas een minder goede uitgangspositie krijgen in de play-offs.

Klopt, los van potentiele tegenstander speelt Twente niet ergens meer om, Groningen daarentegen moet winnen, willen ze playoffs halen.
Speelde De Graafschap destijds ergens om?😇

Nog even over eerder weggaan: bij een negen uur wedstrijd en een abominabel Feyenoord wilde ik ook wel eens een andere trein dan de laatste proberen te halen. Zeker op een doordeweekse dag (met een beetje pech lig ik dan om 01:30 in bed). Dat gebeurt overal wel eens.

Daarnaast vind ik het soms ook op inhoud heel verstandig om eerder weg te gaan. Bijvoorbeeld als je je emoties niet goed kan kanaliseren, zoals veel van mijn mede-supporters dat zondag erg lastig vonden ten opzichte van Noa Lang (ja, mijn middelvinger moest ik ook onderdrukken, dat lukte net). Dan is eerder weggaan misschien wel heel verstandig.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Speelde De Graafschap destijds ergens om?😇

Nog even over eerder weggaan: bij een negen uur wedstrijd en een abominabel Feyenoord wilde ik ook wel eens een andere trein dan de laatste proberen te halen. Zeker op een doordeweekse dag (met een beetje pech lig ik dan om 01:30 in bed). Dat gebeurt overal wel eens.

Daarnaast vind ik het soms ook op inhoud heel verstandig om eerder weg te gaan. Bijvoorbeeld als je je emoties niet goed kan kanaliseren, zoals veel van mijn mede-supporters dat zondag erg lastig vonden ten opzichte van Noa Lang (ja, mijn middelvinger moest ik ook onderdrukken, dat lukte net). Dan is eerder weggaan misschien wel heel verstandig.
Eigenlijk toch weer een mooi staaltje van voetbal ironie.

Speler x wordt heel de wedstrijd de huid vol gescholden, scoort vervolgens de gelijkmaker en de winning goal en kan diezelfde supporters heerlijk terugpakken.

Ik vond dat @gmm033 het nog best prima verwoordde, eigenlijk ook een verwijt dat sommigen hun emoties niet onder controle kunnen houden.
Ongeacht Noa Lang of wie dan ook, als een speler de 3-2 maakt in 90+10 tegen mijn club, neig ik ook wel naar een middelvinger ;).

Snap je punt verder wel; het is niet heel gek dat wanneer je iemand 100 minuten lang uitscheldt, er een reactie volgt op dat moment. Noa Lang is sowieso wel één van de weinige dingen uit Eindhoven die ik wel kan waarderen ;).

Het is toch ook onvoorstelbaar dat met vier officials op het veld en een bataljon in Zeist met tachtig schermen, nog steeds rode kaarten achteraf worden geseponeerd...

(Read's rode kaart van afgelopen zondag is geseponeerd).

Het is toch ook onvoorstelbaar dat met vier officials op het veld en een bataljon in Zeist met tachtig schermen, nog steeds rode kaarten achteraf worden geseponeerd...

Ik heb zijn rode kaart niet gezien (kon eerlijk gezegd geen voetbalbeelden meer verdragen na Ajax-NEC), maar als die nu geseponeerd is dan is het falen van die vier officials en het bataljon aan schermen van grote invloed geweest op de kampioensstrijd.

Ik heb zijn rode kaart niet gezien (kon eerlijk gezegd geen voetbalbeelden meer verdragen na Ajax-NEC), maar als die nu geseponeerd is dan is het falen van die vier officials en het bataljon aan schermen van grote invloed geweest op de kampioensstrijd.
Haha ja same, ik heb ben ook gaan kluizenaren zondagavond. Ik wil ook niet gaan wijzen naar de scheids in het kader van de kampioensstrijd (is mijn eer als Ajacied te na ;) ). Maar meer de zoveelste verbijstering ten aanzien van de scheidsrechters in NL.

• Leuk
Waarderingen: Joss

Helemaal bizar als je ziet dat het gewoon een 100% terechte rode kaart is.

