Rock Werchter 2026

jammer genoeg grotendeels is artikel verborgen achter betaalmuur, ik neem aan dat Live Nation de winsten afhevelt van Rock WERCHTER voor haar putten elders op te vullen.

jammer genoeg grotendeels is artikel verborgen achter betaalmuur, ik neem aan dat Live Nation de winsten afhevelt van Rock WERCHTER voor haar putten elders op te vullen.
Neen, compleet nietszeggend artikel waarin de joernalist dat RW wordt uitgehold door de zusterfestivals als Parklife, Boutique en Classic 😅
En dat de puree bowl goed verkocht, maar die was ook lekker. En bij prijs.

https://archive.ph/NRzkQ

reactie onderaan dat artikel van een vrijwilliger/medewerker van RW:

Vanaf Live nation een festival overneemt draait het maar om 1 ding: Money. Dat voel je als bezoeker maar ook als je daar werkt. Vroeger was werken op festivals leuk, nu is het gewoon slavernij geworden. Zelfs eten is er nog met moeite voor degene die er allemaal werken. Een boterhammenstand ja , alsof je 3 dagen kunt overleven daarop als je daar 12-14uren shiften draait.

Die krijgen nochtans zoals steeds bonnen voor te eten en te drinken op de wei. Krijgen een gratis festival, maar werken wel in shiften x aantal uur en dan x aantal uur vrij. En de vereniging dat daar staat moet voor hun jaarwerking niks meer doen want ze worden er toch mooi voor betaald.
Of dat is toch wat ik er van hoor van mensen die een toog bemannen. Bij die van de eetstanden vraag ik me altijd af of hetzelfde principe geldt.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Vanaf Live nation een festival overneemt draait het maar om 1 ding: Money. Dat voel je als bezoeker maar ook als je daar werkt. Vroeger was werken op festivals leuk, nu is het gewoon slavernij geworden. Zelfs eten is er nog met moeite voor degene die er allemaal werken. Een boterhammenstand ja , alsof je 3 dagen kunt overleven daarop als je daar 12-14uren shiften draait.
Jezus wat een bullshit
Meerdere boterhamstanden die 24/7 op zijn en gratis en ook soep hebben bv
Dan krijg je nog coins voor eten op de weide of drinken

+ je kan nog naar de crew village waar ook maaltijden worden geserveerd op vaste tijdstippen

10u05 vertrokken en om 10u35 waren we al thuis. Zelden zo vlot gegaan.

Nu wat bijslapen en afkicken van de drank.

Die krijgen nochtans zoals steeds bonnen voor te eten en te drinken op de wei. Krijgen een gratis festival, maar werken wel in shiften x aantal uur en dan x aantal uur vrij. En de vereniging dat daar staat moet voor hun jaarwerking niks meer doen want ze worden er toch mooi voor betaald.
Of dat is toch wat ik er van hoor van mensen die een toog bemannen. Bij die van de eetstanden vraag ik me altijd af of hetzelfde principe geldt.
Ik heb er dit jaar nog eens gewerkt (kuisploeg). maar in het verleden ook al security en bars gedaan en dit klopt inderdaad. Per dag krijg je 14 bonnen (varieert mogelijk van wat je doet, maar zal voor meeste vrijwilligers wel hetzelfde zijn) , er is vrij goede crew catering met elke dag 3 gangen menu voor 4 coins. Goede crew camping, verschillende boterhamstanden, gratis water en douches dag en nacht, ...
Ik heb altijd gevonden dat werchter (en al de grote belgische festivals) heel goed omgaan met hun vrijwilligers en daar echt veel voor voorzien van infrastructuur. Als je jong bent doe je het vooral voor gratis festival, nu ik ouder ben gewoon om organisatie/mensen die ik ken te helpen. Op zich ook heel goed dat lokale verenigingen geld verdienen hieraan.

Vroeger (25 tot 15 jaar geleden) was het allemaal wat losser en gemoedelijker, en hoor je wel eens klachten over bij verenigingen dat er veel meer regels zijn, maar zoals alles is ook dit allemaal wat professionelere aangepakt dan vroeger. Hoort er nu eenmaal bij neem ik aan.

Ik denk dat eet standen mogelijk anders werken inderdaad, geen ervaring mee en ken ook geen enkele vereniging dat dit doet, dus mogelijk zijn dit betaalde jobs.

• Leuk
Waarderingen: reaper en B0G5
Leven in een parallel universum zegt.
Er wordt nergens zo goed gezorgd voor vrijwilligers als in Werchter. Dat geven velen in het wereldje aan. Ongetwijfeld zullen er betere kleine festivalletjes zijn. En ook Pukkelpop, Graspop zijn op dat vlak de moeite.

Maar wat er in onderaanneming voorvalt, dat is natuurlijk moeilijk te checken.

• Leuk
Waarderingen: reaper
Ik kan beamen wat er al gezegd is. Vrijwilligers worden gewoon zeer goed behandeld.
Voor de eetstanden geldt er inderdaad een ander principe. Dit zijn geen vrijwilligers. Daar moeten ze wel de hele dag bijna werken met heel weinig vrije tijd, maar die krijgen dan wel vrij goed betaald.

Wel een mooie haha, artikel niet kennen en veronderstellingen maken.

Leven in een parallel universum zegt.
Er wordt nergens zo goed gezorgd voor vrijwilligers als in Werchter. Dat geven velen in het wereldje aan. Ongetwijfeld zullen er betere kleine festivalletjes zijn. En ook Pukkelpop, Graspop zijn op dat vlak de moeite.

Maar wat er in onderaanneming voorvalt, dat is natuurlijk moeilijk te checken.
Inderdaad, zie mijn bericht hierboven. Ik heb op gmm, pukkelpop en werchter al heel veel gewerkt, zowel lang geleden als recent en vind dat die festivals heel hard hun best doen voor hun vrijwilligers.

Users who are viewing this thread