Rock Werchter 2026

Hij zal vast Editors nummers spelen, maar hij staat op Werchter als Tom Smith, niet als Editors.
Als hij geen No Sound but the Wind gaat doen, gaan er rellen uitbreken denk ik. ;-)

Fantastische drop trouwens. Héél veel moois al. Enkel Lorde en Little Simz zijn een groot gemis, maar voldoende andere, frisse, relevante én klassieke namen.
Hoewel ik weinig met haar muziek as such heb, wel héél erg benieuwd naar FKA Twigs.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en JP5
Als hij geen No Sound but the Wind gaat doen, gaan er rellen uitbreken denk ik. ;-)

Fantastische drop trouwens. Héél veel moois al. Enkel Lorde en Little Simz zijn een groot gemis, maar voldoende andere, frisse, relevante én klassieke namen.
Hoewel ik weinig met haar muziek as such heb, wel héél erg benieuwd naar FKA Twigs.
Voorlopig als ik op de setlist afga van enkele shows op youtube zie ik geen No Sound but the Wind, zou dus een mooie verrassing zijn.

Voorlopig als ik op de setlist afga van enkele shows op youtube zie ik geen No Sound but the Wind, zou dus een mooie verrassing zijn.
Staat bijna nooit op de setlist, behalve dus in België. Wie naar zijn optreden komt zal ook wel weten dat ze niet naar Editors gaan kijken.

Als je de volgorde van de site bekijkt zouden Franz Ferdinand, Social Distortion en The Vaccines in de tenten staan maar zijn toch sowieso bands om door de dag op de main te zetten, niet?

We zullen het zien. Soloplaat is in ieder geval niet slecht, zeker met wat Smith & Burrows en wat klassiekers in akoestische versie kan dat best een memorabele show worden.

Als je de volgorde van de site bekijkt zouden Franz Ferdinand, Social Distortion en The Vaccines in de tenten staan maar zijn toch sowieso bands om door de dag op de main te zetten, niet?
Franz vorige keer ook gewoon KlubC niet? Denk dat geen van die 3 bands op de main zullen staan eerlijk gezegd.

Main op zowel vrijdag als zaterdag krijgen ook een iets 'poppier' insteek zo te zien.

• Leuk
Waarderingen: bronco
Wow wow wow. Dan sluit je af na een drukke werkdag en zie je opeens een oranje icoontje in je scherm. Ik spring op maar ben nog steeds niet geland. Wat een bizarre drop mensen!! Al een paar keer de hoop uitgesproken maar Blood Incantation is zo geweldige boeking! Wat mij betreft de troonopvolgers van Opeth en Dream Theater. Geweldige band en fijn dat ze zich aan een groter publiek mogen voorstellen.

Maar ja. Dan ook nog Mogwai, David Byrne, Franz Ferdinand, Dogstar, Kingfishr en Rise Against. Wat een kado die laatste! En een nog groter kado is eindelijk de kans om Agnes Obel live mee te pakken.

Die zondag is de beste RW dag die ik gezien heb in de moderne historie van RW. En ik durf nu wel de stelling aan dat dit de beste lineup is van RW van de edities waar ik bij geweest ben. Prima headliners maar de hoeveelheid parels in de undercard is ongekend. Kaartje gekocht met het idee van dat wordt een leuk uitje met de misses en de neefjes en dan wordt het vertrouwen beloond met onder A Perfect Circle, Ethel Cain, Moby, Mogwai, Blood Incantation. TwOD en nog zoveel meer dat ik nu vergeet.

Echt gewoon. Wow! Rw laat hier toch wel even zien dat ze het niet verleerd zijn hoe je prachtige affiches neerzet voor diverse doelgroepen.

Blood Incantation als KlubC headliner? Of toch opener van Barn? Als Klub C headliner zou wel echt het materiaal zijn voor een hele epische set.

• Leuk
Waarderingen: phil en Tinus101
Mijn lijstje eens updaten.

Donderdag

Must: /
Graag: Loyle Carner, TWOD, The Vaccines, All Them Witches, Jade, Tom Smith
Misschien: Kasabian, Dylan Gossett, Blood Incantation

Vrijdag

Must: The xx, FKA Twigs, Agnes Obel
Graag: The Last Dinner Party, Royel Otis, Wolf Alice, Franz Ferdinand, Paris Paloma
Misschien: Lauren Spencer Smith, Kingfishr, Social Distortion

Zaterdag

Must: Matt Berninger, Kneecap
Graag: Halsey, Gorillaz, Reneé Rapp, CMAT, Beirut
Misschien: Palaye Royale, The Haunted Youth, Kokoroko

Zondag

Must: Moby, Ethel Cain, David Byrne
Graag: A Perfect Circle, Mogwai, Rise Against
Misschien: The Cure, Paul Kalkbrenner, Sierra Ferrell, Joy Crookes

Jaaa helemaal happy met deze nieuwe drop! Ik had direct al een kaartje gekocht zodra dat kon, en nu komen er echt alleen maar meer topartiesten bij! Ik vroeg me af: zijn er nog meer mensen die solo naar RW gaan? :) of is daar een subforum voor ofzo? Thanks alvast!

Jaaa helemaal happy met deze nieuwe drop! Ik had direct al een kaartje gekocht zodra dat kon, en nu komen er echt alleen maar meer topartiesten bij! Ik vroeg me af: zijn er nog meer mensen die solo naar RW gaan? :) of is daar een subforum voor ofzo? Thanks alvast!
Zeker het forum blijven checken, vooral in de weken voor het festival worden er topics gestart met mensen die solo gaan!

• Leuk
Waarderingen: Hanne

Users who are viewing this thread