Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Er was nog een miniieme kans op donderdag 2 juli maar The Kooks komen NIET naar RW wel naar Festival Dranouter, Lokerse Feesten en Suikerrock begin augustus.
We zitten wel in de realistische periode. Vorig jaar eerste nieuwe namen van het jaar op 7 februari, het jaar daarvoor op 17 januari. Maar bij RW kan het alle kanten op. Eerste week van februari is de week van de Belgische muziek, dus dan gaat er vast iets komen.
Mijn gevoel zegt van niet vandaag. Maar ik word graag verrast.
Ik ga manifesteren (blijkbaar populair tegenwoordig) op White Lies, The Pretty Reckless en The Warning,
We zitten wel in de realistische periode. Vorig jaar eerste nieuwe namen van het jaar op 7 februari, het jaar daarvoor op 17 januari. Maar bij RW kan het alle kanten op. Eerste week van februari is de week van de Belgische muziek, dus dan gaat er vast iets komen.
Yeah agreed, we’re in that timeframe now where anytime it comes won’t be a surprise.
Roskilde next week and Pinkpop the following also so it’s getting to announcement season. Last year all the announcements were done by 4th March (barring replacements etc…) so we’re not really far away now
Ik lees net een nieuwsbericht over een tolvignet Belgie. Zou 100 euro moeten gaan kosten. Dit in combinatie met de verhoging van de belasting volgend jaar, maakt Werchter voor ons Nederlanders ineens wel heel duur
Yeah agreed, we’re in that timeframe now where anytime it comes won’t be a surprise.
Roskilde next week and Pinkpop the following also so it’s getting to announcement season. Last year all the announcements were done by 4th March (barring replacements etc…) so we’re not really far away now
Ik lees net een nieuwsbericht over een tolvignet Belgie. Zou 100 euro moeten gaan kosten. Dit in combinatie met de verhoging van de belasting volgend jaar, maakt Werchter voor ons Nederlanders ineens wel heel duur
Dat is gelukkig jaarlijks en je kan gewoon dag en meerdaagse vignetten kopen. Als dit helpt tegen verschrikkelijk slechte wegen in België ben ik er nog niet zo rouwig om.
Dat is gelukkig jaarlijks en je kan gewoon dag en meerdaagse vignetten kopen. Als dit helpt tegen verschrikkelijk slechte wegen in België ben ik er nog niet zo rouwig om.
Ik kom een keer per jaar in belgie en dat is voor het festival, mijn kaartje wordt op deze manier dik 400 euro. Echt een enorm bedrag. Een losse dagkaart voor een lager bedrag zou helpen, maar weet niet of dat in de plannen voorkomt
Ik kom een keer per jaar in belgie en dat is voor het festival, mijn kaartje wordt op deze manier dik 400 euro. Echt een enorm bedrag. Een losse dagkaart voor een lager bedrag zou helpen, maar weet niet of dat in de plannen voorkomt
Jazeker die komen er gewoon, ik kom er vaak voor mijn werk dus heb wel even mijn huiswerk gedaan, exacte prijzen zijn nog niet bekend maar zal niet veel meer als een paar euro per dag moeten zijn.
Geen fake news, dat wegenvignet komt er in principe in de loop van 2027. Momenteel lopen de gesprekken tussen het Vlaams en Waals gewest nog, maar die zouden in een afrondende fase zitten. Het is wel de bedoeling dat je ook vignetten voor pakweg één of meerdere dagen kan kopen.
Daar wordt al jaren over gedebatteerd. Onlangs zijn ze er inderdaad weer eens aan begonnen. Annick De Ridder heeft gezegd dat ze “zeer dicht” bij een akkoord staan, en de verwachte inkomsten zitten al in de begroting. Het zou in 2027 in werking treden. Voor Vlamingen en Walen zou dat via de verkeersbelasting gaan, die dan hervormd zou worden om de kost van het vignet geheel of deels te compenseren. Al zal Europa daar niet happig op zijn.
Aangezien Brussel nog altijd geen regering heeft, weet geen kat wat daar zou gebeuren. Bedragen zijn nog niet bekend - die 100 EUR is een gerucht.
Het kan dus nog alle kanten op, maar het ligt wel weer op tafel.
On the bright side: als ze erin slagen om het bij 1 vignet voor heel België te houden, zou dat toch al iets zijn.