Heel kort door de bocht.
RW = altijd iets goeds op de line-up, maar vaak oubollige/herhaal headliners. Weinig smoel aan het merk nog. Niets ‘s nachts. Elk jaar duurder. Elk jaar een sterielere commerciëlere versie van zichzelf. Sfeer OK. Top georganiseerd.
PKP = altijd iets goeds op de line-up. Headliners zijn hit & miss. Heeft het nog meer van de breedte en de uniekere acts (bvb atomic orchestra en ja zelfs Clouseau). Betere nightlife. Elk jaar duurder. Meer eigen smoel. Sfeer top. Veel completere festival vibe dan RW (foodwood, randspektakel,…). Top georganiseerd.
Gezien de lagere prijs van PKP voor ondertussen al evenveel dagen, met wel 20k bezoekers minder, is het gewoon logisch dat die gewoon direct uitverkopen.
Persoonlijk vind ik het “rauwere” van PKP iets dat RW te hard verloren heeft doorheen de jaren. Ik herinner me nog de kraampjes op de steenweg, of zelfs op de wei bvb. Niet dat ze dat terug moeten brengen, maar zo een zaken uit hun identiteit zijn te ver weg en hebben te veel plaats gemaakt voor het steriele, plat commerciële georganiseerde van vandaag.
But who am I, wij gaan gewoon elk jaar zelf los van de goeie en slechte aspecten en amuseren ons op allebei enorm!