Rock Werchter 2026

@jimmywe en andere experts, jullie advies graag. Ik moet vrijdag na the xx naar Zaventem. Zet ik mijn auto op één van de festivalparkings (en welke dan?), of zet ik 'm in Leuven en neem ik de shuttlebus? Doelstelling is uiteraard zo snel mogelijk in Zaventem zijn. ;)

Denk jij echt dat RW tot het einde van de tijden gedurende vier dagen elke dag 80.000 toeschouwers als klanten kan verwennen? Of kan het zijn dat men op een gegeven moment minder goed aanvoelt wat de muziekliefhebbers wensen en dat men minder toeschouwers krijgt? Zodra er structureel minder toeschouwers zijn gaat men de capaciteit ook aanpassen wat Down the Rabbit Hole dit jaar al gedaan heeft.
Dat is wel kort door de bocht, want DTRH had vorig jaar pas voor het eerst de capaciteit naar 50k verhoogd en is een heel ander festival dan RW. Lijkt me toch los van elkaar te staan.

Vooral opvallend het aantal complotdenkers hier als een festival uitverkoopt.
Haha complotdenkers… ik zou gewoon hetzelfde doen als ik nog een paar honderd combi’s heb en een lange wachtlijst voor dagkaarten.

Maar kan natuurlijk prima dat ze nu nog flink wat combi’s verkopen, zeker met de huidige weerberichten.

@jimmywe en andere experts, jullie advies graag. Ik moet vrijdag na the xx naar Zaventem. Zet ik mijn auto op één van de festivalparkings (en welke dan?), of zet ik 'm in Leuven en neem ik de shuttlebus? Doelstelling is uiteraard zo snel mogelijk in Zaventem zijn. ;)
Moet je vliegen vanuit Zaventem of gewoon in Zaventem zijn?

Vind dat ze toch wel rijkelijk laat zijn met het delen van de plattegrond en prijslijst voor het eten. Ook is de app nog niet geüpdate naar de versie waar je het aantal muntjes gekoppeld aan je ticket ziet. Graspop had dit twee weken van tevoren gefixt.

Net wat recente live videos gezien van Elvis Costello van diverse optredens dit jaar. Ronduit vals en hij zit er vaak naast. Ik denk dat ik bij The Vaccines ga kijken.

Alleen ervaring met de Bike+ride parking Haacht. Daar rekening houden als je bij de laatste noot buitenstapt om 1h00 - fietsparking - P+B- thuis (in deelgemeente Zaventem) om 2h a 2h15

Tijdens de Rock is wegraken van een parking niet zo moeilijk. Zeker vrijdag geen probleem.

Tijdens de Rock is wegraken van een parking niet zo moeilijk. Zeker vrijdag geen probleem.
En welke parking zou dan best zijn, denk je? Vind ik niet volstrekt evident op basis van de info op de site, want Zaventem ligt tussen deze routes in.

En ik ken het circulatieplan ook niet. :)

Shuttle naar Leuven zal wss sneller zijn (de parking is een stukske stappen).

Indien je wat wil drinken kan je ook een Uber nemen, dat valt vrij goed mee van prijs naar Zaventem (zeker als je kan delen).

Users who are viewing this thread