• Leuk
Waarderingen: NiekBBQ
Helemaal bizar als je ziet dat het gewoon een 100% terechte rode kaart is.
Ja, dat is me dan zelfs nog om het even. Het feit dát het gebeurt, vind ik een ongelooflijk teken van zwakte. Of de fout is zondag gemaakt, of nu. Beide zou met alle mogelijkheden die er zijn, niet moeten kunnen gebeuren.

As we speak zag ik het moment van Read overigens op Instagram. Denk dat Wellenreuther gewoon op tijd bij die bal was geweest, maar Lang was natuurlijk gewoon doorgebroken. Blijft dan toch een bizarre gewaarwording. Is de factor van, was Wellenreuther op tijd de factor? Die beoordeling is dinsdag toch niet anders dan zondag?

As we speak zag ik het moment van Read overigens op Instagram. Denk dat Wellenreuther gewoon op tijd bij die bal was geweest, maar Lang was natuurlijk gewoon doorgebroken. Blijft dan toch een bizarre gewaarwording. Is de factor van, was Wellenreuther op tijd de factor? Die beoordeling is dinsdag toch niet anders dan zondag?
Een speler pakt de bal af en gaat richting de goal, of de keeper op tijd was kun je nooit duidelijk zeggen. Aangezien op het moment van de overtreding dit niet duidelijk is blijft voor mij de speler doorgebroken en dus een rode kaart, simpel zat... Buiten dat, als je zondag geel had gegeven prima dan laat je het zo ook al zie je na de tijd pas dat het eigenlijk rood was, een discutabele kaart seponeren is inderdaad gewoon een teken van zwakte...

Wat vindt je trouwens van de 2-0 van Twente? Ik zie gewoon een terechte goal maar ik zie nog steeds heel veel discussies online...

Ja, ben het met je eens hoor. Deze situatie lijkt mij niet voor discussie vatbaar. Ik vind het ook wel een rode kaart. Volgens mij hoort een scheidsrechter niet te beoordelen hoe snel een keeper eventueel is. Maar linksom of rechtsom zou dit toch nooit een situatie moeten zijn die met alle mogelijkheden van vandaag de dag voor sepot vatbaar is.

De 2-0 van Twente nog niet gezien (ik was echt in voetbaldenial zondagavond ;) ) .

Ja, ben het met je eens hoor. Deze situatie lijkt mij niet voor discussie vatbaar. Ik vind het ook wel een rode kaart. Volgens mij hoort een scheidsrechter niet te beoordelen hoe snel een keeper eventueel is. Maar linksom of rechtsom zou dit toch nooit een situatie moeten zijn die met alle mogelijkheden van vandaag de dag voor sepot vatbaar is.

De 2-0 van Twente nog niet gezien (ik was echt in voetbaldenial zondagavond ;) ) .
Ik lees in de verklaring dat ze het niet eens een overtreding vonden, was dit wel een overtreding dan was het terecht rood.... Bizar, Specsavers in Zeist is sinds kort failliet ofzo...?

• Haha
Waarderingen: Oasiss
Ik ben echt voor Feyenoord, maar heb 0 seconde gedacht dat dit geen rode kaart was. Vind het ook een rare beslissing van de KNVB om dit nu zo te doen. Had gewoon Read 1 wedstrijd schorsing gegeven en dan had iedereen door gegaan met de orde van de dag.

Nu is plots een beslissing gemaakt die mogelijk een reuze impact heeft gehad op het kampioenschap van dit jaar. Natuurlijk kan je zeggen dat er wel meer van die momenten in een jaar zijn, maar je moet dit gezeik toch niet willen als KNVB zijnde.

Ik ben echt voor Feyenoord, maar heb 0 seconde gedacht dat dit geen rode kaart was. Vind het ook een rare beslissing van de KNVB om dit nu zo te doen. Had gewoon Read 1 wedstrijd schorsing gegeven en dan had iedereen door gegaan met de orde van de dag.

Nu is plots een beslissing gemaakt die mogelijk een reuze impact heeft gehad op het kampioenschap van dit jaar. Natuurlijk kan je zeggen dat er wel meer van die momenten in een jaar zijn, maar je moet dit gezeik toch niet willen als KNVB zijnde.
Al met al heb ik er (ook met mijn Feyenoord-bril op) vrede mee dat het 2-3 werd. Dat Feyenoord tweede zou worden zou ook met een overwinning op PSV verre van zeker zijn. En aan een gelijkspel hadden we niks (niet inlopen op PSV en 020 vrijwel zeker kampioen). Gewoon die derde plek halen, voorrondes in en lekker ingespeeld beginnen aan 2025-2026.

Ik vind de zenuwen bij 020-collega's trouwens onbetaalbaar, al zet ik gewoon mijn geld op een kampioenschapsfeestje voor de hoofdstad .

Al met al heb ik er (ook met mijn Feyenoord-bril op) vrede mee dat het 2-3 werd. Dat Feyenoord tweede zou worden zou ook met een overwinning op PSV verre van zeker zijn. En aan een gelijkspel hadden we niks (niet inlopen op PSV en 020 vrijwel zeker kampioen). Gewoon die derde plek halen, voorrondes in en lekker ingespeeld beginnen aan 2025-2026.

Ik vind de zenuwen bij 020-collega's trouwens onbetaalbaar, al zet ik gewoon mijn geld op een kampioenschapsfeestje voor de hoofdstad .
Kwa resultaat is derde best een reële uitkomst. Ik ben nog even bang geweest dat we buiten de top 3 zouden komen te vallen.

Maar ben nooit blij met een nederlaag, zelfs niet als dat wat humeurtjes in Amsterdam verpest. Ben ook geschrokken van het tactisch handelen bij onze trainer. Want je zag ver van tevoren aankomen dat PSV terug ging komen, en je zag tactisch dat er niet veel tegen gedaan werd (ik was van mening dat er meer op het middenveld moest gebeuren, daar hadden ze namelijk 0 grip meer op in de tweede helft). En met het oog op volgend seizoen en een waarschijnlijk vertrek van Paixao en Hancko zie ik het best somber in. Denk niet dat een Sem Steijn dat op gaat lossen en zodoende heb ik nog niet het vertrouwen in volgend seizoen.

Kwa resultaat is derde best een reële uitkomst. Ik ben nog even bang geweest dat we buiten de top 3 zouden komen te vallen.

Maar ben nooit blij met een nederlaag, zelfs niet als dat wat humeurtjes in Amsterdam verpest. Ben ook geschrokken van het tactisch handelen bij onze trainer. Want je zag ver van tevoren aankomen dat PSV terug ging komen, en je zag tactisch dat er niet veel tegen gedaan werd (ik was van mening dat er meer op het middenveld moest gebeuren, daar hadden ze namelijk 0 grip meer op in de tweede helft). En met het oog op volgend seizoen en een waarschijnlijk vertrek van Paixao en Hancko zie ik het best somber in. Denk niet dat een Sem Steijn dat op gaat lossen en zodoende heb ik nog niet het vertrouwen in volgend seizoen.
Op de tribune baalde ik er ook flink van hoor. In de trein naar huis gingen de scherpe randjes daar vanaf en het laatste gedeelte van de reis (met een 0-2 in de Arena) was best draaglijk. Er vrede mee hebben is natuurlijk niet hetzelfde als het leuk vinden😅

Je hebt gelijk over dat je het mijlenver ziet aankomen. Al in de eerste helft mocht Veerman doen wat hij wilde. Dat daar niet op werd geanticipeerd was irritant, maar ik heb behalve Slot nog maar weinig trainers meegemaakt die makkelijk tactisch schakelden (sinds 2007-2008 tweewekelijks in de Kuip). Dus misschien verwacht ik teveel wonderen van een coach.

Vertrek Paixao en Hancko wordt een aderlating. Maar wie weet staan er anderen op. Beelen zonder momentjes van onachtzaamheid is heel degelijk, dus wie weet.

Users who are viewing this thread